Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cum de a "dainuit" tehnologia motoarelor cu combustie interna pana acum...?
Last Updated: Jul 25 2022 20:42, Started by
anz
, Jul 20 2022 20:11
·
0
#1
Posted 20 July 2022 - 20:11
Salutare tuturor.
Am dezvoltat o pasiune pentru mecanica, pe langa domeniul meu profesional (care este cu totul altul...). Am vazut care este modul de functionare al celor mai importante parti ale automobilelor, si anume motorul si cutia de viteze... Ma fratilor, am si eu 2 intrebari: 1) Ma cum draq de a "dainuit" tehnica asta a motoarelor bazate pe combustie interna, inca de la inceputurile masinilor si pana la ora asta? Pe cuvantul meu daca mie nu-mi seamana a tehnologie a oamenilor pesterii, cu unelte construite din pietre, etc. Chiar asa nu mai exista o alta modalitate de a produce miscare de rotatie decat prin explozia unui piston care sa traga dupa el o biela, care va misca axul central (care se doreste rotit)? Lucru realizat cu ajutorul a N-shpe mii de componente, cu functii care mai de care mai complicate (carburator - pulverizarea combustibilului, distributor - trimite curentul pentru a produce scanteia necesara exploziei). Intrebarea nr 2) Cum draq de au intrat pe piata vehiculele electrice tocmai "la ora asta", cand se stia de aproximativ din timpul de inceput al masinilor tehnologia bazata pe stator si rotor de producere a miscarii de rotatie prin intermediul campului magnetic? Tehnologie care se gaseste de altfel in orice aparat casnic (aspirator, pompa apa, robot bucatarie, etc etc)? DE CE NU S-A FOLOSIT SI LA MASINI ASA CEVA ??? Ii multumesc enorm celui care o sa ma poata sa ma lumineze si pe mine intelectual !!! |
#2
Posted 20 July 2022 - 20:21
Companiile petroliere au facut lobby la marile guverne astfel incat orice alte motorizari care nu functioneaza pe baza de petrol sa nu vada lumina zilei.
Daca citesti istoria automobilelor electrice o sa vezi ca ele au aparut de prin 1900, primele modele produse in masa fiind abia in anii 90, de catre GM. Daca aveam autovehicule electrice inca de acum 50-60 ani,arabii acum nu mai detineau asemenea averi, ca nu se gaseste cobalt in Goful Persic. |
#4
Posted 20 July 2022 - 20:23
Simplu, niste unii au avut combustibil, altii au avut bani pentru combustibil.
S-a creeat o industrie, s-au mentinut niste buzunare pline. Orice altceva este o politica cu invingatori si invinsi. Edited by MarianG, 20 July 2022 - 20:25. |
#5
Posted 20 July 2022 - 20:26
intrebarile tale sunt legate. tehnologia termica a dainuit pana a incept sa fie inlocuita de cea electrica. acesta a intrat mai timid pe piata, vor convietui o vreme, apoi electrica va fi majoritara.
motorul termic nu cred ca o sa dispara de tot, dar intr-un interval mediu de timp, cred ca autoturismele vor migra spre electric. masinile electrice n-au intrat abia acum / tocmai acum, mereu au fost incercari, prototipuri, experimente, bateria e problema care le-a tras inapoi.din pacate, premiul Nobel pt electrochimie se lasa asteptat. |
#6
Posted 20 July 2022 - 20:27
anz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:
Am vazut care este modul de functionare al celor mai importante parti ale automobilelor, si anume motorul si cutia de viteze... Autonomia si pretul/km . NASA are altenativa pentru baterii, dar nu vrei sa stii cat costa "catalizatorul" care-i din platina pura. Edited by tioopedi, 20 July 2022 - 20:30. |
#7
Posted 20 July 2022 - 20:32
anz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:
Intrebarea nr 2) Cum draq de au intrat pe piata vehiculele electrice tocmai "la ora asta", cand se stia de aproximativ din timpul de inceput al masinilor tehnologia bazata pe stator si rotor de producere a miscarii de rotatie prin intermediul campului magnetic? Tehnologie care se gaseste de altfel in orice aparat casnic (aspirator, pompa apa, robot bucatarie, etc etc)? DE CE NU S-A FOLOSIT SI LA MASINI ASA CEVA ??? Alfel tramvaie electrice si troleibuze exista de mult. In materie de motoare cu combustie interna, exista mai multe tehnologii. Se pare ca asta clasica a fost cea castigatoare. Nici motorul rotativ incercat de Mazda, nu a avut prea mare succes. Mai studiaza. Vei afla multe lucruri interesante. Edited by pasilla, 20 July 2022 - 20:36. |
#8
Posted 20 July 2022 - 20:39
Simplu - exista benzina si motorina pe toate drumurile la pret foarte mic, motorul termic e foarte eficient si usor de utilizat, combustibilul ocupa putin spatiu si ai autonomie foarte mare...
Nu merita sa bagi bani in alta tehnologie care costa mult, nu aveai posibilitati de stocare efeicienta - vezi ce incet au evoluat acumulatorii - nu ca nu - ar fi dorit sa se faca niste acumulatori mai performanti... Sunt probleme cu incarcarea lor - dureaza mult si tin putin... |
#9
Posted 20 July 2022 - 20:39
Problema e ca savantii care ii avem sunt incapabili sa dezvolte acumulatori cu capacitate mare si ieftini.
|
#10
Posted 20 July 2022 - 20:40
Toti aveti/avem dreptate.
Totusi, problema este mult mai complexa. Cat costa calul putere termic si cat costa calul putere electric? De la inceput pana la sfarsit. Adica de la productia motorului, a subansamblelor legate de acesta, a cutiei de viiteze, productie de combustibil, capacitate de stocare, degradare in timp, poluare activa si pasiva, etc, etc. SI factorii politici trebuiesc de asemenea luati in calcul. O sa vedeti ca nu prea iese la vopsea masina electrica, poate doar daca o folosim numai la soare, cu panze si panouri super eficiente. Nu le iese nici macar celor de la NASA chestia cu electricitatea produsa "nelimitat" in spatiu, pentru ca nu rezista "caldarile in care trebuie depozitata. Au inceput deja sa apara probleme cu masinile electrice din prima generatie - nu se mai produc baterii pentru ele sau costurile sunt ENORME. SI costa foarte mult eliminarea bateriilor consumate, pentru ca sunt POLUANTE. Poate nu am dreptate, poate voi aveti alte informatii. Dar inca egzista motoare termice. SI sunt al naibii de puternice! |
|
#11
Posted 20 July 2022 - 20:42
Nici in prezent solutia electrica nu-mi pare de viitor.
Sa vezi probleme cu incarcarea cand or fi 20-30% din automobilele de pe piata electrice - ai nevoie de magistrale noi de capacitate mai mare decat in prezent, statii de icarcare, nu mai zic ca vor fi probleme in producerea sutelor de mii de MW necesari sa incarci atatea masini. Cata vreme e inca de nisa merge. Ideal ar fi tot motorul termic, dar cu hidrogen - insa si aici sunt probleme cu imbutelierea hidrogenului. |
#12
Posted 20 July 2022 - 20:42
dani.user, on 20 iulie 2022 - 20:22, said:
Ca n-au stiut cum sa inmagazineze curentul. Ăsta e motivul principal. Probabil totuşi dacă se apuca cineva mai din timp să facă acumulatori cu densitate mai mare, maşinil electrice în număr mai mare vedeam din anii '000, poate anii '90. La vehicule mari, folosite mai mult timp, încă nu fac faţă acumulatorii - adică poţi avea autobuze urbane electrice (deşi ai putea întinde pe parte din traseu şi nişte fire), dar autocare şi locomotive cu acumulatori (locomotive pentru parcurs lung, că aşa am avut şi în Portul Constanţa vreo 3 locomotive cu acumulatori, dar erau pentru silozuri) încă nu. Încă mai au acumulatorii electrici până să aibă capacitatea de putere stocată a hidrocarburilor. Dacă au fost conspiraţii. Probabil că da. Au distrus conspiraţiile reţele electrice de transport călători şi marfă. Probabil că da. A fost şi prostia umană în cazurile astea. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă nu s-ar fi putut impune atâta timp şi fără nişte avantaje. Edited by djl, 20 July 2022 - 20:44. |
#13
Posted 20 July 2022 - 20:43
S-a folosit de la inceput, mai mult decit atit vedeti care masina depasit prima bariera de 100Km/h prin 1899... Niciodata multumit poate va ajuta la cautare
|
#14
Posted 20 July 2022 - 20:52
pasilla, on 20 iulie 2022 - 20:32, said:
Si cu tehnologie alimentai acel stator, ca rotorul sa se miste ? Alfel tramvaie electrice si troleibuze exista de mult. In materie de motoare cu combustie interna, exista mai multe tehnologii. Se pare ca asta clasica a fost cea castigatoare. Nici motorul rotativ incercat de Mazda, nu a avut prea mare succes. Mai studiaza. Vei afla multe lucruri interesante. |
#15
Posted 20 July 2022 - 20:53
anz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said: 1) Ma cum draq de a "dainuit" tehnica asta a motoarelor bazate pe combustie interna, inca de la inceputurile masinilor si pana la ora asta? Pe cuvantul meu daca mie nu-mi seamana a tehnologie a oamenilor pesterii, cu unelte construite din pietre, etc. Chiar asa nu mai exista o alta modalitate de a produce miscare de rotatie decat prin explozia unui piston care sa traga dupa el o biela, care va misca axul central (care se doreste rotit)? Lucru realizat cu ajutorul a N-shpe mii de componente, cu functii care mai de care mai complicate (carburator - pulverizarea combustibilului, distributor - trimite curentul pentru a produce scanteia necesara exploziei). Intrebarea nr 2) Cum draq de au intrat pe piata vehiculele electrice tocmai "la ora asta", cand se stia de aproximativ din timpul de inceput al masinilor tehnologia bazata pe stator si rotor de producere a miscarii de rotatie prin intermediul campului magnetic? Tehnologie care se gaseste de altfel in orice aparat casnic (aspirator, pompa apa, robot bucatarie, etc etc)? DE CE NU S-A FOLOSIT SI LA MASINI ASA CEVA ??? 1. Ai brevetat tu ceva mai fiabil și nu știe nimeni de tine ? 2. N au intrat pe "piațã" acum, au mai fost și acum 100 de ani, mai documenteazã te. Din cauza metodei de stocare a energiei electrice domnule deștept care aveți zero cunoștințe. Nu e nevoie sã scrieți cu CAPS, sã semnalizați, se observã nivelul oricum. |
|
#16
Posted 20 July 2022 - 20:53
djl, on 20 iulie 2022 - 20:42, said:
Probabil totuşi dacă se apuca cineva mai din timp să facă acumulatori cu densitate mai mare Ca sa poti produce ceva, trebuie sa dezvolti multe alte tehnologii aparent fara legatura cu ceea ce vrei sa faci. Una este sa alezezi manual un cilindru si alta e sa o faci controlat de un robot [asta asa ca exemplu] |
#17
Posted 20 July 2022 - 20:54
eiffel, on 20 iulie 2022 - 20:42, said:
Ideal ar fi tot motorul termic, dar cu hidrogen - insa si aici sunt probleme cu imbutelierea hidrogenului. eliberarea gazelor nu este chiar silentioasa, pilele de hidrogen nu sunt butelie Edited by MarianG, 20 July 2022 - 20:55. |
#18
Posted 20 July 2022 - 20:54
anz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:
Salutare tuturor. Am dezvoltat o pasiune pentru mecanica, pe langa domeniul meu profesional (care este cu totul altul...). Am vazut care este modul de functionare al celor mai importante parti ale automobilelor, si anume motorul si cutia de viteze... Ma fratilor, am si eu 2 intrebari: 1) Ma cum draq de a "dainuit" tehnica asta a motoarelor bazate pe combustie interna, inca de la inceputurile masinilor si pana la ora asta? Pe cuvantul meu daca mie nu-mi seamana a tehnologie a oamenilor pesterii, cu unelte construite din pietre, etc. Chiar asa nu mai exista o alta modalitate de a produce miscare de rotatie decat prin explozia unui piston care sa traga dupa el o biela, care va misca axul central (care se doreste rotit)? Lucru realizat cu ajutorul a N-shpe mii de componente, cu functii care mai de care mai complicate (carburator - pulverizarea combustibilului, distributor - trimite curentul pentru a produce scanteia necesara exploziei). Intrebarea nr 2) Cum draq de au intrat pe piata vehiculele electrice tocmai "la ora asta", cand se stia de aproximativ din timpul de inceput al masinilor tehnologia bazata pe stator si rotor de producere a miscarii de rotatie prin intermediul campului magnetic? Tehnologie care se gaseste de altfel in orice aparat casnic (aspirator, pompa apa, robot bucatarie, etc etc)? DE CE NU S-A FOLOSIT SI LA MASINI ASA CEVA ??? Ii multumesc enorm celui care o sa ma poata sa ma lumineze si pe mine intelectual !!! Carburator? Distribuitor? Citeste despre motorizarile elicopterelor si avioanelor si vei intelege de ce motorul cu ardere interna a rezistat atat. In special despre "turboprop" vs motorul cu piston. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users