Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

TVR va putea da publicitate in timpul programelor

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1
miki07

miki07

    Simplu și banal

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,980
  • Înscris: 18.09.2008

Quote

Schimbări majore: după 20 de ani, TVR poate întrerupe programele cu reclame! Poate da şi mai multe. Modificări notabile în publicitate şi la posturile private

Quote

Schimbări majore legate de publicitate în noua Lege a audiovizualului, care a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis. Pentru prima dată după 20 de ani, TVR va putea întrerupe emisiunile cu reclamele. Va putea difuza şi mai mult de opt minute pe oră, cât avea până acum.

O altă modificare importantă ţine de durata calupurilor: nu mai e limitată pe oră, ci pe interval din zi. Pauzele de publicitate de la posturile TV pot fi mult mai lungi decât până acum, în anumite condiţii.

Legea vine şi cu norme mai clare legate de plasarea de produse, dar şi cu publicitatea la ţigări şi produse conexe, cum ar fi ţigările electronice şi aromele pentru acestea.

Paginademedia.ro a consultat noua lege. Detalii, în continuare:

În noua Lege a audivizualului, articolul care interzicea publicitatea în interiorul programelor de la TVR a fost abrogat. Schimbarea vine după 20 de ani în care canalele TVR aveau voie să dea publicitate doar între programe (de aici, soluţii prin care multe emisiuni erau difuzate pe părţi).

Televiziunea publică are dreptul, cu noua lege, la mai multă publicitate. Timp de 20 de ani, TVR putea da cel mult opt minute de publicitate pe oră (şi acelea doar între programe). Legea de acum vorbeşte de 16,7% publicitate pe oră. Adică zece minute de publicitate, faţă de opt până acum.

ISTORIE. În urmă cu 20 de ani, când a fost restricţionată publicitatea la TVR, canalele publice erau un jucător important, atât pe piaţa programelor, cât şi pe piaţa publicităţii. Cu emisiuni realizate de Valeriu Lazarov (Surprize, Surprize, Ploaia de stele sau Iartă-mă) TVR scotea audienţe bune, iar încasările de publicitate se duceau, anual, la 10-15 milioane de euro.

După măsura de restricţionare a publicităţii şi de plasare doar între emisiuni, încasările au scăzut treptat. Corelat cu scăderea audienţelor, în anul 2021 TVR atrăgea din publicitate în jur de patru milioane de euro.

Modificare importantă: pauza de publicitate poate fi oricât de lungă!

Cea mai importantă schimbare legată de publicitate ţine de lungimea pauzelor de publicitate, care nu vor fi limitate la cel mult 12 minute pe oră (la posturile comerciale) şi 8 minute (la TVR). - Fosta formă: Articolul 35 alin. (1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv, 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date. Actuala formă: Articolul 35
(1) Proporția de spoturi publicitare televizate și de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 6.00-18.00 nu poate depăși 20% din intervalul respectiv. Proporția de spoturi publicitare televizate și de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 18.00-24.00 nu poate depăși 20% din intervalul respectiv.
(2) În cazul serviciilor publice de televiziune, proporția de spoturi publicitare televizate și de spoturi de teleshopping, în intervalele prevăzute la alin. (1), nu poate depăși 16,7% din fiecare interval.
(3) Dispozițiile alin. (1) nu se aplică în cazul:
a) anunțurilor făcute de radiodifuzor în legătură cu propriile programe și cu produsele auxiliare derivate direct din aceste programe sau în legătură cu programele și serviciile media audiovizuale ale altor entități care aparțin aceluiași grup de radiodifuziune;
b) anunțurilor de sponsorizare;
c) plasărilor de produse;
d) cadrelor neutre cuprinse între conținutul editorial și spoturile de publicitate televizată sau de teleshopping, precum și între spoturile individuale.
(la 03-07-2022, Articolul 35 din Capitolul III^1 a fost modificat de Punctul 32, Articolul I din LEGEA nr. 190 din  data de 28 iunie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din data de  30 iunie 2022 )

Există totuşi un calcul, pe intervale orare:

- în intervalul orar 6.00-18.00, numărul minutelor de publicitate nu poate depăşi 20% din timpul total de reclamă. Practic, posturile pot da, în total, la fel de multă publicitate ca până acum, însă o pot împărţi diferit pe tot intervalul, nu doar într-o oră.

- al doilea interval pentru care se aplică aceleaşi reguli este zona de Prime-Time: 18.00-24.00. Numărul de minute de reclame se calculează pe tot intervalul, nu pe oră: pot fi 24 de minute de reclame într-o oră şi niciuna în ora următoare.

La ce ajută această libertate în împărţirea reclamelor?

- de exemplu, dacă o emisiune are o audienţă mai mare şi o cerere mai mare de publicitate, postul TV poate concentra publicitatea în respectivul program, fără grija celor 12 minute limitate pe care le avea până acum (depăşirea lor însemna amendă de la C.N.A.).

- un alt exemplu ţine de posturile de ştiri: un Breaking News sau o declaraţie importantă difuzată într-o oră putea duce la pierderea publicităţii din intervalul respectiv.
C.N.A. nu mai recomandă spoturi sociale.

Până acum, O.N.G.-urile care derulau campanii sociale veneau la C.N.A. ca să obţină o recomandare. Având această recomandare, campania era dată gratuit de posturile TV.

Cu noua Lege a audiovizualului, C.N.A. nu mai emite astfel de recomandări, iar decizia de a le difuza ţine doar de posturile TV.

„Este interzisă emiterea recomandării cu privire la difuzarea în regim de anunț de interes public a spoturilor informative radio — TV.”

Interzis la publicitatea pentru ţigări electronice

Dacă până acum Legea veche interzicea publicitatea la ţigări şi produse din tutun, dar şi sponzorizările din partea unor astfel de companii, noua Lege a audiovizualului extinde interdicţia şi la ţigările electronice:

"Orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru țigări și alte produse din tutun, precum și pentru țigarete electronice și flacoane de reumplere este interzisă", spune noua Lege a audiovizualului.
Interzis la ştiri

Noua lege a menţinut interdicţia legată de sponsorizarea emisiunilor de ştiri, dar a reformulat-o:
"Sponsorizarea programelor jurnalelor de știri și programelor de actualități politice este interzisă"
Reguli pentru plasarea de produse

Plasarea de produse este mai clar reglementaţă în noua lege. În ce condiţii: să nu fie "reclamă deşănţată", iar emisiunile să marcheze clar că programul conţine Plasare de produse.

Condiţii pentru plasarea de produse:

a) conținutul și organizarea în cadrul unei grile, în cazul transmisiilor de televiziune, sau în cadrul unui catalog, în cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, nu sunt în nicio circumstanță influențate într-un mod care să afecteze responsabilitatea și independența editorială a furnizorului de servicii media audiovizuale;

b) nu încurajează în mod direct cumpărarea sau închirierea de bunuri sau servicii, mai ales prin trimiteri exprese cu caracter promoțional la bunurile sau serviciile respective;

c) nu pun în evidență, în mod nejustificat, produsul în cauză;

d) trebuie să cuprindă informații clare privind produsele, fiind identificate corespunzător atât la început, cât și la sfârșit, precum și la reluarea după o pauză publicitară, astfel încât să se evite orice confuzie din partea publicului.

Mi se pare o masura foarte buna. Si RAI are publicitate in timpul programelor. Bine, RAI difuzeaza si programe, nu doar plictiseli televizate ca la TVR. Cu legea asta noua, sper sa poata aduce emisiuni facute de case de productie si sa creasca rating-ul. Daca nu creste rating-ul, degeaba au modificat legea. Si as mai fi pus un paragraf in lege, unde statiile TV sa fie obligate sa puna contor la publicitate, cum mai face Pro, dar pe toata durata pauzelor publicitare si a promo-urilor.

Edited by RODigitalum-megafanro, 17 July 2022 - 16:26.


#2
britneysbitch

britneysbitch

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,295
  • Înscris: 06.01.2012
Bătaie de joc. Atâta timp cât primește bani de la stat, m-aș aștepta ca reclamele să fie la minimum sau, în anumite intervale orare, chiar deloc.

Ori e post de televiziune scăpat de blestemul sufletului comerțului, ori să nu mai ia și de la stat și asta e.

#3
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,023
  • Înscris: 31.07.2007
O veste proasta pentru cei 6 telespectatori octogenari din zona rurala care mai urmaresc TVR1 :D

#4
miki07

miki07

    Simplu și banal

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,980
  • Înscris: 18.09.2008

Quote

Bătaie de joc. Atâta timp cât primește bani de la stat, m-aș aștepta ca reclamele să fie la minimum sau, în anumite intervale orare, chiar deloc.

Ori e post de televiziune scăpat de blestemul sufletului comerțului, ori să nu mai ia și de la stat și asta e.

Păi tocmai de asta a și primit bani în ultimii 20 de ani, ca să suplinească lipsa publicității. Și, de asemenea, ca să facă și anumite emisiuni care nu făceau rating, care erau cumva obligatorii. Emisiuni la care nu se uitau nici cei cărora le erau destinate.

 edy_wheazel, on 08 iulie 2022 - 16:48, said:

O veste proasta pentru cei 6 telespectatori octogenari din zona rurala care mai urmaresc TVR1 Posted Image

Maică, au băgat ăștia reclame la Viața Satului și la Telejurnal.

În altă ordine de idei, mă uit la RAI, ZDF, chiar BBC și mă întreb de ce la TVR nu se poate... Ăștia au mai mulți angajați ca BBC (nici ăia nu cred că au 2500). Spunea Irina Radu, că unii nu vor să facă nimic, pentru că și dacă nu muncesc, leafa merge.

Edited by miki07, 08 July 2022 - 17:03.


#5
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017

 edy_wheazel, on 08 iulie 2022 - 16:48, said:

O veste proasta pentru cei 6 telespectatori octogenari din zona rurala care mai urmaresc TVR1 Posted Image

Le baga reclame pentru medicamente - prostata, articulatii, vitamine, adezive pentru proteze ... Posted Image

N-ai bre' cum sa compari BBC-ul cu TVR-ul
BBC produce programe de calitate cu audiente mari
TVR ... ziceti voi  ...

Edited by Naijax, 08 July 2022 - 16:59.


#6
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
E perfect. Sper ca se taie orice finantare de la BS.

#7
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,023
  • Înscris: 31.07.2007

 Naijax, on 08 iulie 2022 - 16:59, said:

N-ai bre' cum sa compari BBC-ul cu TVR-ul
BBC produce programe de calitate cu audiente mari
TVR ... ziceti voi  ...

BBC are mai multe documentare facute de ei decat are TVR1 emisiuni cu "Veata Satului". Documentare pe care le vinde si altor posturi.

#8
miki07

miki07

    Simplu și banal

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,980
  • Înscris: 18.09.2008

 Naijax, on 08 iulie 2022 - 16:59, said:


Și TVR făcea programe mișto pe vremuri, dar s-au dat la fund. Nu știu de ce, dar la 80 de milioane de euro buget, ar trebui să rupă norii. Hai să fie 100 cu tot teritoriale, dar să rupă norii.

Nu au mai făcut de ani de zile un serial, o emisiune de divertisment puternică. Să te uiți a doua zi pe YouTube și canalul TVR să fie în trending. Au un talent show cu muzică populară, care nu e pentru toată lumea. TVR trebuie să facă programe cu un potențial de audiență cât mai mare, să adune cât mai mult public. Că de aia iau 80 de milioane de euro pe an.

#9
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,023
  • Înscris: 31.07.2007
Pai, dupa ce hranesc toata bugetarimea abonata nu mai raman bani de programe.

#10
miki07

miki07

    Simplu și banal

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,980
  • Înscris: 18.09.2008

 edy_wheazel, on 08 iulie 2022 - 17:06, said:


BBC are mai multe documentare facute de ei decat are TVR1 emisiuni cu "Veata Satului". Documentare pe care le vinde si altor posturi.

Da, BBC e tatăl televiziunilor, când vine vorba de documentare. Discovery cumpără documentare de la ei. Și nu doar ei.

Noi face emisiuni cu 0 rating. Motiva Iuliana Marciuc acum câțiva ani că ei fac audiență prin decență. Decente or fi programele alea, dar audiența e spre 0.

Uite, eu cred că au fost programe cu audiență mare, care au fost decente, cât de cât. Dar în TVR, dacă faci audiență, ești dat afară.

 edy_wheazel, on 08 iulie 2022 - 17:07, said:

Pai, dupa ce hranesc toata bugetarimea abonata nu mai raman bani de programe.

Era gluma aia, că dacă strigi în curtea TVR după mămica ta, ies 100 de femei la geam. Și asta e marea lor problemă. E o familie, nici măcar unită, care nu produce nimic.

Doar Pătraru avea clauză de rating, în rest fiecare făcea cât vroia sau cât putea. Spre 0.

#11
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,948
  • Înscris: 15.04.2019
Voi mai viziona TVR cand va avea Patraru emisiune - din nou - la ei. Adica never.

#12
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,243
  • Înscris: 29.12.2006

 miki07, on 08 iulie 2022 - 16:21, said:

sa creasca rating-ul.

Pentru mine sunt importante doar posturile şi canalele media care nu caută rating cu disperare. Până acum, TVR-ul era o televiziune acceptabilă, fără manelisme, fără pauze publicitare, fără "ştiri bombă", fără Breaking News agresiv. Dar, văd că se strică şi acolo treaba.

#13
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
nu m-am mai uitat la bugetarii de la tvr de multa vreme, doar cand e eurovision mai mut acolo.

Edited by horhescu, 08 July 2022 - 17:47.


#14
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,073
  • Înscris: 24.02.2011
Se poate traduce și altfel: nu le mai ajung banii de la buget (pentru salarii babane la toți nepoții) și au găsit o soluție ca să nu strângă cureaua. Deci Marciuc, L. Stanciu, Almășan, Chioțea &company pot dormi liniștiți. FNI, pardon Tvr lucrează pentru tine.

Edited by sandel1, 08 July 2022 - 18:43.


#15
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,125
  • Înscris: 10.07.2013
Dupa ce ca au publicitate multa pe TVR 2 intre orele 07:00 ~ 07:30, acum vor sa ne intoxice non stop?

Toate televiziunile au innebunit, daca una dintre ele baga publicitate, toate o urmeaza?
Passs..tuturor.Posted Image Posted Image Posted Image

*Cei de la CNA sunt numiti politic si doar doar de decor...

Edited by xmanyacs77, 08 July 2022 - 19:57.


#16
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Posted Image
cine se mai uita la TVR inafara de cei din rural?

#17
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,441
  • Înscris: 10.08.2005

 edy_wheazel, on 08 iulie 2022 - 16:48, said:

O veste proasta pentru cei 6 telespectatori octogenari din zona rurala care mai urmaresc TVR1 Posted Image
Reclame la medicamente, pentru a le aminti celor 6 ca e timpul sa-si ia pastilele.

#18
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,125
  • Înscris: 10.07.2013

 MarianG, on 08 iulie 2022 - 20:21, said:

Reclame la medicamente, pentru a le aminti celor 6 ca e timpul sa-si ia pastilele.


Din pacate in anul 2022 in unele zone ale Romaniei inca se prinde doar TVR 1 sau 2....Posted Image Posted Image Posted Image

De aceea inca avem rezultate slabe la alegerile locale sau parlamentare!

Edited by xmanyacs77, 08 July 2022 - 20:33.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate