Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...
 Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?
 Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart

Accesare Plex prin webstation

Reziliere contract Digi Mobil?
 

Audi A4 B9 - Scârțâit metalic continuu dinspre roți: discuri de frână uzate?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 10.03.2007
Salut,

Am profitat de weekend-ul prelungit ca să ies la drum lung cu noua achiziție, dar pe la o bucată de drum un șuierat metalic a început să mă acompanieze. Vine din partea stângă, nu pot să spun dacă de la roata din față sau cea din spate.

Simptome:
- sunetul apare doar după ce parcurg o distanță semnificativă cu mașina (200 km+)
- apare îndeosebi la viteze mai mari (80 km/h+)
- chiar și așa nu se aude tot timpul
- dispare de îndată ce ating pedala de frână, se estompează la viraje și e influențat de denivelări

Dat fiind comportamentul, presupun că sunetul vine de la sistemul de frânare. O pietricică sau ceva între disc și frână deja cred că e exclus, am făcut în jur de 1500 km în acest weekend, cred că ar fi trebuit să se ducă deja ce era acolo. Mai rămâne posibilitatea unui etrier care să nu se elibereze complet, dar oare de ce ar fi influențat sunetul de viraje, în cazul acesta?

Credeți că e posibil ca zgomotul să fie cauzat de discurile de frână care mie îmi par a fi cam uzate? Mă gândesc că poate o plăcuță atinge în buza aia și de aici zgomotul, iar asta ar explica și faza cu virajele și denivelările (poate nu atinge decât marginal iar cum la un viraj roata se înclină asta face să fie suficient ca plăcuta să se îndepărteze de locul de contact).

Totodată vouă cum vi se par discurile astea? Nu știu cât de evident e din poză, dar la atingere se simte binișor buza aia. Am așteptat să îmi spună la revizie dacă trebuie schimbate discurile, dar cum nu au zis nimic nu am insistat nici eu cu asta. Nici nu m-aș duce la service cu "cred că discurile mele de frână sunt cam terminate", parcă prea m-aș duce în gura lupului.

Totodată, la drumul de întoarcere zgomotul a cam dispărut (s-a mai auzit doar o dată pentru o foarte scurtă durată, cam 200m la 380 km parcurși), și cum nu sunt la prima mea mașină știu bine din experiențele trecutului că dacă te duci la service-uri cu sunete din astea fantomă doar dai bani și nu rezolvi nimic. Credeți că ar trebui să mai insist pe la service cu problema asta? Mă gândesc să mă duc să le spun măcar să îmi greseze un pic culisantele de la etrieri.

Mersi.

Attached Files


Edited by 0v1d1u, 16 August 2022 - 09:27.


#2
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020
Exact aia e problema: culisantele etrierilor. Da, trebuie gresate. Sunetul se aude pt că o plăcuță rămâne în contact, chiar dacă minim, cu discul. Ia uită-te şi la plăcuțe: cea din exterior nu este mai uzată?

#3
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Culise etrieri blocate (ar cam trebui sa se incinga daca este asa), o posibila pietricica ce a ramas blocata intre placuta si disc, etc

Edited by MembruAnonim, 16 August 2022 - 11:25.


#4
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 10.03.2007

View PostMike1alike, on 16 august 2022 - 11:00, said:

Ia uită-te şi la plăcuțe: cea din exterior nu este mai uzată?

Din păcate mi-e cam imposibil să văd plăcuța de pe interior, am încercat chiar și cu o oglindă dar mă împiedică oala aia de protecție să obțin un unghi bun.

View PostMembruAnonim, on 16 august 2022 - 11:25, said:

Culise etrieri blocate (ar cam trebui sa se incinga daca este asa)

Am uitat să menționez asta, nu am observat diferențe semnificative de temperatură între roți. Ba când eram pe A2 și a început iar să facă gălăgie, intenționat l-am lăsat să facă așa apoi după 2 - 3 km am tras într-un peco iar roțile abia erau un pic călduțe (am fost și eu surprins de cât de reci pot fi, în comparație cu un drum făcut pe un european).

Edited by 0v1d1u, 16 August 2022 - 11:37.


#5
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020
Dar nu se încing roțile. Pentru că etrierul nu e chiar atât de blocat încât să țină presată plăcuța pe disc, o ține numai apropiată cât să fie într-un minim contact şi să scârțâie.
Recent am avut şi eu această problemă la ambele roți față. Scârțâiau uneori şi mai ales în timp ce luam un viraj mic, ori stânga, ori dreapta. Inițial, fără să desfac roțile, ştiind că am plăcuțele de ceva timp, am cumpărat plăcuțe noi. Însă nu le-am înlocuit nici acum, pentru că erau exact pe jumătate uzate, măsurat la şubler. Dar când am desfăcut etrierii, fiind foarte multă mizerie pe ei, am lovit uşor cu un ciocan, să cadă mizeria. Şi a început să cadă mai ales din zona culisei, m-a surprins ce mult a fost. Am pus la loc şi de atunci nu mai scârțâie. După câteva zile mi-am dat seama că nu am pus vaselină şi am pus atunci. Am mai umblat de atunci la o roată, după ceva timp, şi zici că etrierul e nou, se mişcă foarte lejer, diferență uriaşă față de cum era înainte, când scârțâia.

Edited by Mike1alike, 16 August 2022 - 12:05.


#6
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,598
  • Înscris: 12.08.2008
Discuri uzate . Verifica si rulmentii..

Edited by mihaiC1, 16 August 2022 - 12:35.


#7
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020

View PostmihaiC1, on 16 august 2022 - 12:32, said:

Verifica si rulmentii..
Rulmentul distrus nu scârțâie uneori, ci huruie mai tot timpul, plus e o frecare mare care se simte pentru că mişcarea nu se mai face liber, ca atunci când rulmentul este bun.

#8
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,841
  • Înscris: 06.10.2008
Cum spunea un coleg mai sus, o pietricica ramasa prinsa. Am patit de 2-3ori. Rezolvi la vulcanizare.

#9
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 10.03.2007
Ce pot să îi facă la vulcanizare? M-am gândit și eu să opresc la una, dar în afară de a da roata jos și a da două ciocane peste etrier nu mă pot gândi la altceva ce ar putea face cineva de acolo.

#10
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020

View Post0v1d1u, on 16 august 2022 - 09:21, said:

- chiar și așa nu se aude tot timpul
Acest detaliu mă face să cred că nu o pietricică e cauza. Dar nu e exclus. Ca să te asiguri, dacă ai puțină îndemânare în ale mecanicii, poți verifica personal. Dai roata jos şi la fel şi etrierul, nu îl loveşti fiind montat. Şi apoi poți să vezi dacă pică vreo pietricică şi dacă este vreuna vei găsi urmele ei atât pe disc cât şi pe plăcuță.
Cu ocazia asta, poți să iei un şubler şi să măsori exact şi grosimea discurilor, ca să ştii exact cum stai, dacă trebuie înlocuie sau nu.

Edited by Mike1alike, 16 August 2022 - 15:01.


#11
Zuy

Zuy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,090
  • Înscris: 19.11.2006
La mine erau ferodourile de pe spate, zici că fluiera cineva după mine. Verifică pistonașele de la etriere și dacă tot așa face verifică și ferodourile.

#12
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,049
  • Înscris: 10.07.2013
[ https://s13emagst.akamaized.net/products/37163/37162112/images/res_c30d914fccb3e1fb56471879071f7506.jpg?width=450&height=450&hash=BD2CEAD07E69635FB62979269BD7F4B4 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Eu folosesc mereu un spray special pentru curatarea discurilor si a placutelor: https://www.emag.ro/...4/pd/DRTXTNMBM/

#13
florynsv

florynsv

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,017
  • Înscris: 09.08.2009
Placuta aia din poza a doua este aproape terminata. Mai are doar vreo 2-3 mm de ferodou! Mergi la service schimba placutele, curata suportii, culisele, ungele cu vaselina speciala pentru frane. Discurile mai merg cel putin un rand de placute! Sau daca te pricepi si ai scule, poti face asta singur acasa, eu imi schimb singur placutele si discurile.

Edited by florynsv, 16 August 2022 - 20:45.


#14
0v1d1u

0v1d1u

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,147
  • Înscris: 10.03.2007

View Postxmanyacs77, on 16 august 2022 - 20:04, said:

Eu folosesc mereu un spray special pentru curatarea discurilor si a placutelor: https://www.emag.ro/...4/pd/DRTXTNMBM/

Am cumpărat și eu unul din ăsta în speranța că mă scapă de zgomot, dar nu a avut niciun efect.

View Postflorynsv, on 16 august 2022 - 20:42, said:

Placuta aia din poza a doua este aproape terminata. Mai are doar vreo 2-3 mm de ferodou!

În teorie mașina are senzori de uzură pentru plăcuțe, presupun că ar trebui să îmi apară în bord când plăcuțele se cer schimbate, nu?

Edited by 0v1d1u, 17 August 2022 - 07:43.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate