Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

SSD M2 ieftin pentru un laptop My...

Programator USB-ISP E-LAB

Monitor cu probleme
 Panouri PV - TVA de 5%, dar nu pt...

Inca doua zile libere in ianuarie

vt-x not support acer predator

Furt intre soti
 Casa verde fara injectare in retea

huawei p20 & p20 pro

Comanda de grup Signal Stick

Recomandare becuri LED
 Pot inchide un abonament de telef...

Lista firme austriece in Romania

Toyota bZ3, noul sedan electric

Recomandare melodii in genul asta
 

ET janta

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
Edward1337

Edward1337

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 547
  • Înscris: 17.11.2016
Salutare,
Nu prea le am cu jantele, practic ET-ul la janta mea este de 50, am gasit niste jante aftermarket si nu stiu ce ET sa aleg.
ET54 sau ET46.
Stiu ca, cu cat e mai mare ET-ul cu atat iese mai mult janta in exterior si invers.
Mersi.

#2
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,613
  • Înscris: 31.03.2012
Daca e mai mic, poate atinge in aripa, daca e mai mare poate atinge in sistemul de directie/amortizare.
Trebuie sa vezi ce ET-uri sunt compatiblie cu masina ta.

Edited by pasilla, 06 August 2022 - 21:20.


#3
Edward1337

Edward1337

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 547
  • Înscris: 17.11.2016

 pasilla, on 06 august 2022 - 21:11, said:

Daca e mai mare, poate atinge in aripa, daca e mai mic poate atinge in sistemul de directie/amortizare.
Trebuie sa vezi ce ET-uri sunt compatiblie cu masina ta.

Pai ar fi doar diferenta de 4mm, dar nu stiu ce sa aleg, mare sau mic..

#4
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,130
  • Înscris: 17.12.2019
Ce ar fi dacă ai alege fix et-ul indicat de producător?

#5
Edward1337

Edward1337

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 547
  • Înscris: 17.11.2016

 exqusit_drunk, on 06 august 2022 - 21:25, said:

Ce ar fi dacă ai alege fix et-ul indicat de producător?

Nu gasesc modelul respectiv de janta la ET-ul indicat de producator.

#6
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,130
  • Înscris: 17.12.2019
Un et mai mic uzează suplimentar suspensiile iar un et mai mare diminuează stabilitatea. Merită asumat riscul doar pentru design-ul spițelor?

#7
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,076
  • Înscris: 22.05.2011
Poti avea in vedere eventual si o latime mai mica a jantei si cauciucului, care sa compenseze cat scoate in exterior un ET mai mic.

Cred ca nu sunt probleme la 4 mm, e o marja  p-acolo..

Dar recomandabil e sa folosesti ce zice producatorul .

#8
Edward1337

Edward1337

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 547
  • Înscris: 17.11.2016

 exqusit_drunk, on 06 august 2022 - 22:00, said:

Un et mai mic uzează suplimentar suspensiile iar un et mai mare diminuează stabilitatea. Merită asumat riscul doar pentru design-ul spițelor?

Pentru mine merita, nu stiu cat de mult le uzeaza la o marja asa mica, eu zic ca merita.

#9
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,130
  • Înscris: 17.12.2019
Iar topicul era doar așa, pentru confirmare? Se pare că nu vine.

#10
EMPP

EMPP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,585
  • Înscris: 12.01.2018

 jakota, on 06 august 2022 - 22:09, said:

Cred ca nu sunt probleme la 4 mm, e o marja  p-acolo..

poate marja-i de 7 tu iei 4 și la 3 deja dă cu minus și poate atinge undeva în anumite condiții

 Edward1337, on 06 august 2022 - 22:17, said:

Pentru mine merita, nu stiu cat de mult le uzeaza la o marja asa mica, eu zic ca merita.
nu se uzează dintr-atâta dar ai mari șanse să frece ceva mai ales la mașinile astea noi și înghesuite peste tot

Edited by EMPP, 07 August 2022 - 06:12.


#11
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,694
  • Înscris: 03.04.2013

 exqusit_drunk, on 06 august 2022 - 21:25, said:

Ce ar fi dacă ai alege fix et-ul indicat de producător?
Ar fi misto dar... producatorii habar n-au ce vand. :D :P
Rotile sunt cu atat mai inguste cu cat puterea e mai mica (nu e chiar ET, dar pe-acolo). Nu o sa puna roti de 4k setul pe o masina de 8k. Luati aceeasi masina (sa zicem un Audi A4) cu motorizari diferite si o sa vedeti opinci diferite. De ce oare? Pai unu' e 40k, ălălalt e 80k. Același șasiu.

Deci stimate coleg, eu iti recomand:
1. inainte de orice, mai documenteaza-te. E o caracteristica foarte importanta a masinii, e foarte legata de siguranta, e bine sa alegi in cunostinta de cauza. Cred ca e elementul cu cea mai mare importanta legat de optiunile proprietarului - nimic altceva la masina nu poti gresi asa mult ca aici. E informatie potop pe net, gârlă, eu zic sa mai citesti. Mai vezi pe forumuril auto dedicate, intreaba prin service-uri...
2. recomand roti mai late si et mai mic, atat cat o poti face in siguranta. Daca placerea de a conduce e importanta pentru tine, o sa simti diferenta. Normal, va fi ceva uzura mai rapida, dar comparat cu ce face traficul si starea drumurilor de la noi, diferenta e nesemnificativa. Depinde totusi uuun piiic de buget. Una e sa dai 200 de lei pe o anvelopa, alta 600, alta 1200. Sa-ti zic ca am luat Pirelli speciale din Metro, scumpe rau la vremea aia (1999), si ca dupa 2000 de km una mi-a facut bolfa? La 20000 iesea aerul prin cauciuc, in lateral...
3. ai grija la aspectele legale. Daca diferenta e vizibila e posibil ca la ITP sa fii respins. Pe sosea - sa nu-ti ia certificatul.

 Edward1337, on 06 august 2022 - 22:17, said:


Pentru mine merita, nu stiu cat de mult le uzeaza la o marja asa mica, eu zic ca merita.
Atunci mergi pe 46 linistit.

#12
WorstSpiderman

WorstSpiderman

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 140
  • Înscris: 18.06.2019
Bagă datele aici şi vezi ce iese

#13
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,984
  • Înscris: 06.04.2007

 Edward1337, on 06 august 2022 - 20:42, said:

Salutare,
Nu prea le am cu jantele, practic ET-ul la janta mea este de 50, am gasit niste jante aftermarket si nu stiu ce ET sa aleg.
ET54 sau ET46.
Stiu ca, cu cat e mai mare ET-ul cu atat iese mai mult janta in exterior si invers.
Mersi.
Invers, cu cat ET e mai mic, cu atat iese mai in exterior roata.
Daca ai 50 standard, poti pune fara stres jante cu ET46.
Cu ET54 le baga mai in interior, nu sunt probleme pt ca e mica diferenta, dar ii dai aspect de caruta si posibil sa afectezi o idee stabilitatea pe viraje (ii miscorezi ecartamentul)

As lua et46 fara sa stau pe ganduri

 exqusit_drunk, on 06 august 2022 - 22:00, said:

Un et mai mic uzează suplimentar suspensiile iar un et mai mare diminuează stabilitatea. Merită asumat riscul doar pentru design-ul spițelor?
Absolut da, 4 mm e fix pix ca uzura suplimentara la directie/suspensie. Daca gasesti un set de jante compatibile si iti plac foarte mult cum arata, le iei.
La 15-20 mm mai discutam, dar la 4-5 mm nu e stres

#14
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,823
  • Înscris: 17.01.2012

 viotl, on 07 august 2022 - 06:51, said:

Sa-ti zic ca am luat Pirelli speciale din Metro, scumpe rau la vremea aia (1999), si ca dupa 2000 de km una mi-a facut bolfa? La 20000 iesea aerul prin cauciuc, in lateral...

vezi dacă p-atunci nu vorbeai cu mine? :P
io consider anvelopele pireli, de pe piața românească, o mare batjocură!

și io am luat 4 buc pt o vectra, iar după 2 ani erau opinci (cam 40.000 km)
următorul set fu continental și le-am aruncat după 4 ani...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate