Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Si-a insonorizat cineva masina?
#1
Posted 17 August 2022 - 20:13
Salut, sunt curios daca si-a insonorizat cineva dintre voi masina. Daca da, ce rezultate ati obtinut?
Am un Mercedes citan din 2016 cu motor 1.5 dci de 90 de cai ( acelasi de pe Renault kangoo). Merge brici, lucreaza ca ceasul, la turatii mici toarce frumos. Problema e pe autostrada pe la 110-120 la ora. E clar ca sunt influentat si de faptul ca merg mai mult cu batranul e class e320 cdi si ala super silentios pe autostrada. Deci la citan intra in rezonanta zgomotul motorului pe la 2700-3000 rot/min, indiferent de viteza, anume la turatia asta vuieste cel mai tare. Prin oras si nationale, in general e mentinut in zona 1800-2500 rot/min si e destul de silentios. Dupa 110 la ora devine destul de zgomotos si drumul, adica se aud rotile si deja e normal ca si vantul, dar acesta din urma nu atat de mult. Sunt curios daca as putea face ceva in sensul acesta. Pentru rezonanta cauzata de motor ma gandesc in primul rand sa iau suporti motor noi ( desi nu-s sigur ca actualii sunt uzati) si daca ar fi posibil sa bag niste izolant intre compartimentul motor si habitaclu ( daca ar fi simpla procedura). Pentru zgomotul drumului as lua niste pneuri mai silentioase ( acum sunt montate niste maxiss all seasons, cu care am cumparat-o) si poate as baga niste izolant fonic pe pardoseala. Credeti ca se poate de facut ceva? Merita bataia de cap sau s-o las cum este. Daca are cineva renault kangoo cu motor 2016 1.5dci 90 de cai in varianta duba chiar sunt curios cum e, cica Mercedes a adus ameliorari la capitolul antifonare dar nu stiu ce sa zic. Portierele par sa aiba ceva tratament, cand le inchid suna a plin, frumos, nu cum erau la berlingo ca sunau a tabla. In rest nu am pretentii, pozitia la volan e foarte confortabila si tinuta de drum destul de buna, e mai rigid si mai stabil/dinamic decat un kangoo. Nu as vrea sa-l dau doar din cauza asta. Edited by vinciun, 17 August 2022 - 20:16. |
#2
Posted 17 August 2022 - 20:17
Eo masina nascuta sa munceasca,gen Doblo si altele.Comfortul nu e pentru ea.Cauti tu niste atribute pe care ea nu le are.
|
#3
Posted 17 August 2022 - 20:19
Era o gluma in genul...masina mea nu bate, nu troncane, nici motorul nu i se aude....atunci cand am muzica data tare
|
#4
Posted 17 August 2022 - 20:21
#5
Posted 17 August 2022 - 20:21
Eu am făcut câte ceva la un Citroen c1. La ala zgomotul motorului venea preponderent de la tobă (are doar una in spate). Am izolat jumătatea din spate - pana la scaune, unde nu avea nimic pe interior - cu stp (un soi de dynamat), + portierele. S-a simțit efectul, la turații/viteze mari urletul tobei a fost atenuat. La viteze de oraș nu se simte mare diferență, doar asa, un pic de placebo
Lucrările astea light DYI au efect atunci când din fabrica nu exista nimic. Dacă din fabrica deja e ceva insonorizare, ceea ce mai faci tu nu prea mai are cine știe ce efect. Dacă ai pe undeva ceva tabla goala poți încerca. |
#6
Posted 17 August 2022 - 20:23
[ https://s13emagst.akamaized.net/products/32022/32021833/images/res_275381cd7b2fc997584ed8afb25a3892.jpg?width=450&height=450&hash=649DFC7C1989EA21E17E22FF85D9F52A - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Recomand aceasta folie cu aluminiu pentru antifonare auto: https://www.emag.ro/...m/pd/DHH6C3MBM/ |
#7
Posted 17 August 2022 - 20:29
Tabla goala e in spate in compartimentul dubei. Era doar un panou de placaj de vreo 10mm jos pe care l-am scos sa fac curat.
xmanyacs77, on 17 august 2022 - 20:23, said:
[ https://s13emagst.akamaized.net/products/32022/32021833/images/res_275381cd7b2fc997584ed8afb25a3892.jpg?width=450&height=450&hash=649DFC7C1989EA21E17E22FF85D9F52A - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Recomand aceasta folie cu aluminiu pentru antifonare auto: https://www.emag.ro/...m/pd/DHH6C3MBM/ Si ce sa fac cu ea? Unde s-o pun? |
#8
Posted 17 August 2022 - 20:53
Unul pe un forum cica a luat fix acelasi model ca al meu. Spune ca l-a comparat cu kangoo si era cerul si pamantul, kangoo eta mult mai zgomotos si instabil pe drum iar citan pentru el se conduce fix ca o masina normala, el mai avand un Mercedes c220. Sa fie suportii motor cam obositi? Are 128.000km. Sau oi fi eu prea pretentios...
https://www.forum-me...votre-avis.html |
#9
Posted 17 August 2022 - 21:11
Daca ii faci o insonorizare ca la carte, o sa creasca destul de mult greutatea
|
#10
Posted 17 August 2022 - 23:52
vinciun, on 17 august 2022 - 20:29, said: Si ce sa fac cu ea? Unde s-o pun? Peste tot dacă se poate. Iar în zonele mai delicate - în apropierea tobelor sau oalele roților, sau unde e tabla subțire și fără antifon pe dedesubt chiar mai multe straturi. Materialul e bun sa fie ceva gen aluminiu + ceva absorbant ai greu/dens. La citronelul meu ca am folosit aprox 4.1mp de material care cântărește aprox 10kg. |
|
#11
Posted 18 August 2022 - 01:06
dar invers, la capota daca dam jos acea "captuseala" prinsa de ea, motorul se va auzi mai mult, mai sport? si se va raci mai bine motorul?
Edited by Punter, 18 August 2022 - 01:06. |
#12
Posted 18 August 2022 - 08:34
De răcit nu cred. Nu e flux termic nici prin capota nici prin peretele de foc. Eu m-am temut sa nu se supra încălzească și sa se dezlipească sau sa ia foc însă în realitate nu se încălzește în nicio situație, nici in trafic bara la bara nici la viteze ridicate. Am pus câteva petece pe capota însă nu cred ca au avut vreun efect (suprafață mica și plina de gauri).
Aici niște poze cu portbagajul și portiera. Attached FilesEdited by KiloW, 18 August 2022 - 08:39. |
#13
Posted 18 August 2022 - 08:59
Tot ce poti face e sa separi complet habitaclul de cutia din spate si sa antifonezi peretele despartitor. In rest nu vei reusi sa antifonezi pestera. Nu doar ca trece zgomotul prin ea dar mai face si ecou.
Doar ca va fi mai greu cu asiguratul spre dreapta cand faci stanga daca faci peretele despartitor opac. Parerea mea - cand urci in ea, uita tot ce stii despre cum ar trebui sa fie o masina si nu te va mai deranja. Da-i un nume si zi ca e altceva nu masina si gata Nu de alta dar si restul masinilor (normale) sunt naspa dar stii ca e ok sa fie asa si nu te deranjaza Sa cezi ce rau e in elicopter. Dar stii ca asa trebuie sa fie si gata. |
#14
Posted 18 August 2022 - 10:14
underb, on 18 august 2022 - 08:59, said:
Tot ce poti face e sa separi complet habitaclul de cutia din spate si sa antifonezi peretele despartitor. O sa iau din casa o saltea si o lipesc de test de peretele despartitor, asta inainte de a cumpara ceva si sa dau bani aiurea. underb, on 18 august 2022 - 08:59, said: Doar ca va fi mai greu cu asiguratul spre dreapta cand faci stanga daca faci peretele despartitor opac. Deja am problema asta, peretele despartitor e tabla intreaga, fara fereastra. Trebuie sa mai instalez o onglinda pe dreapta. underb, on 18 august 2022 - 08:59, said: Nu de alta dar si restul masinilor (normale) sunt naspa dar stii ca e ok sa fie asa si nu te deranjaza Chestia e ca, cica in asta fata de alte dubite, antifonarea, confortul si dinamica sunt la alt nivel. Asa spun toti care au trecut de la kangoo, de exemplu, la citan. KiloW, on 18 august 2022 - 08:34, said:
De răcit nu cred. Nu e flux termic nici prin capota nici prin peretele de foc. Eu m-am temut sa nu se supra încălzească și sa se dezlipească sau sa ia foc însă în realitate nu se încălzește în nicio situație, nici in trafic bara la bara nici la viteze ridicate. Am pus câteva petece pe capota însă nu cred ca au avut vreun efect (suprafață mica și plina de gauri). Aici niște poze cu portbagajul și portiera. Va sa zica e autocolant. Ok, merci. underb, on 18 august 2022 - 08:59, said: Nu de alta dar si restul masinilor (normale) sunt naspa dar stii ca e ok sa fie asa si nu te deranjaza Cam nasol cand prima masina e un e classe, dupa asta e greu s-o inlocuiesti cu alta de o clasa mai inferioara, fie si mai noua. Edited by vinciun, 18 August 2022 - 10:10. |
#15
Posted 19 August 2022 - 08:09
KiloW, on 18 august 2022 - 08:34, said:
Aici niște poze cu portbagajul și portiera. Insonorizantul bun este gen bi sau monocomponent pe care îl vedeți dat din fabrica pe la îmbinări de repere, inclusiv la aripile interioare și oala rotii de rezerva. Folia aia e pentru tubulaturi AC, instalații industriale, etc... Edited by curentelectric, 19 August 2022 - 08:10. |
|
#16
Posted 21 August 2022 - 10:00
Am bagat o saltea in duba ieri si am lipit-o de peretele dintre duba si habitaclu dar nu prea am observat mari schimbari. Parca se aude mai putin zgomotul de la roti si drumul dar motorul cam la fel. In final o las cum.
Edited by vinciun, 21 August 2022 - 10:00. |
#17
Posted 22 August 2022 - 07:07
Eu am incercat. Am un Kadjar din 2015 și cam vibra tabla la muzică tare sau pe autostradă. Tot așa se auzea aiurea când trecea peste denivelări (fără să fie rulmenții sau alte chestii de vine ce țin de roți și suspensie).
Am folosit Alubutyl la toate ușile pentru suprafața interioară a tablei externe, pentru a acoperi găurile de acces la tabla internă a ușii și pentru a întări tabla de pe lângă difuzoare ca să redea bași mai stabil. Tot Alubutyl am folosit la ușa de portbagaj și în "groapa pentru roata de rezervă". Dacă e vorba de tablă, regula e ca 30-40% din suprafață să fie acoperită cu Alubutyl, mai mult nu are rost. Găurile de acces (folosite in mod normal pentru reparații) se pot acoperi fără probleme. Ideal al fi fost să fi pus Alubutyl și pe suprafața internă a tablei care acoperă roata, înspre partea habitaclului, a podelei și a peretelui despărțitor de motor. La mine există deja ceva material izolant și nu l-aș îndepărta. Accesul e oricum destul de complicat. Un material de tip burete cu suprafață autoadeziva am folosit pe suprafața internă a acoperitoarelor de plastic a portierelor. In rest am completat materialul izolant de sub capotă (am un diesel) cu un strat suplimentar termo-fonoizolant, special pentru spațiul motor. Aici nu as folosi Alubutyl că temperaturile sunt prea ridicate. Ca rezultat sunt mulțumit, acuma enervează doar rotile care fiind all season și ceva mai vechi fac zgomot la viteze de peste 100 km/h. |
#18
Posted 22 August 2022 - 07:43
curentelectric, on 19 august 2022 - 08:09, said: Să vezi ce mișto ruginește pe sub aluminiul ăla... Nu-i doar aluminiu (care ar avea 0 efect insonorizant) ci un fel de bitum autoadeziv, care e anticoroziune. Ceva de genul asta doar ca al meu era simplu nu black însă descrierea era aceeași: https://standartplas...p-black-silver/ |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users