Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

CEO Wizz Air: piloții ar trebui să piloteze avioanele chiar dacă sunt obosiți

- - - - -
  • Please log in to reply
99 replies to this topic

#1
miki07

miki07

    Simplu și banal

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,975
  • Înscris: 18.09.2008

Quote

Directorul general al uneia dintre cele mai mari companii aeriene din Europa le-ar fi spus piloților că ar trebui să „facă eforturi suplimentare”, sugerând, aparent, că aceștia ar trebui să opereze zboruri chiar dacă suferă de oboseală.

https://boardingpass...a-sunt-obositi/

Adică aceiași piloți, să muncească mai mult, ca să nu cumva imaginea companiei să fie afectată de întârzieri și anulări. Sper să nu mai fie CEO, nu merită.

#2
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,201
  • Înscris: 01.10.2009
Se piloteaza foarte usor. In general sunt automatizate, necesita interventie umana la aterizare.

#3
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,506
  • Înscris: 30.10.2003
Ieri am zburat cu wizzairul. Pilotul ne-a zis ca zbura din ziua lui libera.

Eu sunt convins ca pilotii sunt obositi mai mult de la babardeala cu stewardesele, decat de la pilotat.

#4
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,796
  • Înscris: 30.08.2006
Nu e vorba de pilotaj cat de respectarea exacta procedurilor si mentinerea atentiei si a reflexelor pe tot parcursul cursei. Un singur bec care a clipit 3 secunde si neobservat poate genera situatii extrem de complexe.

Edited by Leo2006, 09 June 2022 - 11:16.


#5
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,851
  • Înscris: 23.10.2015
O inregistrare facuta "nu se stie cand" , scoasa din context, a unui profesionist cu tona de experienta in aviatie, publicata de un jurnalist habarnist cu un titlu click-bait.

#6
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,506
  • Înscris: 30.10.2003
Poate ar trebui sa angajeze piloti pe o perioada determinata si sa-i plateasca baban, decat sa dea compensatii in stanga si in dreapta. Nu stiu sa directioneze fluxul banilor.

#7
miki07

miki07

    Simplu și banal

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,975
  • Înscris: 18.09.2008

View PostLukRo, on 09 iunie 2022 - 11:16, said:

O inregistrare facuta "nu se stie cand" , scoasa din context, a unui profesionist cu tona de experienta in aviatie, publicata de un jurnalist habarnist cu un titlu click-bait.

Și tu nu crezi că se poate întâmpla așa ceva? Eu sunt convins că sunt multe companii unde este așa. Nu e ceva imposibil. Nu contează că are experiență/expertiză în aviație.

Mai știu eu șefi care spuneau că trebuie să faci task-ul X în Y ore. Puși în fața faptului împlinit, se codeau.

Edited by miki07, 09 June 2022 - 11:25.


#8
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,851
  • Înscris: 23.10.2015

View Postmiki07, on 09 iunie 2022 - 11:24, said:

Și tu nu crezi că se poate întâmpla așa ceva? Eu sunt convins că sunt multe companii unde este așa. Nu e ceva imposibil. Nu contează că are experiență/expertiză în aviație.

Mai știu eu șefi care spuneau că trebuie să faci task-ul X în Y ore. Puși în fața faptului împlinit, se codeau.

Compari mere cu pere. Una este IT-ul, unde ai mereu lucruri noi si alta este pilotarea unui avion.

#9
Koal

Koal

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,985
  • Înscris: 21.08.2008
Dacă pilotarea unui avion ar fi o treabă foarte simplă nu ar exista atâtea școli de pilotaj, iar salariul unui pilot nu ar fi foarte consistent.

Dar o astfel de poziție presupune o bună cunoaștere a fizicii și destule noțiuni de matematică, plus reflexe foarte bune, stăpânire de sine, capacitatea de a lua decizii în condiții de stress maxim, condiție fizică bună și cunoaștere foarte bună a aparaturii de bord și a metrologiei și lista este deschisă...

Avioanele moderne au și pilot automat, însă pilotul automat nu poate anticipa golurile de aer și turbulențele, iar pilotul trebuie să intervină și să corecteze traiectoria avionului în cazul în care apar chestiuni neprevăzute.

De regulă o aeronavă are doi piloți, așa că aceștia se pot odihni pe rând, dacă durata zborului este mare și este imperios necesară o pauză.

Și eu cred că declarația citată aici este scoasă din context și inexată, domnul Varadi este un manager cu experiență și nu cred că ar face astfel de gafe.


.

#10
ceanu1980

ceanu1980

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,158
  • Înscris: 15.05.2008
Cand staful lor au nevoie pt deplasari sa apeleze la piloti obositi

#11
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,024
  • Înscris: 07.11.2006

View Postmiki07, on 09 iunie 2022 - 11:05, said:

Adică aceiași piloți, să muncească mai mult, ca să nu cumva imaginea companiei să fie afectată de întârzieri și anulări. Sper să nu mai fie CEO, nu merită.

Mai exact, sa nu afecteze bugetul, respectiv profitul companiei.

De asemenea, pandemia a dezvoltat o greata de munca tuturor angajatilor care au fost nevoiti sa lucreze cu pauze sau au lucrat de acasa sau de aiurea. Dupa un relativ respiro de vreo 24 de luni este foarte greu sa reintri intr-un ritm de supusenie fata de sef si de respectare stricta a unui program, lucruri care au fost banale pentru toata lumea pana acum doi ani.
Cred ca aceasta pandemie va da de gandit diriguitorilor problemelor mondiale, avand in vedere ca prea mult timp liber strica, angajatii putand sa se gandeasca si la altceva decat la munca si iar munca. De exemplu, la cum sa-si bage picioarele in ei de angajatori.

#12
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009

View PostXORIAN_L, on 09 iunie 2022 - 11:09, said:

Se piloteaza foarte usor. In general sunt automatizate, necesita interventie umana la aterizare.

Si atunci de ce trebuie atatea atestate si ore de zbor ca sa ai voie sa pilotezi un avion de linie? Ca doar, e usor, zboara singur.

#13
miki07

miki07

    Simplu și banal

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,975
  • Înscris: 18.09.2008

View PostAnn0nyym0us, on 09 iunie 2022 - 12:06, said:


Si atunci de ce trebuie atatea atestate si ore de zbor ca sa ai voie sa pilotezi un avion de linie? Ca doar, e usor, zboara singur.

M-as baga si eu. Mai un sex cu stewardesa, mai o cafea. Viata, boerie. Avionul merge singur, zici ca-i tren pe sine. Dar care sine, ca e 10 etaje peste, si la propriu si la figurat.

Am un amic care se joaca in Flight Simulator si zice ca asa e greu.

#14
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
Nu e nimic greu, astăzi ai sisteme redundante, ILS approach, practic piloții sunt acolo un fel de paznici ai aparatelor. Cum e un network admin care sta și se holbează la servere

#15
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006
Atâta timp cât totul e ok. Când nu mai e...

#16
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009

View PostFlat, on 09 iunie 2022 - 12:18, said:

Nu e nimic greu, astăzi ai sisteme redundante, ILS approach, practic piloții sunt acolo un fel de paznici ai aparatelor. Cum e un network admin care sta și se holbează la servere

D-aia tu esti bugetar lenes si altii piloti, de usor ce e pilotajul. Unii nu sunt in stare sa se incadreze corect in sensul giratoriu si au nesimtirea sa comenteze despre cat de greu sau usor e sa pilotezi o namila cu 400 de vieti la bord.

Edited by Ann0nyym0us, 09 June 2022 - 12:35.


#17
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,509
  • Înscris: 02.09.2006

View PostBursul, on 09 iunie 2022 - 11:14, said:

Ieri am zburat cu wizzairul. Pilotul ne-a zis ca zbura din ziua lui libera.

Eu sunt convins ca pilotii sunt obositi mai mult de la babardeala cu stewardesele, decat de la pilotat.
ne poti spune de cite ori ai vaqzut tu fetele respective intrind in cabina pilotilor?

P.S. ai zburat cu avionul vreodata?

View PostLeo2006, on 09 iunie 2022 - 11:15, said:

Nu e vorba de pilotaj cat de respectarea exacta procedurilor si mentinerea atentiei si a reflexelor pe tot parcursul cursei. Un singur bec care a clipit 3 secunde si neobservat poate genera situatii extrem de complexe.
orice bec care clipeste negativ, actioneaza si un semnal acustic!
si oricum am da-o cea mai mare parte din timp se zboara pe pilot automat!

#18
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,506
  • Înscris: 30.10.2003

View Posttytysor, on 09 iunie 2022 - 13:02, said:

ne poti spune de cite ori ai vaqzut tu fetele respective intrind in cabina pilotilor?
Sunt cazati la acelasi hotel. Doar nu crezi ca se intampla in cabina :D

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate