Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

CEO Wizz Air: piloții ar trebui să piloteze avioanele chiar dacă sunt obosiți

- - - - -
  • Please log in to reply
99 replies to this topic

#19
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,450
  • Înscris: 02.09.2006

 Koal, on 09 iunie 2022 - 11:36, said:

Dacă pilotarea unui avion ar fi o treabă foarte simplă nu ar exista atâtea școli de pilotaj, iar salariul unui pilot nu ar fi foarte consistent.

Dar o astfel de poziție presupune o bună cunoaștere a fizicii și destule noțiuni de matematică, plus reflexe foarte bune, stăpânire de sine, capacitatea de a lua decizii în condiții de stress maxim, condiție fizică bună și cunoaștere foarte bună a aparaturii de bord și a metrologiei și lista este deschisă...

Avioanele moderne au și pilot automat, însă pilotul automat nu poate anticipa golurile de aer și turbulențele, iar pilotul trebuie să intervină și să corecteze traiectoria avionului în cazul în care apar chestiuni neprevăzute.

De regulă o aeronavă are doi piloți, așa că aceștia se pot odihni pe rând, dacă durata zborului este mare și este imperios necesară o pauză.

Și eu cred că declarația citată aici este scoasă din context și inexată, domnul Varadi este un manager cu experiență și nu cred că ar face astfel de gafe.


.
gol de aer??? adica vid inconjurat de aer?
turbulentele au alte cauze si in majoritatea cazurilor am observat ca pilotii nu se deranjeaza sa schimbe altitudinea pentru a scapa de acestea.

#20
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,404
  • Înscris: 15.12.2009
Adica zone cu presiune diferita.

Pilotii nu schimba adesea traiectoria in timpul turbulentelor pentru ca, desi creeaza un disconfort pasagerilor, turbulente (marea majoritate) nu prezinta un risc pentru aeronava. La fel si cu fulgerele.

#21
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,450
  • Înscris: 02.09.2006

 Koal, on 09 iunie 2022 - 11:36, said:

Dacă pilotarea unui avion ar fi o treabă foarte simplă nu ar exista atâtea școli de pilotaj, iar salariul unui pilot nu ar fi foarte consistent.

Dar o astfel de poziție presupune o bună cunoaștere a fizicii și destule noțiuni de matematică, plus reflexe foarte bune, stăpânire de sine, capacitatea de a lua decizii în condiții de stress maxim, condiție fizică bună și cunoaștere foarte bună a aparaturii de bord și a metrologiei și lista este deschisă...

Avioanele moderne au și pilot automat, însă pilotul automat nu poate anticipa golurile de aer și turbulențele, iar pilotul trebuie să intervină și să corecteze traiectoria avionului în cazul în care apar chestiuni neprevăzute.

De regulă o aeronavă are doi piloți, așa că aceștia se pot odihni pe rând, dacă durata zborului este mare și este imperios necesară o pauză.

Și eu cred că declarația citată aici este scoasă din context și inexată, domnul Varadi este un manager cu experiență și nu cred că ar face astfel de gafe.


.
cred ca este exact invers, daca ar fi ceva extraordinar de complex, nu ar mai fi atitea scoli! iar salariile nu sint asa de mari cit se crede!

  Apropo, cindva taromul avea o singura cursa pe saptamina catre Dubai, cu escala la Larnaca (initial au fost doua)! Echipajul care ducea avionul raminea o saptamina la hotel in Dubai pentru ca sa fie odihnit si sa zboare in taracu avionul care sosea ipeste 7 zile! nu se puteau intoarce tot ei ca depaseau orele de serviciu!

 Ann0nyym0us, on 09 iunie 2022 - 12:06, said:


Si atunci de ce trebuie atatea atestate si ore de zbor ca sa ai voie sa pilotezi un avion de linie? Ca doar, e usor, zboara singur.
pai se vede atunci cind e greu: se pune sonda!

 buntzi, on 09 iunie 2022 - 12:23, said:

Atâta timp cât totul e ok. Când nu mai e...
cind nu mai e, ghinion! rar poate face pilotul ceva, mai ales dupa ani de zile de zburat cu pilotul automat!

#22
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,404
  • Înscris: 15.12.2009

 tytysor, on 09 iunie 2022 - 13:15, said:

cind nu mai e, ghinion! rar poate face pilotul ceva, mai ales dupa ani de zile de zburat cu pilotul automat!

Esti atat de pe langa si atat de cu capul in nisip ca strutul incat n-are rost sa iau la rand sa demontez ce scrii. Oricum nu ai fi dispus sa vezi daca am dreptate sau nu.

Preuspun ca esti in categoria celor care spun ¨mama lui de pilot F1, de parca eu nu pot sa conduc Loganul cu viteza¨.

#23
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,450
  • Înscris: 02.09.2006

 Ann0nyym0us, on 09 iunie 2022 - 13:11, said:

Adica zone cu presiune diferita.

Pilotii nu schimba adesea traiectoria in timpul turbulentelor pentru ca, desi creeaza un disconfort pasagerilor, turbulente (marea majoritate) nu prezinta un risc pentru aeronava. La fel si cu fulgerele.
iar lor un disconfort si mai mare! trebuie sa deconecteze PA, sa ceara aprobarea sa schimbe altitudinea, sa revina pe ruta initiala apoi, treburi din astea complicate! si mai ales sa piarda curentul de aer care-i ajuta sa economiseasca combustibil! ce importanta are ca zeci de pasageri stau cu inima in gat, se inchina sau se roaga, vomita ori tipa!

 Ann0nyym0us, on 09 iunie 2022 - 13:18, said:

Esti atat de pe langa si atat de cu capul in nisip ca strutul incat n-are rost sa iau la rand sa demontez ce scrii. Oricum nu ai fi dispus sa vezi daca am dreptate sau nu.

Preuspun ca esti in categoria celor care spun ¨mama lui de pilot F1, de parca eu nu pot sa conduc Loganul cu viteza¨.
presupui prost! o sa te miri poate, dar intotdeauna recunosc cind gresesc, nu imi este rusine sa accept argumentele altora daca sint corecte!

fa un efort, chiar asa in scarba si demonstreaza contrariul! personal, ma bazez mai mult pe tehnica de la bord si pe cei care o intretin decit pe piloti!

  ca sa stim despre ce vorbim, am cumnat, pensionar acuma, fot pilot militar si apoi tarom. pasionat de zbor, a renuntat la aviatia militara pentru ca acolo stiti cu totii cite ore se zbura!

Edited by tytysor, 09 June 2022 - 13:25.


#24
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

 Bursul, on 09 iunie 2022 - 13:04, said:

Sunt cazati la acelasi hotel. Doar nu crezi ca se intampla in cabina Posted Image
La Wizz nu sunt cazati nicaieri, ca nu raman peste noapte nicaieri (decat daca se strica ceva).

#25
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,404
  • Înscris: 15.12.2009

 tytysor, on 09 iunie 2022 - 13:20, said:

ce importanta are ca zeci de pasageri stau cu inima in gat, se inchina sau se roaga, vomita ori tipa!

Cea mai mare parte a turbulentelor sunt de intensitate redusa, insemnand cel mult ca te trezeste din somn. Faptul ca iei o extrema si incerci sa o impui ca generalizare ca sa iti demonstrezi opinia imi arata ca esti interesat doar sa te auzi pe tine. Continua.

 utopium, on 09 iunie 2022 - 13:27, said:

La Wizz nu sunt cazati nicaieri, ca nu raman peste noapte nicaieri (decat daca se strica ceva).

Nu se intampla sa fie dovleci?

Edited by Ann0nyym0us, 09 June 2022 - 13:31.


#26
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,450
  • Înscris: 02.09.2006
daca genereaza discomfort pasagerilor si daca se poate evita asta, trebuie facut! adesea nu sint pentru timp scurt sau sint suficient de dese pentru a deranja!
si la cum se balangane aripile, cred ca nici avionului nu-i fac prea bine! dar probabil ca e in leasing si sigur e asigurat!
problema este ca aceste turbulente in mare parte pot fi anticipate si evitate, dar nu se face asta!

 utopium, on 09 iunie 2022 - 13:27, said:

La Wizz nu sunt cazati nicaieri, ca nu raman peste noapte nicaieri (decat daca se strica ceva).
Cum, n-ai vazut in filme ce fac pilotii cu stewardesele? adica aia mint?


Edit:

pe asta ati citit-o? e proaspata!

https://stirileprotv...elasi-timp.html

Edited by tytysor, 09 June 2022 - 13:44.


#27
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,023
  • Înscris: 09.01.2007
Vorbim de zboruri si apare mereu tema nebuniilor cu stewardese.
Mi se rupe ce face pilotul cu vreo stewardesa, ma intereseaza sa zbor eu in siguranta.

#28
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

 utopium, on 09 iunie 2022 - 13:27, said:

La Wizz nu sunt cazati nicaieri, ca nu raman peste noapte nicaieri (decat daca se strica ceva).
De aia merg stewardesele cu bagajele dupa ele :D

#29
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,293
  • Înscris: 07.02.2003

 XORIAN_L, on 09 iunie 2022 - 11:09, said:

Se piloteaza foarte usor. In general sunt automatizate, necesita interventie umana la aterizare.
Adica la esential si sa nu uitam calculele si datele fiecarui zbor necesita tot operator uman, cunostinte generale si proceduri spedciale etc...

 Ann0nyym0us, on 09 iunie 2022 - 13:11, said:

Pilotii nu schimba adesea traiectoria in timpul turbulentelor pentru ca, desi creeaza un disconfort pasagerilor, turbulente (marea majoritate) nu prezinta un risc pentru aeronava. La fel si cu fulgerele.
Nu schimba pentru ca multe nu prea sunt detectabile cel putin la altitudini mari. Nu prezinta risc pentru aeronava, doar pentru pasagerii ei... sunt fara centuri in croaziera nu uita, zboara cat colo cand e ceva in atmosfera. Au fost cazuri.

 Ann0nyym0us, on 09 iunie 2022 - 13:11, said:

Adica zone cu presiune diferita.
Curenti ascendenti sau descendenti, cand mergi cu 800-900km/h o asemenea zona pune probleme.

Edited by andreic, 09 June 2022 - 14:00.


#30
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,306
  • Înscris: 14.04.2010
Citind pe aici trag concluzia ca stewardesele este niste curve, pilotii un fel de nimfomani care probabil au specificat in contract ca bonus sex cu stewardesele  ah si sa nu uit: pilotii un fel de soferi de autobuz care tre sa aibe grija cand inchid usa sa nu il prinda pe vreunu de picior... nimeni nu-si bate capul cu cat combustil tre' alimentata namila incluzand ceva rezerva, nimeni nu tre sa faca un calcul sa coreleze parametrii de decolare functie greutate influentata de pasageri, combustibil, vant, vreme etc. sa nu mai zic de parametrii de aterizare.... zborul in sine nu o fi prea dificil, care intr-adevar in general e gestionat de pilotul automat, dar atunci cand apar probleme iti vei dori ca cineva bine pregatit si odihnit sa fie in cabina aia...

#31
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,293
  • Înscris: 07.02.2003

 tytysor, on 09 iunie 2022 - 13:44, said:

pe asta ati citit-o? e proaspata!
E obisnuit pentru piloti sa doarma pe rand, de regula max 45 min, dar nu ambii in acelasi timp, ma mir ca stewardesele nu au apelat pilotii ca au un sistem special de legatura cu ei si se verifica periodic.

Edited by andreic, 09 June 2022 - 14:09.


#32
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,450
  • Înscris: 02.09.2006

 andreic, on 09 iunie 2022 - 13:51, said:

Adica la esential si sa nu uitam calculele si datele fiecarui zbor necesita tot operator uman, cunostinte generale si proceduri spedciale etc...


Nu schimba pentru ca multe nu prea sunt detectabile cel putin la altitudini mari. Nu prezinta risc pentru aeronava, doar pentru pasagerii ei... sunt fara centuri in croaziera nu uita, zboara cat colo cand e ceva in atmosfera. Au fost cazuri.


Curenti ascendenti sau descendenti, cand mergi cu 800-900km/h o asemenea zona pune probleme.
datele alea cam sint in calculator, pilotul selecteaza doar destinatia! stresul este la decolare sau aterizare, desi am avut aterizari pe PA si au fost excelente!
deci, pasagerii ii dam dracu', pot vomita cit mai au ceva in stomac, daca nu e risc pentru avion!
P.S. ai zburat cu avionul? daca da, ai observat cum se balangane aripile in cazul turbulentelor?

#33
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,404
  • Înscris: 15.12.2009

 tytysor, on 09 iunie 2022 - 14:15, said:

P.S. ai zburat cu avionul? daca da, ai observat cum se balangane aripile in cazul turbulentelor?

Ai facut vreodată simulari structurale in regim dinamic? Si de rezonanta? Ca sa intelegi ca aripile sunt făcute sa flexeze?

Ba frate, chiar nu obositi sa aruncati pareri aiurea, doar pentru ca e gratis?

#34
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,199
  • Înscris: 01.10.2009

 Ann0nyym0us, on 09 iunie 2022 - 12:06, said:

Si atunci de ce trebuie atatea atestate si ore de zbor ca sa ai voie sa pilotezi un avion de linie? Ca doar, e usor, zboara singur.
Din cauza ca raspunderea (stresul) este mare.
Proiectantii de avioane nu le concep la fie greu operat.
Am auzit si de un caz cand avionul a fost pilotat de o persoana fara nici un fel de pregatire: https://www.replicao...i-avion-518790/

PS: Personal au vorbit cu un fost pilot de avion de pasageri (acum pensionar) care mi-a spus ca este foarte usor de pilotat.

#35
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,884
  • Înscris: 04.10.2007

 Koal, on 09 iunie 2022 - 11:36, said:

Dacă pilotarea unui avion ar fi o treabă foarte simplă nu ar exista atâtea școli de pilotaj, iar salariul unui pilot nu ar fi foarte consistent.

Prietene salariul unui pilot nu e deloc mare... Un pilot la Wizz castiga in jur de 5000 Euro, un IT-ist bun in afara castiga dublu cat un pilot.


Daca ai in cont 20.000 euro, un intelect mediu si apt din punct de vedere medical poti deveni foarte usor pilot. Scoala de pilotaj e aprox 60.000 euro, tu trebuie sa vi de acasa cu vreo 20.000 euro si restul ii platesti in rate timp de 5 ani.
Cel putin astia erau tarifele prin 2015-2016 la Wizz Academy. Iti garantau ei locul de munca dupa ce terminai "scoala".

Edited by mirel3003, 09 June 2022 - 14:51.


#36
mirel3003

mirel3003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,884
  • Înscris: 04.10.2007
Preturile de azi pentru scoala de pilotaj.

The recruitment fee is charged by the flight school, covering the cost of the Pilot Aptitude Test (TestAir360) and the organization of the recruitment event. The applicable fee is 110 EUR at Tréner Kft and 148 EUR at Egnatia Aviation, which should be paid by bank transfer before the recruitment day (clear instructions will be sent by the respective flight school).
The AB-intro fee is the cost of the Wizz Air Pilot Academy training program. First instalment equals to 13,950 EUR – you can find more information under ‘Enrolment’ – Official documents. Remainder of the training fee is paid in monthly instalments for 5 years after being released as First Officer at Wizz Air, based on the below table:
Timing of the payment for remainder of the tuition fee  Monthly instalment (in EUR)
Between months 1-30 after Flight check for release  520 EUR
Between months 31-60 after Flight check for release  897 EUR
Between months 61-65 after Flight check for release  1000 EUR *
* Loyalty bonus: the last five instalments (between months 61-65) amounting to 5000 EUR of the fees will be waived if you comply with the terms of the agreement especially if you maintain your employment at Wizz Air as a pilot for 5 years.
Please note that there are additional costs that are not included in the fees and that you will have to pay as part of the ab-initio training fee (mentioned above). For details please check the agreement.
The main additional cost items are:
Remedial trainings, assessment flight (for cadets with previous aviation experience)
Relocation-related costs (accommodation, transportation, logistics)
Visa application for non-EU residents
Retaken exam fees

Edited by mirel3003, 09 June 2022 - 15:01.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate