Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Construcție garaj cu groapă reparat masina și beci!
Last Updated: Jul 16 2022 17:07, Started by
Taru
, Jul 04 2022 14:55
·
0
#1
Posted 04 July 2022 - 14:55
Va salut domnilor! As avea nevoie de câteva idei/sfaturi în ceea ce privește construirea unui garaj cu groapa reparat masina și beci/pivniță!
Beciul va fi unul destul de mic(3x3m aprox) iar garajul va fi de 8x5m! As vrea sa fac și o groapă de 2m lungime pentru reparat masina iar din această groapă se face întrarea în beci! Beciul m-am gândit sa il fac la 1m de la limita garajului înspre interior pentru a fi ferit de eventualele infiltratii de apă atunci când plouă!(beciul va fi mai înăuntru cu 1m de jur-împrejur față de limita garajul) Menționez ca nu am probleme cu apa aici deoarece pânza freatica este foarte joasă aici și pamantul în jos este tare! Edited by Taru, 04 July 2022 - 15:01. |
#2
Posted 04 July 2022 - 15:54
Foarte bine, sapi 2m in jos cofrezi torni beton si placa deasupra cu gaura de vizitare pt masina si acces..
Placa o sa aiba 2 sustineri, atit pe fundatia peretelui cit si pe peretii beciului. Dimensiuni, 3x 6m, rafturi... |
#3
Posted 04 July 2022 - 16:23
Nu stiu cat mai costa metru patrat de construit in ziua de azi, la viteza, 40mp+ beci de 18mp cam 30.000 de euro. Merita masina cheltuiala asta ? Nu declin intreprinderea omului, doar intreb retoric.
|
#4
Posted 04 July 2022 - 22:01
Mai bine faci un garaj un pic mai inalt si iei un elevator.
|
#5
Posted 04 July 2022 - 22:35
#6
Posted 05 July 2022 - 07:04
30 de mii de euro? Faci casa P+1?
El are nevoie de un garaj cu o groapa sa poata schimba uleiul sa se repare pe sub masina. Am lucrat si sub rampa si in groapa. Mai placut sub rampa, mai curat, lumina. Si in groapa, cum o faci, asa ramane, risc de accidente. Elevatorul nu isi are rostul ca este scump, se strica, trebuie service la el. Si din ce vrei sa fie garajul respectiv? Ce o sa repari? Masini mici? Dube? Cum zicea colegul, mai bine si mult mai ieftin te ridici putin cu acoperisul la garaj, asta in loc sa te apuci de sapat. Sa faci o groapa si o sa betonezi, trebuie hidroizolatie. Vorbesti cu un sudor si iti face o rampa dupa cum doresti. |
#7
Posted 05 July 2022 - 09:20
Garajul e 3.5x7m dimensiuni. Am plafonul la garaj ridicat la 3.3m (tavanul de rigips).
Pe mijlocul garajului am facut o groapa de service (din timpul turnarii elevatiei si placii ) de 4(L) x 1.2(l) x 1.7(h)m. Inainte de turnarea si cofrarea betonului s-a pus folie cu crampoane in groapa, lipita la imbinari. Momentan , de 2 ani nu vad nici o urma de umezeala in groapa. Am pus 2 scari in capete (o scara de aluminiu cu trepte late , pe care am dezmembrat-o in 2 bucati). Scarile sunt prinse in balamale de pereti. Sub scari am loc sa depozitez (la rece) diverse chestii de mancare/baut :-) Pe fundul gropii am pus niste paleti ca sa reglez inaltime, eu nefiind foarte inalt stateam cu mainile prea sus, asa ca am adauga o podea falsa de paleti. Ca idee, in plus fata de constructia casei/garajului, m-a costat 300EUR manopera la care s-au adaugat materialele: betonul, folia cu crampoane, fier beton ptr armat. Mie mi-a meritat maxim. |
#8
Posted 09 July 2022 - 07:53
ai bani de beci dar nu ai de o masina ok , la care sa nu stai sa repari mereu?!!
|
#10
Posted 09 July 2022 - 08:47
|
#12
Posted 10 July 2022 - 06:12
Pentru rampa ai nevoie de înalțime mai mare a construcției. În plus, nu știu dacă este o rampa asa înaltă sa-ti permită munca intr-o poziție comoda. Dpmdv este cea mai proasta solutie. Și inutila. Și urata.
Se poate pune profil metalic tip L de 5 cm, pe marginea gropii, și acoperi cu scândură (evident de 5 cm) când nu este de lucru. |
#13
Posted 10 July 2022 - 08:47
Exact asa am eu, dar, niciodata nu am lucrat la masina.
Mai degraba am folosit gaura sa bag/scot butoiele cu vin. |
#14
Posted 10 July 2022 - 12:27
#15
Posted 14 July 2022 - 13:25
Sunt convins, mai ales ca pana nu demult si eu aveam prostul obicei sa stau cu capul sub capota cate o ora.Dar acum imi dau seama ca pot face altceva mai util , si mai placut.
|
|
#16
Posted 15 July 2022 - 06:59
Ca este vorba despre placere personala sau o afacere, o sursa suplimentara de venit, treaba lui ce vrea sa faca.
Mie imi plac floricele si pisicei, asta pe langa femeile si bere la terasa cu prieteni. Daca placerea lui este sa repare masina, bravo lui, mie mi-au trebuit 30 de ani sa ma prind ca trebuie sa faci si lucrurile care imi plac mie. Trec pe langa un nene care zilnic repara masini in fata porti. M-am tot gandit de ce nu face asta un service in curte? De ce repara pe strada? Sau de ce nu l-a observat politia sau ITM ca nu are acte, ca lucreaza ca mecanic pe strada. Ducem lipsa de mecanici auto si nu pot sa mint ca nu m-a tentat si pe mine cand vad cozile alea, iarna, la schimbat rotile de vara cu cele de iarna si apoi primavara cand terbuie schimbate cele de iarna cu cele de vara. Este o paine de mancat la cate cazane circula prin tara asta. |
#17
Posted 16 July 2022 - 17:07
Pt. placerea de a mesteri pe la masini si nu numai https://www.twinbusc...S3-18U::17.html
Pt. mine mai simplu ar fi sa se lase o groapa patrata care sa incadreze perfect cele 2 gropi dreptunghiulare necesare, apoi dupa montaj elevator se face un podet intre elevatoare. Conteaza adancimea gropii la modelul de elevator ales, dar se gasesc artificii. Pardoseala garajului e plana, nu sunt stalpi de elevator in care sa lovesti usile masinilor, exista tutoriale pe net cu oameni care si le monteaza singuri. Edited by danciusergiu84, 16 July 2022 - 17:08. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users