Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Balans la ridicare picior dupa ac...

Izolatie intre OSB si placa de be...

instalatie incalzire apartament 2...

HEV D Segment - intrebari/pareri ...
 Hyperos consum excesiv baterie?

Contractul pentru Salubrizare est...

Elicopterul care-l transporta pe ...

Sfaturi achizitionare apartament ...
 Permis de conducere nou

Packet Loss la Digi

Masurare parametri CATV prin Conn...

Youtube a inceput sa aiba lag!?
 Internet Archive - adauga item la...

Electrica Furnizare + Poșta ...

Probleme cu scurgerea de ulei pe ...

Blocuri cu apartamente de 5+ camere
 

Firma fara activitate - ce documente?

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
ravaell

ravaell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 03.02.2013
Salut! Am cautat pe internet dar gasesc informatii pentru cei care vor sa-si treaca firmele fara activitate dupa ce au avut activitate, ceea ce nu este cazul meu. O sa incep prin a spune ca sunt complet paralele cand vine vorba de acte. Povestea pe scurt, am infiintat o firma dupa ce am castigat fonduri europene prin intermediul facultatii, de aproximativ 2 luni astept banii de unde si lipsa unui contabil. Firma nu a avut niciun fel de activitate sau angajati pentru ca urmeaza sa aiba activitate cel mai probabil din luna octombrie sau decembrie. Trebuia sa fi depus ceva acte in privinta asta la ANAF? Pot apare consecince legale? Multumesc!

#2
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,149
  • Înscris: 07.11.2006
Tu trebuie sa depui lunar actele pentru activitatea/inactivitatea firmei.

#3
ravaell

ravaell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 03.02.2013

 adisz, on 30 august 2022 - 17:28, said:

Tu trebuie sa depui lunar actele pentru activitatea/inactivitatea firmei.
In ce constau actele pentru inactivitate? Exista vreun document prestabilit pe care il completezi?

#4
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,118
  • Înscris: 18.12.2007
Firma fiind SRL sau PFA? La SRL este obligatoriu sa ai contabil.

#5
ravaell

ravaell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 03.02.2013

 AlexEn, on 30 august 2022 - 17:35, said:

Firma fiind SRL sau PFA? La SRL este obligatoriu sa ai contabil.
Este SRL. Nu pot plati din fonduri proprii contabilul, doar din banii europeni, bani care inca nu au ajuns. As fi facut firma doar in momentul in care ar fi intrat si banii dar ne-au obligat sa le infiintam pentru ca erau necesare conturi cu dubla semnatura pentru firma si alte nebunii. De asta intreb, ca odata cu intrarea fondurilor voi avea si contabil dar pana atunci nu vreau sa am probleme legale.

Edited by ravaell, 30 August 2022 - 17:41.


#6
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,824
  • Înscris: 12.01.2018
cauți contabil faci contract și ia el banii când intră fondurile.pentru 200 de lei/lună nu merită să te căciulești

n-ai un prieten cu firmă să îți recomande un contabil?

#7
ravaell

ravaell

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 03.02.2013

 EMPP, on 30 august 2022 - 18:55, said:

cauți contabil faci contract și ia el banii când intră fondurile.pentru 200 de lei/lună nu merită să te căciulești

n-ai un prieten cu firmă să îți recomande un contabil?

Am vorbit deja cu mai multi contabili dar cel mai ieftin este 500 de lei pentru ca "e multa munca cu fondurile europene" aparent Posted Image) Inainte sa auda de fonduri europene toti imi spuneau 200-300 de RON dar mna.. asta este. Nu cred ca este posibil un asemenea contract si ori ca primesc fondurile in septembrie ori octombrie nu stiu sigur.

Edited by ravaell, 30 August 2022 - 19:30.


#8
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,824
  • Înscris: 12.01.2018

 ravaell, on 30 august 2022 - 19:30, said:

Am vorbit deja cu mai multi contabili dar cel mai ieftin este 500 de lei pentru ca "e multa munca cu fondurile europene" aparent Posted Image) Inainte sa auda de fonduri europene toti imi spuneau 200-300 de RON dar mna.. asta este. Nu cred ca este posibil un asemenea contract si ori ca primesc fondurile in septembrie ori octombrie nu stiu sigur.
este posibil orice vrea contabilul.și da pentru fonduri totul este mai greoi și mai urmărit

face factură și-o plătești când vin banii

#9
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,583
  • Înscris: 15.11.2003

 ravaell, on 30 august 2022 - 17:40, said:

Este SRL. Nu pot plati din fonduri proprii contabilul, doar din banii europeni, bani care inca nu au ajuns. As fi facut firma doar in momentul in care ar fi intrat si banii dar ne-au obligat sa le infiintam pentru ca erau necesare conturi cu dubla semnatura pentru firma si alte nebunii. De asta intreb, ca odata cu intrarea fondurilor voi avea si contabil dar pana atunci nu vreau sa am probleme legale.
Te intelegi cu contabilul sa-ti ia firma asa pe ochi frumosi si faceti contract cand vin banii
Sigur gasesti pe cineva, trebuie doar sa dai 10-20 telefoane !
Dar repede ca trebuie depuse declaratii si nu e bine sa le sari chiar daca sunt pe zero
La firma ta poti plati din fonduri proprii absolut orice, nu conteaza fondurile ue.
Cand primesti fondurile UE (sau orice alte fonduri) semnezi un contract mare cu zeci de pagini.
Daca ai asa ceva PUNE MANA SI CITESTE-L ca sa nu platesti din buzunar si cheltuielile eligibile din perioada eligibila ! (exista proceduri specifice de achizitii)
Castigand acele fonduri prin facultate sigur ai o persoana de contact/ajutor ! Vorbeste cu ea urgent ! Nu esti singurul cu aceasta problema, in mod cert !

Problemele astea nu sunt urgente dar nici nu se rezolva singure pe forum, fii pro-activ(a) !
Orice contabil de treaba te scoate repede si usor la lumina dar nu pe forum

Edited by radu103, 30 August 2022 - 22:44.


#10
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,118
  • Înscris: 18.12.2007
Citeste despre aportul de capital social. Poti sa aduci singur(a) bani in firma pe care sa ii folosesti pana la venirea fondurilor.

#11
mihand75

mihand75

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 578
  • Înscris: 27.09.2016
Dacă ți-ai făcut firmă, ai făcut-o pentru că ai o idee în care crezi și pentru care ești dispus să lucrezi ca să fie de succes.

Banii europeni ar trebui să fie doar un ajutor la început pentru că ești într-un domeniu de viitor în care însă e mai greu să atingi "rapid" profitabilitatea.

Dacă firma aia nu poate exista decât primind bani gratis din taxele plătite de alții, mai bine o închizi acum și îi lași pe unii care chiar au niște idei în care cred și care sunt dispuși să muncească pentru a le pune în practică.

Tu cum crezi că funcționează firmele la început de drum care nu primesc "pomană"? Muncesc gratis asociații, se împrumută la prieteni, vând din casă ca să aibă bani, sperând că la un moment dat vor face firma profitabilă. Și unii nu reușesc și dau faliment. Dar alții reușesc. Dacă tu vrei doar "pomană", e mai simplu să ieși la colț de stradă. Poate sună cinic, dar asta e realitatea.

#12
radu103

radu103

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,583
  • Înscris: 15.11.2003

 EMPP, on 30 august 2022 - 22:21, said:

este posibil orice vrea contabilul.și da pentru fonduri totul este mai greoi și mai urmărit

face factură și-o plătești când vin banii
Schema asta nu merge daca nu se respecta contractul de finantare, cheltuiala nu e trecuta ca fiind eligibila, nu s-a respectat procedura de achizitii cu fonduri ue/minimis, etc.
E cel mai prost sfat posibil ca sa ajungi sa platesti din buzunar !
Asa Nu !
Mai bine amani momentul si va-ntelegeti cu sumele dupa ce vin banii si faceti un calcul care sa acopere si lunile "gratis"

 AlexEn, on 31 august 2022 - 05:42, said:

Citeste despre aportul de capital social. Poti sa aduci singur(a) bani in firma pe care sa ii folosesti pana la venirea fondurilor.
Dupa infiintare e mai simplu si mai ieftin sa mergi pe "creditare asociat", faci un contarct de creditare cu firma in speranta ca-ti vei recupera banii inapoi vreodata dupa care transfer banii in contul firmei sau faci plati cash pe chitante (cumparator firma, nu persoana fizica)

Edited by radu103, 31 August 2022 - 09:22.


#13
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,555
  • Înscris: 01.08.2006
Pe scurt: iti trebuie contabil. De acum 2 luni.
Pentru autoritati, statutul de activitate al unei firme nu inseamna ca nu are incasari, salariati, cheltuieli. Activitatea inseamna ca firma e inregistrata si exista.

#14
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,014
  • Înscris: 14.03.2013

 ravaell, on 30 august 2022 - 17:12, said:

Salut! Am cautat pe internet dar gasesc informatii pentru cei care vor sa-si treaca firmele fara activitate dupa ce au avut activitate, ceea ce nu este cazul meu. O sa incep prin a spune ca sunt complet paralele cand vine vorba de acte. Povestea pe scurt, am infiintat o firma dupa ce am castigat fonduri europene prin intermediul facultatii, de aproximativ 2 luni astept banii de unde si lipsa unui contabil. Firma nu a avut niciun fel de activitate sau angajati pentru ca urmeaza sa aiba activitate cel mai probabil din luna octombrie sau decembrie. Trebuia sa fi depus ceva acte in privinta asta la ANAF? Pot apare consecince legale? Multumesc!
In momentul in care ti-ai facut firma trebuie sa ai si contabil sau contract cu o firma de contabilitate. Sunt tot felul de acte care se depun si de asta se ocupa acel contabil. Indiferent ca ai activitate sau nu, atata timp cat firma este activa (si nu este inchisa/suspendata) se depun tot felul de declaratii. Chiar si suspendata, sunt anumite acte care se depun. Daca nu le faci, amenda. Si administratorul poate fi urmarit personal pentru acele amenzi.
Vorbeste cu un contabil, nu astepta ca te vei arde.

Edited by jm2010, 31 August 2022 - 09:53.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate