Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Ajutor turatie ventilatoare rgb c...

Ce riscuri sunt daca folosesc vop...

Trafo microunde
 Tethering Telefon -Xbox series S ...

Boxa Portabila - buget ~1.500 RON

Sisteme second hand

Laser circular basculant cu glisare
 Permis suspendat - intrebare

Care a fost primul film din istor...

Inlocuire bloc pedalier

Sa-i actionez in judecata?
 Google Stadia se Închide

Sorin Cimpeanu și-a dat demi...

Mailer Daemon-am fost blocat?

Port popular?
 

Transport alternativ - de ce doar în anumite orașe?

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 21.09.2020
Salutare.
De ce serviciile UBER, BOLT, CLEVER etc și care mai sunt în transportul alternativ, sunt disponibile doar în anumite orașe? Înțeleg că-și măresc constant numărul de orașe deservite, dar de ce n-au acoperit toată țara de la bun început?
În legislație nu au impedimente de acest fel, deci nu e vorba de lege. Iar amatori să se autorizeze și ulterior să se înscrie în platforma lor sunt peste tot, chiar și-n satele cu 2 case și-o crâșmă.
Care-i explicația?

#2
yonut_a

yonut_a

    Trala la la la

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,885
  • Înscris: 03.08.2008
rentabilitatea.
ce sa faca uber intr-un oras de 30.000 oameni pe care il traversezi pe jos in 20 min ?

#3
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 01.08.2006
Nu cred ca sunt amatori peste tot.
In orasele mari exista multi clienti potentiali. In orasele mici sunt clienti putini, dar si taximetristii sunt putini si cunoscuti, la multa lume salvati in agenda. Multi probabil nici nu scot bonuri fiscale, asa ca nu au de ce sa se complice cu BOLT/UBER unde mai au si de platit taxe.

#4
e_bulu

e_bulu

    parabulum

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,251
  • Înscris: 29.12.2009

Vizualizare mesajcristian_puscasu, pe 10 august 2022 - 14:22, a scris:

Salutare.
De ce serviciile UBER, BOLT, CLEVER etc și care mai sunt în transportul alternativ, sunt disponibile doar în anumite orașe? Înțeleg că-și măresc constant numărul de orașe deservite, dar de ce n-au acoperit toată țara de la bun început?
În legislație nu au impedimente de acest fel, deci nu e vorba de lege.
Iar amatori să se autorizeze și ulterior să se înscrie în platforma lor sunt peste tot, chiar și-n satele cu 2 case și-o crâșmă.
Care-i explicația?
Asa vezi unde ai gresit?

#5
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,805
  • Înscris: 08.02.2011
Amatori or fi in satele alea cu 2 case, dar clienti ioc.  Astia vor sa faca bani, pur si simplu.

#6
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Daca sunt clienti putini vor fi si masini putine. Iar daca sunt masini putine sunt sanse mici sa fie o masina in zona in care si e nevoie de ea. Si va merge prost treaba.

Daca totusi densitatea populatiei este cat de cat mare si masinile alea putine vor fi aproape de acei cativa clienti, atunci cursele vor fi scurte.

#7
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,223
  • Înscris: 22.04.2019
Condiția principală este să ai oameni interesați să practice serviciul.

#8
unknown_35

unknown_35

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,390
  • Înscris: 20.05.2013
Se invata la economie, cum e cu echilibrul dintre cerere si oferta. Daca e doar oferta si nu ai cerere se numeste faliment. Daca e doar cerere si nu e oferta se numeste pierdere de oportunitate.

:)

#9
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,206
  • Înscris: 24.02.2006

View Postcristian_puscasu, on 10 august 2022 - 14:22, said:

....Care-i explicația?

lumea crede ca totul este online acum. realitatea este ca ai nevoie de un punct de lucru, unde soferii sa mearga fizic sa semneze contracte si sa mai rezolve diverse probleme, si nu-i intotdeauna rentabil sa deschizi un punct de lucru undeva unde ai putini clienti si soferi.

#10
Rockyy

Rockyy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 24.01.2010
Asta imi aminteste de o persoana care se intreba de ce nu livreaza Glovo la 20 de km de Bucuresti, dar la Bucuresti livreaza?
Raspuns: pentru ca sunt 20 de km distanta din  orasul care are multi clienti fata de comuna in care avea interes persoana aia.
Nu e nicio discriminare, pur si simplu sunt prea putini clienti acolo si nu se renteaza.
Te duci acolo, livrezi unei persoane, apoi te intorci inapoi 20 de km pe banii tai. Acelasi principiu se aplica si la Uber.

Edited by Rockyy, 10 August 2022 - 22:45.


#11
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,135
  • Înscris: 06.09.2008
Mutarea in afara orasului are si (multiple) aspecte negative nu doar pozitive :)

#12
BloodRa

BloodRa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,223
  • Înscris: 22.04.2019
Se compensează.
Când deschizi geamul noaptea și în loc de zgomotele generate de trafic, ai cel mult un lătrat, nu-ți mai trebuie avantajele orașului.

#13
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 21.09.2020
Uber, Bolt etc sunt doar operatorii platformelor digitale. La noi sunt doar 8 avizate, dintre care eu zic că una va dispărea din octombrie.
Niciunul nu sare de 20 de angajați și toți au un singur sediu social / operațional.
Avizarea costă 100000 lei/24 de luni + auditul IT (CISA) + arhivarea electronică, adică +/- 23500 € la fiecare 2 ani. Apoi 20 de angajați (cu 5000 de lei încadrare, ca medie), chirie sediu, call-center și contabilitate externalizată + mentenanță platformă = +/- 30000 €/lună.
Dacă faci o medie pe fiecare zi din calendar, ei au nevoie de aprox. 5000 de lei/zi, ca să ”fie chit”. Adică 20 de lei zilnic de la minim 250 de mașini, doar ca să-și scoată costurile. Eu zic că 250 de mașini e un număr mare, chiar și pentru București.
Partenerii lor nu au nici pe departe asemenea costuri, dar sunt câteva (300 lei/3 ani licență, 100 lei/an copia conformă, un manager de transport, chiar și fără angajare, vine de la 4-500 lei lunar, 200 lei contabil, 500 de lei asigurările + casa de marcat cu POS, la început, care mai e și aia 1300 - 1500 de lei).
Deci... de ce nu și-ar asigura fiecare potențial partener, indiferent de oraș, căci până la urmă orice mașină peste cele 250 (din scenariul de mai sus) înseamnă profit.

P.S. Cursele dintr-un anumit oraș/zonă sunt irelevante pentru ei, calculul se face la total. Ei au platforma, se ocupă de reclamă și cam atât. Nu e treaba lor rentabilitatea economică a partenerului, dar nici partenerul nu le plătește nimic dacă nu are clienți. Un Uber-ist, singurul autorizat într-un sat, s-ar ponta disponibil și ar lua cursele direct de acasă. Că n-are obligația dispeceratelor de taximetre să asigure un număr minim de mașini 24/7.

#14
Arhanghelul_Mihail

Arhanghelul_Mihail

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 06.01.2022
Fiindca ai nevoie de piata pentru serviciile tale. Si piata-i formata dintr-un numar de oameni cu anumite trasaturi. Si p-astia-i gasesti, de regula, in orasele mai rasarite ale Romaniei.

#15
abac

abac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,680
  • Înscris: 28.10.2018

View Postyonut_a, on 10 august 2022 - 14:27, said:

rentabilitatea.
ce sa faca uber intr-un oras de 30.000 oameni pe care il traversezi pe jos in 20 min ?


Pai taxiurile ce fac in orasul ala?

#16
abancor

abancor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,579
  • Înscris: 07.07.2006
Probabil într-un oraș mic sînt 2 - 3 taximetriști pe care îi știe toată lumea, îi sună la nevoie, și care nu au motiv să împartă banii cu Uber.

#17
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 01.08.2006
Eu la origine sunt dintr-un oras micut. Cand ma mai duc pe-acasa, la parinti, ma mai plimb prin centru, prin oras, etc. Oras de vreo 15000 locuitori. Taximetristii sunt putini, maxim 5-6 (poate mai multi, nu stiu), au un loc in centru unde parcheaza.
Multa lume, chiar si ai mei, au numarul lor salvat in agenda, cand e nevoie de ceva, suna taximetristul, ala in 5 minute a ajuns daca nu are vreo alta cursa. Adica toata lumea se stie pe toata lumea. Sa nu mai spun ca bon fiscal nu vezi niciodata. Sau foarte rar.
In astfel de scenarii, in orase mici, sate mici, cand relatia dintre client si prestator e asa simpla, directa, credeti ca e nevoie de un intermediar ca Bolt/Uber?

Edited by bai3tzash, 11 August 2022 - 08:50.


#18
yonut_a

yonut_a

    Trala la la la

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,885
  • Înscris: 03.08.2008

View Postabac, on 11 august 2022 - 08:36, said:



Pai taxiurile ce fac in orasul ala?

S-a explicat de vreo 5 ori in topicul asta. Orasele mici au niste taximetristi pe care ii stie toata lumea, probabil evaziune fiscala e acceptata de toti samd.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate