Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Norma de munca, part-time.

Lucrari publice in bataie de joc ...

Huawei health
 Recomandare Aparat de incalzit ae...

Ford a inceput construirea celui ...

Unde sunt descarcarile de pe yout...

Camera supraveghere solara
 Somaj Germania

Trepidatii Fiat Ducato 2.3 JTD 120

Cum aflu numar de dosar de la jud...

Recomandare vin alb, Cramele Reca...
 Lag/fps drop live twitch

Cum a fost omorat Tudor Vladimire...

AV surround receiver. Noutați

Pornire/Oprire Centrala Manual
 

Problema după ITP

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
stefan0011

stefan0011

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 01.09.2021
Azi am făcut ITP ul, Renault 1.2 aspirat. Înainte mergea impecabil motorul. La ITP mi au scos joja de ulei și au băgat o sonda care cred că citește turațiile. După ce am plecat de la service, daca scot mașina pe liber in mers, turometrul se oprește la 1500 ture și nu mai coboară. Că sa revină la 800, trebuie sa opresc masina de tot. E posibil sa fi dereglat vre un cititor de turații cu sonda aia? Ce ar fi de făcut, a mai pățit cineva așa ceva?

#2
geos

geos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,136
  • Înscris: 04.12.2003
Daca nu ma insel cu sonda acea  iti ia temperatura uleiului

#3
Tsunnnami

Tsunnnami

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 44,122
  • Înscris: 20.10.2015
Posibil sa-ti masoare gazele de carter.

Sfatul meu e sa te duci inapoi sa le spui. Cine stie ce capacel au uitat sa iti puina la loc

#4
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 44,202
  • Înscris: 31.03.2012
Sonda aia nu are legatura cu turatia. Turatia se ia de la bobina de inductie/bujii.
S-ar putea sa fie doar o coincidenta. Ai verificat sub capota sa vezi daca e ceva vizibil in neregula ?

#5
stefan0011

stefan0011

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 01.09.2021
Da, am verificat, nu pare nimic în neregula sub capota. Daca turația o ia cu cleștișorul ăla pus în zona bujiilor, e posibil sa mi fi dat iar softul peste cap. Am avut asta iarna problema că nu pornea, am fost la un service au schimbat clapeta de accelerație dar tot așa nu pornea și rămânea turata. Am fost la reprezentanta, nu au găsit nimic în neregula, dar i au făcut o resoftare și n am mai avut probleme de atunci.

Tind sa cred că e ceva legat de soft, daca opresc masina pe loc, turația coboară imediat la ralanti.
Vă mulțumesc pt idei și va țin la curent cum evoluează problema.

Edited by stefan0011, 11 August 2022 - 17:54.


#6
stevetlangat

stevetlangat

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,088
  • Înscris: 24.10.2019
Resoftare... slabe sanse.
Trage aer fals pe undeva.


Scenariu plauzibil:

Gigi de la itp s-a proptit in capacul de la filtru de aer si ti-a miscat si corpul clapeta.
In combinatie cu niste suruburi care se mai slabesc de la vibratii. Sau stranse mai slab ultima oara, e reteta ideala.

#7
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 06.04.2007
Daca problema nu s-a manifestat acolo cat ai fost (sau n-ai bagat-o de seama) si te duci dupa o zi...ce sa le mai spui la aia..
Doar sa mai verifice ei asa din bunavointa, dar aia nu sunt mecanici.

Ca la revizie, iti factureaza filtru de polen si nu-l schimba, vezi daca esti curios ca mine acasa treaba asta si dupa cateva saptamani, dar si o zi sa treaca...ce sa le faci?
Scandal si cu atat ramai



#8
stefan0011

stefan0011

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 01.09.2021

 stevetlangat, on 11 august 2022 - 17:54, said:

Resoftare... slabe sanse.
Trage aer fals pe undeva.


Scenariu plauzibil:

Gigi de la itp s-a proptit in capacul de la filtru de aer si ti-a miscat si corpul clapeta.
In combinatie cu niste suruburi care se mai slabesc de la vibratii. Sau stranse mai slab ultima oara, e reteta ideala.
Mă duc acuș afara sa verific daca mișcă ceva pe acolo. Totuși, dece daca opresc masina pe loc scade și turația la ralantiul normal?

#9
stevetlangat

stevetlangat

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,088
  • Înscris: 24.10.2019

View Poststefan0011, on 11 august 2022 - 17:57, said:

Mă duc acuș afara sa verific daca mișcă ceva pe acolo. Totuși, dece daca opresc masina pe loc scade și turația la ralantiul normal?
Nu stiu exact.

Dar pare ca locul pe unde trage aer fals se acopera.
Ai acceleratia pe cablu?

#10
stefan0011

stefan0011

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 01.09.2021

View PostOctavian___, on 11 august 2022 - 17:56, said:

Daca problema nu s-a manifestat acolo cat ai fost (sau n-ai bagat-o de seama) si te duci dupa o zi...ce sa le mai spui la aia..
Doar sa mai verifice ei asa din bunavointa, dar aia nu sunt mecanici.

Ca la revizie, iti factureaza filtru de polen si nu-l schimba, vezi daca esti curios ca mine acasa treaba asta si dupa cateva saptamani, dar si o zi sa treaca...ce sa le faci?
Scandal si cu atat ramai
Daca o turez pe loc, nu sunt probleme, revine la 800. Trebuie sa îmi iau ceva viteza iar daca o scot pe liber, rămâne la 1500. Trebuie sa opresc de tot sa și revină, sau să bag in viteza. Cred și eu că e posibil sa nu și dea aia seama de la ce e, dar o sa incerc, cine știe ce experiențe pe mai fi avut în trecut.

View Poststevetlangat, on 11 august 2022 - 18:01, said:


Nu stiu exact.

Dar pare ca locul pe unde trage aer fals se acopera.
Ai acceleratia pe cablu?
cred că e pe cablu, dar nu rămâne blocată. Mă duc afara acum sa vad ce mai găsesc în neregula p acolo.

#11
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 06.04.2007
Daca stii sigur ca nu ramane agatata acceleratia atunci posibil sa  traga aer fals (un pic) pe undeva cum spuse colegu mai sus.
La mine (logan 1.6 ) agata un pic asa cateodata si ramane la ~1500 rpm, dar ii dau un "ciocan" scurt din talpa la pedala si pica in 800 rpm.

#12
stefan0011

stefan0011

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 01.09.2021
I am scos  mufa clapetei de accelerație și încă una, le am pus la loc și am mai dat o tura cu masina. Surpriza, și a revenit. Să aibă legătură că a stat mult timp pornită la ralanti pe la service? ...crescuse temperatura un pic cam mult. Nu știu ce și cum, sper sa nu mă mai streseze și va țin la curent. Mulțumesc tuturor!

#13
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,619
  • Înscris: 03.04.2013

Vizualizare mesajstefan0011, pe 11 august 2022 - 18:55, a scris:

I am scos  mufa clapetei de accelerație
Ce mufa?

#14
stefan0011

stefan0011

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 01.09.2021
Are o mufa electrica. Și mai era una pe motor, nu știu aia pt ce e. Astea le am scos dar nu știu dacă are legatura cu rezolvarea. Văd mâine cu motorul complet răcit.

#15
Punter

Punter

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 297
  • Înscris: 24.07.2022
spune si tu anul fabricatiei si codul motor. dar daca si alt coleg cu Logan a patit la fel inseamna ca francezii iar au fost "inventivi"...

de cand reprezentanta face resoftare cand nu are alte idei?

iar cele 2 mufe au joc sau vreo problema vizibila?

#16
stefan0011

stefan0011

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 01.09.2021
An 2008 cod motor de unde îl iau? Cică e 1.2 8v, zicea un mecanic, dar nu știu sigur.
Asta cu resoftarea am mai auzit o și pe la alții, chiar mi o recomandase cineva și aici pe forum.

#17
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,241
  • Înscris: 02.08.2020
E posibil să fie o coincidență că s-a întâmplat exact după ce ai făcut ITP-ul.
Şi ai mai avut problema asta. Cauza este cum s-a spus mai sus, aer fals. Care poate fi tras dacă e vreun furtun sau garnitură fisurat/pişcată. Şi mai poate fi valva de aer pentru funcționare la ralanti, aşa numitul motoraş pas cu pas. Acesta nu îți mai funcționează corect, nu mai închide cât ar trebui să închidă şi de acolo aerul în exces.

Edited by Mike1alike, 11 August 2022 - 19:55.


#18
Xman_ghio

Xman_ghio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,814
  • Înscris: 26.06.2009
Nu a treaba "coada vacii cu stampila primariei" :-)

Furtunul ala este pentru temperatura de ulei. Probabil ca mergi cu masina subturata (deh, mergi la consum) si nu treci de anuite plaje de turatii. La ITP trebuie sa ti-o tureze (probabil 3500-4000 de ture) ca sa citeasca aparatul noxele si "in forja". La fel de probabil cablul de la turometru o fi putin "piscat" si acum iti prinde si nu mai vine inapoi.

Coincidenta - ti se putea intampla si tie intr-o depasire cand o turai mai tare. Ca procedura nu are omul de la ITP ce sa iti faca "rau" la masina.

Mergi la un mecanic cu ea si ii da rapid de capat.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate