Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut
 

Cutie automata Hyundai 7DCT - cu start stop activ se trece in N la semafor?

- - - - -
  • Please log in to reply
111 replies to this topic

#1
vasi2004h

vasi2004h

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 27.04.2006
Buna ziua.
Masina este un Hyundai i20 2022, cutie automata 7dct, dealerul mi.a recomandat sa o trec in N la semafor. Intrebarea mea este daca motorul se opreste cu start stop, nu mai functioneaza, mai este necesar sa o trec in N?

#2
dizzy88

dizzy88

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 25.08.2008
cartea masinii se regaseste pt download mai mult ca sigur. Fa exact ce zice in carte

#3
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Nici o masina automata din lumea asta nu se baga in N la semafor.

#4
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017
Aia e cutie automata cu dublu ambreiaj
In cazul asta - DA - are dreptate dealerul
N la semafor

La cutiile robotizate se recomandă trecerea pe N sau P la semafor

La alea CVT se recomandă trecerea in P

#5
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
NICIODATA nu se pune cutia in N cand esti in trafic. Never. Aldrig. ਕਦੇ ਨਹੀਂ. 一度もない. никогда.

View PostNaijax, on 30 iunie 2022 - 18:04, said:

La alea CVT se recomandă trecerea in P
Cand parchezi, da. ATAT!

#6
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017

View Postro_explorer, on 30 iunie 2022 - 18:07, said:

NICIODATA nu se pune cutia in N cand esti in trafic. Never. Aldrig. ਕਦੇ ਨਹੀਂ. 一度もない. никогда.
Cand parchezi, da. ATAT!

Explica de ce

#7
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postro_explorer, on 30 iunie 2022 - 17:38, said:

Nici o masina automata din lumea asta nu se baga in N la semafor.

Pe aia cu convertizor o freci inutil la matze cu schimbari din astea si grabesti uzura blocului de valve si ce mai freci pe acolo.

Asta e robotizata. Nu o deranjaza in niciun fel trecerea in N. Poate pe undeva o ajuta. Ca nu mai sta inutil cu ambreiajul apasat. Sau poate nu. Dar sigur nu dauneaza ca la aia cu convertizor.

Initiator, daca au fost probleme cu rulmentii de presiune la cutia aia e posibil sa amani aparitia problemelor daca o treci in N. Daca nu au fost, nu iti bate capul.

Poate doar pentru siguranta sa o pui in N, daca simuleaza comportamentul convertizorului si pleaca singura cand ridici piciorul de pe frana. Daca te va lovi vreodata cineva din spate, masina va pleca. Ca iti va zbura piciorul de pe frana.


Ca sa te "lamuresc" si mai tare, fa un test. Opreste undeva la vale in D si asteapta sa intre S/S. Daca masina va sta pe loc cand ridici piciorul de pe frana (banuiesc ca nu porneste motorul cand faci asta) si nu o ia la vale las-o in D. E cel mai bine. Inseamna ca nu lasa ambreiajul dupa ce se opreste motorul.

Edited by underb, 30 June 2022 - 18:24.


#8
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
E vorba de o masina cu sistem start-stop - despre ce uzuri si alte cacaturi vorbiti voi aici?
La cutiile cu convertizor nu se uzeaza absolut nimic la turatie de ralanti cu frana apasata.

#9
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Esti ok?
Ca nu pari. Adica pari dar putin altceva.

1. Nu are convertizor.
2. "La cutiile cu convertizor nu se uzeaza absolut nimic la turatie de ralanti cu frana apasata."

Nu a negat nimeni asta.


Aici
"Pe aia cu convertizor o freci inutil la matze cu schimbari din astea si grabesti uzura blocului de valve si ce mai freci pe acolo."
era vb de trecutul in N la semafor. Nu de stat cu frana in D.

Edited by underb, 30 June 2022 - 18:31.


#10
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postunderb, on 30 iunie 2022 - 18:23, said:

(banuiesc ca nu porneste motorul cand faci asta)
Porneste, caci asa sunt programate.
Am, avut personal 2 masini cu convertizor de cuplu si ambele se comportau exact la fel. Am condus de la munca cateva DSG-uri si se comportau la fel.
Am condus chiar si o Honda acura antica (la momentul cand am condus-o eu avea deja 20 de ani) la care singurul lucru care mai mergea era cutia de viteze cu convertizor :)

Las si eu asta aici: https://www.motorbis...c-transmission/

In rest, succese maxime va doresc, indiferent in ce va tineti masina cand stati la semafor.

#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ala din linkul tau zice acelasi lucru pe care l-am zis si eu.

#12
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
DCT si DSG se trec in N la semafor, sunt cutii cu ambreiaj (2 la numar), scrie SI IN manual. A nu se confunda cu automata cu convertizor.

https://www.jdpower....ch-transmission

#13
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Nu scrie in nici un manual nimic de genul asta. Cand stai cu piciorul pe frana in D se decupleaza automat cutia DSG. Cutiile DSG pre-2010 aveau ceva probleme de extra uzura in conditiile astea, probleme de mult rezolvate prin design.
Astea cu bagatul in N sunt neadaptari ale celor care nu au avut decat cutii manuale la viata lor. Scopul unei cutii automate este sa nu te atingi de schimbator decat cand pleci si cand ai parcat, atat. In rest, se tine in D.

Dar, nah, unii si-au luat masina automata ca sa o conduca ca pe manuale ... fiecare cu placerile proprii.
Ma mir ca nu opriti si motorul din cheie/buton.

Edited by ro_explorer, 30 June 2022 - 18:46.


#14
Peerless

Peerless

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 813
  • Înscris: 14.03.2022
Si n pentru ce e? E pentru astia care o conduc ca pe manuala?

#15
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
N este doar pentru situatia in care trebuie sa impingi masina, in service sau daca trebuie mutata in afara carosabilului dupa un eveniment.
Altfel nu trebuie folosita niciodata, nu duce la economie sau la reducerea uzurii
Din contra, cand de face verde si uiti ca e in N, vei accelera motorul f. puternic si aia duce la uzura transmisiei. Mai mult, daca masina este pe un drum chiar foarte usor in panta (nici nu observi) ea va pleca in fata sau in spate, iar la stop in ingesuiala poti lovi pe cel din fata sau din spate.
Deci nu.
(DSG nu e tocmai cea mai grozava solutie de AT)

Cum spunea un coleg, pentru cei care sunt incepatori cu automata, exista o vreme tendinta de a atinge schimbatorul.
Nu ai de ce sa umbli la el decat la plecare, parcare sau cand dai cu spatele.

Edited by Rosebud09, 30 June 2022 - 19:10.


#16
relu11051

relu11051

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,277
  • Înscris: 02.05.2008
Tineti DSG / DCT in D la semafor si o sa schimbati kit pe banii vostri.

#17
dell99

dell99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,001
  • Înscris: 29.09.2008

View PostPeerless, on 30 iunie 2022 - 18:52, said:

Si n pentru ce e? E pentru astia care o conduc ca pe manuala?
E pentru aia de au invatat sa traga frana de mana la semafor, nu se simt in sigura ta altfel.

#18
vasi2004h

vasi2004h

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 27.04.2006
EU la semafor am sanontin innN, dar marea problema era : daca Mai e necesar sa o trec in N daca motorul se opreste la semafor . Daca ridic piciorul de pe frana motorul porneste, cat tin apasat pe frana motorul este oprit si mai este necesar sa o trec in N?
De fapt intrebarea era, motorul fiind oprit prin start stop, cutie / ambreiajul functioneaza ?

Edited by vasi2004h, 30 June 2022 - 20:33.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate