![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Abuz asociație de proprietari
Last Updated: Jul 20 2022 09:03, Started by
baubau1121
, Jul 17 2022 21:20
·
11

#1
Posted 17 July 2022 - 21:20

Am si eu o situatie mai deosebita in legatura cu o asociatie de proprietari din statiunea Mamaia.
De mai multi ani, cei care au apartamente la inchiriat au un conflict cu cei care locuiesc acolo. Conflictul se datoreaza mai multor cauze. In primul rand este vorba de un teren pe care proprietarii acelei asociatii l au cumparat de la dezvoltator, iar in urma cumpararii, fiecare proprietar are o cota parte pe teren. Terenul nu a fost vandut prin asociatie si nu are nici o treaba cu asociatia blocului 383. Adica in acte, nu reiese nicaieri ca acest teren ar avea legatura cu blocul si asociatia blocului. Insa, asociatia a luat decizii pe acest teren care implica automat persoanele care inchiriaza in mod legal in acel bloc. In urma unei adunari generale, asociatia blocului a interzis turistilor cazati acolo sa se foloseasca de un foisor comun. Adica eu, ca proprietar cota parte pe teren, am primit interzis de la asociatie sa mi las turistul care sta la mine la foisor, iar in acest sens firma de paza care funcioneaza pe terenul acela privat si care a semnat un contract cu asociatia (nu cu proprietarii terenului), are obligatia de a interzice orice persoana care nu locuieste acolo permanent. De asemenea, aceeasi problema este legata si de parcarea care se afla pe acel teren comun. Asociatia a facut niste hartii prin care a solicitat proprietarilor sa semneze ca ar fi de acord ca asoctia sa aiba grija de teren, dar nu are voie sa interezica nimanui nimic. Ar mai fi o situatie destul de grava, iar in acest sens am luat deja legatura cu un avocat, dar am zis sa intreb si aici. In urma cu 3 ani, asociatia a impus un fond de chirie in valoare de 300 de lei anual (de anul acesta 700 de lei) tuturor celor care inchiriaza in bloc, adica 30 de apartamente din 100. Din acest fond asociatia spune ca sunt reparate stricaciunile facute de turisti. De anul acesta s a introdus obligativitatea de a obtine certificare de la ministerul turismului pentru cei care inchiriaza in regim hotelier. Eu, si alti proprietari nu am fost de acord cu acel fond de chirie pe care il consideram abuziv. In momentul acesta asociatia obliga fiecare proprietar care inchiriaza in acel bloc sa plateasca suma de 1600 de lei + 700 de lei in fiecare an pentru a i se elibera aprobare din partea asociatiei si de a o trimite la minister pentru certificare. Este legal acest lucru? In cererea de aprobare, asociatia a trecut ca are dreptul sa contacteze ministerul turismului in cazul in care proprietarul nu respecta regulile impuse de aosciatie. Eu, ca prostul, am platit 900 de lei din acel fond de chirie, pe cei 3 ani in urma, pentru ca asa am inteles ca asociatia imi va da acea hartie. Doar ca dupa ce am platit, membrii ai asocitatiei mi au spus ca trebuie sa mai platesc si cei 700 de lei pentru a imi elibera hartia, altfel nu o vor face. Au spus ca asa au votat la adunarea generala. Adica cine nu plateste 1600 de lei + 700 de lei anual nu va primi aprobarea din partea asociatiei. Dupa mine acesta este santaj, avand in vedere ca o asociatie ma obliga sa platesc un "fond de chirie" pentru a obtine o hartie pe care ar putea sa o elibereza gratuit. Stiu ca se poate obtine certificarea si cu acordul doar al vecinilor cu perete comun. Eu am 3 vecini comuni, iar de la 2 am luat fara probleme semnatura, iar de la al 3-lea nu am reusit deoarece asociatia a discutat cu acesta sa nu imi dea semnatura. Unul dintre membri acestei asociatii mi a spus clar, pe nume, ca veciul din dreapta mea nu o sa imi dea niciodata semnatura, asta insemnand ca acesta a fost contactat de asociatia si i s a cerut clar acest lucru. Eu personal, imi depun anual declaratia la anaf pe norma de venit la sub 5 camere, pentru care imi platesc taxele. Anul acesta am facut la fel, doar ca nu am depus inca actele la ministerul turismului pentru certificare din cauza acestei situatii cu asociatia. A fost o descriere scurta a ceea ce se intampla la aceasta asociatie de 8 ani de zile de cand a fost construit blocul. Eventual eu pot veni si cu documente semnate de asocitatie cu deciziile luate de ei la adunarea generala. Mai este cineva in aceasta situatie? Multumesc |
#2
Posted 17 July 2022 - 23:39

Participati la luarea deciziilor atunci cand sunt sedinte astfel incat sa nu mai existe astfel de situatii. Ia legatura cu ceilalti 29 de proprietari care inchiriaza, apoi cu asociatia sa faceti o sedinta si decidenti cum vrea majoritatea.
Probabil, daca ai fi in locul lor, sa vii acasa de la munca si sa te astepti la liniste in propriul apartament sau sa incerci noaptea sa dormi dar, in schimb, sa auzi tot felul de zgomote care nu-s prea normale, si tu ai decide la fel. |
#3
Posted 18 July 2022 - 04:36

Intr-un an de zile ai fost nevoit sa faci reparati dupa urma turistilor ? Eu cred ca da.
Ai locui intr-un bloc in care 30% functioneaza ca un hotel ? Eu nu. |
#4
Posted 18 July 2022 - 05:11

Dincolo de aspectele cu deranjul e vorba, totuși, de taxe abuzive.
Este legal acest lucru?
Participati la luarea deciziilor atunci cand sunt sedinte astfel incat sa nu mai existe astfel de situatii. Ia legatura cu ceilalti 29 de proprietari care inchiriaza, apoi cu asociatia sa faceti o sedinta si decideti cum vrea majoritatea. Altfel există doar două variante: - reclamație la primărie, la biroul sau serviciul care se ocupă de asociațiile de proprietari - poate îi conving cei de acolo că nu e legal ce fac - acțiune în instanță, care costă și durează mult. |
#5
Posted 18 July 2022 - 06:28

Daca inchiriati in mod legal pe baza HG 357/2001 cu fise de cazare si tot tacamul , atunci turistul are toate drepturile care decurg din contractul de inchiriere.
|
#6
Posted 18 July 2022 - 07:09

De ce afirmi ca respectivele sume sunt taxe? Si mai ales abuzive?
Sunt sume stranse pentru solutionarea problemele aparute din cauza activitatii de inchiriere ... ca sunt justificate (atat ca oportunitate cat si ca valoare) este de discutat ... iar discutia o faceti in cadrul asocierii. Categoric locuitul in o cladire in care se face turism isi are inconvenientele lui. Tu cauti doar beneficii ... fara minima responsabilitate? |
#7
Posted 18 July 2022 - 07:27

Daca terenul este d-ala botezat de mazare si gasca lui, probabil ca este Karma, iar problemele se vor inmulti, impreuna cu lipsa de turisti.
|
#8
Posted 18 July 2022 - 07:33

#9
Posted 18 July 2022 - 08:05

adica 30 de apartamente din 100. Puteți încerca în cadrul acelor ședințe să modificați regulile dar mă tem că nu sunteți suficienți plus faptul că stând în altă parte e posibil să nu aflați sau să puteți ajunge la ședință. Rămâne soluția debază: acceptați situația și transferați consturile în sarcina clienților. |
#10
Posted 18 July 2022 - 08:20

Cere baza legala si facturi pentru acele sumele pe care le cere asociatia. Pe ce se cheltuie acele sume mai exact? Intreaba ce anume au stricat turistii de la tine din apartament si trebuie platit de asociatie? Daca aveai apartamentul de inchiriat in regim hotelier pe firma SRL nu puteai pur si simplu sa scoti bani din firma si sa le dai doar pentru ca asa s-a hotarat la asociatie, acele sume ar fi trebuit justificate cu o factura si cu o baza legala din partea asociatiei si ar fi trebuit sa ti le scazi din profitul pe care platesti taxe.
Sau pur si simplu nu mai plati si daca se ajunge la judecata ii reclami pentru taxe abuzive. Edited by Winc, 18 July 2022 - 08:21. |
#11
Posted 18 July 2022 - 08:29

Ar mai fi o situatie destul de grava, iar in acest sens am luat deja legatura cu un avocat, dar am zis sa intreb si aici. In urma cu 3 ani, asociatia a impus un fond de chirie in valoare de 300 de lei anual (de anul acesta 700 de lei) tuturor celor care inchiriaza in bloc, adica 30 de apartamente din 100. Din acest fond asociatia spune ca sunt reparate stricaciunile facute de turisti. Se numeste fond de rulment , nu fond de chirie. Si valoarea lui probabil a fost stabilita in sedinta comuna. Ai participat la ea ? Ti-ai spus punctul de vedere ? Oricum, la cati turisti vor veni de acum inainte in Mamaia, adica spre zero , eu cred ca problemele voastre se vor rezolva de la sine. |
|
#12
Posted 18 July 2022 - 08:34

Se numește fix fond de chirie, iti arat ce scrie pe chitanță. Este separat de acel fond de reparații sau fond de rulment. Este trecut la "alte fonduri" și trebuie sa l plătească doar cei care inchiriaza.
|
#14
Posted 18 July 2022 - 09:00

Eu îmi depun în fiecare an declarația pe norma de venit la anaf pentru care plătesc taxe. Inclusiv anul acesta am plătit suma de 2250 la anaf.
Edited by althea, 18 July 2022 - 09:14. |
#15
Posted 18 July 2022 - 09:12

#17
Posted 18 July 2022 - 09:46

@intiator
e vb cumva de solid house-ul de langa fostul Planet? (acum e un mega acolo). |
#18
Posted 18 July 2022 - 09:54

Mie mi se pare ca problema este la tine (sau la voi, cei care inchiriati). Sunteti nemultumiti ca s-au decis anumite lucruri in cadrul asociatiei. Inteleg ca esti nemultumit ca nu-ti poti primit turistii dar la locatari te gandesti ?
Ca ei stau acolo 24/7. Daca turistul tau vine si petrece la foisor, cu bere, vin, mici, seminte si lasa mizerie sau rupe ceva pe acolo cum procedati ? Adica cum pot ei dovedi ca turistul tau a stricat si cum poti tu plati pentru daunele facute? E doar o intrebare ca imi vine in minte acum. Primul pas in rezolvarea problemelor este sa participi la adunarile asociatiei. Doar aici poti ridica problema taxelor sau a faptului ca nu pot turistii sa utilizeze foisorul comun. Daca nu ai fost la nici o adunare, atunci tu iesi in pierdere. Si chiar daca ai fi impotriva celor adoptate, tot ai o problema pentru ca la asociatii se merge pe voturi. Daca din 100, 70 sunt pentru x taxe, atunci voi astia 30 nu prea aveti ce face. Si cum voi nu prea mergeti la adunari, deciziile raman in mana celor care sunt acolo si care participa. Cumva, eu te inteleg ca pierzi niste bani / beneficii dar tu nu stai acolo asa ca orice turist care deranjeaza nu e problema ta ci a lor. Acum, tu daca ai fii in locul lor si ti s-ar perinda turistul la orice ora din zi si din noapte pe usa, pe hol, la lift, cu galagie, etc, ai reactiona la fel sau nu ? Sfatul meu e sa mergi la adunarile generale si sa iti expui punctul de vedere. Daca incepi cu amenintari cu avocatul si ti pui in cap... tot voi aveti de pierdut. E vorba de confortul tau si de confortul lor. Uite, de exemplu la mine la bloc, neavand nici o treaba cu problema ta, oamenii sunt nemultumiti de multe lucruri: ca nu se inlocuiesc tevi, ca reparatiile costa mult, ca fondul de rulment sau cel de reparatii e mare. Evident cei care sunt cei mai nemultumiti sunt cei care nu participa la sedinte / adunari. Si cum din 40 de apartamente, la sedinta se strang maxim 10, pe baza legii se decide cu cei care sunt acolo. Restul, multumiti sau nu, nu prea au ce sa faca. Daca tot iti iei avocat, vezi sa se priceapa la partea asta de asociatii de proprietari. Edited by paso87, 18 July 2022 - 09:58. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users