Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...
 

Trenuri pe linii inalte ( piloni )

* - - - - 4 votes
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#19
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,629
  • Înscris: 02.10.2009
Locuiesc la cca 300 metri de o linie Skytren, de aia pi piloni.
E si intercity, mai mult, e singurul transport in comun intercity acolo- metro Vancouver e de fapt 7 orase, lipite sau aproape lipite intre ele. Traseul traverseaza si un rau, cam cat Dunarea, pe pod dedicat. Circula automat, fara sofer, la cca 3-4 minute.

Este sensibil mai ieftin decat metrou, cel putin acolo dar nu ineamna ca e usor de facut. O linie noua, la care incepe constructia, cca 17km costa acum 4 miliarde $, dar precis ca va ajunge la dublu, ca asa sunt contractele cu statul, oriunde.

#20
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,861
  • Înscris: 20.10.2015

View PostMizu, on 13 iunie 2022 - 21:38, said:

Nu cred ca e chiar asa scump raportat la avantaje,

Trebuie sa si ai conditii.
In Vancouver nu e iarna, tii cont si de asta

View PostRosebud09, on 13 iunie 2022 - 21:47, said:

Locuiesc la cca 300 metri de o linie Skytren, de aia pi piloni.


Te-ai dat de dracu'
Wow, am mai fost p-acolo in 2016 parca. Simteam ca ma sufoc nu as mai fi la fel de fericit sa locuiesc acolo.
Am stat in New West si am "ratat" o casuta de $125,000 in 2002 (Coquitlam), care acum e aproape un milion, :lol:
Sincer, nu prea mai vad nici un avantaj sa stai acolo fara un salariu baban.
Dar, daca ai o casa acum acolo, ai pus-o daca vrei sa te retragi in Romania. In cazul tau, ori Victoria ori Campina as alege, asta ca am inteles ca sotia e nostalgica, altfel as incerca poate Spania... ca pe tine te vad asa cu un pahar de Bordeaux la gura vatrei iarna, nu ametit d-asta ca mine.

#21
gambit36

gambit36

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 05.05.2022

View PostSucre_revenitorul, on 13 iunie 2022 - 19:46, said:

pilonii de beton ar putea fi elemente prefabricate care trebuie montate doar pe teren.

Poate grinzile de beton, pilonii se toarna din cate am vazut ultima data.

Oricum se justica doar acolo unde costurile cu exproprierile si demolatul cladirilor fac ca costul financiar si electoral sa fie mai mare decat pe piloni. Bineinteles ca in camp nu se face, ii la mintea gaini.

#22
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,629
  • Înscris: 02.10.2009
Sunt desigur avantaje si dezavantaje, ponderea lor depinzand de situatia locala. Un aspect este apectul :D nu tocmai pe placul majoritatii, apoi zgomotul, accesul dificil pentru interventii la linia electrica sau calea de rulare. Nu cred ca-i placut sa se opreasca jucaria undeva intre statii, ca sa nu zic pe un pod ingust, la zeci de metri deasupra unui rau.

Pe de alta parte pilonii nu necesita mult spatiu, se pot pune de-a lungul unor strazi, chiar in mijlocul strazii intre sensuri acolo unde e loc. In Seattle e asa (dar linia monorail e scurta), in Chicago in centru se circula printre piloni (care sunt insa in U intors, f. vechi).


#23
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009

View PostSucre_revenitorul, on 13 iunie 2022 - 21:26, said:

Wow m-am uitat pe Wiki si youtube. Sky train a fost construit in 1986 pe 70 si ceva de km si a costat vreo 800 milioane de dolari.

Iar suma aia, ajustata la inflatie, inseamna azi 6mld USD.

#24
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,562
  • Înscris: 13.06.2004
@ Rosebud09 : ăla de la Chicago cred că mai degrabă e metrou. În New York City (N.Y.C.) au dat jos cel puţin o linie de metrou din aia suspendată, că fer pentru rezbel şi lumea are maşină şi azi regretă, că ferul pe 4 roţi a creat mai multe probleme decât a rezolvat.
În Germania există căi ferate pe piloni, dar tot aşa, chestie foarte vechi. La Berlin şi Leipzig.

#25
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,629
  • Înscris: 02.10.2009
In Chicago e f. vechi intr-adevar, socant de-a dreptul dar circula foarte bine, automat. Cel putin pe linia Skokie -Downtown pe unde am mers de careva ori linia e partial, adica vreo 5 km ca de tren obisnuit, printre tufisuri si case :D , urca pe piloni in oras, apoi coboara in subteran in centru.
Acest traseu variat este intalnit peste tot la trenuri urbane, Skytrain, metrouri, parca si in Paris e asa pe careva trasee. E adaptare la situatia locala. Cu toate astea sunt limitari in zonele aglomerate cu constructii, cum am spus interventia pentru reparatii este foarte dificila, in plus dauneaza major cladirilor din imediata apropiere, nimeni nu vrea sa-i treaca trenul pe la geam. Mai ales din aceste cauze raspandirea trenului suspendat este sever limitata. In NA este inca mai mult loc dar prin Europa cam greu spre imposibil cu exceptia unor distante scurte.

#26
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,861
  • Înscris: 20.10.2015

View Postdjl, on 14 iunie 2022 - 10:53, said:

@ Rosebud09 : ăla de la Chicago cred că mai degrabă e metrou.

Si-ala din Vancouver, dar... care e diferenta in cazul asta?

#27
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,629
  • Înscris: 02.10.2009
Principial e la fel, dar cel canadian e mai modern, sunt piloni si structura din beton in timp ce acela din Chicago este si arata a ceva de 100 de ani, fiare, zabrele, destule statii exterioare inghsuite si murdare, majoritatea fara lift; are triaje si jonctiuni multi cale suspendate pe unde trebuie redusa drastic viteza. Se lucreaza la modernizare.

#28
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,555
  • Înscris: 15.06.2007

View PostRosebud09, on 14 iunie 2022 - 08:07, said:

Sunt desigur avantaje si dezavantaje, ponderea lor depinzand de situatia locala. Un aspect este apectul :D nu tocmai pe placul majoritatii, apoi zgomotul, accesul dificil pentru interventii la linia electrica sau calea de rulare. Nu cred ca-i placut sa se opreasca jucaria undeva intre statii, ca sa nu zic pe un pod ingust, la zeci de metri deasupra unui rau.

Pe de alta parte pilonii nu necesita mult spatiu, se pot pune de-a lungul unor strazi, chiar in mijlocul strazii intre sensuri acolo unde e loc. In Seattle e asa (dar linia monorail e scurta), in Chicago in centru se circula printre piloni (care sunt insa in U intors, f. vechi).
tramway suspendat la Wupertal.. 120 de ani.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7TqqdOcX4dc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dar acuma daca be scarpinam putin, nu stiu ce anume i-a determinat sa faca asa ceva in 1902..

Au si japonezii chestiile lor

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/H_PSvDx8c4M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Asta are distanta cam mare intre statii

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/14iBvDEU9C0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#29
Ninja

Ninja

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,355
  • Înscris: 07.12.2002

View Posttfmercedez, on 14 iunie 2022 - 17:27, said:

Au si japonezii chestiile lor

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/H_PSvDx8c4M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Good morning and welcome to the Black Mesa Transit System. This automated train is provided for the comfort and convenience of Black Mesa residents and visitors to the Black Mesa Research Facility. The time is 08:42 AM.

#30
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003
Daca tot e vb de inventii sefe (ptr noi) nu trebuie uitat o-bahn de la australieni, ar rezolva o gramada de probleme la noi:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ozjHHsHt1IE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


In rest, clasic pe sine ar trebui unificat tramvai-metrou, adica un singur tip de vagon/tren care sa mearga peste tot: si pe dedesubt prin tunel si pe desupra, ori pe piloni ori direct pe sol, caz in care trebuie ingradite sinele  impotriva pietonilor. Este ieftin numai daca justitia merge in tara respectiva, daca se fura fara frica de consecinte nu are rost.
De aia nu pornesc la noi asemenea investitii, famiglia tine la banii poporului si nu porneste infrastructura de frica sa nu fure banii...e patrioata famiglia la noi.

#31
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postldpe, on 13 iunie 2022 - 20:41, said:

E scump , cere studiu geo cinstit, calcule, executie ireprosabila la structura de rezistenta - ca la poduri , la poduri (anumite) vezi ce suntem instare  Posted Image
Aici fiind ciolanul mare se infig astia de ne costa de am putea inconjura Terra cu linie dubla de tren .
Este imposibil de aplicat la noi asa ceva , eventual pe un maxim de 5 km liniari ce ar duce la costuri de minim 1 mild de Eu/km
Nu ajungem noi sa construim asa ceva din pacate :(

#32
Sucre_revenitorul

Sucre_revenitorul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 462
  • Înscris: 21.07.2020

View Postcristian_sen, on 14 iunie 2022 - 18:44, said:

Daca tot e vb de inventii sefe (ptr noi) nu trebuie uitat o-bahn de la australieni, ar rezolva o gramada de probleme la noi:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ozjHHsHt1IE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


In rest, clasic pe sine ar trebui unificat tramvai-metrou, adica un singur tip de vagon/tren care sa mearga peste tot: si pe dedesubt prin tunel si pe desupra, ori pe piloni ori direct pe sol, caz in care trebuie ingradite sinele  impotriva pietonilor. Este ieftin numai daca justitia merge in tara respectiva, daca se fura fara frica de consecinte nu are rost.
De aia nu pornesc la noi asemenea investitii, famiglia tine la banii poporului si nu porneste infrastructura de frica sa nu fure banii...e patrioata famiglia la noi.

Wow cat de tare  si simplu ! Autobuse pe drum dedicat fara ambuteaje si intarzieri. Merci de info !

#33
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,861
  • Înscris: 20.10.2015

View PostSucre_revenitorul, on 14 iunie 2022 - 19:53, said:

Wow cat de tare  si simplu ! Autobuse pe drum dedicat fara ambuteaje si intarzieri. Merci de info !

Stii unde e Adelaide?
Ei, d-aia exista asa ceva, pentru ca au unde

#34
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,629
  • Înscris: 02.10.2009

View Postcristian_sen, on 14 iunie 2022 - 18:44, said:



In rest, clasic pe sine ar trebui unificat tramvai-metrou, adica un singur tip de vagon/tren care sa mearga peste tot: si pe dedesubt prin tunel si pe desupra, ori pe piloni ori direct pe sol, caz in care trebuie ingradite sinele  impotriva pietonilor. Este ieftin numai daca justitia merge in tara respectiva, daca se fura fara frica de consecinte nu are rost.
De aia nu pornesc la noi asemenea investitii, famiglia tine la banii poporului si nu porneste infrastructura de frica sa nu fure banii...e patrioata famiglia la noi.

Asa ceva exista deja de zeci de ani, e chiar banal in unele locuri.
Si autobuz pe banda dedicata exista dar mai sunt intersectii la nivel unde sta la stop.
Sorry dar in Romania noastra draga parca toate merg pe banda dedicata furtului, pe unda verde, fara stop.

#35
Sucre_revenitorul

Sucre_revenitorul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 462
  • Înscris: 21.07.2020
Sper ca si la noi se vor putea construi minunatii din astea. Hai sa fim optimisti.

#36
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,861
  • Înscris: 20.10.2015

View PostSucre_revenitorul, on 14 iunie 2022 - 21:42, said:

Sper ca si la noi se vor putea construi minunatii din astea. Hai sa fim optimisti.

Optimist poti fi doar cand e vorba de tine ca persoana, nu de romani.
Traind in Romania nu ai voie sa fii optimist bazandu-te pe romani.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate