Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Probleme cu frana pe disc la un Piaggio Fly 50

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
MoshEne

MoshEne

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 12.02.2014
Salut! Am o problema cu sistemul de franare la un scuter si nu resusesc sa inteleg care poate sa fie cauza. Am un Piaggio Fly 50 care a stat multi ani nefolosit. M-am apucat recent sa ii fac un pic de mentenanta si cand am vrut sa il mult dintr-un loc in altul, am observat ca era foarte greu sa il imping. Am verificat roata pe fata si era intr-adevar franata, se misca foarte greu si la fel si manerul de la frana era mai dur decat de obicei, se misca foarte putin.

Am desfacut vasul de la lichidul de frana si se vedea ca lichidul era vechi, era de un maro inchis si avea o vascozitate ca la o crema, asa ca l-am schimbat. Etrierul nu am reusit sa il dau jos pentru ca suruburile care il tin par sa fie blocate. Am incercat cu niste imbusi sa le desfac dar s-a strambat imbusul. Dar nu cred sa fie de la el problema deoarece dupa ce am schimbat lichidul, frana s-a deblocat, roata a inceput sa se miste liber, si puteam sa vad cum se misca etrierul atunci cand strangeam frana.

Toate bune si frumoase dar dupa o zi m-am trezit ca iar e blocata roata. Am zis ca poate nu am facut eu ceva bine asa ca am mai schimbat odata lichidul, cu aceleasi rezultate.. Roata s-a deblocat si manerul de la frana se misca asa cum trebuie dar dupa o zi, s-a facut exact ca inainte.. manerul aproape teapan si roata franata.

M-am tot gandit la asta si daca nu era aerisita bine instalatia, probabil manerul trebuia sa aiba o cursa mai mare. Iar daca etrierul era blocat, nu s-ar fi miscat nici atunci cand schimbam lichidul iar roata ar fi ramas franata.

Care ar putea fi problema? De ce se intareste frana pana la blocarea rotii la o zi dupa ce ii schimb lichidul de frana?

#2
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,718
  • Înscris: 12.01.2018
de blochează pistonul etrierului.ori desfaci și cureți ori schimbat

#3
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 926
  • Înscris: 10.01.2009
Culisanta etrier (surub ghidare etrier) probabil merge curatat si pusa vaselina siliconica care trebuie sa nu atace teaca de cauciuc care il protejeaza. Daca are ceva grad de uzura se poate rectifica unpic cu hartie abraziva.
https://www.oemmotor...t-brake-caliper

Edited by axxel4you, 14 July 2022 - 15:04.


#4
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005
Desfa etrierul cumva si curata pistonasul. Problema nu e la lichidul de frana.

#5
MoshEne

MoshEne

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 12.02.2014

 axxel4you, on 14 iulie 2022 - 14:59, said:

Culisanta etrier (surub ghidare etrier) probabil merge curatat si pusa vaselina siliconica care trebuie sa nu atace teaca de cauciuc care il protejeaza. Daca are ceva grad de uzura se poate rectifica unpic cu hartie abraziva.
https://www.oemmotor...t-brake-caliper
am cautat putin pe Google si culisanta despre care zici tu este exact piesa care am vazut-o eu miscandu-se, ma rog.. una din ele, ca am vazut-o pe cea din partea superioara. Cea care este mai jos nu mi-am dat seama daca se misca sau nu. Eu credeam ca ala e cilindrul etrierului dar se pare ca ma inselam..

Daca ma uit dinspre partea de jos, se vede un cilindru care face presiune pe placuta de frana.

Vreau sa dau etrierul jos dar nu stiu cum naiba sa fac.. suruburile care sunt numerotate cu 5 pe grafic sunt cele blocate. Daca sistemul e ca la masina ar trebui sa desfac culisanta aia ca sa pot ridica etrierul in sus si singurul surub care l-am vazut e undeva intre alea de la nr.5. Problema e ca nu pot sa ajung nici cum la el.. spatiul este foarte strans si nu incape cheia acolo.

Vad ca toti sugereaza o problema la etrier(piston sau culisanta) dar ce nu reusesc sa inteleg este, de ce roata se deblocheaza si frana functioneaza bine imediat dupa ce schimb lichidul de frana iar apoi dupa o zi, revine la loc.
Probabil e o problema la etrier asa cum spuneti voi. Daca gasesc o modalitate sa il dau jos si sa il verific, o sa postez rezultatul

Edited by MoshEne, 14 July 2022 - 16:27.


#6
arisel

arisel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 19.12.2008

 MoshEne, on 14 iulie 2022 - 13:47, said:

Salut! Am o problema cu sistemul de franare la un scuter si nu resusesc sa inteleg care poate sa fie cauza. Am un Piaggio Fly 50 care a stat multi ani nefolosit.
Am desfacut vasul de la lichidul de frana si se vedea ca lichidul era vechi, era de un maro inchis si avea o vascozitate ca la o crema, asa ca l-am schimbat.
Verifica, curata bine si rezervorul de lichid de frana. Goleste-l si vezi daca sunt curate cele doua gauri, una mai mare si una mai mica(cat un varf de ac)! Aia mica nu lasa sa se intoarca lichidul de frana inapoi in rezervor, cand nu mai franezi...

Edited by arisel, 14 July 2022 - 21:15.


#7
arisel

arisel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 19.12.2008
Am vrut sa spun ca acea gaura mica(cat un varf de ac) daca este infundata nu mai lasa sa se intoarca lichidul de frana inapoi in rezervor si sa elibereze presiunea din pistonul franei....Scuze...

#8
MoshEne

MoshEne

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 12.02.2014

 arisel, on 14 iulie 2022 - 21:33, said:

Am vrut sa spun ca acea gaura mica(cat un varf de ac) daca este infundata nu mai lasa sa se intoarca lichidul de frana inapoi in rezervor si sa elibereze presiunea din pistonul franei....Scuze...
asa arata rezervorul inauntru https://file.io/hBxOgSF8mTC6

Nu am vazut nici un al doilea orificiu, doar daca nu o fi pe sub mizeria aia depusa pe fund

Downloads

#9
MoshEne

MoshEne

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 12.02.2014
am gasit orificiul respectiv sub clema aia metalica. l-am curatat atat ca s-a putut si am zis sa bag putin alcool sanitar sa curat mai bine si vasul. Cand ii faceam aerisirea se vedea cum ies niste bule de aer pe acolo, deci ma gandesc ca orificiul respectiv nu e blocat. Am bagat alt lichid si fingers crossed.. vedem maine daca e blocata sau nu.

Am reusit sa ajung si la unul din cilindri si se misca relativ usor.. am reusit sa il imping inauntru cu varful la o surubelnita. Se vede si la ochi o mica miscare atunci cand strangi si lasi frana. Nu stiu al doilea cum e pentru ca nu prea am cu ce sa ajung la el. Dar daca astia sunt in ordine, inseamna ca singura problema ar putea fi acele suruburi de glidare al etrierului

#10
FARAROTI

FARAROTI

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 729
  • Înscris: 27.12.2007
Pana la urma tot la etrier si pompa de frana noi, ajungi.

#11
arisel

arisel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 19.12.2008

 MoshEne, on 15 iulie 2022 - 14:45, said:

am gasit orificiul respectiv sub clema aia metalica. l-am curatat atat ca s-a putut si am zis sa bag putin alcool sanitar sa curat mai bine si vasul. Cand ii faceam aerisirea se vedea cum ies niste bule de aer pe acolo, deci ma gandesc ca orificiul respectiv nu e blocat.
Eu as demonta acel rezervor de lichid de frana si l-as curata foarte bine( eu am folosit o cuva cu ultrasunete+ detergent), dupa care furtunul (cu aer de la compresor) si as demonta complet frana de pe cadru si as curata absolut tot, sunt cateva elemente(daca e ceva rupt , schimba, dar nu cred)... ai sa vezi e foarte simplu...! îți vorbesc din experiența unui motociclist de mai bine de 30 de ani... (incearca, nu e greu, si la urma sa nu uiti sa ((faci aerisirea)) scoti aerul din circuit) Oricum frana de la roata din fata o folosesc foarte atent...!

Edited by arisel, 16 July 2022 - 01:33.


#12
arisel

arisel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 19.12.2008

 FARAROTI, on 15 iulie 2022 - 15:12, said:

Pana la urma tot la etrier si pompa de frana noi, ajungi.
Poate nu!
Pompa de frana e corp comun cu rezervorul lichidului de frana, etrierul primeste si conduce la piston presiunea lichidului de frana...

#13
MoshEne

MoshEne

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 12.02.2014

 arisel, on 16 iulie 2022 - 01:19, said:

Eu as demonta acel rezervor de lichid de frana si l-as curata foarte bine( eu am folosit o cuva cu ultrasunete+ detergent), dupa care furtunul (cu aer de la compresor) si as demonta complet frana de pe cadru si as curata absolut tot, sunt cateva elemente(daca e ceva rupt , schimba, dar nu cred)... ai sa vezi e foarte simplu...! îți vorbesc din experiența unui motociclist de mai bine de 30 de ani... (incearca, nu e greu, si la urma sa nu uiti sa ((faci aerisirea)) scoti aerul din circuit) Oricum frana de la roata din fata o folosesc foarte atent...!
You, my friend, esti eroul zilei!
Nu as vrea sa strig "victorie!" prea devreme dar a trecut o zi si inca nu s-a mai blocat frana.

Practic ce am facut ieri, a fost sa curat rezervorul cu niste betisoare cu vata de toate acele depuneri. Apoi am scos clema aia metalica si cu varful unui ac, am incercat sa scot care era pe acel orificiu si prin jurul lui. Apoi am umplut rezervorul cu alcool sanitar si am dat la pedala(maner) pana a circulat lichidul peste tot. l-am scos apoi cu o seringa si am bagat lichid de frana peste, dupa care am dat la maner din nou. Pe masura ce pompam, am vazut ca ieseau ca niste bule de aer de pe acel orificiu(probabil era alcoolul de pe instalatie) si lichidul se schimba la culoare. Am scos iar cu seringa si am tot repetat procesul pana am ramas cu lichid clar in rezervor si de la aerisitor iesea tot lichid curat. Am completat cat a fost nevoie si l-am inchis.. singura diferenta acum a fost ca am pus ceva mai putin lichid. Inainte am pus pana s-a acoperit acel "cadran" iar acum am pus cat sa fie numai pana la jumate.

Apoi am reusit cu varful la o surubelnita sa imping ambii cilindri inauntru.. au intrat relativ usor, nu prea au opus rezistenta.. si apoi m-am tot jucat putin cu ei.. strangeam frana, ii impingeam la loc si tot asa de vreo 4-5 ori.

Problema pare sa fie rezolvata dar o sa mai astept putin ca sa ma pronunt.
Nu sunt sigur 100% ce anume bloca frana, dar tind sa cred ca era acel orificiul de retur blocat asa cum ai zis tu.
Multumesc frumos!
Bine ca nu am reusit sa dau etrierul jos, ca erau suruburile blocate ca daca nu, probabil pana acum dadeam comanda de un kit de reparatie sau luam alt etrier.
O sa revin cu UPDATE in cateva zile sa vad daca intr-adevar am reusit sa il deblochez asa usor..

#14
arisel

arisel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 19.12.2008

 MoshEne, on 16 iulie 2022 - 13:09, said:

Am completat cat a fost nevoie si l-am inchis.. singura diferenta acum a fost ca am pus ceva mai putin lichid. Inainte am pus pana s-a acoperit acel "cadran" iar acum am pus cat sa fie numai pana la jumate.





Acel "cadran" nu trebuie sa fie acoperit in totalitate de lichid, ar trebui sa ai ștanțat pe rezervor sau pe cadran minim și maxim, cam 70-80%.

Ma bucur ca ai rezolvat, ai pierdut un pic de timp, dar ai satisfactia ca ai rezolvat problema cu costuri "0"

#15
MoshEne

MoshEne

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 12.02.2014
Am revenit! Frana continua sa functioneze perfect deci problema a fost rezolvata!

Ca OFF TOPIC, stie cineva vreun tutorial sau instructiuni despre cum se regleaza culbutorii la Piaggio Fly 50? Este o operatie ce se poate realiza acasa sau trebuie service specializat?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate