Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Jurnal BMW iX Drive50
Last Updated: Apr 04 2024 10:55, Started by
RaySefo
, Jul 27 2022 20:17
·
11
#1
Posted 27 July 2022 - 20:17
Se pare ca a venit timpul sa trec la o electrica, pretul la motorina imi face o gaura imensa in portofel..si deja nu mai suport
Asa ca..electrica. Cum nu am niciun fetish pentru hibride..a ramas doar electrica. Ce voiam de la o electrica.. sa fie disponibila imediat, autonomie reala in jur de 500 km, sa fie mare, SUV/SAV/ limuzina, baterie mare evident. Dintre toate electricele in finala au ramas doar 2.. Mercedes EQE 350+ si BMW iX 50 Am fost la Mercedes sa imi faca o oferta pentru EQE 350+ care era disponibil si vanzatorul era atat de praf incat nu stia pretul masinii si a ramas sa primesc marti oferta..eram 100 % pornit sa o iau dupa ce am facut un drive test cu ea. Ce mi-a placut la ea: interiorul, luminile amibientale, autonomia si muzicantii..Burmester se auzeau demential. Ce nu mi-a placut: spatiul, portbagajul mic doar 400 l, si tractiunea doar spate, am condus si versiunea EQE 43 AMG 4x4 dar era prea scump si atonomia mai mica decat 350+, cum nici pana azi vanzatorul nu s-a obosit sa-mi trimita oferta pentru 350+ l-am bagat in ma-sa si m-am dus la BMW. Am condus iX dar nu masina pe care o cumpar , nici nu am vazut-o in realitate cand am fost sa imi faca oferta pentru ea nu era in showroom, este masina de demonstratie si cred ca umbla directorul cu ea, Masina este echipa cu de toate..dar are "doar" Harman-Kardon , nu stiu cum la ce echipare are sa ii puna doar Harman, in loc de bowers & wilkins, dar pot trai si fara oricum acum pe 640 GT am Harman si sunt multumit de cum se aude. Plusurile peste EQE au fost: portbagaj mai mare 500l, mai mic decat 640GT(610), xDrive, loc mai mult in spate, mult mai spatios , evident ..este SAV nu limo Dar din pacate nu pot intra in posesia ei decat in Septembrie, mi-au zis ca nu au alta masina de demonstratie si pana nu vine cea comandata in septembrie nu pot sa mi-o dea.., dar asta e ..am de asteptat doar o luna jumate , mi-au zis ca daca vreau sa comand una noua..termenul este 6 -12 luni..lol, le-am zis sa plimbe ursul. marti trebuie sa ma duc sa semnez contractul de leasing, agentul este in concediu saptamana asta. Am cateva poze cu masina le pun mai jos. Mi-a zis agentul ca daca vreau (lol, normal ca vreau) poate sa mi-o lase intr-un weekend sa o conduc. cand..asta o sa vad marti cand ma duc sa semnez contractul. Attached Files |
#3
Posted 27 July 2022 - 21:30
Felicitari si multa rabdare !
Ca posesor de IX3 electric ma intreb oare daca chiar are cei 500km range mai ales la xdrive 4x4. La IX3 range-ul real este undeva la 350km maxim orice-ar spune ei in cartea tehnica. Iarna de abia am ajuns Bucuresti-Navodari cu 120km/h viteza de croaziera, vreo 250km..adica mai aveam 9% la destinatie Bateria este mai mare 105 kw vs 74 kw dar are in plus 100kw si 400kg, procentual par sa se "compenseze" https://ev-database....ar/1136/BMW-iX3 https://ev-database....BMW-iX-xDrive50 Ca dimensiuni e mai mica sau mai mare decat (i)X3 ? Edited by radu103, 27 July 2022 - 21:31. |
#4
Posted 27 July 2022 - 21:41
Iti doresc sa ai cat mai multe drumuri placute si fara incidente (de nici un fel) !
Am sa urmaresc jurnalul asta indeaproape. |
#5
Posted 27 July 2022 - 22:05
IX 50 e o masina superba, dar mai realista este IX40
https://insideevs.co...drive40-version IX este o seria 7 electrica, luxoasa si nu foarte incapatoare, ca toti incearca sa optimizeze rezistenta la inaintare. Exceptand Model X, care e uriasa la interior, restul producatorilor tot fac artificii tembele, ce se soldeaza cu 2,5 locuri in spate + portbagaj meschin, ca nu umpli pana la plafon cu bagaje. In viata de zi cu zi IX40 e o alegere rationala. E ca la Tesla, LR vs Performance. La autonomie, discutia e infinita, doar ca electricele au problemele lor, adica consumul depinde enorm in fct de: - viteza - trafic - cat de smucit conduci - natura reliefului - temperatura. Daca la ICE mergi cu un X5 la 180Km/h si zici ca stai pe loc + platesti combustibil, la EV peste 130Km/h consumul creste enorm si nu gasesti rapid benzinarie, adica devii fan viteze legale, ceea ce nu e rau, dar nu se prea muleaza pe profilul de sofer BMW. Sub cca +8C situatia devine trista si prea putini recunosc asta. Autonomia scade brutal iarna, si vb de sub +8C, nu de -20 -30C! Esti glumet cu cererile tale, adica masini pe stoc! Cererea e mare, productia mica. Cand vorbesti de economii cumparand o masina de 150 000 EUR, ceva nu face sens, adica de 10 000 EUR mergi pana crapa motorul. E o mare problema cu test drive in Romania si lipsa masinilor. Suntem in lumea a 3-a, din pacate, iar vanzarile din Romania sunt in general neglijabile, de aceea cota dealerilor este infima. |
#6
Posted 27 July 2022 - 22:07
Pe hartie are 620 km, wltp, dar real am vazut ca duce 500 km.
iX 40 are wltp 420..deci undeva 300 real, prea putin pt mine, plus ca nu are suspensie pneumatica by default. Am gasit pe stock si BMW si Mecedes, doar ca idiotul de la Mercedes nu a stiut sa-i vand marfa. Aveau si un iX 40 la alta reprezentanta dar la fel..nu o vindeau pana nu venea alta in loc si nici nu a stiut sa imi dea o data estimativa cand vine, asa ca..am ramas la iX 50, Rotile de vara sunt pe 22' , le-am zis ca nu le vreau..sa le schimbe cu 20 nicio sansa..dar mi-au facut o oferta buna la rotile de iarna..pe 20 ..doar 2600 chf , le-am bagat in leasing..si asta esta este, daca era sa-mi cumpar eu ajungeam pe la 2000 chf..dar cu banu jos. Fac undeva cam 200 km pe zi..deci iX 40..nu ma coafeaza deloc. Edited by RaySefo, 27 July 2022 - 22:13. |
#7
Posted 27 July 2022 - 22:16
Adm, on 27 iulie 2022 - 22:05, said:
Sub cca +8C situatia devine trista si prea putini recunosc asta. Autonomia scade brutal iarna, si vb de sub +8C, nu de -20 -30C! Are Bjorn niste teste de range in temperaturi negative. La un model 3 (cu control termic al bateriei, ca si la BMW de altfel) diferenta este de cca 20% iarna (cu baterie rece, fata de vara). Daca preincalzesti masina inainte de a pleca obtii doar 10% extra consum fata de vara. |
#8
Posted 27 July 2022 - 22:30
Pana la urma nu m-am prins ce vre sa iei: IX40 sau 50?
Diferenta e MARE de baterie si pret (diferenta de performanta nu o vei simti), iar o baterie mai mare e de dorit oricand, mai ales in lumea a II-a, unde statiile sunt rare si incarca cu max 50 kW! Stai 2 ore sa bagi curent 70% din baterie la "fast de 50 kw", ca e o curba de incarcare Aici, Tesla rulz la drum lung cu Superchargere. In viata de zi cu zi, nu o sa vezi vara la IX sub 20 kWh/100km, iar aici calculul e rapid 100 Kwh/20 = 500 Km autonomie conditii ideale. Real, media va fi intre 20-25 daca nu abuzezi. Cum nu tot timpul pleci cu 100% si nu iti doresti senzatii tari sa ajungi cu 0% la destinatie, personal NU sunt confortabil (mai ales cu familia in masina) sa ma avantez peste 300 Km autonomie, mai ales in Romania, unde avem autostrazi putine si pe DN-uri e NFS, care necesita multe depasiri. Depasirea e ff facila cu astfel de masini, dar si penalizatoare puternic la autonomie. E greu sa explici cuiva exact diferenta dinte EV si ICE. Eu am avut Nissan leaf, am Mercedes EQC, Renaut ZOE (tata) si Tesla MY. Desi toate sunt EV, diferentele sunt uriase! Nu am avut inca posibilitatea de a conduce IX, dar sincer, Tesla e mult in fata ca eficacitate, insa NU e o masina premium. Si eu jinduiesc dupa un IX50, insa realist, prefer un Model X, pt ca am 3 copii care au alergie unul la altul, iar IX e ca EQC, adica stai jos ca intr-o masina sport (nu ca in SUV) si pe latime nu e chiar SUV. Probabil Model X va veni in 2024, timp destul sa ma dau cu MY. ro_explorer, on 27 iulie 2022 - 22:16, said:
Not quite ... depinde mult de implementare. Are Bjorn niste teste de range in temperaturi negative. La un model 3 (cu control termic al bateriei, ca si la BMW de altfel) diferenta este de cca 20% iarna (cu baterie rece, fata de vara). Daca preincalzesti masina inainte de a pleca obtii doar 10% extra consum fata de vara. Mi-am luat teapa cu el la EQC. Teste lui sunt ideale, in viata reala sotia are vara, acum (cu trafic slab si caldura) 24 kW/100Km, iar iarna are 33! Pe autostrada e sublim sa mergi cu maxim 110 Km/h si sa treaca sprintar pe langa tine dube. E ca si cum ai avea suv premium si ai merge la consum sa enervezi pretenarii cu 2.0 TDI. In viata reala mergi pe DN-uri, in oras si consumul sare foarte mult! Iarna una e sa o tii in garaj si alta e sa ai bateria bocna, pt ca incalzirea porneste la multe grade sub 0, altfel lasi masina cu 80% si ai 60% dimineata, dar ai bateria calda. Un alt defect al fanilor EV este ca cred ca Model 3 e ceva standard. E o lighioana de masina, micutza, cu optimizare maxima de consum, greutate mica si antifonare 0. De aici consumuri f bune/mici. Cand nu e totul aluminiu si mai adaugi niste suspensii si ceva antifonare + cresti volumul = se dubleaza consumul. |
#9
Posted 27 July 2022 - 22:31
Am zis..iX 50. Mi-a trecut prin cap si iX40 era mai ieftin..dar..nu mi-a placut autonomia si daca nu ma insel incarcarea este limitata la 150 kw, iar iX 50 are 195 parca.
Masina nu o conduc in RO. In fata casei la 200 m am o parcare cu 4 borne..electrice..cand ajung eu pe acasa rar vad cate o masina la incarcat. Seara ..nici nu mai vorbesc, bate vantul. |
#10
Posted 27 July 2022 - 22:40
Atunci IX40 era mai ok.
Vitezele alea astronomice de incarcare sunt 0 in viata reala, pt ca e un varf atins cateva minute daca pleci de la 10% baterie si e temperatura ok. Uite, MY incarca pana la 210kW, dar mai mult de 135 kW inca nu am vazut nici la Hiperchargere de 175, nici la SuC. [ https://cdn.motor1.com/images/mgl/8AApKP/s1/bmw-ix-charging-curve.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] https://www.ixforums...ix-charging.27/ Edited by Courage, 27 July 2022 - 22:48. |
|
#11
Posted 27 July 2022 - 22:42
Courage, on 27 iulie 2022 - 22:30, said:
man, lasa-ma cu chinezul ala aclimatizat! [...] In viata reala mergi pe DN-uri, in oras si consumul sare foarte mult! Eu am 35.000 Km in viata reala, facuti si la -25 si la +35 de grade. In viata de zi cu zi (si naveta la munca, si mers in excursii mii de Km). Vara am consum mix de cca 165, iarna de cca 185. Na, poate ca sunt eu anormal, nu stiu. |
#12
Posted 27 July 2022 - 22:45
Da, esti anormal pt ca:
- NU coduci in Romania, unde conditiile de trafic sunt horror (depasiri multiple, stai in coloana mai mult decat mergi) - conduci cea mai optimizata masina EV = M3, Edited by Courage, 27 July 2022 - 22:47. |
#13
Posted 27 July 2022 - 23:01
Avand in vedere ce amenzi si limite sunt in Elvetia, cred ca IX40 nu iti crea probleme, mai ales ca acolo exista statii de incarcare de toate tipurile si ai ceva aproape de casa + poti sa iti pui probabil si acasa.
In fine, sa o stapanesti sanatos. Rotile pe 22 sunt infioratoare, iar galmele apar foarte usor, chiar daca rulezi in Elvetia. |
#14
Posted 27 July 2022 - 23:08
Pana acum de cand conduc pe aici nu mi-a aparut nicio galma la anvelope.
iX 40 are autonomie mica, ieri de exemplu am facut 400 km..cu iX40 nu reuseam sa ii fac fara sa ma opresc. Consider ca iX 50 ma aranjeaza in momentul de fata cel mai bine, Sau MB 350+..la autonomie..dar sufera grav la capitolul spatiu. |
#15
Posted 28 July 2022 - 05:20
Toamne.... dar urat mai e BMW-ul asta! No offence! Urat! Unde se duce lumea asta!?
|
|
#17
Posted 28 July 2022 - 06:54
Condusul in Elvetia e moartea pasiunii, tin minte ca, la un moment dat, nici nu ma mai puteam concentra la drum si era sa ies de pe el :-). In general, discutia despre motoare puternice si limite foarte mici de viteza e ciudata, realist vorbind nu ai ce face cu mai mult de 100CP in vestul Europei, exceptand Germania, dar tu stii mai bine ce nevoi ai. Ca fan BMW gasesc masina asta atipica si ciudata, nu vad ce atuuri are in fata unui X5 50d sau 50i, ca oferta de spatiu este clar mai mica, dar poate vad eu lucrurile diferit.
|
#18
Posted 28 July 2022 - 07:18
Inseamna ca nu ai citit primul post..nevoia era sa ma scap de costurile cu combustibilul. Am deja un 640GT , o masina superba, dar in oras este sac fara fund.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users