Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PPC Energy

Chefi de la Antena 1 s-au intors ...

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde
 Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea
 

Cum de a "dainuit" tehnologia motoarelor cu combustie interna pana acum...?

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#19
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View PostMarianG, on 20 iulie 2022 - 20:52, said:

Zici de ala cu camera variabila?
Ala....nu stiu acum cum se numeste. Am citit despre el prin revista Flacara, prin anii '80.
Atunci nu se putea produce, ca nu exista tehnologia necesara. Mai tarziu a incercat Mazda, dar se pare ca nu a avut succes.

Edited by pasilla, 20 July 2022 - 20:56.


#20
Admiral_Thrawn

Admiral_Thrawn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 29.06.2022
Vorbiți de motorul Wankel, ce mare lucru ?
Nu e eficient energetic.

#21
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,416
  • Înscris: 10.08.2005
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wke4O8JqoNo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View PostAdmiral_Thrawn, on 20 iulie 2022 - 20:57, said:

Vorbiți de motorul Wankel, ce mare lucru ?
Nu e eficient energetic.
comparativ cu ce?
Adevarat, se uzeaza mai usor.

#22
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006

View Postanz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:

1) Ma cum draq de a "dainuit" tehnica asta a motoarelor bazate pe combustie interna, inca de la inceputurile masinilor si pana la ora asta?
marele avantaj a fost usurinta cu care a putut fi transportat combustibilul. energia a venit sub o forma compacta (cu 5-7l poti merge 100 km), sigura (si benzina si motorina pot fi transportate cu precautii minime).

View Postanz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:

Intrebarea nr 2) Cum draq de au intrat pe piata vehiculele electrice tocmai "la ora asta"...
n-au intrat pe piata "la ora asta", ci cu vreo doua secole in urma :)
doar ca relativ recent industria de acumulatori a avut cateva salturi si practic acum puteam avea baterii suficient de bune (capacitate, dimensiuni, greutate etc) incat sa fie viabil un autoturism electric.

#23
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020
Pe scurt doar pentru cei care pot intelege . Tehnologii mai bune exista de foarte mult timp .
Dar ''baetii care are banii'' , prefera sa plateasca pe cei care pot opri aceste tehnologii , pentru ca nu o sa mai aiba ei banii !
Simplu si eficient...desigur pentru ei !

#24
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,551
  • Înscris: 12.10.2005

View Postanz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:

1) Ma cum draq de a "dainuit" tehnica asta a motoarelor bazate pe combustie interna, inca de la inceputurile masinilor si pana la ora asta? Pe cuvantul meu daca mie nu-mi seamana a tehnologie a oamenilor pesterii, cu unelte construite din pietre, etc.

Unelte din pietre? Mai curand o masina electrica e primitiva din punctul asta de vedere, e mult mai simpla. Nu stiu cum ai dezvoltat tu o pasiune pentru ceva despre care, cu tot respectul, nu prea stii mare lucru. In primul rand sunt inca prea putine masini electrice pe sosele incat sa faca o diferenta iar cand o vor face, nu va fi una pozitiva. Retelele electrice nu sunt cam pe niciunde adaptate incat sa suporte o asemenea incarcare, asta in caz ca trece majoritatea pe masini cu baterii. Dupa aia, se spune ca sunt nepoluante, which is wrong! Nu polueaza ele in sine dar curentul ala pe care il consuma nu e produs doar de hidrocentrale si de eoliene, dimpotriva majoritar e produs pe combustibil fosil, deci poluarea doar se muta, nu dispare si nu se micsoreaza per ansamblu. Nu mai zic de tehnologia actuala a acumulatorilor, sa vezi ce inseamna reciclarea unor milioane sau miliarde de celule Li-Ion cand va veni vremea.

#25
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,518
  • Înscris: 07.02.2003

View PostMarianG, on 20 iulie 2022 - 21:00, said:

Adevarat, se uzeaza mai usor.
E ceva capital, crucial... de fapt se vede din start vulnerabilitatea cu minim de privire atenta la componentele in frecare, e dificil sa obtii etansarea care la un piston o faci foarte usor cu segmenti. Ala rotativ nu e fiabil in timp indiferent ce zice marketingul, dupa prima uzura pierzi compresia.

View PostAlltrack, on 20 iulie 2022 - 22:25, said:

Pe scurt doar pentru cei care pot intelege . Tehnologii mai bune exista de foarte mult timp .
Dar ''baetii care are banii'' , prefera sa plateasca pe cei care pot opri aceste tehnologii , pentru ca nu o sa mai aiba ei banii !
Simplu si eficient...desigur pentru ei !
De fapt e altceva mai elementar, acele tehnologii costa... si nu putin. Piata cere costuri cat mai mici, cine le realizeaza stabileste standardul.

Edited by andreic, 20 July 2022 - 22:36.


#26
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020

View Postandreic, on 20 iulie 2022 - 22:32, said:

De fapt e altceva mai elementar, acele tehnologii costa... si nu putin. Piata cere costuri cat mai mici, cine le realizeaza stabileste standardul.
Nu costa atat tehnologiile cat schimbarea ''complementarelor'' existente ! Plus disparitia unor industrii intregi !

Edited by Alltrack, 20 July 2022 - 22:38.


#27
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,849
  • Înscris: 06.10.2003
La fel n-a evoluat nici computerul - e tot ăla din '70, dar mai mic. Pur și simplu nu este alt design mai bun / eficient.

#28
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View Postshiva, on 20 iulie 2022 - 22:56, said:

La fel n-a evoluat nici computerul - e tot ăla din '70, dar mai mic.
Asta mi se pare foarte trist.

#29
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 29,297
  • Înscris: 29.07.2013

View Postanz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:


Ii multumesc enorm celui care o sa ma poata sa ma lumineze si pe mine intelectual !!!


Uzual, un om pasionat de ceva anume in legatura cu care are niste nelamuriri, cauta sa-si rezolve necunoscutele citind, filtrand si acumuland informatii.
In cazul in care nu se lamureste, apeleaza la altii ca sa-l lumineze.
La cat dai dovada dumneata c-ai cercetat inainte de a deschide subiectul, lumina intelectuala solicitata nu se va aprinde prea curand. ;)

#30
JamesHetfield

JamesHetfield

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 53
  • Înscris: 29.01.2022
cea mai mare inventie dintr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat va fi transmiterea curentului electric fara fir, wireless, vor fi niste antene de distributie a curentului ca la telefoane si fiecare autovehicul va avea un receptor si va putea merge cu curent electric fara sa mai stea la incarcat ore intregi
stiu, visez frumos si in culori :)

#31
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021

View Poststrongsss, on 20 iulie 2022 - 20:26, said:

motorul termic nu cred ca o sa dispara de tot, dar intr-un interval mediu de timp, cred ca autoturismele vor migra spre electric.

In sfirsit ma iau si eu de tine (de zici ca-i concurs :D)
Dar de ce electic si nu pe hidrogen ? Exista deja centrale termice care nu mai consuma gaz metan, ca merg pe metan + hidrogen su chiar hidrogen curat.
(habar nu am daca asta este viitorul, insa de peste 20 ma ocup cu o anumita marca de centrala, care acum se lauda ca merge si cu hidrigen curat 100%)

#32
Admiral_Thrawn

Admiral_Thrawn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 29.06.2022
Ups, post șters...

Da, @JamesHetfield, transmisia wireless a energiei īs the way to future !!!


#33
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,650
  • Înscris: 29.03.2006
Automobile electrice au existat din sec 19 in era noastra.
Tot in sec. 19 au stins 160 km/h si de atunci au castigat si recastigat mereu recordul de viteza pt. automobile cu roti motrice.
Prima masina facuta de Porsche, la sfarsitul sec. 19, pe la 1898, era full electrica.
Dupa 1900 in SUA au existat mai multe firme care au fabricat in serie automobile electrice si chiar si camioane electrice ( full electrice, fara a include hibride care au existat si ele separat). La 1905 doar in NY erau mai multe mii in uz.
Edison a construit la inceputul sec 20 o gigafabrica enorma comparabila cu Casa Poporului doar pt productie de acumulatori alcalini pt automobile electrice, si avea montate si incarcatoare electrice prin orase.
Unele din automobilele de atunci sunt inca functionale, cu toate ca au fost folosite neintrerupt in sec 20 si chiar 21, si culmea inca folosesc acumulatorul original neschimbat!
Aveau autonomie limitata, unele medii in jur de ~ 64 Km.

Toata treaba s-a dezumflat dupa 1910, paradoxal chiar datorita motorului electric, respectiv demarorul, care a permis pornirea mult mai comoda pt. motoarele pe combustie care puteau dezvolta atunci putere mai mare si autonomie mai mare. - cel putin asta e explicatia oficiala.
Desigur sunt si alte aspecte - toate patentele de acumulatori au fost cumparate de companii din domeniul petrolier...

In 1970 prima generatie de VW Golf a avut si varianta electrica de serie facuta chiar de VW. Folosea acumulatori deep cycle de genul celor pt. golfcarturi si motostivuitoare. Chiar si e-Golful modern se face de prin 2011.

Desigur problema majora ramane capacitatea acumulatorilor, greutatea lor si mai ales pretul lor.

Asta in ciuda faptului ca motorul electric are randament de 80-98 % si driverul electronic pt motor are si el in jur de 80% ( 70 -98% dar cele cu randament foarte mare costa foarte mult, si sunt f scumpe si cu 80% pt ca sunt de putere foarte mare, de ex 400V @ 1500 A la Tesla, iar la Porsche sunt pe pe 800V...

Si in ciuda faptului ca randamentul practic al automobilelor pe combustie este de 1% sau si mai putin la cele puternice.
Motorul singur are teoretic 28-30% si 35-38 la Diesel.
Cuplat la cutia de viteze, diferentiale, tren de rulare, pierde ~ 25% deci raman 22%.
Apoi turatia uzuala de croaziera ca sa zic asa e 3000 RPM lamajoritatea celor contemporane, inclusiv la Dieselul contempotan care de fapt e un semiDiesel. Cuplul maxim.in f de model e intre 3500 si 4700 RPM, si puterea maxima in medie pe la 5500, desigur sunt modele sport-hipersport cu 6000-7000-9000 si chiar si peste, dar cele uzuale au 5500.
Deci plaja de turatie utila e de la 3000 la 5500, adica rotunjit 1,84 X.
Prin cresterea turatiei scade randamentul din mai multe motive, unu fiind ca pistoanele sunt franate aerodinamic in relatie cu patratul vitezei deci e o foarte mare diferenta de la 3000 la 5500. Apoi timpul de adimisie, de ardere, de evacuare, toate scazute, scad si randamentul.
Apoi arborele cotit si volanta au efect giroscopic care franeaza toata masina - din cauza asta KERS e o aberatie chiar daca functioneaza chiar si in F1, e o idee negandita ca sa nu zic cretina.
Deci cu un motor mediu de 130 CP ( ~ 96 KWh) la turatia normala de 3000 RPM prin oras si nu numai generezi ~ jumate din putere.
Dar ca sa mergi cu 60Km/h cu masina ( constant fara acceleratii puternice)  ai nevoie de numai 5,6 KWh.
65/5,6= 11,6
22%/11,6 = 1,896%, din care mai scadem si pierderra prin efect giroscopic - si ajunge aproape de 1%.
Cu un motor mai slab, de 70 CP o sa fie dublu.
Cu unul de 500CP o sa fie insa sub 1% randamentul practic.

Iar la viteza mare ai franare aerodinamica in relatie cu patratul vitezei, la 160 km/h e de 7,111 X mai mare decat la 60 km/h din cauza asta, deci degeaba folosesti mai mult din puterea motorului, la consumul pe 100km iese mai prost.
La 160 km ai franare aerodinamica de 1024 X msi mare decst la 5 km/h.
Desigur asta e si la electrice...

Insa electricele au un avantaj mare la viteze moderate, pt ca motorul electric are plaja utila, cuplu util, de la aprospe 0 RPM pana la turatia maxima cat o fi ea, +- 6000 RPM, exista si de sute RPM si de 30 K RPM, si astfel randamentul practic e mult mai mare, nu genereaza 65KW daca are nevoie doar de 5,6, si pleaca din start si cu randament motor in sine mult mai mare, chiar si cu driver de putere cu tot.

In prezent greutatea, costul, si chiar si capacitatea, inca sunt probleme de imbunatstit mult.

Hibridele ar putra sa fie si ele mult mai bune. Motorul ICE nu trebuie sa actioneze direct ci doar un generator electric care da incarce un acumulstor si spoi sa slumenteze motorul electric din acumulator. Nu pare intuitiv, dar cu toate pierderile cu tot - tot iese muuuuuult mai bine asa indirect, datorita plajei de turatie utila mult mai mare la motorul electric care nu v-a consuma cst pt 65KW daca are nevoie de 5,6 KW sau 4 sau 2 sau 1, dar care la nevoie se poate tura imediat pt accelerstii si putere mai mare cand e nevoie.

Edited by loock, 21 July 2022 - 00:54.


#34
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,719
  • Înscris: 01.12.2018

View Postloock, on 21 iulie 2022 - 00:45, said:

Ai omis sa analizezi influenta vopselei aplicate pe caroserie.
Se STIE ca vopseaua neagra este net inferioara celei galbene. Aceasta culoare a fost rezervata taximetristilor, fix din aceste considerente.

View Postloock, on 21 iulie 2022 - 00:45, said:

Motorul ICE nu trebuie sa actioneze direct ci doar un generator electric care da incarce un acumulstor si spoi sa slumenteze motorul electric din acumulator. Nu pare intuitiv, dar cu toate pierderile cu tot
NU te limita la un singur " ciclu".
Foloseste curentul produs pentru electroliza, h2-ul obtinul in bagi in alt motor termic, care actioneaza aALT generator care sa suplimenteze.......etc.

Edited by tioopedi, 21 July 2022 - 01:10.


#35
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,518
  • Înscris: 07.02.2003

View PostAdmiral_Thrawn, on 21 iulie 2022 - 00:28, said:

Ups, post șters...
Da, @JamesHetfield, transmisia wireless a energiei îs the way to future !!!
Not happening... fizica sta in cale.

View PostJamesHetfield, on 20 iulie 2022 - 23:19, said:

cea mai mare inventie dintr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat va fi transmiterea curentului electric fara fir, wireless, vor fi niste antene de distributie a curentului ca la telefoane si fiecare autovehicul va avea un receptor si va putea merge cu curent electric fara sa mai stea la incarcat ore intregi
stiu, visez frumos si in culori Posted Image
Da, visezi intr-adevar. Nu intelegi diferenta intre un receptor si un consumator... sa nu zic de modul de functionare a antenelor si propagarea. Nu se va intampla treaba asta cu electricitate wireless, au incercat-o destui. Una e sa te joci cu o bobina si sa consumi 20-30w ca sa dai unui dispozitiv lipit de ea vreo 3-4W... si alta e cand vorbim de multi megawati si distanta... mai exact patratul distantei Posted Image

Dar cea mai crunta ironie a Universului in care traim este ca... desi visam la energie electrica wireless si poate chiar realizam ca nu putem merge in aceasta directie, culmea este ca energia electrica chiar este transportata in campuri nu in conductor cum se invata in scoala Posted Image Dar ca sa existe campurile, e nevoie de conductor...

Edited by andreic, 21 July 2022 - 01:25.


#36
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,650
  • Înscris: 29.03.2006
@ tioopedi - Am explicat foarte clar.
Cine citeste postarea la care raspunde si nu este greu de cap, o sa inteleaga ca prin actionare directa la viteze de mers prin oras, paradoxal pierde si mai mult din cauza ca motorul ICE are o plaja de turatie utila foarte limitata si genereaza mult mai multa putere decat e nevoie pt. 60 km/h, de ex de 11,6X mai multa in exemplul mediu dat.

Edited by loock, 21 July 2022 - 01:19.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate