Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Problema activare Xbox live gold ...

Fluierat Astra H 1.9 CDTI

Excel - Intrebare referitoare la ...
 Caut dentist care sa pune plombe ...

Grinzi suspendate

BluRay Player 4k

Calorifer
 Dovada talon

Denumire Club de Noapte

Știri legate de Stația ...

Sfat achizitie componente
 Locul unde se salveaza jocurile

Analizator antena Ringexpert

Spionul - The Spy (2019)

Versuri melodie
 

Cutie automata Hyundai 7DCT - cu start stop activ se trece in N la semafor?

- - - - -
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#109
gushpi

gushpi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 17.01.2012
că dacă vb de Hyundai...
tucsonu' are di tăti: automată, hold-on, padele
dacă ai activat hold-on-nul, când se oprește mașina se activează frâna de mână și nu trebe să mai stai cu piciorul pe frână.
cât timp stă mașina, cutia de viteze nu trece din D în N
dacă ar fi ceva rău să stea în D, atunci era o nimica toată să se seteze trecerea-n N în computerul mașinii! (controlul cutiei e facil, electronic)
dar io am 6AT, nu 7DCT Posted Image

Edited by gushpi, 06 September 2022 - 10:57.


#110
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 08.08.2022
Eu am inteles ca dacă ai stop-start, mild hybrid, autohold si drive in modul eco ajuta foarte mult la protejarea 7DCT (care poate ceda nervos în trafic de București - rush hour). Asa este? Eu voi conduce un Kia Xceed MY23 MHEV 7DCT cu stop-start si autohold, preponderent in haosul din Bucuresti. În aceeași idee, știu din surse sigure ca în ultimul an cei de la KIA/Hyundai au schimbat furnizorul de ambreiaje și au îmbunătățit softul cutiei iar celebrele probleme la 7DCT s-au diminuat semnificativ. În plus cele mai multe probleme la 7DCT au apărut la mașinile cu greutate peste 1.6 tone și cuplu peste 300 (statistic vorbind, în special KIA Sportage).

După mintea mea (nu sunt mecanic și nu ma pricep la mecanica mai deloc) prezenta stop-start combinat cu autohold nu justifica trecerea în N la semafor și apăsarea frânei. In plus, aceea baterie de 48V menține "în viata" toți consumatorii mașinii atunci când se activează stop-start. Rog persoanele cu habar de mecanica sa răspundă și sa își dea cu părerea.

De asemenea, trebuie evitate crawling-ul și demarajele rapide la plecarea de pe loc iar la pornirea de dimineata trebuie așteptat cateva minute cu motorul pornit înainte de plecare. Eu am inteles ca de fapt toate dotările de mai sus ajuta + masurile de precauție de mai sus, nu trecerea in N la semafor.

Cunosc persoane care au dotările de mai sus la mașinile lor cu greutate de sub 1.6 tone și cuplu mai mic de 300, au condus fără sa facă crawling și fără demaraje în tromba și au ajuns la peste 100k km fără probleme la cutie sau ambreiaje.

#111
DCC08

DCC08

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 70
  • Înscris: 08.08.2022
Chiar nu e vreun cunoscător pe aici ca să își dea avizat cu părerea asupra a ceea ce am postat mai sus?

#112
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,840
  • Înscris: 29.10.2017
@DCC08  eu am acelasi setup (mai putin autohold) la un Renault. In Bucuresti nu prea poti utiliza start/stop cand e aglomerat, e rapid dar se opereste si porneste de prea multe ori din cauza traficului. De altfel am renuntat de tot la start/stop indiferent de drum...cu el mai economisesti niste benzina dar creaza uzura. Nici modul ECO nu il folosesc, cutia schimba oricum la consum pe la 1700-1800 rpm
La semafor nu o sa conteze daca o lasi in D cu frana apasata sau o pui in N pentru uzura cutiei.
Partea cu lasat sa mearga motorul cateva minute inainte sa pleci de pe loc e ramasa de pe vremea Dacia 1300, nu cred ca mai e valabila.
Da, trebuie evitat crawlingul.. cand esti in coloana astepti sa plece de pe loc cel din fata si atunci eliberezi frana ca sa pleci de pe loc dintr-o data
Da, la plecarea de pe loc trebuie sa pui fin piciorul pe acceleratie... iar la plecarea din rampa treci imediat piciorul de pe frana pe acceleratie (adica nu o lasi sa incerce sa plece fara acceleratie, nu face asta ca o cutie cu convertizor de cuplu)
Alta chestie nu trebuie condusa ca la raliu, daca apesi acceleratia adanc in mers va retrograda si cade in turatie mare in viteza inferioara..asta genereaza mai multa uzura

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate