Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Cum de a "dainuit" tehnologia motoarelor cu combustie interna pana acum...?

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#1
anz

anz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 590
  • Înscris: 16.02.2013
Salutare tuturor.
Am dezvoltat o pasiune pentru mecanica, pe langa domeniul meu profesional (care este cu totul altul...).
Am vazut care este modul de functionare al celor mai importante parti ale automobilelor, si anume motorul si cutia de viteze...
Ma fratilor, am si eu 2 intrebari:

1) Ma cum draq de a "dainuit" tehnica asta a motoarelor bazate pe combustie interna, inca de la inceputurile masinilor si pana la ora asta? Pe cuvantul meu daca mie nu-mi seamana a tehnologie a oamenilor pesterii, cu unelte construite din pietre, etc. Chiar asa nu mai exista o alta modalitate de a produce miscare de rotatie decat prin explozia unui piston care sa traga dupa el o biela, care va misca axul central (care se doreste rotit)? Lucru realizat cu ajutorul a N-shpe mii de componente, cu functii care mai de care mai complicate (carburator - pulverizarea combustibilului, distributor - trimite curentul pentru a produce scanteia necesara exploziei).

Intrebarea nr 2) Cum draq de au intrat pe piata vehiculele electrice tocmai "la ora asta", cand se stia  de aproximativ din timpul de inceput al masinilor tehnologia bazata pe stator si rotor de producere a miscarii de rotatie prin intermediul campului magnetic? Tehnologie care se gaseste de altfel in orice aparat casnic (aspirator, pompa apa,  robot bucatarie, etc etc)?  DE CE NU S-A FOLOSIT SI LA MASINI ASA CEVA ???

Ii multumesc enorm celui care o sa ma poata sa ma lumineze si pe mine intelectual !!!

#2
jmek4you

jmek4you

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,281
  • Înscris: 22.05.2011
Companiile petroliere au facut lobby la marile guverne astfel incat orice alte motorizari care nu functioneaza pe baza de petrol sa nu vada lumina zilei.

Daca citesti istoria automobilelor electrice o sa vezi ca ele au aparut de prin 1900, primele modele produse in masa fiind abia in anii 90, de catre GM.

Daca aveam autovehicule electrice inca de acum 50-60 ani,arabii acum nu mai detineau asemenea averi, ca nu se gaseste cobalt in Goful Persic.

#3
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,197
  • Înscris: 24.02.2007
Ca n-au stiut cum sa inmagazineze curentul.

#4
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,383
  • Înscris: 10.08.2005
Simplu, niste unii au avut combustibil, altii au avut bani pentru combustibil.
S-a creeat o industrie, s-au mentinut niste buzunare pline.

Orice altceva este o politica cu invingatori si invinsi.

Edited by MarianG, 20 July 2022 - 20:25.


#5
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,159
  • Înscris: 27.10.2007
intrebarile tale sunt legate. tehnologia termica  a dainuit pana a incept sa fie inlocuita de cea electrica. acesta a intrat mai timid pe piata, vor convietui o vreme, apoi electrica va fi majoritara.
motorul termic nu cred ca o sa dispara de tot, dar intr-un interval mediu de timp, cred ca autoturismele vor migra spre electric.

masinile electrice n-au intrat abia acum / tocmai acum, mereu au fost incercari, prototipuri, experimente, bateria e problema care le-a tras inapoi.din pacate, premiul Nobel pt electrochimie se lasa asteptat.

#6
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,707
  • Înscris: 01.12.2018

View Postanz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:

Am vazut care este modul de functionare al celor mai importante parti ale automobilelor, si anume motorul si cutia de viteze...
Cele mai importante "parti" ale unui automobil sunt altele:
Autonomia si pretul/km .
NASA are altenativa pentru baterii, dar nu vrei sa stii cat costa "catalizatorul" care-i din platina pura.

Edited by tioopedi, 20 July 2022 - 20:30.


#7
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View Postanz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:

Intrebarea nr 2) Cum draq de au intrat pe piata vehiculele electrice tocmai "la ora asta", cand se stia  de aproximativ din timpul de inceput al masinilor tehnologia bazata pe stator si rotor de producere a miscarii de rotatie prin intermediul campului magnetic? Tehnologie care se gaseste de altfel in orice aparat casnic (aspirator, pompa apa,  robot bucatarie, etc etc)?  DE CE NU S-A FOLOSIT SI LA MASINI ASA CEVA ???
Si cu tehnologie alimentai acel stator, ca rotorul sa se miste ?
Alfel tramvaie electrice si troleibuze exista de mult.

In materie de motoare cu combustie interna, exista mai multe tehnologii. Se pare ca asta clasica a fost cea castigatoare.
Nici motorul rotativ incercat de Mazda, nu a avut prea mare succes.

Mai studiaza. Vei afla multe lucruri interesante.

Edited by pasilla, 20 July 2022 - 20:36.


#8
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,364
  • Înscris: 15.06.2004
Simplu - exista benzina si motorina pe toate drumurile la pret foarte mic, motorul termic e foarte eficient si usor de utilizat, combustibilul ocupa putin spatiu si ai autonomie foarte mare...
Nu merita sa bagi bani in alta tehnologie care costa mult, nu aveai posibilitati de stocare efeicienta - vezi ce incet au evoluat acumulatorii - nu ca nu - ar fi dorit sa se faca niste acumulatori mai performanti... Sunt probleme cu incarcarea lor - dureaza mult si tin putin...

#9
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,303
  • Înscris: 19.03.2022
Problema e ca savantii care ii avem sunt incapabili sa dezvolte acumulatori cu capacitate mare si ieftini.

#10
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,969
  • Înscris: 28.10.2006
Toti aveti/avem dreptate.
Totusi, problema este mult mai complexa.
Cat costa calul putere termic si cat costa calul putere electric? De la inceput pana la sfarsit. Adica de la productia motorului, a subansamblelor legate de acesta, a cutiei de viiteze, productie de combustibil, capacitate de stocare, degradare in timp, poluare activa si pasiva, etc, etc.
SI factorii politici trebuiesc de asemenea luati in calcul.
O sa vedeti ca nu prea iese la vopsea masina electrica, poate doar daca o folosim numai la soare, cu panze si panouri super eficiente.
Nu le iese nici macar celor de la NASA chestia cu electricitatea produsa "nelimitat" in spatiu, pentru ca nu rezista "caldarile in care trebuie depozitata.
Au inceput deja sa apara probleme cu masinile electrice din prima generatie - nu se mai produc baterii pentru ele sau costurile sunt ENORME.
SI costa foarte mult eliminarea bateriilor consumate, pentru ca sunt POLUANTE.
Poate nu am dreptate, poate voi aveti alte informatii.
Dar inca egzista motoare termice. SI sunt al naibii de puternice!

#11
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,364
  • Înscris: 15.06.2004
Nici in prezent solutia electrica nu-mi pare de viitor.
Sa vezi probleme cu incarcarea cand or fi 20-30% din automobilele de pe piata electrice - ai nevoie de magistrale noi de capacitate mai mare decat in prezent, statii de icarcare, nu mai zic ca vor fi probleme in producerea sutelor de mii de MW necesari sa incarci atatea masini.

Cata vreme e inca de nisa merge.

Ideal ar fi tot motorul termic, dar cu hidrogen - insa si aici sunt probleme cu imbutelierea hidrogenului.

#12
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,232
  • Înscris: 13.06.2004

View Postdani.user, on 20 iulie 2022 - 20:22, said:

Ca n-au stiut cum sa inmagazineze curentul.

Ăsta e motivul principal. Probabil totuşi dacă se apuca cineva mai din timp să facă acumulatori cu densitate mai mare, maşinil electrice în număr mai mare vedeam din anii '000, poate anii '90. La vehicule mari, folosite mai mult timp, încă nu fac faţă acumulatorii - adică poţi avea autobuze urbane electrice (deşi ai putea întinde pe parte din traseu şi nişte fire), dar autocare şi locomotive cu acumulatori (locomotive pentru parcurs lung, că aşa am avut şi în Portul Constanţa vreo 3 locomotive cu acumulatori, dar erau pentru silozuri) încă nu.
Încă mai au acumulatorii electrici până să aibă capacitatea de putere stocată a hidrocarburilor.
Dacă au fost conspiraţii. Probabil că da. Au distrus conspiraţiile reţele electrice de transport călători şi marfă. Probabil că da. A fost şi prostia umană în cazurile astea. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă nu s-ar fi putut impune atâta timp şi fără nişte avantaje.

Edited by djl, 20 July 2022 - 20:44.


#13
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,440
  • Înscris: 31.01.2010
S-a folosit de la inceput, mai mult decit atit vedeti care masina depasit prima bariera de 100Km/h prin 1899... Niciodata multumit poate va ajuta la cautare :D

#14
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,383
  • Înscris: 10.08.2005

View Postpasilla, on 20 iulie 2022 - 20:32, said:

Si cu tehnologie alimentai acel stator, ca rotorul sa se miste ?
Alfel tramvaie electrice si troleibuze exista de mult.

In materie de motoare cu combustie interna, exista mai multe tehnologii. Se pare ca asta clasica a fost cea castigatoare.
Nici motorul rotativ incercat de Mazda, nu a avut prea mare succes.

Mai studiaza. Vei afla multe lucruri interesante.
Zici de ala cu camera variabila?

#15
Admiral_Thrawn

Admiral_Thrawn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 29.06.2022

View Postanz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:


1) Ma cum draq de a "dainuit" tehnica asta a motoarelor bazate pe combustie interna, inca de la inceputurile masinilor si pana la ora asta? Pe cuvantul meu daca mie nu-mi seamana a tehnologie a oamenilor pesterii, cu unelte construite din pietre, etc. Chiar asa nu mai exista o alta modalitate de a produce miscare de rotatie decat prin explozia unui piston care sa traga dupa el o biela, care va misca axul central (care se doreste rotit)? Lucru realizat cu ajutorul a N-shpe mii de componente, cu functii care mai de care mai complicate (carburator - pulverizarea combustibilului, distributor - trimite curentul pentru a produce scanteia necesara exploziei).

Intrebarea nr 2) Cum draq de au intrat pe piata vehiculele electrice tocmai "la ora asta", cand se stia  de aproximativ din timpul de inceput al masinilor tehnologia bazata pe stator si rotor de producere a miscarii de rotatie prin intermediul campului magnetic? Tehnologie care se gaseste de altfel in orice aparat casnic (aspirator, pompa apa,  robot bucatarie, etc etc)?  DE CE NU S-A FOLOSIT SI LA MASINI ASA CEVA ???



1. Ai brevetat tu ceva mai fiabil și nu știe nimeni de tine ?

2. N au intrat pe "piațã" acum, au mai fost și acum 100 de ani, mai documenteazã te.
Din cauza metodei de stocare a energiei electrice domnule deștept care aveți zero cunoștințe.
Nu e nevoie sã scrieți cu CAPS, sã semnalizați, se observã nivelul oricum.

#16
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View Postdjl, on 20 iulie 2022 - 20:42, said:

Probabil totuşi dacă se apuca cineva mai din timp să facă acumulatori cu densitate mai mare
Stii si tu foarte bine ca de la conceptul teoretic, la practica e o diferenta uriasa.
Ca sa poti produce ceva, trebuie sa dezvolti multe alte tehnologii aparent fara legatura cu ceea ce vrei sa faci.
Una este sa alezezi manual un cilindru si alta e sa o faci controlat de un robot [asta asa ca exemplu]

#17
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,383
  • Înscris: 10.08.2005

View Posteiffel, on 20 iulie 2022 - 20:42, said:

Ideal ar fi tot motorul termic, dar cu hidrogen - insa si aici sunt probleme cu imbutelierea hidrogenului.
lasa aia, ca de aia nu ne pasa, comfortul,
eliberarea gazelor nu este chiar silentioasa,
pilele de hidrogen nu sunt butelie

Edited by MarianG, 20 July 2022 - 20:55.


#18
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postanz, on 20 iulie 2022 - 20:11, said:

Salutare tuturor.
Am dezvoltat o pasiune pentru mecanica, pe langa domeniul meu profesional (care este cu totul altul...).
Am vazut care este modul de functionare al celor mai importante parti ale automobilelor, si anume motorul si cutia de viteze...
Ma fratilor, am si eu 2 intrebari:

1) Ma cum draq de a "dainuit" tehnica asta a motoarelor bazate pe combustie interna, inca de la inceputurile masinilor si pana la ora asta? Pe cuvantul meu daca mie nu-mi seamana a tehnologie a oamenilor pesterii, cu unelte construite din pietre, etc. Chiar asa nu mai exista o alta modalitate de a produce miscare de rotatie decat prin explozia unui piston care sa traga dupa el o biela, care va misca axul central (care se doreste rotit)? Lucru realizat cu ajutorul a N-shpe mii de componente, cu functii care mai de care mai complicate (carburator - pulverizarea combustibilului, distributor - trimite curentul pentru a produce scanteia necesara exploziei).

Intrebarea nr 2) Cum draq de au intrat pe piata vehiculele electrice tocmai "la ora asta", cand se stia  de aproximativ din timpul de inceput al masinilor tehnologia bazata pe stator si rotor de producere a miscarii de rotatie prin intermediul campului magnetic? Tehnologie care se gaseste de altfel in orice aparat casnic (aspirator, pompa apa,  robot bucatarie, etc etc)?  DE CE NU S-A FOLOSIT SI LA MASINI ASA CEVA ???

Ii multumesc enorm celui care o sa ma poata sa ma lumineze si pe mine intelectual !!!

Carburator?
Distribuitor?


Citeste despre motorizarile elicopterelor si avioanelor si vei intelege de ce motorul cu ardere interna a rezistat atat.
In special despre "turboprop" vs motorul cu piston.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate