Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...
 Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !
 

P0234 error la Golf 5 1.9TDI

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
fortzasteauabuc

fortzasteauabuc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 12.10.2011
Salut!
In primul rand, este vorba despre un Golf 5 1.9TDI cod motor BXE.
De ceva vreme masina pierde putere, in general cand ajung in treptele 3/4, pe la 3000rpm. Dupa aceea nu se mai tureaza, decat foarte greu. Am pus un obd 2 pe masina si imi da urmatoarea eroare:
P0234
Raw code: 0234
ECU: OBD-II
Status: Pending
OBDII: Turbocharger (TC), engine boost condition - limit exceeded
Volkswagen: TC Engine Overboost Condition
Cum o rezolv? Este posibil sa fie defect senzorul MAF sau problema e direct la turbina? Mentionez ca in bord nu se aprinde niciun martor.
Va multumesc anticipat pentru ajutor.


#2
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015

 fortzasteauabuc, on 17 iunie 2022 - 20:51, said:

Salut!
In primul rand, este vorba despre un Golf 5 1.9TDI cod motor BXE.
De ceva vreme masina pierde putere, in general cand ajung in treptele 3/4, pe la 3000rpm. Dupa aceea nu se mai tureaza, decat foarte greu. Am pus un obd 2 pe masina si imi da urmatoarea eroare:
P0234
Raw code: 0234
ECU: OBD-II
Status: Pending
OBDII: Turbocharger (TC), engine boost condition - limit exceeded
Volkswagen: TC Engine Overboost Condition
Cum o rezolv? Este posibil sa fie defect senzorul MAF sau problema e direct la turbina? Mentionez ca in bord nu se aprinde niciun martor.
Va multumesc anticipat pentru ajutor.

Verifica furtunele apoi
Schimba senzorul prima data

#3
florynsv

florynsv

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,036
  • Înscris: 09.08.2009
Turbina iti face overboost. Rezolvarea, alta turbina noua sau reconditionarea celei veche. Aceasta problema am avut-o si eu, tot Golf 5, 1,9 TDI. Am rezolvat-o cu o turbina noua. Cand iti taie pedala, nu incepe sa clipeasca spirala in bord?

#4
fortzasteauabuc

fortzasteauabuc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 12.10.2011
Nu. Asa cum am spus, in bord nu apare absolut nimic. Daca opresc motorul si il repornesc problema dispare. Cat timp nu trec de 2500rpm totul merge ok, masina trage bine.

#5
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,455
  • Înscris: 19.03.2022
https://www.obd-codes.com/p0234

#6
reborn_21

reborn_21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 953
  • Înscris: 24.11.2021
Pot sa fie mai multe: MAF, MAP, bobina N75, bobina N18, EGR defect/murdar, geometrie turbina murdara, etc. (nu stiu care ditre ele se pot elimina cind ai overboost, ca nu sint mecanic)

Ai nevoie de un tester VagCom / VCDS cu care sa stergi erorile, dupa care sa faci (stind pe loc) un log in Basic Setings pe canalul 003 si altul pe canalul 011. Dupaia alt log in mers, in Measuring Blocks pe canalele 03, 10 si 11, care se face in treapta a 3-a de viteza, plecind de pe la 1500rpm, calcind la maxim acceleratia (brusc), si tinuta la maxim pina ce ajungi pe la 4000rpm. Dupaia trebuie sa gasesti pe cineva care sa stie sa-ti interpereteze cele 3 log-uri facute.

#7
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Câți km are mașina ?

#8
fortzasteauabuc

fortzasteauabuc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 12.10.2011
220.000

#9
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

 fortzasteauabuc, on 18 iunie 2022 - 18:51, said:

220.000
La kilometrii ăștia cam putini să apară probleme la turbină.

#10
fortzasteauabuc

fortzasteauabuc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 12.10.2011
Voi lasa un raspuns mai detaliat, poate mai ajuta pe cineva in viitor.
@reborn_21
Ai fost cel mai aproape de adevar. Geometria variabila a turbinei este blocata, astfel incat turbina face overboost. M-am uitat putin sub masina si am observat ca actuatorul este blocat pe deschis.

Probleme cu furtunele nu ar trebui sa aiba deoarece in caz ca s-a fi pierdut presiune pe undeva nu ar fi aparut overboost in turbina. Din contra. (Le-am verificat totusi pe toate pentru a elimina orice suspiciune)
Iar legat de senzorul MAF, am eliminat si aceasta varianta pentru ca senzorul MAF are si alte simptome atunci cand se defecteaza, pe langa pierderea de putere: la relanti se tureaza singur/turatia nu ramane constanta pe la 800rpm, ci fluctueaza.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate