Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Lenovo - Google Meet microfon - ...

Plata montare mobila Ikea

Incarcator laptop 19 V
 Probleme mufa incarcare HP Pavilion

Sfaturi achiziție pentru inc...

Inocuitor dioda redresoare smd ha...

Problema cu tuia, se usuca
 2 invertoare la acelasi banc de b...

Stocare ieftina si consistenta pe...

Cu masina spre Portugalia

Acoperis mansarda - am nevoie de ...
 Bmw seria 3 zgomot in sarcina

Samsung S21 FE - nou cu poze in el

Smart Meter pt Easun?

Problema infiltratie apa
 

Cutie automata Hyundai 7DCT - cu start stop activ se trece in N la semafor?

- - - - -
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#19
Phonyx

Phonyx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,059
  • Înscris: 11.07.2006
Da nu ai autohold,si problema e rezolvata.

#20
dizzy88

dizzy88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 170
  • Înscris: 25.08.2008

View Postdizzy88, on 30 iunie 2022 - 17:17, said:

cartea masinii se regaseste pt download mai mult ca sigur. Fa exact ce zice in carte
N (neutru)
Utilizați punctul N (neutru) dacă motorul s-a oprit și doriți să-l reporniți sau dacă trebuie să opriți vehiculul fără să opriți motorul. Treceți în poziția P (parcare) dacă trebuie să părăsiți vehiculul.

#21
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,420
  • Înscris: 02.10.2009
Text inselator, care duce la confuzii.
Folositi-va mintea.

Confuzia apare si din cauza acelei chestii cretine care este Start-Stop. Ce e in text nu are nici o legatura cu situatia din trafic, la stop, cand intra in functiune prostia aia.
(Cel mai bun lucru este sa va invatati sa deconecti intotdeauna sistemul la plecare, scapati de dileme ca aceasta si prelungiti viata mecanicii.)
Cand opriti, trageti pe dreapta, etc, chiar pentru scurta vreme, mergeti in P adica deconectare transmisie (ca in N) si frana. Plus frana de mana (recomandabil)

Sunt cateva alte lucruri care duc la defectarea rapida a transmisiilor, toate din cauza neatentiei sau nestiintei soferilor. Chiar daca este incomparabil mai simplu si mai sigur cu AT, totusi trebuie respectate si mai ales inteleasa logica indicatiilor din manual.
Atentie ca majoritatea AT sunt cu convertizor de cuplu (nu si cele germane) asadar daca cititi ceva pe net fiti atenti daca se poriveste cu ce aveti. Apoi, tineti cont de progresul in domeniu, ce era valabil sau recomandat acum 10-15 ani poate sa fie ne-necesar sau contraindicat,

Edited by Rosebud09, 30 June 2022 - 22:43.


#22
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Si alea germare tot cu convertizor sunt. Doar unele masini vag au robotizata.

Mai degraba la japonezi vezi altceva (CVT).

View Postvasi2004h, on 30 iunie 2022 - 20:30, said:

EU la semafor am sanontin innN, dar marea problema era : daca Mai e necesar sa o trec in N daca motorul se opreste la semafor . Daca ridic piciorul de pe frana motorul porneste, cat tin apasat pe frana motorul este oprit si mai este necesar sa o trec in N?
De fapt intrebarea era, motorul fiind oprit prin start stop, cutie / ambreiajul functioneaza ?

Acum daca stau sa ma gandesc, rulmentul de presiune de la ambreiaj (ala aferent tr1) nu ar suferi prea tare daca ar ramane cutia in tr1 si ambreiajul "apasat" cat timp stationezi cu motorul oprit. Uzura mai mare e cand functioneaza motorul si e ambreiajul apasat.

Edited by underb, 30 June 2022 - 22:56.


#23
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,949
  • Înscris: 16.08.2016
Nu se trece în N la semafor. Dacă vrei poți face următorul test. Într-o parcare când ești oprit lasă masina in D cu frana apăsată. O sa vezi ca atunci când ridici piciorul încet o sa crească turatia motorului puțin, asta înseamnă că atunci când ești pe loc cu frana apăsată, ambreiajul e decuplat.
In N pui masina dacă stationezi mai mult (aștepți pe cineva), nu e recomandat sa tot schimbi din N în D.

#24
relu11051

relu11051

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,284
  • Înscris: 02.05.2008
@vasi2004h Daca masina se opreste si pana pleci de pe loc nu porneste motorul poti sa o lasi in D. Daca semaforul tine 60 de secunde si motorul reporneste nu e ok sa o lasi in D, La DCT D este de fapt D1 adica ai treapta 1 cuplata cu motorul pornit pe loc.
Maneta de viteza se plimba fara apasarea sigurantei si fara apasat pedala de frana intre D si N. Pune-o D din N fara picior pe frana si fara autohold si ai sa vezi ca masina pleaca fara acceleratie. Ascuta de dealer ca el iti acorda garantia nu forumul.

Edited by relu11051, 01 July 2022 - 07:27.


#25
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,126
  • Înscris: 17.01.2012
bă-băieți, are S&S, deci motorul este oprit la semafor
mai contează dacă este cutia în prima treaptă sau pe liber? :o

ce ambreiaj din lumea asta (automat sau manual) se strică când motorul este oprit? :o :o :o

#26
relu11051

relu11051

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,284
  • Înscris: 02.05.2008
gushpi S&S la o masina normala daca ai AC pornit o sa stea motorul oprit la semafor 5-10 sec din 30 de secunde. Citeste cu atentie ce i-am scris mai sus.

#27
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,126
  • Înscris: 17.01.2012
atunci ai o problemă la acumulator...
am dsg6 și S&S pe un Passat diesel, iar motorul nu pornește în cele 30...40 sec cât stau la semafor...
nici la o dacie S&S nu pornește motorul la 10 secunde... :(
și nici la Tucson...

#28
Raz0rblade

Raz0rblade

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 249
  • Înscris: 18.08.2021

View Postdizzy88, on 30 iunie 2022 - 20:53, said:

N (neutru)
Utilizați punctul N (neutru) dacă motorul s-a oprit și doriți să-l reporniți sau dacă trebuie să opriți vehiculul fără să opriți motorul. Treceți în poziția P (parcare) dacă trebuie să părăsiți vehiculul.
99% e o traducere defectuoasa. La nicio cutie automata nu se lasa in N decat daca vrei sa remorchezi, sa impingi sau sa urci fierul pe rampa. La eCVT-ul de la Corolla piuie o alerta si iti afiseaza cu rosu N mare pe afisajul din bord, semn ca nu faci ceva bine deloc...Sa zicem ca masinile cu eCVT nu au ambreiaj, deci uzura care poate aparea in timp e doar in uleiul din cutie. Probabil ca la o masina  cu convertizor de cuplu, cand stai la semafor in D cu piciorul pe frana cutia se decupleaza hidraulic, si ambreiajul se decupleaza in P, dar tot nu vad rostul frecatului din D in N sau in P, poate doar asa, sa nu te plictisesti...

Edited by Raz0rblade, 01 July 2022 - 11:49.


#29
vasi2004h

vasi2004h

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 27.04.2006

View Postrelu11051, on 01 iulie 2022 - 07:26, said:

@vasi2004h Daca masina se opreste si pana pleci de pe loc nu porneste motorul poti sa o lasi in D. Daca semaforul tine 60 de secunde si motorul reporneste nu e ok sa o lasi in D, La DCT D este de fapt D1 adica ai treapta 1 cuplata cu motorul pornit pe loc.

View Postgushpi, on 01 iulie 2022 - 10:47, said:

bă-băieți, are S&S, deci motorul este oprit la semafor
mai contează dacă este cutia în prima treaptă sau pe liber? Posted Image

ce ambreiaj din lumea asta (automat sau manual) se strică când motorul este oprit? Posted Image Posted Image Posted Image

Asta vroiam sa stiu daca motorul este oprit mai e necesar de pus in N. Multumesc.

#30
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,177
  • Înscris: 15.12.2009

View Postvasi2004h, on 01 iulie 2022 - 12:55, said:

Asta vroiam sa stiu daca motorul este oprit mai e necesar de pus in N. Multumesc.
Nu e necesar de pus in N indiferent de starea motorului.

#31
relu11051

relu11051

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,284
  • Înscris: 02.05.2008
@vasi2004h
Mai explic odata particularitatea cutiei DCT:
Opreste masina la semafor, laso-n D, S&S isi face treaba si opreste motorul si daca dupa 10-15 secunde il repornmeste ca afara sunt 35 de grade si tu ceri 22 in interior si AC are nevoie de curent ... daca vrei sa aiba viata lunga acel kit de ambreiaj dublu fa un pustiu de bine si impinge de maneta catre N, cand semaforul se face verde o muti in D si pleci.
Este foarte simplu sa judeci la rece, DCT este in esenta o cutie (de fapt 2 in aceeasi carcasa) manuala fara pedala de ambreiaj (ambreiajul este unul comandat electronic de calculator)
DCT exploatat corect tine peste 100k km, in schimb daca nu este exploatat corect te poate tine si sub 50k km.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/t8aGgSbtoJE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

@gushpi nu este nici o problema la acumulator, in functie de multi factori S&S decide ce si cum, se poate in anumite conditii sa nu opreasca deloc motorul, este si motivul pentru care s-a ajuns la mild-hybrid by default...
Apropo in mod Sport S&S este complet dezactivat...

#32
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,177
  • Înscris: 15.12.2009

View Postrelu11051, on 01 iulie 2022 - 13:26, said:

daca vrei sa aiba viata lunga acel kit de ambreiaj dublu fa un pustiu de bine si impinge de maneta catre N, cand semaforul se face verde o muti in D si pleci.
Legenda urbana!!!!

Este un fake news notoriu, nedocumentat si nesustinut de nici o mecanica sau implementare a transmisiilor din ultimii 20 de ani.

#33
relu11051

relu11051

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,284
  • Înscris: 02.05.2008
Du-te si spunele producatorilor asta.... si celor de pe forumuri de marca VW, Kia, Hyundai, Ford .... toti se plang de DCT / DSG cum se distrug in oras.
Oooo da am uitat tu esti mafalda si le stii pe toate.

Initiator ia de aici:

https://www.hyundai-...-issues.678741/

#34
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,544
  • Înscris: 15.07.2013

View Postrelu11051, on 01 iulie 2022 - 14:13, said:

Du-te si spunele producatorilor asta.... si celor de pe forumuri de marca VW, Kia, Hyundai, Ford .... toti se plang de DCT / DSG cum se distrug in oras.
Oooo da am uitat tu esti mafalda si le stii pe toate.

Initiator ia de aici:

https://www.hyundai-...-issues.678741/
Se distrug indiferent dacă le ti in N sau D la semafor. Se distrug pentru ca au ambreiaje, care trebuiesc “alunecate” pentru a face creep sau manevre la viteze mici. Este o limitare tehnologică.

Dacă folosești mult mașina in oraș arunci trebuie una cu convertizor sau eCVT, eventual una fără cutie (electrică).

Edited by HEX2FUN, 01 July 2022 - 14:17.


#35
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,177
  • Înscris: 15.12.2009

View Postrelu11051, on 01 iulie 2022 - 14:13, said:

Oooo da am uitat tu esti mafalda si le stii pe toate.
Chiar pe toate, nu, in nici un caz, dar evident mai multe decat tine pe subiectul asta :D

#36
relu11051

relu11051

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,284
  • Înscris: 02.05.2008
In romana si in engleza... ca sa nu mai vorbim mult, prost si fara rost.
Si da e motiv de respingere la garantie, il schimbi pe banii tai.
Succes!

Attached Files



Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate