Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Centrala Termica Heat Line pe Gaz

Problema conectare radio

Functionare lada frigorifica
 Impunerea preturilor de catre Stat?

Norma de munca, part-time.

Lucrari publice in bataie de joc ...

Huawei health
 Recomandare Aparat de incalzit ae...

Ford a inceput construirea celui ...

Unde sunt descarcarile de pe yout...

Camera supraveghere solara
 Somaj Germania

Amareala constanta in cavitatea b...

Trepidatii Fiat Ducato 2.3 JTD 120

Cum aflu numar de dosar de la jud...
 

Optiuni Suzuki Grand Vitara

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
ionut_22

ionut_22

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 28.06.2022
Caut un 4x4 cu urmatoarele caracteristici:
- sa poata in off-road ceva mai mult decat un Duster
- sa pot merge cu el un drum dus-intors de 800 km ocazional, fara pretentii de performante pe sosea
- sa nu fie consumul la drum lung prea mare (peste 9l)
- sa nu rupa la piese de schimb si intretinere
- buget 5000 - max. 7500 eur

Am ajuns la concluzia ca un Grand Vitara, pe motorina, ~2007-2010 e poate cea mai buna alegere, in mare parte pentru diferentialul blocabil. Daca aveti alternative, ascult.

Intrebarea mea e ce model ar fi cel mai potrivit? 1.9 DDIS ? Mai e si altul fabricat in anii astia ca n-am gasit?

Ce optiuni sunt importante pentru off-road (in afara de cauciucuri dedicate, bullbar, scut)? Orientativ - vreau sa merg pe forestiere mai nasoale, cat se poate, dar nu sa fac off-road sportiv. Cauciucuri de off-road oricum probabil nu i-as pune din cauza comportamentului pe sosea. La modelul sunt cumva variante cu distributie la unele pe lant si la altele pe curea?

Am mai citit pe-aici ca varianta cu motorul Renault e laudat, discutabil.
Plus ca sa ma feresc de cele care pot sa fie manarite (ex. Polonia) - ceva sfaturi la ce sa fiu atent?

Astept pareri.

#2
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 44,219
  • Înscris: 31.03.2012
De celebrul Mitsubishi l200 ce zici ?

Edited by pasilla, 30 June 2022 - 16:25.


#3
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,689
  • Înscris: 08.10.2004
recomand GV dupa 2012 (2012-2014) facelift.  e ceea ce cauti, dar consumul nu va fi chiar ce crezi, e 4x4 permanent si cam consuma mai ales daca dai in ea. exista si motorul de benzina 2.4 la care ai si cutie automata daca vrei.

problema ta e bugetul, ca nu vei gasi ceva in mintile ei la banii aia...

#4
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,026
  • Înscris: 30.07.2007
Am citit si eu primele cinci randuri de la inceputul discutiei si imi ieseau niste ganduri.
La randul sase m-am oprit si nu-mi mai ies :)

#5
ionut_22

ionut_22

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 28.06.2022

Vizualizare mesajsmoke, pe 30 iunie 2022 - 16:54, a scris:

recomand GV dupa 2012 (2012-2014) facelift.  e ceea ce cauti, dar consumul nu va fi chiar ce crezi, e 4x4 permanent si cam consuma mai ales daca dai in ea. exista si motorul de benzina 2.4 la care ai si cutie automata daca vrei.

Vreau SGV pentru performantele ceva mai bune in off-road si din ce am inteles e ca in general motorul pe benzina nu'i prea potrivit pentru asta. Si nici cutia automata. Ca altfel mai bine un RAV 4 de ex.

#6
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,689
  • Înscris: 08.10.2004
sgv presupun ca e short version.

nu poti tu cat poate motoru ala de benzina in offroad..trust me....

ai pretentii mult prea mari pentru bugetul alocat. in banii aia nici macar un GV 1 nu gasesti in mintile ei. optiunea ta de GV 2 e buna, dar iti mai trebuie bani.

#7
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 ionut_22, pe 30 iunie 2022 - 18:08, a scris:



Vreau SGV pentru performantele ceva mai bune in off-road si din ce am inteles e ca in general motorul pe benzina nu'i prea potrivit pentru asta. Si nici cutia automata. Ca altfel mai bine un RAV 4 de ex.

E ok si ala pe benzina daca ai reductor. Si ai.
Va urca la ralanti orice deal iti permit cauciucurile sa il urci asa la ralanti fara sa iti moara motorul. Poti sa cobori din masina si sa mergi pe langa ea.

Unde e nevoie de putin avant sau mergi mai patinat ca n-ai aderenta, nu mai conteaza daca e diesel sau benzina.


Dar sa stii ca performantele nu sunt asa chiar grozave in offroad. Transmisia, da, e peste cea a unui suv obisnuit cu motor transversal si te va ajuta la catarat dar sunspensia e mai de asfalt si vei ridica roata pe abordari diagonale, pierzand aderenta pe ea. Unghiul de degajare e cam prost. Garda nu e chiar grozava.

Partea buna e ca nu o vei farama daca o chinuiesti putin ca pe alea de asfalt la care daca le forjezi putin se incinge cuplajul si te lasa in 4x2 cand ai nevoie mai mare de 4x4.

Vb de ultimul model. Ala facut dupa 2006.

Edited by underb, 30 June 2022 - 21:18.


#8
ionut_22

ionut_22

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 28.06.2022

Vizualizare mesajsmoke, pe 30 iunie 2022 - 20:57, a scris:

ai pretentii mult prea mari pentru bugetul alocat. in banii aia nici macar un GV 1 nu gasesti in mintile ei. optiunea ta de GV 2 e buna, dar iti mai trebuie bani.

Vad modele GV din 2007-2010 la 150-200 mii km care se incadreaza in 7500 euro. Imi dau seama ca nu e chiar mare lucru de capu lor la banii astia. Ca sa inteleg, de astea zici ca nu merita? De performante zici, confort sau ca sunt vechi si incep sa pice prea multe lucruri la ele?

#9
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,689
  • Înscris: 08.10.2004
pai tu crezi ca masina aia din 2010 la 7k are 150k km ? in general sunt masini de tras de ele, nu de plimbare,
in functie si de zona de unde a stat masina ..au mai multe sau mai putine probleme cu rugina

du-te sa vezi 2-3 in zona ta si o sa intelegi la fata locului daca merita sau nu  banii....

#10
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,505
  • Înscris: 18.09.2003
Afirmatia asta "sa poata in off-road ceva mai mult decat un Duster" nu cam se pupa cu Grand Vitara  [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VlSl88jKARM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
S-a suspendat pe carligul ala de juma de metru.

#12
garett

garett

    Troll-in-Chief

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,277
  • Înscris: 28.06.2006

 ionut_22, on 30 iunie 2022 - 16:06, said:

1.9 DDIS ?
Fuuuuuuugi!
Doar dacă are DPF-ul scos, altfel o cauți cu lumânarea!

SWB cu reductor au fost puține, afaik, dar dacă găsești, e bun în teren.
Ca și confort pe drum nu te aștepta la minuni, suspensia e rigidă, cutia are doar 5 trepte și etajate ca pentru teren, nu autostradă.
În rest, și acum oftez după ce știa să facă mașinuța aia în teren...
Off-road, găsești kit de înălțare, bară față ARB, troliu, tot ce-ți trece prin cap. Uită-te pe la australieni, le folosim/foloseau în aventuri prin Outback.
Când am timp mă uit pe harduri să văd dacă mai am ce strânsesem pentru transformare.

In a nutshell:
Mașina e excelentă, motorul e muci.
Chiar și doar dpdv al întreținerii curente e un coșmar, e atât de înghesuit compartimentul motor încât și simpla schimbare a filtrului de ulei e o aventură.
Ca a doua mașină, doar de fun, probabil merită, ca mașină de zi cu zi, în oraș, doar fără DPF.

Edited by garett, 09 July 2022 - 09:06.


#13
kiario

kiario

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,365
  • Înscris: 19.08.2012

Vizualizare mesajQAZ, pe 06 iulie 2022 - 10:34, a scris:

Afirmatia asta "sa poata in off-road ceva mai mult decat un Duster" nu cam se pupa cu Grand Vitara  [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VlSl88jKARM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Cand mai postezi "aventuri" cu Duster te rog sa specifici ca dusterul cu pricina nu este unul default ci este MODIFICAT 99% de tine special pentru off road.

#14
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,505
  • Înscris: 18.09.2003
@kiaro gv avea kit suspensie+gume MT, dusterul kit suspensie+gume at.

#15
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Plus un carlig de neam prost (probabil era asa din cauza rotii de rezerva de deasupra) pe care tot ramanea suspendat :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate