Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart

Accesare Plex prin webstation
 

Muzeul National Tehnic „Dimitrie Leonida”

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
Puferiu_

Puferiu_

    Membru foarte activ

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,421
  • Înscris: 05.07.2018
Buna dimineata, dragii mei, si bine m-ati regasit! Weekendul trecut am rererevizitat muzeul din titlu. De ce? Imi place istoria, imi plac sculele, imi plac masinile si masinariile. Imi place ce e frumos. Doar ca muzeul asta nu mai e frumos de mult. Sau poate fi infrumusetat.

Ce e bun la acest muzeu? E un muzeu.

Ce e prost la acest muzeu? Fix de la intrare se observa un Cadillac din anii '50-'60. Nu stiu anul exact, nu stiu nici modelul deoarece nu scria nicaieri. Si nu doar ca nu scria, dar nici nu poate fi vazut din apropiere din cauza sforii rosii. De cand eram eu holtei masina aia e acolo si sfoara rosie tine loc de bariera. As fi vrut sa ii dau roata, sa ii vad motorul, interiorul...
In sala urmatoare era o expozitie (slava Domnului!) temporara cu niste poze, machete si cateva obiecte de pe vapoare unguresti. Habar n-am ce cauta asa ceva aici. As fi vrut mai multe obiecte cu mai multe detalii despre ele, nu niste fotografii alb-negru cu niste nave de mult retrase.
Restul muzeului, chiar daca il stiam aproape pe din afara, arata din ce in ce mai deplorabil. Exponatele sunt inghesuite, prafuite, prost aranjate. Etichetele pe care ar fi trebuit sa scrie detalii despre exponate sunt saracacioase, unele dintre ele fiind imbibate cu ulei. Placutele aveau litere cazute, apoi scrise cu pixul.
Machetele nu aveau detalii despre ele. In schimb, erau tablouri cu inventatori deasupra unor machete ale unor inventii ce apartineau altor inventatori.
Bonus, la etaj am vazut un exponat ce nu-si avea locul acolo: mulaj cot, maini si picior.
In schimb, exteriorul a fost renovat in urma cu cativa ani. Gardul rupt nu stiu de ce mai e acolo. Un copac uscat a cazut pe acoperis. Din pacate, nici acum curtea exterioara nu poate fi vizitata. Nu ca ar fi fost ceva extraordinar de vizitat, dar era parte din muzeu.

#2
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,120
  • Înscris: 13.06.2004
"Cadillac"-ul ăla marele de tot e din 1930. Mai în spatele lui e şi o presă tipografică (tip Boston/"Heidelberg").
Muzeul are mult potenţial, dar nu îi este pus în valoare.
Ce pasiune au avut unii de au adus acolo diverse chestii din industria energetică, care altfel ar fi ajuns la distrus.
Otobelu' e în clădirea mare de pe Al. Candiano - Popescu, pe unde pe vremuri era Centrala Diesel-Electrică Filaret.
În curtea de nu se poate vizita, e şi un tramvai.
Felicitări iniţiatorului că a pus denumirea între ghilimele!

Edited by djl, 16 August 2022 - 09:27.


#3
Varonul

Varonul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,225
  • Înscris: 02.06.2021
cand eram mic saream gardul de sarma in curte si ma urcam in tramvaiul ala

#4
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
e o ruină. parcă ziceau că îl închid, așa am citit o știre

#5
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,459
  • Înscris: 03.04.2013

 Flat, on 16 august 2022 - 10:19, said:

e o ruină. parcă ziceau că îl închid, așa am citit o știre
Din cauza bugetarilor esentiali. :P

#6
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,429
  • Înscris: 02.09.2006
de fapt, bugetarii esentiali au hotarit sa-l preia de la privat si sa-l mentina. dar, este de apreciat si efortul vacut de privat sa-l pastreze si sa-l tina deschis atita timp!

#7
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,120
  • Înscris: 13.06.2004
Muzeul aparţine sau aparţinea de o companie de electricitate (nu mai sunt sigur care), deci nu mai era de stat. În comunism nu a aparţinut de Min. Culturii, ci de un minister tehnic (probabil Min. Ind. Electrice). Oricum, nici când s-a privatizat compania ce-l deţine nu s-au prea îmbunătăţit lucrurile (în afară de reparat acoperiş şi văruit zidurile). De parcă privaţii ţin la istorie prea mult... nu e mare diferenţă uneori faţă de anumiţi bugetari.

Edited by djl, 16 August 2022 - 11:55.


#8
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Din pacate acel muzeu este doar un depozit de vechituri.
Eu l-am vizitat pentru prima data prin anii '70. De atunci a fost intr-o continua degradare. Au disparut exponate si spatii de expunere.
Ii trebuie alta cladire si alti muzeografi.

#9
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,120
  • Înscris: 13.06.2004
Măcar e bine că e depozit. Că dacă nu ar fi depozitate cumva lucrurile alea, multă istorie s-ar fi pierdut. Electronicie, baterii, chestii electrice maxim cât o maşină de spălat sau un frigider, anumite vehicule, poate machete, mai poţi ţine şi pe acasă, dar alea mari, nu...
Mai există un muzeu cu profil tehnic, cel al Politehnicii, din "mini-orăşelul" de la Polizu (zona Gării de Nord).
Exponatele alea ar trebui să spună uneori o poveste. Dar nu sunt informaţii interesante puse.

Edited by djl, 16 August 2022 - 12:39.


#10
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,429
  • Înscris: 02.09.2006

 djl, on 16 august 2022 - 11:54, said:

Muzeul aparţine sau aparţinea de o companie de electricitate (nu mai sunt sigur care), deci nu mai era de stat. În comunism nu a aparţinut de Min. Culturii, ci de un minister tehnic (probabil Min. Ind. Electrice). Oricum, nici când s-a privatizat compania ce-l deţine nu s-au prea îmbunătăţit lucrurile (în afară de reparat acoperiş şi văruit zidurile). De parcă privaţii ţin la istorie prea mult... nu e mare diferenţă uneori faţă de anumiţi bugetari.
  Cind spunem noi ca scrii doar ca sa te bagi inseama, adesea fara sa stii desprte ce e vorba! Inventenzi institutii, asa cum inventezi si sigle si le vizi de bune altor care te iau in serios! Adica, nu a existat un asemenea minister! si ca unul care vorbeste despre centrale electrice, baraje, becuri, tramvaie, etc, ar fi trebuit sa stii si cum se numea exact acel minister!

#11
Puferiu_

Puferiu_

    Membru foarte activ

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,421
  • Înscris: 05.07.2018
Electrica Serv

#12
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 12.12.2007
Oare nu acolo era și pila (de unghii - glumesc) a lui Karpen...care tot funcționează de prin 1950..?

#13
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,120
  • Înscris: 13.06.2004

 tytysor, on 16 august 2022 - 12:52, said:

  Cind spunem noi ca scrii doar ca sa te bagi inseama, adesea fara sa stii desprte ce e vorba! Inventenzi institutii, asa cum inventezi si sigle si le vizi de bune altor care te iau in serios! Adica, nu a existat un asemenea minister! si ca unul care vorbeste despre centrale electrice, baraje, becuri, tramvaie, etc, ar fi trebuit sa stii si cum se numea exact acel minister!

Pardon, era Ministerul Energiei Electrice. Caută pe aici, certăreţule: https://www.loc.gov/...ero/romdir.html
Pila Karpen nu mai funcţionează. În schimb era expusă şi o baterie care avea cam de la 45 la 120 Volţi. Baterie anodică pentru radio.
Maşini electrice   :greedy:
Maşinile de mers cu ele... au unele chestii interesante, chiar rare, dar...
Varonul, era tramvai cu cai sau electric?    :huh:

Edited by djl, 16 August 2022 - 13:35.


#14
Puferiu_

Puferiu_

    Membru foarte activ

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,421
  • Înscris: 05.07.2018
Electric. Degeaba, daca nu poate fi vizitat.

In aceeasi curte, am vazut pe geamul de la etaj o Dacia 1310 break. Functionala, ca avea numere.

Imi pare si mai rau ca Muzeul National de Istorie a Romaniei poate fi vizitat doar o mica parte, etajele fiind in renovare de ani de zile. Oricum, merita vizitat tezaurul de la subsol.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate