Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plasa de umbrire peste gard de pl...

O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...
 Programe TV cu altfel de sporturi

Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...
 Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu
 Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart
 

Trenul Metropolitan Bucuresti

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
stevetlangat

stevetlangat

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,708
  • Înscris: 24.10.2019
As vrea sa discutam despre proiectul Trenului Metropolitan Bucuresti dintr-o perspectiva tehnica si practica. Nu politica.


Propunerea este costisitoare. Valoarea totala undeva la ~1 miliard de euro.


Cateva informatii:
https://clubferoviar...ucuresti-ilfov/
https://www.g4media....a-acestuia.html

E un proiect MARE.
Si succesul lui e cu semnul intrebarii.


Se doreste modernizarea in prima etapa a liniilor din Nordul Bucurestiului.
Insa acolo, cred ca impactul este mic.
Nu cred ca vei convinge un numar semnificativ de oameni sa treaca la acest tren.
Exista alte mijloace de transport, exista masina si doar un avantaj minor(ca timp) al trenului, care ocoleste.
In schimb ai avea un abonament in plus de platit si conditii mai slabe decat in propria masina. Si intervale de 30 minute(minim) la tren.

Un numar mic de calatori, va duce spre un interes scazut de finantare, ceea ce va duce la esec. Lucru care in final va fi daunator finalizarii/reluarii proiectului.


Ai o sansa buna sa convingi un numar mare de oameni, din sudul Bucurestiului(mai sarac-Bragadiru, Magurele,etc) sa ia acest tren sa ajunga in Nord.
Sau calatori din Pantelimon sa ajunga in vestul Bucurestiului. Sau Chiajna in Berceni, etc.

Un castig semnificativ de timp, nu au metrou, iar cu masina costa si dureaza mult(centura cu 1 banda pe sens in unele locuri).



Cred ca va fi un esec reluat de cateva ori, pana va ajunge functional in 20 de ani. Poate.
Desi, la baza ideea mi se pare foarte buna.


Voi ce parere aveti despre proiect?

Edited by stevetlangat, 14 August 2022 - 11:43.


#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
E un proiect absolut necesar, dar pana cand nu va exista o Gara Centrala, nu are cum isi arate adevarata utilitate.
20 de ani ar fi un termen bun pentru finalizare.

Edited by pasilla, 14 August 2022 - 11:57.


#3
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,120
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă aţi vedea ce reţea de căi ferate avea Bucureştiul pe vremuri.   :(

#4
Varonul

Varonul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,225
  • Înscris: 02.06.2021
Un proiect total inutil bani aia ar trebui bagati in modernizarea liniilor de tramvai sau construirea a 2-3 stati de metrou pana la balotesti.
Ar fi mult mai practic si avantajos pt trafic 3 stati de metrou in contiunare de la statia pipera.
Nu vad pe nimeni sa renunte la masina din otopeni sa ajunga in centru la unirii sa zicem si sa ia trenul dupa care sa astepte autobuzul sau metrou.
Si sa presupunem ca biletul ar costa tot 3 lei cat este acum 90 minute.
Din jilava in otopeni ai de schimbat 3 trenuri si intervalul este de 30-60 minute , in caz ca ai pierdut legatura mai scoti alti 3 lei.

#5
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,416
  • Înscris: 19.04.2009
Asta trebuia facut acum 10-15 ani...

De curiozitate, tot provincia o sa vi-l plateacsa? (constructie, intretinere, costuri de operare si bilete ieftine)

#6
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,049
  • Înscris: 10.07.2013
Daca ar face/moderniza un inel dublu de cale ferata electrificata in jurul Bucurestiului ar fi super ok. Posted Image

#7
kesarion111

kesarion111

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,047
  • Înscris: 15.06.2009
Mai ieftina si cu rezultate mai rapide ar fi o campanie media care sa educe si sa convinga oamenii sa-si ia serviciu pe langa casa sau casa pe langa serviciu.

#8
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Sunt sigur ca sunt multi masochisti care prefera casa departe de serviciu si servicu departe de casa.

#9
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,149
  • Înscris: 07.02.2003

 djl, on 14 august 2022 - 12:17, said:

Dacă aţi vedea ce reţea de căi ferate avea Bucureştiul pe vremuri.   Posted Image
Era si orasul mult mai mic atunci, acuma cu greu mai instalezi ceva daca nu e macar pe piloni sau vreo alta solutie minune.

#10
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
trebuie legat trenul de centru. așa nu merge, e o ocolire absurdă
deci gara de nord trebuie ca liniile să intre în subteran și să existe o stație la universitate și una la obor și apoi gara de est

radialele mai trebuie făcute tot ce e in vest sa intre pe linia aia din militari vest pana la razoare (AFI)
ce e in sud sa intre la oltenitei. etc.

eu nu cred că se va face, sincer nicușor e puțin aerian și DACĂ se va da drumul va fi un automotor din ăla Desiro plin de jeg și graffiti care va pendula 2 aurolaci pe centură și va încurca tot traficul la bariere


la ce aspect aș vrea mai degrabă să mă leg - în contextul discuției aprinse cu parcările
Trenul Metropolitan are nevoie de PARCĂRI la stațiile sale.
deci nu faci un peron de 2m și gata. faci un peron și iei frumos câmpul din jur și betonezi acolo 1 ha și faci parcare gratuită P&R pentru cine vine să ia trenul
altfel e degeaba

deci un corporatist vine din ciorogârla, să îl facem să ia trenul să nu mai intre cu mașina în Buc. vine el frumos cu mașina pe undeva pe A1 și iese acolo dreapta să nu intre în oraș și lasă frumos mașina în P&R să ia trenul ăla pe centură până la el la corporație la pipera
dacă nu îi faci parcare de câteva mii de locuri, el unde lasă mașina? în câmp pe dreapta?

#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 Lex404, on 14 august 2022 - 13:15, said:

Asta trebuia facut acum 10-15 ani...

De curiozitate, tot provincia o sa vi-l plateacsa? (constructie, intretinere, costuri de operare si bilete ieftine)

Pai se poate?
Se vede ca nu stii sa pierzi.

Lasa sa se faca!

PS. Nu-ti face sperante :)

Edited by underb, 14 August 2022 - 20:05.


#12
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,084
  • Înscris: 04.09.2013

 kesarion111, on 14 august 2022 - 18:33, said:

Mai ieftina si cu rezultate mai rapide ar fi o campanie media care sa educe si sa convinga oamenii sa-si ia serviciu pe langa casa sau casa pe langa serviciu.

Mai repede serviciul pe langa casa decat invers. Serviciul il schimbi mai des decat casa. Asta desigur in cazul in care nu stai cu chirie.

#13
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,826
  • Înscris: 28.11.2006
Au facut un mare fas cu trenul pana la aeroport. Sunt sceptic ca vore reusi ceva in viitorul apropiat. Mai curand se va deschide metroul din Cluj decat trenul metropolitan din Bucuresti :P

PS ca tot suntem aici: cred ca metroul ar trebui integrat in STB, cu organigrama mai subtire pe partea de TESA si cu bilete/abonamente unice, asa cum e de la Budapesta inspre vest.

#14
14mircea

14mircea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 380
  • Înscris: 03.01.2009
Utilitate cu siguranta are. Nu si-o va dovedi chiar din prima zi, dar pe termen lung va fi o solutie foarte buna pentru Bucuresti.

Exemplu concret astazi, tren Buftea- Gara de Nord. Dimineata se umple parcarea de masini. Oameni care prefera sa vina cu trenul la serviciu sau copii de liceu, in conditiile in care nu circula la intervale de 30 min, ci mai rar.

Cand viteza maxima legala in Bucuresti va fi de 30 km/ ora, parcarea va fi 20 lei pe ora si nu vei mai avea parcare gratuita, taxe suplimentare pe zona centrala, etc. sa vedeti ce util va deveni trenul metropolitan.

Sunt cateva linii care pot fi date relativ repede in folosinta. Si daca Nicusor este baiat destept incepe cu acestea ca sa bifeze ceva.

In nord vest linia Gara de Nord -Sabareni este functionala deja. Pune cateva trenuri noi pe linie si taie panglica.


#15
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,030
  • Înscris: 20.12.2007
Ai dreptate.
Culmea, zilele trecute am vazut oameni folosind trenul de la aeroport pe post de naveta. E ieftin, merge relativ bine si sunt intervale de succedare decente

#16
tudorel2000

tudorel2000

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 19.07.2022
Nicusor este cel slab primar din istoria orasului. Mai bine lasa ce viseaza el noptea si se ocupa de lucrurile cu adevarat importante cum ar fi  cumpararea la  mai multe autobuze , tranvaie sau  troleibuze dotate cu aer conditionat Este inadmisil sa astepti 20 de minute dupa autobuz si sa fie fara aer conditionat + plin ochi. Asta se  intampla in zona grand arena din  sector 4. In momentul in care toate celelalte probleme sunt rezolvate poate sa introduca tren metropolitan ecologic si ce  mai viseaza el.

#17
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,120
  • Înscris: 13.06.2004
Trenurile alea trebuie introduse.
Însă omul e cam depăşit de situaţie. El însăşi e ca un fel de C.F.R.

#18
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Lucrurile astea necesita timp. Stim cu totii ce birocratie e in RO.
ND nu e baron de B, sa pocneasca din degete si toata lumea sa se supuna.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate