Cutie automata Hyundai 7DCT - cu start stop activ se trece in N la semafor?
Last Updated: Sep 09 2022 07:24, Started by
vasi2004h
, Jun 30 2022 17:06
·
0
#73
Posted 03 July 2022 - 13:06
Discuția era despre necesitatea de a pune cutie in N la oprire, nu la staționare. La staționare o pui in P sau N+frâna de mâna.
La semafor opresti, nu staționezi. |
#74
Posted 03 July 2022 - 18:12
Mie imi pare destul de incomod sa stau minute bune chiar si la semafor cu piciorul pe frana la automata, mai ales ca daca nu apesi suficient de tare are tendinta sa plece de pe loc in masina sau pietonii din fata. In P o pun atunci cand am parcat si urmeaza sa ies din masina, in restul cazurilor de opriri si stationari scurte folosesc modul N
|
#75
Posted 04 July 2022 - 02:13
stalker2142, on 03 iulie 2022 - 09:53, said: De ce folosesc N si nu P, pozitia N a levierului e fix urmatoarea dupa D iar N nu presupune si infranarea masinii de care nu am nevoie Nu cumva functia autohold face acelasi lucru automat trece cutia in netru si aplica frana de mana, desi levierul/actionatorul se afla in D Care ar fi argumentele tehnice pentru care n-as folosi N Ca nu-ti place sa stai cu piciorul nu tine de tehnica. Daca vrei tehnic: orice cuplare/decuplare ale discurilor de frictiune inseamna o mica alunecare, deci uzura. Daca treci din D in N si apoi din N in P ai doua faze din acestea. Daca o lasi in pace in D, sta acolo dar unii isi inchipuie ca se uzeaza asa cum aveau la manuala. Este exact invers, mai degraba uzezi putin daca tot schimbi cuplat-decuplat, e vorba de toate mecanismele, bucse, articulatii. Nu va grabiti cu “logica” pentru ca constructia unei automate e complexa. Nici un inginer auto de transmisii nu va va sfatui sa puneti in N la stop. Auto-hold tine frana apasata (daca e cuplat, unele masini au un buton pentru asta) pana accererezi sa pleci dar intra in functiune doar dupa oprire completa. Intotdeauna cand se apasa frana are loc si decuplarea de motor, deci daca dupa franare si stop o pui in N, nu faci decat ca in schimbul unei comoditati sa risti sa vezi masina apropiidu-se incet de cea din fata sau spate daca e o cat de mica panta. Daca masina nu are auto-hold si nu vrei sa tii apasata frana n-ai decat sa o pui in N sau in P dar asta nu e “argument tehnic”. Atentie mare: franarea masinii cand e in P nu are de a face cu franele masinii! E franare interna, a transmisiei. Este insa o problema de siguranta rutiera ( pus in N la stop poate atrage depunctare la examen auto): - daca esti in N, fara sa tii piciorul pe frana si te loveste cineva din spate zbori in cel din fata sau, mai rau, in traficul din sens invers - daca apare o urgenta, pierzi secunde punand masina in viteza D, alta problema de siguranta, sau poti sa gresesti si sa o pui in R. Daca ti se pare joaca sau vorbe aiurea, n-ai dacat sa ignori dar ar putea sa te coste scump odata. Sau accelerezi brusc, la rosu, daca vrei sa pleci si ai uitat ca esti in N. Daca pus in N la stop ar fi dus la economii de combustibil sau uzura mai mica, fii sigur ca inginerii ar fi facut ceva special pentru asta. Acum ai insa sistemul ala stop-start care opreste motorul si care lucreaza combinat electronic cu transmisia. In functie de tipul transmisiei, efectul (pus in N) este usor diferit. O usara economie de combustibil e posibila, dar nu merita, e infima. Daca insa e rost de stat la stop pentru multa vreme, stii dinainte asta si ca vei ramane minute in sir nemiscat, poti pune in N, eventual opresti motorul. Edited by Rosebud09, 04 July 2022 - 02:14. |
#76
Posted 04 July 2022 - 03:46
Rosebud09, on 04 iulie 2022 - 02:13, said:
Daca vrei tehnic: orice cuplare/decuplare ale discurilor de frictiune inseamna o mica alunecare, deci uzura. Daca treci din D in N si apoi din N in P ai doua faze din acestea. Daca o lasi in pace in D, sta acolo dar unii isi inchipuie ca se uzeaza asa cum aveau la manuala. Este exact invers, mai degraba uzezi putin daca tot schimbi cuplat-decuplat, e vorba de toate mecanismele, bucse, articulatii. Nu va grabiti cu “logica” pentru ca constructia unei automate e complexa. Nici un inginer auto de transmisii nu va va sfatui sa puneti in N la stop. La DCT-urile noi cand ai franat la semafor in D si te-ai oprit, actuatorul deja a decuplat motorul de la cutie si practic e intr-un mod N desi levierul e in D ..cum zice si Hex2fun mai sus Rosebud09, on 04 iulie 2022 - 02:13, said:
Intotdeauna cand se apasa frana are loc si decuplarea de motor, deci daca dupa franare si stop o pui in N, nu faci decat ca in schimbul unei comoditati sa risti sa vezi masina apropiidu-se incet de cea din fata sau spate daca e o cat de mica panta. Atentie mare: franarea masinii cand e in P nu are de a face cu franele masinii! E franare interna, a transmisiei. Asta pot sa risc si cand conduc manuala care o pun pe neutru la fiecare oprire si automat actionez putin frana de picior daca e in rampa sau panta La automata asta in P ii actioneaza si frana de mana electrica care e bazata pe frana de picior (se simte pedala cum se infunda putin) Rosebud09, on 04 iulie 2022 - 02:13, said:
- daca esti in N, fara sa tii piciorul pe frana si te loveste cineva din spate zbori in cel din fata sau, mai rau, in traficul din sens invers - daca apare o urgenta, pierzi secunde punand masina in viteza D, alta problema de siguranta, sau poti sa gresesti si sa o pui in R. Daca ti se pare joaca sau vorbe aiurea, n-ai dacat sa ignori dar ar putea sa te coste scump odata. Sau accelerezi brusc, la rosu, daca vrei sa pleci si ai uitat ca esti in N. la fel tot asta risc si la masina manuala, dar la fel cand ajung la semafor ma mai uit in oglinda centrala in caz ca vine cu viteza din spate sa afund piciorul in frana la automata pui din N in D si pleci de pe loc oricum mult mai repede ca la o manuala; exclus sa pun in R sau sa accelerez brusc Rosebud09, on 04 iulie 2022 - 02:13, said:
In functie de tipul transmisiei, efectul (pus in N) este usor diferit. O usara economie de combustibil e posibila, dar nu merita, e infima. La DCT-urile cu mild hybrid doar daca ii lasi start/stopul activ sa opreasca motorul la semafor se economiseste carburant altfel nu, eu unul il dezactivez de fiecare data Intre N si D cu motorul pornit e acelasi consum |
#77
Posted 04 July 2022 - 08:49
Peerless, on 01 iulie 2022 - 22:53, said:
Ma flacai, zic si io numa, apasa butonu care scoate ss apasa frana si pune-o in n la semafor. Cand se face verde trece-o-n d elibereaza frana apasa acceleratia si da-i viteza. Te vei simti mult mai util in trafic. sorry DUDE! dacă cumperi „tehnologie”, se presupune că O ȘI utilizezi... Rosebud09, on 04 iulie 2022 - 02:13, said:
Atentie mare: franarea masinii cand e in P nu are de a face cu franele masinii! E franare interna, a transmisiei. erată: nu se numește „frânare”, ci „blocare” |
#78
Posted 04 July 2022 - 14:50
Corect.
Daca tot n-ai de alea cand iei masina, de ce ai avea de ales dupa aia? *ales |
#79
Posted 12 July 2022 - 11:49
Si eu comandasem o masina cu 7DCT, initiatorul topicului nu cred ca a dat detalii complete ca sa primeasca un raspuns complet.Ideea sta in felul urmator la Hyundai/Kia din ce m-am documentat:
-NU toate masinile cu 7DCT au si Autohold, care e important.Autohold e optional/standard la unele modele de la brand. -Daca ai Autohold, nu trebuie sa o ti pe netru la semafor, masina tine frana trasa si debraieaza.Daca apesi frana, masina actioneaza ambreiajul si il uzezi. -Daca nu ai Autohold, trebuie sa apesi frana si automat masina actioneaza si ambreiajul si de aici rezulta uzura. Daca am scris ceva gresit rog sa fiu corectat. |
#81
Posted 13 July 2022 - 08:19
In anul asta să-ți iei automată si sa o folosești ca pe manuala : priceless! NOT.
Nu cred in teoria uzurii daca nu o pui pe N. |
#82
Posted 13 July 2022 - 09:52
MicroEdge, on 13 iulie 2022 - 07:50, said:
Dacă ții frana apăsată, ambreiajul decupează automat. ...nu-ș ce să zâc... am dsg6 la semafor, dacă țin apăsată frâna, cu cutia-n D am un zgomot al motorului dacă țin frâna apăsată, cu cutia-n N am alt zgomot dealtfel manualul zice: Attached FilesEdited by gushpi, 13 July 2022 - 09:54. |
|
#83
Posted 13 July 2022 - 09:57
MicroEdge, on 13 iulie 2022 - 07:50, said:
Dacă ții frana apăsată, ambreiajul decupează automat. |
#84
Posted 13 July 2022 - 10:07
#85
Posted 13 July 2022 - 10:16
'in anul asta' se vand tehnologii mai vechi din considerente de cost
conform manualului, in conditiile expuse p-aici, cutia DCT trebuie pusa in N turatia motorului creste pentru a compensa pierderile de cuplu (pt a nu muri motorul), datorita faptului ca transmisia e cuplata (deci exista uzura ba de placa de presiune, ba de ambreiaj prin "alunecare"). Exemplu similar: pornirea AC-ului |
#86
Posted 13 July 2022 - 14:04
Se pune in N la oprire, nu la staționare, din considerente de siguranța, nu de durabilitate.
In sine, cutia de viteze este un sistem complex de valve, senzori, roti dințate si ambreiaje. Nu are o durata de viața pe termen nedefinit, este proiectata conform unui ciclu de utilizare. După 8 ani si 250.000 km, chiar dacă i-ai făcut mentenanța ca la carte, are nevoie de Reman sau înlocuire. Înțeleg ca mașina este un efort financiar considerabil pentru majoritatea, dar dacă chiar vrei sa ii prelungești viața, atunci schimbul de ulei si filtre conteaza mult mai mult comparabil cu D->N. Valabil si pentru motor. Utilizare in regimul de temperatura nominal si schimb des de ulei, asta e singura “șmecherie”. |
#87
Posted 13 July 2022 - 20:53
Daca are ambreiaj uscat eu as folosi cat mai des N cand stau la semafor.
La cutia automata clasica cu convertizor 3 trepte + overdrive se schimba foarte mult comportamentul cand ajunge la temperatura optima de functionare, schimba repede treptele si la semafor in D abia reusesc sa o tin pe loc. Toamna si Iarna pana se incalzeste e cam lenesa si sta foarte mult in treptele de viteza. |
|
#88
Posted 13 July 2022 - 21:31
Nu e diferenta intre ambreiaj umed si uscat la DCT la statul pe loc in D sau in N
Un DCT cu ambreiaje umede se va uza mai greu la schimburile de viteze si la patinarea ambreiajului; tot dct umed se incalzeste mai greu in exploatare Cel mai important lucru cand exploatezi o masina cu DCT e atunci cand pleci de pe loc intr-un card de masini, astepti ca masina din fata sa plece de pe loc si atunci iei piciorul de pe frana si il pui usor pe acceleratie ...ca masina sa plece dintr-o data fara sa patineze prea mult ambreiajele Tot in situatia asta pleci de peloc si pe urma franezi ca sa foloseasca mai putin ambreiajele...nu e recomandat sa o lasi sa curga usor in spatele masinii din fata, pentru ca atunci patineaza ambreiajele si creaza uzura Iar cand pleci din rampa dupa ce iei piciorul de pe frana il treci usor pe acceleratie ca sa o ajuti |
#89
Posted 13 July 2022 - 21:31
Haideti sa recitim ce intreba initiatorul pentru ca pare ca s-a uitat subiectul. Daca esti la semafor si a intrat start-stop n-are rost s-o treci in N ca-ti va porni motorul. Iti va porni motorul si daca ai ac-ul pornit insa dupa cateva minute. Daca n-ai activ ss si esti la un semafor mai lung pune-o-n N si tine frana apasata. Daca esti la giratoriu nu activa nici ss si nici autohold. Te incurca.
|
#90
Posted 14 July 2022 - 00:35
Asta cu stricatul cutiei de viteze daca o lasi in D la semafor (semafor de oras nu de ala pe DN la care stai de la 5 min in sus) este exact ca mitul cu stricarea SSD-ului la calculator. Daca are mentenanta la timp si cu materiale bune cred ca mai repede se strica altceva decat CV.
Zic si eu.. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users