Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Problema activare Xbox live gold ...

Excel - Intrebare referitoare la ...

Caut dentist care sa pune plombe ...
 Grinzi suspendate .

BluRay Player 4k

Calorifer

Dovada talon
 Denumire Club de Noapte

Știri legate de Stația ...

Sfat achizitie componente

Locul unde se salveaza jocurile
 Analizator antena Ringexpert

Spionul - The Spy (2019)

Versuri melodie

Xiaomi 13/13 Pro
 

Cutie automata Hyundai 7DCT - cu start stop activ se trece in N la semafor?

- - - - -
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#55
MiG29

MiG29

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 898
  • Înscris: 16.12.2002
Pun si eu de la Skoda (alta n-am)

"Stopping temporarily (e.g. at a junction)
› Leave the selected mode D/S and secure the vehicle
with the brake pedal."

#56
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 15.07.2013

 relu11051, pe 01 iulie 2022 - 15:53, a scris:

Tu poti sa faci ce vrei, da nu sfatui pe altii pe banii lor, sfatuieste-i pe banii tai.
Eu nu vorbesc din povesti, ingineri care au proiectat aceasta cutie spun fix ce scrie in carte. Nu scrie * nu se aplica la oprirea la semafor.
Oprirea la semafor este tot o oprire, cu motor pornit sau oprit in functie de S&S.
Ti-am pus si in engleza, poate nu intelegi limba romana... sau poate mergi pe principiu SUA trebuia sa scrie explicit ...
Si DCT este o "semiautomata" ... daca tot te pasioneaza subiectul poti sa incepi sa cauti diferente intre cutii.
Ceea ce este scris acolo este ca rezultat al ISO1200 (Product Risk Management) si ISO26262 - si anume reducerea riscului de mișcare fără intenție. Nu se referă la statul la semafor, se referă in situație in care vrei sa oprești mașina.

#57
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,840
  • Înscris: 29.10.2017

 underb, pe 01 iulie 2022 - 19:18, a scris:

Alegerea cutiei tine de motor.
Ca tot vorbeai de Ford, astia sunt cam banditi. Daca ofera un motor in mai multe versiuni de putere, nu prea cresc si cuplul decat putin. Si ofera in general cuplu cam mic raportat la putere in comparatie cu altii la versiunile "high power". Asta e o economie ascunsa facuta la dimensionarea componentelor lantului cinematic desi diferenta de putere o vand la pret intreg.
De ex diesel de 100cp cu doar 200Nm, benzinar de 180cp cu doar 240Nm.

Da, cutia de care ziceam suporta pana la 300nm
E posibil sa fie valabil pentru motorizari anterioare, din cate stiu acum ford scot destul de multi cai si nm din motorizarile in oferta

#58
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 15.07.2013

 relu11051, pe 01 iulie 2022 - 17:02, a scris:

@ro_explorer "prietene" ii platesti tu schimbul de kit de ambreiaj la 50k km? NU => nu da sfaturi proaste pe banii lui.
@initiator faci ce vrei pe banii tai, garantie la kit nu ai ... sunt atatea discutii, si da ai un kit cu ambreiaje uscate => o manuala automatizata
Cutia de viteze robotizată este o manuala pilotatata de un robot (add-on) si atunci este recomandat sa o pui in Neutru la semafor.
O cutie DCT, dacă nu este in modul sport, ar trebui sa: activeze funcția auto hold si sa pună cutia in neutru după un anumit număr de secunde. In toate cazurile astea este important sa nu ai “mișcare neintenționată”.

 relu11051, pe 01 iulie 2022 - 19:20, a scris:

@Rosebud09 daca nu stii de DCT /DSG de ce iti dai cu parerea. Nu ai condus? nu e nici o tragedie ... poate o sa ai ocazia vreodata...
"Putin dai, putin primesti, asta e povestea scurta in cazul masinilor ieftine" zau??? de unde ai dedus ca este o cutie ieftina??? sau masina ieftina ...
DCT / DSG care apropo sunt niste prescurtari se pun si pe supermasini da un search pe google ca sa iesi din bezna

@zippo123 pai na asta e scrie si in manual cum sa nu iti footi singur masina sa plangi langa ea. Pe langa asta dealer-ul a fost baiat fin si i-a zis pe romaneste cum sa o exploateze in oras...

Teoretic prin ECU ar trebui sa se faca decuplarea in 2-3 sec de la oprirea masinii cu picior pe frana sau auto hold activat, in realitate NU prea.

BTW nu este recomandat sa tragi remorca cu DSG / DCT

PS eu nu am vazut sa vanda cineva masina cu DSG / DCT si sa zica transmisie automata. Asta este un romanism... toate sunt automate ca nu au ambreiaj... in realitate se vand masini cu MT, DCT / DSG, AT, CVT, eCVT, Robotizata ....
Este transmisie automata, dar diferă tehnologia care este folosită. Toată lunea folosește termenul de automata, cel puțin in inginerie. Ce folosesc “băieții” e mai puțin important.

Avantajul dublu ambreiaj este timpul de răspuns si mai ales greutatea si dimensiunea redusă, fata de o cutie cu planetare. Dar nu este folosită din motive de durabilitate, la mașinile sport ambreiajele de la DCT sunt consumabile.


Cutii pentru Hyundai/KIA nu am făcut niciodată, chiar si curios sa văd un CAN trace de la use case-ul asta.


#59
dizzy88

dizzy88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 170
  • Înscris: 25.08.2008

 zippo123, pe 01 iulie 2022 - 19:02, a scris:

cine a facut pe grozavu' aici?
asta suna ca anuntul renumit: declaratia online se depune la etajul x <-- rings any bell?

 zippo123, pe 01 iulie 2022 - 19:05, a scris:



este pentru prima data cand vad o asemenea interpretare pe o specificatie tehnica. no comment.
next

 zippo123, pe 01 iulie 2022 - 19:33, a scris:

sincer, nu ma pricep la toate DSG-urile.

2.
https://www.libble.e...1132/?page=0124
"Stop›
The selector lever position N does not have to be selected when stopping for a short time, such as at a cross roads. It is sufficient to hold the vehicle stationary using the foot brake. The engine can, however, be allowed just to idle"

daca exista cutie DSG care trebuie pusa in N la semafor, asa cum spune si @explorer, nu trebuie cumparata, sau mai rau, nu ar trebui construita.
stii ca tocmai ti-ai dat cu Tiptronicu' in *o** ?! care app., conventia ii mai spune automata / hidramata / cu convertizor de cuplu.

mai bine ca nu te pricepi la cutiile cu dublu ambreiaj

#60
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 stalker2142, pe 01 iulie 2022 - 20:31, a scris:



Da, cutia de care ziceam suporta pana la 300nm
E posibil sa fie valabil pentru motorizari anterioare, din cate stiu acum Ford scot destul de multi cai si nm din motorizarile in oferta

Cai scot. Dar cuplu bun raportat la putere nu prea.

1.5ul de 180cp de la Ford are 250Nm. Ala de 150cp are 240Nm. O crestere insignifianta a cuplului la un spor de putere maxima (doar in ture mari) de 20%.

Pt comparatie,
Altii ofera cuplu apropiat pe 1.2 (PSAul de doar 130cp are 230Nm) si iau bani pt 130cp nu pt 150 sau 180cp
iar aia care iau bani de aprox 180cp ofera 320Nm (TSIul de 190cp). Adica nu ofera putere doar in ture mari ca Ford.

Dupa cum spuneam, e o economie ascunsa facuta la tot lantul cinematic pt a avea costuri mici/cp desi cer pret intreg/cp.
Iar caii, desi ii platesti, sunt cam speriosi in regim normal de utilizare.

Hyundai e undeva pe la jumatatate.

Cutia de 300 de la Ford probabil ca e pt 2.0.

Edited by underb, 01 July 2022 - 21:03.


#61
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,840
  • Înscris: 29.10.2017

 relu11051, pe 01 iulie 2022 - 15:40, a scris:

In romana si in engleza... ca sa nu mai vorbim mult, prost si fara rost.
Si da e motiv de respingere la garantie, il schimbi pe banii tai.
Succes!

Am citit si eu varianta in engleza

- la primul caz "need to restart a stalled engine" ...aici se refera la cazul extrem de rar cand calculatorului care comanda cutia ii moare motorul si trebuie repornit
nu se refera la repornirea din start stop

- la al doilea caz.. se refera spre exemplu la situatia cand opresti intr-un spatiu de parcare pe marginea drumului, ca sa fumezi o tigare pe geam sau sa consulti harta
iar locul de parcare e in plan drept
se refera ca o scoti pe N, in cazul asta nu mai are sens P care o si infraneaza daca oricum stii ca urmeaza sa pleci dupa 5 minute

Aici iti da doua exemple in care poti folosi modul N, nu e o obligativitate sa o faci la semafor

 underb, pe 01 iulie 2022 - 21:04, a scris:

1.5ul de 180cp de la Ford are 250Nm. Ala de 150cp are 240Nm. O crestere insignifianta a cuplului la un spor de putere maxima (doar in ture mari) de 20%.
Cutia de 300 de la Ford probabil ca e pt 2.0.

Vad ca l-au scos de tot la ultimul facelift motorul de 1.5 benzina. Au ramas doar 1.0 in mai multe variante si 1.5 diesel

Din cate stiu le-au pus pe fiesta si puma de 1.0 125 si 155  care au 200/235 nm

#62
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Kuga ce motor de 1.0 are?

Edited by underb, 01 July 2022 - 21:41.


#63
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,665
  • Înscris: 04.05.2003

Citat

stii ca tocmai ti-ai dat cu Tiptronicu' in *o** ?! care app., conventia ii mai spune automata / hidramata / cu convertizor de cuplu.

mai bine ca nu te pricepi la cutiile cu dublu ambreiaj

Ești incredibil 😀 și penibil in același timp

#64
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022
Ma flacai, zic si io numa, apasa butonu care scoate ss apasa frana si pune-o in n la semafor. Cand se face verde trece-o-n d elibereaza frana apasa acceleratia si da-i viteza. Te vei simti mult mai util in trafic.

#65
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 15.07.2013
Dar de ce? Cutia automata este făcută sa fie automata. Nu necesita alte manevre, pui in D merge înainte, pui in R merge înapoi. Partea cu N este din considerente de legislație, care specifica nevoia de a putea întrerupe cuplul la nivelul trenului de rulare. Altfel cutia decide singura când sa fie in neutru, in funcție de nevoi

#66
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,616
  • Înscris: 02.10.2009

 relu11051, pe 01 iulie 2022 - 19:20, a scris:

@Rosebud09 daca nu stii de DCT /DSG de ce iti dai cu parerea. Nu ai condus? nu e nici o tragedie ... poate o sa ai ocazia vreodata...
"Putin dai, putin primesti, asta e povestea scurta in cazul masinilor ieftine" zau??? de unde ai dedus ca este o cutie ieftina??? sau masina ieftina ...
DCT / DSG care apropo sunt niste prescurtari se pun si pe supermasini da un search pe google ca sa iesi din bezna

@zippo123 pai na asta e scrie si in manual cum sa nu

PS eu nu am vazut sa vanda cineva masina cu DSG / DCT si sa zica transmisie automata. Asta este un romanism... toate sunt automate ca nu au ambreiaj... in realitate se vand masini cu MT, DCT / DSG, AT, CVT, eCVT, Robotizata ....

E vorba de principiu, valabil indiferent de constructia cutiei automate.
Nu ai ce cauta cu N cand folosesti masina. Punct.

Probabil nu voi cumpara vreodata masina cu dublu ambreiaj, oricum acolo unde e vorba de cuplare prin frictiune, uzura este mai mare si inerent scurteaza viata componentor. De aia AT adevarate sunt cu convertizor.
Fiecare asa cum are grija de masina, asa o are dar sint mult mai multe erori care dauneaza serios transmisiei, pe care unii le fac mereu, asa incat daca pui sau nu in N e nesemnificativ.


#67
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022
Ma, daca pusesi punct, e clar ca n-avem ce cata-n n ci-n g. Cum zice, sa-l parafrazez, poetul, il cauti pe gps.

#68
dizzy88

dizzy88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 170
  • Înscris: 25.08.2008

 zippo123, pe 01 iulie 2022 - 21:48, a scris:



Ești incredibil 😀 și penibil in același timp
trebuie sa-ti ofer credit pt asta

dar imagineaza-ti ca initiatoru' a cerut un sfat pt Hyundai i20, si noi ii citim din manualele de Skoda si Seat... doar imagineaza-ti

#69
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,004
  • Înscris: 16.08.2016
E același principiu de funcționare

#70
ZDNEJ

ZDNEJ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 17.01.2013
Dct/dsg folosesc dublu ambreiaj.Cutia clasica automata foloseste convertizor.

Daca stai mult la semafor cu cutiaa DCT treci in N pentru a limita uzura la grupul de ambreiaj.E precum la manuala daca stai cu piciorul pe ambreiaj si astepti sa pleci dar o faci dupa 5 min.

La AT classic dupa 5-10 min de stat la coada sau mai mult e ok sa treci in P pentru a evita uzura.Si acolo valvele aplica presiune in tambur cu discuri de frictiune pe treapta/treptele de viteza sa o tina decuplata.Cel mai ok sa treci in P daca stai mult pe loc.

N e pentru a putea tracta masina,incearca sa o faci in P sau D! Nu e degeaba lol.

Daca ai autoHold o lasi in D si gata pentru ca stie sa decupleze singura,asta daca e o cutie de calitate si are ceva mai multa electronica pe ea.Trebuie citit un pdf tehnic despre cutie pentru o informare corecta despre ce functii are si cum functioneaza.

PS Masina in 2022 are o durata de viata de 10 ani dupa producator si in rest schimba uleiul in cutie la max 40-60k km in functie de cum merge masina,oras sau autostrada.

Edited by ZDNEJ, 02 July 2022 - 11:22.


#71
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,759
  • Înscris: 15.07.2013
Sper ca realizezi ca orice cutie automata are posibilitatea sa identifice ca stai pe loc si sa pună cutia in neutru mecanic atâta timp cât ai piciorul pe frâna? Cutia nu are nevoie de “ajutor” sa fie pusă in metru, cel puțin orice cutie din ultimii 30 ani care are blocul de valve comandat electronic si nu mai are distribuitor hidraulic controlat din levier.

Așa ca ceea ce o sa facă un DCT, mai întâi o sa fie in neutru prin decuplarea prin ambreiaj, apoi trece in neutru mecanic. Așadar, tu trebuie doar sa o conduci si atât.

Este Funcționalitate de baza a oricărei cutii automate si extrem de ușor de implementat.

Singura cutie care nu face așa este robotizată, pentru ca are timpul de angajare prea mare pentru a îndeplini timpul de răspuns necesar pentru mișcare neintenționată. Restul cutiilor angajează treapta mai repede cât poți tu sa ridici piciorul de pe frâna.

Edited by HEX2FUN, 02 July 2022 - 11:29.


#72
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,840
  • Înscris: 29.10.2017

 underb, on 01 iulie 2022 - 21:40, said:

Kuga ce motor de 1.0 are?

Eu ma uitam la Focus

 HEX2FUN, on 01 iulie 2022 - 23:05, said:

Dar de ce? Cutia automata este făcută sa fie automata. Nu necesita alte manevre, pui in D merge înainte, pui in R merge înapoi. Partea cu N este din considerente de legislație
Sper ca realizezi ca orice cutie automata are posibilitatea sa identifice ca stai pe loc si sa pună cutia in neutru mecanic atâta timp cât ai piciorul pe frâna?

 Rosebud09, on 01 iulie 2022 - 23:07, said:

Nu ai ce cauta cu N cand folosesti masina. Punct.

Eu am o automata dual-clutch care are frana de mana electrica dar fara functie autohold. Asa ca folosesc foarte des modul N pentru ca nu imi place sa stau cu piciorul infipt in frana in D
Exemplu ajung la benzinarie si e coada de masini, ajung la trecerea de cale ferata si e bariera pusa, trag pe dreapta intr-un loc de parcare pentru 5-10 minute sau ajung la un semafor care abia s-a pus rosu, sau sunt la coada la spalatoria cu fise

De ce folosesc N si nu P, pozitia N a levierului e fix urmatoarea dupa D iar N nu presupune si infranarea masinii de care nu am nevoie
Nu cumva functia autohold face acelasi lucru automat trece cutia in netru si aplica frana de mana, desi levierul/actionatorul se afla in D
Care ar fi argumentele tehnice pentru care n-as folosi N

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate