Trenul Metropolitan Bucuresti
Last Updated: Sep 03 2022 22:19, Started by
stevetlangat
, Aug 14 2022 11:42
·
0
#1
Posted 14 August 2022 - 11:42
As vrea sa discutam despre proiectul Trenului Metropolitan Bucuresti dintr-o perspectiva tehnica si practica. Nu politica.
Propunerea este costisitoare. Valoarea totala undeva la ~1 miliard de euro. Cateva informatii: https://clubferoviar...ucuresti-ilfov/ https://www.g4media....a-acestuia.html E un proiect MARE. Si succesul lui e cu semnul intrebarii. Se doreste modernizarea in prima etapa a liniilor din Nordul Bucurestiului. Insa acolo, cred ca impactul este mic. Nu cred ca vei convinge un numar semnificativ de oameni sa treaca la acest tren. Exista alte mijloace de transport, exista masina si doar un avantaj minor(ca timp) al trenului, care ocoleste. In schimb ai avea un abonament in plus de platit si conditii mai slabe decat in propria masina. Si intervale de 30 minute(minim) la tren. Un numar mic de calatori, va duce spre un interes scazut de finantare, ceea ce va duce la esec. Lucru care in final va fi daunator finalizarii/reluarii proiectului. Ai o sansa buna sa convingi un numar mare de oameni, din sudul Bucurestiului(mai sarac-Bragadiru, Magurele,etc) sa ia acest tren sa ajunga in Nord. Sau calatori din Pantelimon sa ajunga in vestul Bucurestiului. Sau Chiajna in Berceni, etc. Un castig semnificativ de timp, nu au metrou, iar cu masina costa si dureaza mult(centura cu 1 banda pe sens in unele locuri). Cred ca va fi un esec reluat de cateva ori, pana va ajunge functional in 20 de ani. Poate. Desi, la baza ideea mi se pare foarte buna. Voi ce parere aveti despre proiect? Edited by stevetlangat, 14 August 2022 - 11:43. |
#2
Posted 14 August 2022 - 11:56
E un proiect absolut necesar, dar pana cand nu va exista o Gara Centrala, nu are cum isi arate adevarata utilitate.
20 de ani ar fi un termen bun pentru finalizare. Edited by pasilla, 14 August 2022 - 11:57. |
#3
Posted 14 August 2022 - 12:17
Dacă aţi vedea ce reţea de căi ferate avea Bucureştiul pe vremuri.
|
#4
Posted 14 August 2022 - 12:30
Un proiect total inutil bani aia ar trebui bagati in modernizarea liniilor de tramvai sau construirea a 2-3 stati de metrou pana la balotesti.
Ar fi mult mai practic si avantajos pt trafic 3 stati de metrou in contiunare de la statia pipera. Nu vad pe nimeni sa renunte la masina din otopeni sa ajunga in centru la unirii sa zicem si sa ia trenul dupa care sa astepte autobuzul sau metrou. Si sa presupunem ca biletul ar costa tot 3 lei cat este acum 90 minute. Din jilava in otopeni ai de schimbat 3 trenuri si intervalul este de 30-60 minute , in caz ca ai pierdut legatura mai scoti alti 3 lei. |
#5
Posted 14 August 2022 - 13:15
Asta trebuia facut acum 10-15 ani...
De curiozitate, tot provincia o sa vi-l plateacsa? (constructie, intretinere, costuri de operare si bilete ieftine) |
#6
Posted 14 August 2022 - 18:12
Daca ar face/moderniza un inel dublu de cale ferata electrificata in jurul Bucurestiului ar fi super ok.
|
#7
Posted 14 August 2022 - 18:33
Mai ieftina si cu rezultate mai rapide ar fi o campanie media care sa educe si sa convinga oamenii sa-si ia serviciu pe langa casa sau casa pe langa serviciu.
|
#8
Posted 14 August 2022 - 18:36
Sunt sigur ca sunt multi masochisti care prefera casa departe de serviciu si servicu departe de casa.
|
#9
Posted 14 August 2022 - 19:11
#10
Posted 14 August 2022 - 19:59
trebuie legat trenul de centru. așa nu merge, e o ocolire absurdă
deci gara de nord trebuie ca liniile să intre în subteran și să existe o stație la universitate și una la obor și apoi gara de est radialele mai trebuie făcute tot ce e in vest sa intre pe linia aia din militari vest pana la razoare (AFI) ce e in sud sa intre la oltenitei. etc. eu nu cred că se va face, sincer nicușor e puțin aerian și DACĂ se va da drumul va fi un automotor din ăla Desiro plin de jeg și graffiti care va pendula 2 aurolaci pe centură și va încurca tot traficul la bariere la ce aspect aș vrea mai degrabă să mă leg - în contextul discuției aprinse cu parcările Trenul Metropolitan are nevoie de PARCĂRI la stațiile sale. deci nu faci un peron de 2m și gata. faci un peron și iei frumos câmpul din jur și betonezi acolo 1 ha și faci parcare gratuită P&R pentru cine vine să ia trenul altfel e degeaba deci un corporatist vine din ciorogârla, să îl facem să ia trenul să nu mai intre cu mașina în Buc. vine el frumos cu mașina pe undeva pe A1 și iese acolo dreapta să nu intre în oraș și lasă frumos mașina în P&R să ia trenul ăla pe centură până la el la corporație la pipera dacă nu îi faci parcare de câteva mii de locuri, el unde lasă mașina? în câmp pe dreapta? |
|
#11
Posted 14 August 2022 - 20:04
Lex404, on 14 august 2022 - 13:15, said:
Asta trebuia facut acum 10-15 ani... De curiozitate, tot provincia o sa vi-l plateacsa? (constructie, intretinere, costuri de operare si bilete ieftine) Pai se poate? Se vede ca nu stii sa pierzi. Lasa sa se faca! PS. Nu-ti face sperante Edited by underb, 14 August 2022 - 20:05. |
#12
Posted 14 August 2022 - 23:04
kesarion111, on 14 august 2022 - 18:33, said:
Mai ieftina si cu rezultate mai rapide ar fi o campanie media care sa educe si sa convinga oamenii sa-si ia serviciu pe langa casa sau casa pe langa serviciu. Mai repede serviciul pe langa casa decat invers. Serviciul il schimbi mai des decat casa. Asta desigur in cazul in care nu stai cu chirie. |
#13
Posted 14 August 2022 - 23:12
Au facut un mare fas cu trenul pana la aeroport. Sunt sceptic ca vore reusi ceva in viitorul apropiat. Mai curand se va deschide metroul din Cluj decat trenul metropolitan din Bucuresti
PS ca tot suntem aici: cred ca metroul ar trebui integrat in STB, cu organigrama mai subtire pe partea de TESA si cu bilete/abonamente unice, asa cum e de la Budapesta inspre vest. |
#14
Posted 16 August 2022 - 06:41
Utilitate cu siguranta are. Nu si-o va dovedi chiar din prima zi, dar pe termen lung va fi o solutie foarte buna pentru Bucuresti.
Exemplu concret astazi, tren Buftea- Gara de Nord. Dimineata se umple parcarea de masini. Oameni care prefera sa vina cu trenul la serviciu sau copii de liceu, in conditiile in care nu circula la intervale de 30 min, ci mai rar. Cand viteza maxima legala in Bucuresti va fi de 30 km/ ora, parcarea va fi 20 lei pe ora si nu vei mai avea parcare gratuita, taxe suplimentare pe zona centrala, etc. sa vedeti ce util va deveni trenul metropolitan. Sunt cateva linii care pot fi date relativ repede in folosinta. Si daca Nicusor este baiat destept incepe cu acestea ca sa bifeze ceva. In nord vest linia Gara de Nord -Sabareni este functionala deja. Pune cateva trenuri noi pe linie si taie panglica. |
#15
Posted 03 September 2022 - 10:19
Ai dreptate.
Culmea, zilele trecute am vazut oameni folosind trenul de la aeroport pe post de naveta. E ieftin, merge relativ bine si sunt intervale de succedare decente |
|
#16
Posted 03 September 2022 - 15:32
Nicusor este cel slab primar din istoria orasului. Mai bine lasa ce viseaza el noptea si se ocupa de lucrurile cu adevarat importante cum ar fi cumpararea la mai multe autobuze , tranvaie sau troleibuze dotate cu aer conditionat Este inadmisil sa astepti 20 de minute dupa autobuz si sa fie fara aer conditionat + plin ochi. Asta se intampla in zona grand arena din sector 4. In momentul in care toate celelalte probleme sunt rezolvate poate sa introduca tren metropolitan ecologic si ce mai viseaza el.
|
#17
Posted 03 September 2022 - 17:54
Trenurile alea trebuie introduse.
Însă omul e cam depăşit de situaţie. El însăşi e ca un fel de C.F.R. |
#18
Posted 03 September 2022 - 17:58
Lucrurile astea necesita timp. Stim cu totii ce birocratie e in RO.
ND nu e baron de B, sa pocneasca din degete si toata lumea sa se supuna. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users