Intretinere BMW E46 320D
Last Updated: Jul 04 2022 11:44, Started by
RektHaolo
, Jul 01 2022 20:22
·
0
#1
Posted 01 July 2022 - 20:22
Salut tuturor, sunt incepator si totodata proaspat utilizator de BMW E46 320D 136cp din 2001 ( WBAAL71090CF53456) .Am cateva nelamuriri legate de intretinere dar si cateva probleme pe care le-am descoperit in astea 5 luni de cand il am.
Masina are 360xxx km si nustiu cand i-au fost schimbate filtrele de aer, epurator, motorina si as vrea sa i le schimb eu (Uleiul i l-am schimbat, si filtrul asemenea), cand am cumparat-o avea 346xxx km (deci am facut vreo 14.000 km cu ea ca na, placerea de a conduce cand esti incepator). Incepand cu problemele, poate reusesc sa le insir cat mai bine sa va ajute sa va dati seama. 1. Masina nu prea trage (sau nustiu eu cum ar trebui sa traga), si ma refer la faptul ca plec usor din ambreiaj (nu turat, doar din ambreiaj) si daca ii dau "kickdown" are un lag de 3-4 chiar 5 secunde pana cand "intra turbina". Alteori cand sunt in a 3-a (sau oricare treapta si ii dau talpa, dupa 2000 de ture si un pic se simte ca un sut, ca si cum ar iesi turbina si apoi se accelereaza mai bine. Am pus-o pe tester si mi-a iesit ca masina nu primeste acel avans de aer (primeam 0.5 bar in loc de 1bar) si era foarte puturoasa. Am dedus ca poate fi electrovalva de la turbo, asa am schimbat-o cu una din dezmembrari si parca s-a mai imbunatatit (am testat si 3 debitmetre dintre care unul de 150cp si era acelasi lucru). Catalizatoarele nu sunt infundate. Am curatat debitmetrul cu spray dedicat, am curatat admisia (la jet la spalatorie ca n-am bani de service specializat), am curatat MAP-ul (tot cu spray-ul pentru debitmetre), am suflat un pic filtrul de aer cu compresorul (urmeaza sa-l schimb luna asta), am schimbat toate furtunele de vacuum si verificat pe cele de retur si nu sunt nici crapate, nici moi si nici "gume". Mi-a mai ramas sa verific pompa de injectie (dar nu m-as duce inca pana acolo ca din ce am vazut e si scumpa si nici nu cred ca ar fi de acolo problema), geometria turbinei (Tija se ridica dar nustiu cat ar trebui sa se ridice.) Turbina nu mananca ulei pt ca nu am balta in ea, mereu o las la relanti 1-2 minute dupa drumuri ca sa se raceasca. M-am gandit eventual sa fie si injectoarele de vina, ca nu le-am pus pe banc inca, dar urmeaza dupa revizie daca nu-si revine deloc masina. 2.Am schimbat amortizoarele pe fata dar am pastrat bieletele si cand sunt pe loc si urmeaza sa intorc sau in miscare cu a 1-a/a 2-a volanul trepideaza apoi isi revine dar are un punct in care trepideaza la nesfarsit. 3. Vibratii zgomotoase la interior in ture mici (1-2k turatii) apoi nu se mai aud. Unele vin de la trapa (cartonul ala vibreaza pt ca a fost tras in spate de un prieten ca el a vrut sa vada cerul domle' si a crezut ca-i perdeaua lui din camera). Trimurile nu vibreaza, suntetul pare sa vina din gurile de aer si nustiu sigur ce sa fac.. Urmeaza sa ii schimb uleiul (masina a avut 10w40 in ea si eu i-am pus 5w30 de la valvoline sa vad daca il mananca, si nu, e la nivel) cu ceva mai bun (m-am gandit la motul 5w40), urmeaza sa ii schimb si filtrul de ulei cu ceva de la bosch (am mann pe ea), filtrul de motorina, filtrul de polen, filtrul de aer, filtrul epurator si cureaua de la compresorul AC. Pompa de apa am schimbat-o Intrebarea mea este, daca dupa ce fac toate lucrurile mentionate mai sus, masina tot nu se comporta mai bine, ce ar trebui sa am vedere? Sper ca nu m-am lungit prea mult cu postul asta, dar decat sa fac 100 si proaste, mai bine unul si bun in care sa cuprind toate nelamuririle mele. Zi/Seara faina! 😄 |
#2
Posted 01 July 2022 - 20:33
1. Verifica turbina si actuatorul, de preferinta la un service auto nu la schimbatori de piese.
2. Verifica caseta de directie si pompa servo Edited by dan1980_25, 01 July 2022 - 20:38. |
#3
Posted 01 July 2022 - 20:39
#4
Posted 01 July 2022 - 20:56
E langa turbo
Capsula de care zici e posibil sa fie Egr-ul Actuatorul turbinei arata asa Attached FilesEdited by dan1980_25, 01 July 2022 - 20:58. |
#6
Posted 01 July 2022 - 22:35
Ai facut 14.000km dupa achizitie si n-ai reusit sa ii schimbi filtrul de aer si celelalte si te intrebi de ce nu trage masina cum trebuie ?
Oricum la ce spui tu acolo, pare o masina obosita si asta nu datorita numarului de km, ci a unei intretineri proaste. Sau are dublu nr de km si atunci se explica de ce nu trage (unele piese ar cam trebui inlocuite) |
#7
Posted 01 July 2022 - 22:51
TruculMagic, on 01 iulie 2022 - 22:35, said:
Ai facut 14.000km dupa achizitie si n-ai reusit sa ii schimbi filtrul de aer si celelalte si te intrebi de ce nu trage masina cum trebuie ? Oricum la ce spui tu acolo, pare o masina obosita si asta nu datorita numarului de km, ci a unei intretineri proaste. Sau are dublu nr de km si atunci se explica de ce nu trage (unele piese ar cam trebui inlocuite) |
#8
Posted 01 July 2022 - 23:31
Parerea mea, daca imi permiti, este ca iti ingropi banii aiurea.
|
#9
Posted 01 July 2022 - 23:32
Sa vezi ce te va manca de bani masina aia, mai ales ca pare prost intretinuta.
"ideea e ca vreau sa o restaurez" Iarta-ma ca iti spun dar esti inconstient. Revizia e cam 350-400 lei. Ai habar ce inseamna o restaurare? Aia e masina premium. Credeai ca daca e veche se ieftinesc piesele? Ar fi bine sa iti placa foarte mult masina astfel incat sa merite sa ingropi efectiv bani in ea. Edited by DrLexic, 01 July 2022 - 23:33. |
#10
Posted 01 July 2022 - 23:34
Din pacate pentru tine, pe acest forum vei gasi mai degraba oameni practici, care privesc cu dezaprobare achizitia de catre un incepator a unei masini de 21 ani vechime. Cei mai multi consideram ca este total nepotrivita puterea masinii, cat si starea sa pentru tine, ca incepator, deci cel mai probabil nestiutor coleg de trafic.
Laudabil faptul ca doresti sa o restaurezi, desi sunt oarecum pasionat de masini, marca aceasta nu.mi trezeste interesul, insa am vazut niste old timere dupa care am privit cu maxima admiratie. Nu te blama prea mult daca descoperi ca intretinerea acestei masini va ajunge sa fie o palarie prea mare pentru tine (vorbesc pur statistic), cu totii facem greseli, mai ales incurajati de altii. Asta nu inseamna ca nu iti doresc succes cu proiectul tau. In orice caz, pentru a primi sfaturi pertinente de la persoane cu sigur mai multa experienta pe model/generatie decat vei gasi aici, trebuie sa te orientezi catre un forum de oameni pasionati de asa ceva, nici macar nu e suficient cel dedicat marcii, din punctul meu de vedere. |
|
#11
Posted 01 July 2022 - 23:34
RektHaolo, on 01 iulie 2022 - 22:51, said:
Nu mi-am permis la moment sa fac revizia. Am avut asigurarea de platit, chirie, facturi si intretinere incat abia acum imi permit sa ii fac revizia, deci mai bine mai tarziu decat niciodata. Numarul de km e cel real. ideea e ca vreau sa o restaurez si nustiu cu ce sa incep dupanrevizie, si am cerut pareri de la persoane care au mai mult habar decat mine Pai daca nu ti-ai permis nu trebuia sa cumperi Filtrele alea erau ieftine. Ai idee ce inseamna restaurare ? E o masina obosita, diesel, euro 3, nu are ceva motor interesant sau sa fie ceva model vechi incat sa merite restaurata. O restaurare costa minim cateva mii de euro (adica mai mult decat face masina). Iar tu mai sus spuneai ca ai pus piese din dezmembrari pe ea. |
#12
Posted 01 July 2022 - 23:51
Offtopic: Initiatorul a spus ca este incepator deci presupun ca are 18 ani. Hai 20. La varsta aia cei mai multi bani trebuie bagati in el (educatie, formare etc) nu in fiare, oricat de mare ar fi pasiunea. Si eu sunt pasionat de masini dar am si ratiune. Mi-am luat masina mea la 27 de ani (cand mai aveam bani de inca una la fel) desi pe la 23 o puteam avea din banii mei. Nu aveam efectiv neaparata nevoie de ea.
Daca ai luat-o pentru fete, e fail din start. Fetelor istete nu le fuge fundul dupa BMW din 2001, ci dupa baieti cu potential in viitor. Edited by DrLexic, 01 July 2022 - 23:52. |
#13
Posted 02 July 2022 - 03:58
,,(la jet la spalatorie ca n-am bani de service specializat) "
Pffffff, asta sună nașpa! Dar, pentru că ești tînăr, visător, cum am fost și eu în trecut, nu te judec, îi las pe alții să te mănînce de viu, pe cei născuți perfecți 🤭 Eu zic așa, dar să nu mă asculți obligatoriu, 😉 vinde repede hîrbul, cumpără o mașină ușor de întreținut, chiar anostă, dar care ține cu tine. O rablă, indiferent ce siglă are, tot o rablă rămîne. Muierile chiar și cu I.Q. subunitar, atîta lucru află și ele în ziua de azi, de pe net, că rabla ta nu este bolid, și că valorează 5 lei, nu că atît face, dar cam atît face după ce papă mulți bani 🤭 Fetilii" vor înțelege rapid că nu ai bani nici măcar de un suc, ce să mai zic de o șaormA". Așa că, efectul o să fie exact invers, decît cel scontat, mașina nu este aspirator de fete, este suflantă de frunze 🤣 Dacă nu ai înțeles nimic din ce am explicat, mai așteaptă puțin, păstrează mașina, bagă bani în ea Edited by crisstonne, 02 July 2022 - 04:09. |
#14
Posted 02 July 2022 - 09:03
Autor, din ce vad eu, tu ti-ai cumparat masina ca sa-i schimbi apoi toate componentele, un fel de lego in real life.
De ce nu te duci cu ea la un service specializat in BMW-uri, si gata ai rezolvat toate problemele. |
#16
Posted 02 July 2022 - 09:28
nu ai bani, nu cumperi.
tu esti persoana de pe celalalt topic cu gratarul pe balcon ? |
#17
Posted 02 July 2022 - 09:32
Da,coboara din copac,poate ca de acolo nu vezi ca eu sunt...
|
#18
Posted 02 July 2022 - 09:50
Filtrul de aer l-ai schimbat ?
Edited by Paco_ste1, 02 July 2022 - 09:50. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users