Jurnal de bord Tesla MY LR 2022
Last Updated: Jul 31 2023 10:35, Started by
Courage
, Jun 17 2022 22:08
·
12
#1
Posted 17 June 2022 - 22:08
In sfarsit a ajuns...
Am dat comanda in august 2021, trebuia sa ajunga in decembrie 2021 si iata ca ajuns pe 17 iunie 2022. Daca va hotarati sa cumparati o Tesla, mergeti pe acest link. Castigam amandoi ceva, nu stiu exact ce. Tesla Model Y LR 2022 5 locuri - culoare Red multicoat - Jante Gemini de 19" - anvelope Hankook Ventus S1 evo3 EV T0 255/45 R19 - interior alb (asa a vrut sotia) - Enhanced Autopilot (EAP)
In portbagaj am gasit si doua mud flaps, dar nu cred ca o sa le montez. Alte chestii incluse: - mobile Charger, cu stecher Shuko 13A - cablu Type 2 mama/tata 22 kW trifazat - 2 triunghiuri reflectorizante - trusa de prim/ultim-ajutor - exctinctor care alearga prin portbagaj. Masina are CASCO, iar aici e o mare jale cu asiguratorii si Tesla. - asiguratorii nu au specificatiile masinilor Tesla, pt ca sunt "secrete", adica se schimba foarte des, iar COC-ul se schimba in functie de ce componente gaseste Musk. - Tesla e vaca de muls pentru asiguratori, care taxeaza de rup, adica am avut oferte intre 2000 si 4000 eur! Toate ofertele au clauza ca daca trebuie reparata in strainatate, tu platesti transportul. COC_MY-LR_2022.pdf 135.8K 93 downloads Cum era vineri seara, am facut o ora de la Tesla Romania pana acasa in Pipera, bara la bara. Impresii razlete: - e ciudat ca nu are buton de on/off. Odata urcat in masina, pui cartela pe bord si pleci sau doar ai telefonul la tine in buzunar (dupa ce l-ai setat ca cheie). Te urci, dai din P in D si pornesti la drum. - a mea are doua moduri de Drive: Chill si Standard. By default era pe standard, dar mi se pare ca pleaca prea brutal de pe loc, deci am mers pe chill, care mi se pare perfect pentru Bucuresti, nu taie de tot puterea masinii. - m-am prins repede in mare cu optiunile de software, dar mai am de sapat. Faptul ca totul se face pe tableta e enervant, dar totusi destul de bine organizat. Se vede ca s-a muncit si imbunatatit mult. - nu are Carplay sau Android Auto, deci Waze merge doar pe telefon si sux. - nu are Head-up Display - cea mai mare problema de pana acum este ca nu gasesc nicio pozitie in scaun in care sa nu ma taie la gat centura de siguranta. Nu mi s-a mai intamplat niciodata asaceva. - finisajele realizate de chinezi sunt ireprosabile, mai ales cand vezi ce rateuri reusesc americanii. - suspensiile sunt cam tari si se simte... la urechi, mai ales ca in EQC simt ca plutesc si e mult mai bine antifonat. Pe de alta parte, sta mult mai bine pe curbe. - la primul drum estimez ca Tesla e mult mai eficienta, adica la EQC nu vad niciodata sub 30-33 kWh/100km, iar la Tesla am avut 24 kWh/100km, dar am mers temator cu ea, vedem pe parcurs. - farurile sunt Matrix, dar sunt sub EQC dpdv al utilizarii subiective - portbagajul este ok; acum are si acoperis - frunk-ul ajuta si el sa pui jumatate de porc de Craciun. - geamurile sunt duble. - interiorul e imposibil de alb! - cu 2000 EUR poti cumpara acceleration boost upgrade software (nu simt nevoia pe moment). Screenshot 2022-06-17 at 23.13.45.jpg 79.29K 373 downloads Saptamana viitoare merg sa ii dau un coating ceramic dublu (ca e la moda). Attached Files |
#2
Posted 17 June 2022 - 22:16
Sa o stapanesti sanatos.
ps In legatura cu centura si eu am aceeasi problema. |
#4
Posted 17 June 2022 - 22:35
E prea devreme si sa nu uitam totusi ca EQC e cu ~ o treime mai scump
|
#5
Posted 17 June 2022 - 22:46
Sa o stapanesti sanatos. Nu vad de ce ai plange dupa waze.. e muci aplicatia aia. Adresele n-au nici o treaba cu realitatea.
|
#6
Posted 18 June 2022 - 05:53
Frumos, elegant. Dupa ce o vei calari un pic, sa ne zici ce autonomie practica ai la viteza de 130 de km/h. Poate ii convingi si pe astia mai conservatori ca genul asta de masini sunt si altceva in afara de niste jucarii scumpe.
Edited by kopac, 18 June 2022 - 05:53. |
#7
Posted 18 June 2022 - 07:44
Îți doresc cât mai multe drumuri fără incidente. Sa mai lași impresii în timp te rog.
|
#9
Posted 18 June 2022 - 09:49
Multi km fara probleme si mai ales fara accidente!
Eu as pune totusi mud flaps-urile alea. SInt curios de autonomia reala in conditii de trafic de Bucuresti si autostrada (strict viteze legale). |
#10
Posted 18 June 2022 - 10:49
Frumoasa masina!
Sa o stapanesti sanatos si fara incidente! Personal as fi ingrijorat de scaunele albe. In timp, mai urci diversi in masina, copii, etc...poate poti sa tragi niste huse. Edited by radumiki, 19 June 2022 - 08:44. |
|
#11
Posted 18 June 2022 - 12:45
1. Adio blugi, nu se urca nimeni imbracat in blugi la mine in masina!
2. Cu copilul bomba (3 ani) vor avea probleme mari, ca nu asculta deloc. A venit, s-a uitat la noua masina si a urmat acest dialog: Quote
- Unde e masina mea frumoasa? - Care? - Aia rosie! - Pai e rosie! - NUUUU, aia rosie! - Jaguarul e la service, are buba - Are buba? - Da, o repara tati - Bine, asta e urata, vreau masina mea rosie, frumoasa! Asta e urata, du-o inapoi! |
#12
Posted 18 June 2022 - 13:25
Masina chiar este urata dar daca tie iti place asta este tot ce conteaza
Daca esti indecis mai bine du-o inapoi la dealer. La cat s-au scumpit masinile in ultimul an este posibil sa primesti pe ea o suma mai mare decat ai platit tu. |
#14
Posted 18 June 2022 - 15:13
Kia nu face banii, desi pe hartie e ok.
E foarte spatioasa, dar parca stai culcat in ea, iar portbagajul e mic, mai ales pe inaltime. Ma uit cum masina incarca de la solar si norii tot forteaza statia sa treaca intre monofazat si trifazat. Am pus pe telefon si ceas "Watch app for Tesla" si am creat niste scurtaturi pentru Siri, gen - unlock tesla - lock tesla - open frunk - open trunk - close trunk Edited by Courage, 18 June 2022 - 15:15. |
#15
Posted 18 June 2022 - 15:51
Vad ca exista o metoda complicata de a pune CarPlay pe Tesla, fara sa afecteze garantia sau integratatea hardware si software.
Am citit manualul masinii si am ramas dezamagit cat de obtuzi sunt pe partea de acces dispozitive externe, pana si Prius 2007 citea iPod prin portul digital, ajutand la calitatea audio, ca Apple nu vor nici batuti sa aibe o conexiune Bluetooth de calitate mare, mai ales ca te forteaza sa folosesti portul din torpedou pentru muzica, Sentry si alte chestii. Vad pe la Snazzy Labs si altii ca au tot felul de "scurtaturi" pentru Tesla. Edited by connectorxp, 18 June 2022 - 15:55. |
|
#16
Posted 18 June 2022 - 16:12
Courage, on 18 iunie 2022 - 12:45, said:
Masina era destinata sotiei, dar ea a preferat un Mercedes EQC Quote [...]copilul bomba (3 ani) [...] a urmat acest dialog Quote
- Bine, asta e urata, vreau masina mea rosie, frumoasa! - Asta e urata, du-o inapoi! |
#17
Posted 19 June 2022 - 15:05
Azi am mers niste km prin oras, cu treburi, deci am mai facut niste km.
Orice impresie e subiectiva si trece prin filtrul experientei, iar eu in ultimii 15 ani am condus in special masini premium, puternice si dotate. Pentru mine Tesla Model Y NU e UAU! In primul rand sa fie ceva clar: Tesla NU e o masina Premium! Mirosul de "masina Noua" e fix ca la Logan, adica un miros de plastic, doar ca nu atat de puternic. Finisajele si materiale sunt insa de calitate. Stiu chinezii ce fac. Este o masina electrica, cu o altfel de viziune de utilizare, un excelent pachet pret + performanta! Cand pui pe hartie ce poti lua la 60 000 eur in clasa sa, observi ca nu are concurenta EV sau ICE. Experienta este greu de explicat, dar ultima oara cand am patit asta a fost cand am trecut de pe PC pe Mac. Pur si simplu gesturile manuale si mentale exersate de 20+ ani nu mai merg, automatismul se blocheaza si te enervezi. Cand te urci in Tesla te loveste simplitatea totala, lipsa butoanelor si faptul ca pur si simplu nu stii sa o pornesti. Nu exista cheie sau buton de start/stop! Te uiti ca prostul ca nu stii cum sa incepi, de unde sa o apuci. E simplu, doar dai de maneta stil Mercedes si o pui din P in D. Cand ai Terminat cu ea, o pui in P, de tai jos din masina si te indepartezi de ea si se inchide. Cheia e telefonul mobil. Impresii: - este un mic SUV, cu suspensii dure, iar asta e o problema la tot ce insemna EV. Intotdeauna e un compromis intre greutate si suspensie. - Faza se traduce insa printr-o troncaneala foarte caracteristica unui Logan prin gropile de pe strazile din Bucuresti, deci antifonarea lasa de dorit. - Mercedes e mai bine antifonat, iar asta duce la o alta problema. - Cand conduc, rar ma uit la viteza, merg dupa ureche, adica zgomotul fixeaza viteza in oras. La Mercedes ma opresc pe la 80-90Km/h. La Tesla pe la 60-70 Km/h, pt ca e mai zgomotoasa. Si consumul e clar afectat, dar nu stiu cat, insa pana acum Tesla pare sa fie cu cca 25% mai economica, adica la Mercedes foarte rar vad sub 30kWh/100km. WhatsApp Image 2022-06-19 at 12.31.11 PM.jpeg 146.79K 161 downloads Pozitia la volan e ridicata, de SUV, desi nu e o masina mare, dar NU e barca. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users