Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Compatibilitate Dolby Atmos

- - - - -
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#19
Jean-Luc_Picard

Jean-Luc_Picard

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,724
  • Înscris: 04.10.2014
Există materiale demonstrative cu Atmos, de exemplu cel cu ploaia. Se poate verifica dacă se aude ploaia venind din sus (lovind frunzele de deasupra ale copacilor) ori lovind pământul la nivelul picioarelor, evident fără a ține telefonul deasupra capului ori a-l pune pe podea.

Edited by Jean-Luc_Picard, 07 August 2022 - 13:10.


#20
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,335
  • Înscris: 22.10.2007

 darkangel2, on 07 august 2022 - 12:49, said:



Din punct de vedere al pozitionarii sunetului in spatiu, "next level" dupa stereo este Surround.
Sunetul Surround este acel sunet care poate fi pozitionat oriunde in planul ascultatorului ("in planul" = la aceeasi inaltime cu ascultatorul, nu mai jos, nu mai sus).

Problema
Mergi, in linie dreapta, printr-o parcare uriasa si goala.
Din spatele tau vine o masina cu viteza mai mare decat viteza ta.
Masina se deplaseaza pe o traiectorie paralela cu traiectoria ta, dar aflata undeva in stanga ta (insa tu nu stii asta pentru ca nu te intorci niciodata sa te uiti la masina).
La un moment dat, masina va ajunge in dreptul tau, apoi te va depasi si va intra in campul tau vizual.


Cat timp masina este in spatele tau, esti capabil sa detectezi faptul ca masina este undeva in spatele si in stanga ta, fara sa te uiti la masina.
Poti face asta datorita sistemului tau auditiv care iti permite sa pozitionezi sursa sunetului in spatiul 3D din jurul tau.
Prin urmare, cand masina va ajunge in dreptul tau, nu vei fi surprins ca apare, dintr-o data, in stanga campului tau vizual.
Tare, nu?

Acum sa presupunem ca vrei sa filmezi scena de mai sus pastrand cat mai mult posibil din toata experienta traita.
Prin urmare, scoti telefonul mobil, incepi sa filmezi si pornesti din nou prin parcare filmand ceea ce vezi tu: mergi inainte, masina ajunge in dreptul tau, intra in campul tau vizual, te depaseste, apoi se departeaza de tine.
Opresti inregistrarea si pornesti filmul (pe smartphone-ul cu care ai filmat). Vei observa ca lipseste ceva: la inceputul filmului (fragmentul in care masina este inca in spatele tau), sistemul tau auditiv nu va mai pozitiona masina in spatele si in stanga ta, ci in fata ta (deci o inconsistenta intre ceea ce auzi in fata ta - o masina - si ceea ce vezi in fata ta - nicio masina); cand masina va intra in campul tau vizual undeva in stanga, sistemul tau auditiv va continua sa pozitioneze sunetul in fata ta (deci o alta inconsistenta: in stanga ta vezi o masina care ar trebui sa faca zgomot dar zgomotul se aude de undeva din fata ta).
Concluzie: nu ai reusit sa reproduci foarte precis o parte din experienta traita pentru ca pozitionarea sunetelor nu este consistenta cu imaginile video.
Intrebarea este: cum putem sa reproducem foarte precis si pozitionarea sunetelor?

Solutia
Filmezi scena din nou astfel:
- in fiecare din cele 4 colturi ale parcarii montezi microfoane extrem de sensibile
- filmezi doar imaginea cu smartphone-ul din mana ta (nu inregistrezi si sunetul)

Rezultatul va fi:
- un flux video mut de la smartphone (fara sunet)
- cate un flux audio de la fiecare din cele 4 microfoane din colturile parcarii

Pentru redarea filmului procedezi astfel:
- pozitionezi 4 boxe in cele 4 colturi ale camerei (similar cu pozitia in care se afla fiecare din cele 4 microfoane in parcare)
- conectezi boxa 1 la fluxul audio produs de microfonul 1 (faci la fel cu toate celelalte boxe)
- fluxul video este tot pe telefonul tau (si nu produce niciun sunet pentru ca nu ai inregistrat sunet)
- cu telefonul in mana, te asezi in mijlocul camerei
- in aceeasi secunda pornesti redarea tuturor flxurilor video si audio (4 sunete independente venind din fiecare boxa)
Vei observa ca reusesti din nou sa detectezi faptul ca masina vine de undeva din spatele si stanga ta si se apropie de tine prin stanga ta, lucru confirmat si de imaginile care iti arata ca, intr-adevar, masina se afla in stanga ta.

In acest moment experienta inregistrata este mai aproape de cea originala!!!

Tehnologia care permite pozitionarea sunetului se numeste "Surround".


Next level dupa Surround este Atmos.
Sunetul Atmos este acel sunet care poate fi pozitionat oriunde in spatiul 3D (nu doar "in planul" ascultatorului).

Problema
Mergi, in linie dreapta, pe............ pista de aterizare / decolare a unui aeroport (o sa fie amuzant Posted Image).
Din spatele tau vine un........... elicopter cu viteza mai mare decat viteza ta (surprinzator Posted Image).
Elicopterul se deplaseaza pe o traiectorie paralela cu traiectoria ta, dar aflata deasupra ta (insa tu nu stii asta pentru ca nu te intorci niciodata..... glumesc, sigur ca stii ca elicopterul vine pe sus, doar nu o sa vina pe jos; am zis ca o sa fie amuzant Posted Image).
La un moment dat, elicopterul va ajunge in dreptul tau, apoi te va depasi si va intra in campul tau vizual.

Nu mai reiau, sper ca intelegi...

Solutia
Tehnologia Surround nu permite pozitionarea corecta a elicopterului aflat deasupra ascultatorului (pentru ca Surround permite pozitionarea sunetelor doar in planul ascultatorului, nu mai sus, nu mai jos).
Pentru asta mai trebuie adaugate mai multe microfoane undeva deasupra ascultatorului atunci cand se filmeaza.

Tehnologia care permite sunetului sa fie pozitionat si pe verticala (nu numai pe orizontala), se numeste Atmos.


Concluzie
Pentru a experimenta tehnologia Atmos sunt necesare urmatoarele elemente:
- un material video Atmos care contine cel putin 8 fluxuri audio ("5.1.2" = 4 canale sorround, 1 canal central, 1 canal frecvente joase, 2 canale Atmos); materialul video care contine doar 2 canale audio (stereo) nu este Atmos
- un sistem de boxe Atmos pozitionat corect in tot spatiul din jurul ascultatorului; un soundbar care contine toate cele 8 boxe in aceeasi carcasa nu este un sistem de boxe Atmos pentru ca boxele nu sunt pozitionate corect
- un player si o conectivitate care trimit fiecare din cele 8 fluxuri audio catre fiecare din cele 8 boxe; un player care mixeaza toate cele 8 fluxuri audio, obtine un singur flux audio si trimite acest unic flux catre toate boxele va genera acelasi sunet in toate cele 8 boxe anuland beneficiul Atmos

Deci cam la asta trebuie sa te astepti de la "next level".
Un mod simplu de a experimenta acest sunet este sa vizionezi un film care a fost filmat cu tehnologie Atmos intr-o sala de cinema care suporta tehnologia Atmos.
In general, filmele de actiune sunt cele care beneficiaza de tehnologia de pozitionare a sunetului.




Deeeeeci, se califica un smartphone? Posted Image



Sper ca intelegi de ce "Atmos cu 2 canale" nu are sens!



Da si tu play la un film care contine informatie Atmos si asculta sunetul cu o pereche de casti; daca ti se pare ca exista scene in care sunetul vine de sus sau de jos atunci inseamna ca "merge"; daca nu, inseamna ca nu "merge" si poate n-ai inteles ce spune Dolby atunci cand spune ca "Atmos merge si cu casti"; sau poate Dolby se foloseste de texte interpretabile (cu doua sensuri) ca sa deformeze putin realitatea cu scopul de a convinge clientul sa plateasca mai mult pe produse care nu contin, de fapt, tehnologie Atmos (acu' multi ani ii spunea "inselaciune" si firma se inchidea, azi ii zice "marketing" si firma este de mare succes).

In final, singurul lucru important este asta:
Ce este realitatea pentru tine: ce spune un "nene" sau ce simti / vezi / auzi tu? Posted Image
Despici firul in 4 in mod complet inutil, initiatorul voia sa pastreze efectul pe care il are acum, ca e verde, ca e albastru e complet irelevant, ce e clar e ca sunetul se schimba cu procesarea activata, mai departe sunt discutii sterile ce nu intereseaza pe nimeni si sunt doar contraziceri doar de dragul contrazicerii.

Edited by _-livio-_, 07 August 2022 - 13:03.


#21
darkangel2

darkangel2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,318
  • Înscris: 26.01.2019

 _-livio-_, on 07 august 2022 - 13:01, said:

nu intereseaza pe nimeni

@overseas: "sunt curios ce promite concret next level."
@darkangel2: "iata ce promite concret next level"
@_-livio-_: "nu intereseaza pe nimeni"

Deci zici ca @overseas e un "nimeni"? :D

#22
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,608
  • Înscris: 24.10.2015

 darkangel2, on 07 august 2022 - 12:49, said:



Din punct de vedere al pozitionarii sunetului in spatiu, "next level" dupa stereo este Surround.
Sunetul Surround este acel sunet care poate fi pozitionat oriunde in planul ascultatorului ("in planul" = la aceeasi inaltime cu ascultatorul, nu mai jos, nu mai sus).

Problema
Mergi, in linie dreapta, printr-o parcare uriasa si goala.
Din spatele tau vine o masina cu viteza mai mare decat viteza ta.
Masina se deplaseaza pe o traiectorie paralela cu traiectoria ta, dar aflata undeva in stanga ta (insa tu nu stii asta pentru ca nu te intorci niciodata sa te uiti la masina).
La un moment dat, masina va ajunge in dreptul tau, apoi te va depasi si va intra in campul tau vizual.


Cat timp masina este in spatele tau, esti capabil sa detectezi faptul ca masina este undeva in spatele si in stanga ta, fara sa te uiti la masina.
Poti face asta datorita sistemului tau auditiv care iti permite sa pozitionezi sursa sunetului in spatiul 3D din jurul tau.
Prin urmare, cand masina va ajunge in dreptul tau, nu vei fi surprins ca apare, dintr-o data, in stanga campului tau vizual.
Tare, nu?

Acum sa presupunem ca vrei sa filmezi scena de mai sus pastrand cat mai mult posibil din toata experienta traita.
Prin urmare, scoti telefonul mobil, incepi sa filmezi si pornesti din nou prin parcare filmand ceea ce vezi tu: mergi inainte, masina ajunge in dreptul tau, intra in campul tau vizual, te depaseste, apoi se departeaza de tine.
Opresti inregistrarea si pornesti filmul (pe smartphone-ul cu care ai filmat). Vei observa ca lipseste ceva: la inceputul filmului (fragmentul in care masina este inca in spatele tau), sistemul tau auditiv nu va mai pozitiona masina in spatele si in stanga ta, ci in fata ta (deci o inconsistenta intre ceea ce auzi in fata ta - o masina - si ceea ce vezi in fata ta - nicio masina); cand masina va intra in campul tau vizual undeva in stanga, sistemul tau auditiv va continua sa pozitioneze sunetul in fata ta (deci o alta inconsistenta: in stanga ta vezi o masina care ar trebui sa faca zgomot dar zgomotul se aude de undeva din fata ta).
Concluzie: nu ai reusit sa reproduci foarte precis o parte din experienta traita pentru ca pozitionarea sunetelor nu este consistenta cu imaginile video.
Intrebarea este: cum putem sa reproducem foarte precis si pozitionarea sunetelor?

Solutia
Filmezi scena din nou astfel:
- in fiecare din cele 4 colturi ale parcarii montezi microfoane extrem de sensibile
- filmezi doar imaginea cu smartphone-ul din mana ta (nu inregistrezi si sunetul)

Rezultatul va fi:
- un flux video mut de la smartphone (fara sunet)
- cate un flux audio de la fiecare din cele 4 microfoane din colturile parcarii

Pentru redarea filmului procedezi astfel:
- pozitionezi 4 boxe in cele 4 colturi ale camerei (similar cu pozitia in care se afla fiecare din cele 4 microfoane in parcare)
- conectezi boxa 1 la fluxul audio produs de microfonul 1 (faci la fel cu toate celelalte boxe)
- fluxul video este tot pe telefonul tau (si nu produce niciun sunet pentru ca nu ai inregistrat sunet)
- cu telefonul in mana, te asezi in mijlocul camerei
- in aceeasi secunda pornesti redarea tuturor flxurilor video si audio (4 sunete independente venind din fiecare boxa)
Vei observa ca reusesti din nou sa detectezi faptul ca masina vine de undeva din spatele si stanga ta si se apropie de tine prin stanga ta, lucru confirmat si de imaginile care iti arata ca, intr-adevar, masina se afla in stanga ta.

In acest moment experienta inregistrata este mai aproape de cea originala!!!

Tehnologia care permite pozitionarea sunetului se numeste "Surround".


Next level dupa Surround este Atmos.
Sunetul Atmos este acel sunet care poate fi pozitionat oriunde in spatiul 3D (nu doar "in planul" ascultatorului).

Problema
Mergi, in linie dreapta, pe............ pista de aterizare / decolare a unui aeroport (o sa fie amuzant Posted Image).
Din spatele tau vine un........... elicopter cu viteza mai mare decat viteza ta (surprinzator Posted Image).
Elicopterul se deplaseaza pe o traiectorie paralela cu traiectoria ta, dar aflata deasupra ta (insa tu nu stii asta pentru ca nu te intorci niciodata..... glumesc, sigur ca stii ca elicopterul vine pe sus, doar nu o sa vina pe jos; am zis ca o sa fie amuzant Posted Image).
La un moment dat, elicopterul va ajunge in dreptul tau, apoi te va depasi si va intra in campul tau vizual.

Nu mai reiau, sper ca intelegi...

Solutia
Tehnologia Surround nu permite pozitionarea corecta a elicopterului aflat deasupra ascultatorului (pentru ca Surround permite pozitionarea sunetelor doar in planul ascultatorului, nu mai sus, nu mai jos).
Pentru asta mai trebuie adaugate mai multe microfoane undeva deasupra ascultatorului atunci cand se filmeaza.

Tehnologia care permite sunetului sa fie pozitionat si pe verticala (nu numai pe orizontala), se numeste Atmos.


Concluzie
Pentru a experimenta tehnologia Atmos sunt necesare urmatoarele elemente:
- un material video Atmos care contine cel putin 8 fluxuri audio ("5.1.2" = 4 canale sorround, 1 canal central, 1 canal frecvente joase, 2 canale Atmos); materialul video care contine doar 2 canale audio (stereo) nu este Atmos
- un sistem de boxe Atmos pozitionat corect in tot spatiul din jurul ascultatorului; un soundbar care contine toate cele 8 boxe in aceeasi carcasa nu este un sistem de boxe Atmos pentru ca boxele nu sunt pozitionate corect
- un player si o conectivitate care trimit fiecare din cele 8 fluxuri audio catre fiecare din cele 8 boxe; un player care mixeaza toate cele 8 fluxuri audio, obtine un singur flux audio si trimite acest unic flux catre toate boxele va genera acelasi sunet in toate cele 8 boxe anuland beneficiul Atmos

Deci cam la asta trebuie sa te astepti de la "next level".
Un mod simplu de a experimenta acest sunet este sa vizionezi un film care a fost filmat cu tehnologie Atmos intr-o sala de cinema care suporta tehnologia Atmos.
In general, filmele de actiune sunt cele care beneficiaza de tehnologia de pozitionare a sunetului.




Deeeeeci, se califica un smartphone? Posted Image



Sper ca intelegi de ce "Atmos cu 2 canale" nu are sens!



Da si tu play la un film care contine informatie Atmos si asculta sunetul cu o pereche de casti; daca ti se pare ca exista scene in care sunetul vine de sus sau de jos atunci inseamna ca "merge"; daca nu, inseamna ca nu "merge" si poate n-ai inteles ce spune Dolby atunci cand spune ca "Atmos merge si cu casti"; sau poate Dolby se foloseste de texte interpretabile (cu doua sensuri) ca sa deformeze putin realitatea cu scopul de a convinge clientul sa plateasca mai mult pe produse care nu contin, de fapt, tehnologie Atmos (acu' multi ani ii spunea "inselaciune" si firma se inchidea, azi ii zice "marketing" si firma este de mare succes).

In final, singurul lucru important este asta:
Ce este realitatea pentru tine: ce spune un "nene" sau ce simti / vezi / auzi tu? Posted Image

Si cum explici faptul ca pe site la Dolby ( adica direct la autorul acestei tehnologii) sunt puse piste audio pentru demo si ei recomanda sa priveligiezi castile pentru a profita la maxim de experienta? Ei nu spun ca e nevoie de nu stiu cate boxe desi logic e cum spui tu, dar tehnologia Atmos nu e doar despre directia de unde vine sunetul.

Edited by vinciun, 07 August 2022 - 14:04.


#23
darkangel2

darkangel2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,318
  • Înscris: 26.01.2019

 vinciun, on 07 august 2022 - 14:01, said:

Atmos nu e doar despre directia de unde vine sunetul.

Dar despre ce altceva?

#24
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,608
  • Înscris: 24.10.2015
Pai uite si tu ce spun ei, ca nu eu am inventat atmos:

https://www.dolby.co...ue-dolby-atmos/

Cica "descoperiti detalii si claritate de o profunzime de neegalat, scufundati-va in inima muzicii" si au bagat si piese pentru demo, cica DE PRIVELIGIAT IN CASTI"

O sa fiu peste cateva zile acasa ca sa pot testa si eu demo-urile lor in casti.

#25
Jean-Luc_Picard

Jean-Luc_Picard

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,724
  • Înscris: 04.10.2014
Nu văd ce spune, e doar pagina de intrare, și mai e și în franceză.
Să fie totuși clar, sunetul obiectual este majoritar despre indentificarea prin auz a locației sursei sonore. Nu poate fi despre împărțirea pe canale pentru separare mai bună, pentru că tocmai asta se distruge reducând numărul de emițătoare sonore.
Cât despre inventatori, ei trăiesc din licențe, interesul lor este să se pună sigla pe cât mai multe aparate cu putință.
Așa, de ce nu spun că ajung două boxe și un într-un Home Theater sau o sală de cinema?

Edited by Jean-Luc_Picard, 07 August 2022 - 14:28.


#26
darkangel2

darkangel2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,318
  • Înscris: 26.01.2019

 vinciun, on 07 august 2022 - 14:10, said:

Pai uite si tu ce spun ei, ca nu eu am inventat atmos:
https://www.dolby.co...ue-dolby-atmos/

Cum ar zice japonzeu': ¡No hables francés!
Asta e, atata pot! :D

 vinciun, on 07 august 2022 - 14:10, said:

Cica "descoperiti detalii si claritate de o profunzime de neegalat, scufundati-va in inima muzicii"
O sa fiu peste cateva zile acasa ca sa pot testa si eu demo-urile lor in casti.

Super idee!
Si dupa ce "descoperi detalii si claritate de o profunzime de neegalat" (preferabil fara sa te "scufunzi in inima muzicii" ca sa n-o strici...), revino aici te rog si zi-mi si mie numele tehnologiei asteia care creeaza adancimi d'astea infinite... :D
[ Ma duc sa ma sterg la guriță ca m-am murdarit deeeee............. cuvinte d'astea "atent mestesugite"... :D ]

#27
c6t9

c6t9

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,941
  • Înscris: 20.01.2004
Sunt niște confuzii pe aici oare?
Într-adevăr este vândut pe multe sisteme acest "sunet", dar nu este despre efect 3D simulat și atât (pentru că lipsa surselor din spațiu oricum ar limita altceva). Este capacitatea sistemului de a gestiona anumite schimbări, cam ca DoVi pe ecrane SDR. Este o certificare discutabilă. Este procesat, funcționează într-o anumită direcție, însă nu e tot aia cu ce s-ar vedea pe un ecran capabil să redea cu adevărat. Cu toate astea, anumite elemente aduc un plus. De exemplu, la sunet, se aude mai plăcut, mai amplu, pasajele marcate corespunzător în film se aud semnificativ mai tare etc. sau pe partea de imagine, culorile sunt într-adevăr mai vibrante etc., comparativ cu o versiune normală să zicem.

#28
Jean-Luc_Picard

Jean-Luc_Picard

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,724
  • Înscris: 04.10.2014
Și totuși inovația este despre sunet obiectual, care se desparte de sistemul cu canale care au piste dedicate pe suportul pe program. iar fiecare canal primește conținutul pistei aferente și gata.
Se dau coordonatele dorite ale obiectului, iar procesorul de sunet, în funcție de configurația disponibilă de boxe, calculează ce semnal să trimită către fiecare boxă pentru a poziționa sursa virtuală la acele coordonate. Mai puține boxe, mai puține posibilități de poziționare. Restul de caracteristici existau și la sistemele anterioare de codificare.
O certificare înseamnă în ultimă instanță că sistemul de reproducere nu rămâne mut și nu ignoră metadatele suplimentare obiectuale, nu că poate să poziționeze toate obiectele acolo unde le este locul. E ca un sistem de triangulație văzut pe dos, cu cât ai mai puține antene, cu atât mai greu e să localizezi emițătorul.

Edited by Jean-Luc_Picard, 07 August 2022 - 21:56.


#29
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,608
  • Înscris: 24.10.2015
Ok. Pe mine ma framanta o chestie, de ce pe site la Dolby se recomanda sa testezi fisierele de Demo pentru atmos in casti?



#30
adibaad

adibaad

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 04.10.2004
Salut! Din experienta mea proprie am observat ca Dolby Atmos cu doua difuzoare e un fel de Stereo-Spatial de pe vremuri. Largeste putin baza, mai balareste si defazeaza niste sunete, ca in final sa creeze impresia ca suna mai amplu, sa stie omu' pe ce a dat banii.
Strict on-topic, in configuratia initiatorului sunetul Atmos va ramane pe difuzoarele televizorului, in amplificator va ajunge doar stereo...

#31
darkangel2

darkangel2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,318
  • Înscris: 26.01.2019

 vinciun, on 07 august 2022 - 22:17, said:

de ce pe site la Dolby se recomanda sa testezi fisierele de Demo pentru atmos in casti?

Se plictisesc teribil de rau... :D

#32
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,608
  • Înscris: 24.10.2015

 adibaad, on 08 august 2022 - 07:59, said:

Salut! Din experienta mea proprie am observat ca Dolby Atmos cu doua difuzoare e un fel de Stereo-Spatial de pe vremuri. Largeste putin baza, mai balareste si defazeaza niste sunete, ca in final sa creeze impresia ca suna mai amplu, sa stie omu' pe ce a dat banii.

Exact asta am observat si eu.

#33
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,608
  • Înscris: 24.10.2015

 darkangel2, on 08 august 2022 - 08:11, said:



Se plictisesc teribil de rau... :D

Am pus linkul mai sus. Intra la piesele de demo si baga pe casti. De acolo poti comuta intre stereo si atmos. Vezi piesa Hot - The pushers si dupa aia mai vorbim :)
Dar testeaza-le pe toate ca si alte piese au efecte interesante, efecte care dispar daca pui pe stereo.

http://www.dolby.com...ue-dolby-atmos/

Cand pui pe stereo efectele sunt doar pe stanga dreapta in fata. Pe atmos ai o bula de muzica in jurul capului. Inainte, in spate, sus, stanga, dreapta. In plus chiar si efectele stanga dreapta sunt mai precise, se indeparteaza mai mult.

Dar e adevarat ca nu are nimic in comun ce se aude la ei pe site la demo cu functia atmos din reglaje de sunet de la telefon. Aia din setari de la telefon doar strica.

Mama, mama, rad singur. Se invart sunete in jurul capului, fac cercuri cateodata pe orizontala alte dati pe diagonala adica trec prin fata din dreapta de sus spre stanga jos si se intorc prin spate de stanga jos spre dreapta sus :D

#34
darkangel2

darkangel2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,318
  • Înscris: 26.01.2019

 vinciun, on 09 august 2022 - 20:32, said:

Dar testeaza-le pe toate ca si alte piese au efecte interesante, efecte care dispar daca pui pe stereo.

Da, au efecte interesante.
Au existat dintotdeauna diverse plugin-uri pentru diverse playere care altereaza diverse aspecte ale sunetului.


 vinciun, on 09 august 2022 - 20:32, said:

Cand pui pe stereo efectele sunt doar pe stanga dreapta in fata.

Cand pun pe stereo, efectele sunt pe stanga si dreapta.
Nu aud nimic "in fata"...

 vinciun, on 09 august 2022 - 20:32, said:

Pe atmos ai o bula de muzica in jurul capului. Inainte, in spate, sus, stanga, dreapta. In plus chiar si efectele stanga dreapta sunt mai precise, se indeparteaza mai mult.

Intr-adevar, pe atmos, efectele se diferentiaza si mai mult stanga vs. dreapta.
Nu exclud ca s-ar putea sa fie o alta melodie acolo... :D

Insa nu am auzit deloc "bula din jurul capului".
E adevarat ca dupa ce am dat play, am dat si minimize la browser, deci nu am urmarit "bulele alea din filmulet" ca sa nu ma influenteze cumva... :D

#35
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,608
  • Înscris: 24.10.2015
Tine-o pe asta. Efecte  asemanatoare sunt si pe tidal, este o categorie de muzica "atmos" si vad ca se activeaza automat la telefon in setari :Atmos film".

 darkangel2, on 09 august 2022 - 20:48, said:



Da, au efecte interesante.
Au existat dintotdeauna diverse plugin-uri pentru diverse playere care altereaza diverse aspecte ale sunetului.




Cand pun pe stereo, efectele sunt pe stanga si dreapta.
Nu aud nimic "in fata"...



Intr-adevar, pe atmos, efectele se diferentiaza si mai mult stanga vs. dreapta.
Nu exclud ca s-ar putea sa fie o alta melodie acolo... :D

Insa nu am auzit deloc "bula din jurul capului".
E adevarat ca dupa ce am dat play, am dat si minimize la browser, deci nu am urmarit "bulele alea din filmulet" ca sa nu ma influenteze cumva... :D

La ce ai ascultat?

Ai pus piesa "Hot - the pushers"?

Eu ascult pe Focal Elegia infipte in topping dx3 pro plus pe samsung a51, nu stiu daca comteaza dar si telefonul cica are certificare atmos.

La mine deja pe castile astea am o separare si spatializare foarte buna, dar pe piesele astea Atmos ( eu cred ca asa-s ele facute, altfel fata de alea stereo, nu ca le-ar modifica vreo setare) se aude incredibil de spatial in toate directiile.

#36
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,608
  • Înscris: 24.10.2015
Vad ca si pe o melodie normala daca activez atmos voce in telefon pe o melodie de Céline "Dion - A new day has come" vocea apare mai in fata, nu chiar in cap, se indeparteaza si se separa mai bine de restul instrumentelor.

[attachment=2651784:Screenshot_20220809-211054_SoundAlive.jpg]

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate