Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Mașinile noi cu motoare cu combustie internă ar putea fi interzise în UE din 2035

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
1255 replies to this topic

#37
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,835
  • Înscris: 01.11.2005

View Postmarius.bunu, on 09 iunie 2022 - 09:29, said:

E vorba de productia de masini noi, nu de cele deja inmatriculate.

Mergi in continuare cu cele pe benzina si motorina cat timp e ITP-ul valabil.
Corect. E vb de masini noi. Dar daca tehnologia pe hidrogen va ajunge la o fiabilitate, atunci clar cele pe bezina/motorina nu se vor mai fabrica. Defapt marii constructori nici nu mai investesc prea mult in dezvoltarea motoarelor pe benzina. Tot ce se produce acum sunt cu motoare de conceptie de acum cativa ani. in schimb da, se va pune accent mai mult pe siguranta, auto-drive, sisteme de atentionare, conectivitate etc, dar motoarele tot alea vor fi.

#38
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,059
  • Înscris: 30.07.2006

View Posttehnics, on 09 iunie 2022 - 10:17, said:

Corect. E vb de masini noi. Dar daca tehnologia pe hidrogen va ajunge la o fiabilitate, atunci clar cele pe bezina/motorina nu se vor mai fabrica. Defapt marii constructori nici nu mai investesc prea mult in dezvoltarea motoarelor pe benzina. Tot ce se produce acum sunt cu motoare de conceptie de acum cativa ani. in schimb da, se va pune accent mai mult pe siguranta, auto-drive, sisteme de atentionare, conectivitate etc, dar motoarele tot alea vor fi.

Corect.
Ideea de baza e ca aceia care au masini pe motorina /benzina pot sta linistiti cu ele inca 20 de ani, lejer.
Doar ce am luat una noua :)

#39
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018

View Postmarius.bunu, on 09 iunie 2022 - 10:16, said:


Vrajeala.
Te duci cu Spring-ul in Grecia?
Nope.


Ah, da, la revedere abuzuri din astea gen plimbat toata europa emitand 5 tone de codoi in atmosfera. Tren, avion, eventual cu hidrogen ca tot lucreaza Airbus la asa ceva. Sau nici asta nu se poate si nu este fezabil?

#40
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,196
  • Înscris: 08.01.2021
In 1950 erau in jur de 50 milioane de mașini (la o populație de 2.5 miliarde), aka 49 oameni la o mașină, acum sunt aproape un miliard de mașini (7.3 omuleți/mașina). Și alea 7 miliarde de omuleți mănâncă fripturi zilnic nu doar un bol de orez.

Chestia cu speranța de viață e un pic înșelătoare. In trecut era scăzută datorita mortalității infantile. Însă nu era foarte neobișnuit sa trăiești peste 70 ani, dacă supraviețuiai primii 5. Platon a trăit 80 ani, Diophant 84, Pitagora 75. Însă aproape jumătate din copii mureau în primii ani de viata și asta trăgea media înapoi.
Invenția cea mai radicala din domeniul sănătății publice, care a dus la creșterea speranței de viata cu 50% a fost igiena. Apa curata și evacuarea gunoaielor. În România asta a fost meritul comuniștilor, din 1939 și pana în 1960 speranța de viață a luat 20 ani.

Edited by KiloW, 09 June 2022 - 10:26.


#41
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postunderb, on 09 iunie 2022 - 07:55, said:

Combustibilii folosili au creat lumea in care traim si tot ei o mentin.
Si tot ei pot duce la distrugerea acesteia. Din pacate deja suntem pe aceasta traiectorie descendenta.

View Posttehnics, on 09 iunie 2022 - 09:08, said:

Deja sunt multe firme din industria auto (turisme, camioane) si maritima care pompeaza bani grei in cercetare pentru dezvoltarea motoarelor pe hidrogen sau combinatie.
Momentan doar se pompeaza bani grei pentru LOBBY din partea industriei combustibililor fosili in favoarea investitiilor in hidrogen.
Industria combustibililor fosili spera sa ramana relevanta inca o vreme prin acest lobby.

Edited by kolfleading, 09 June 2022 - 10:26.


#42
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,247
  • Înscris: 27.07.2006
@abac
Evident ca ai capacitate pentru 10 miliarde cu fosili.

Tu consideri masinile personale electrice "alternativa"? La transportul individual da, dar per total...

Si nu te enerva, tragand concluzii gresite, ca eu unul nu ma lamentez. Insa ma deranjeaza ipocrizia unora care, la adapostul vietii dulci datorata fosililor s-au transformat brusc in ecologisti. Ia sa vedem: pe langa masina mica electrica, ne si mutam la "tara", sa traim din munca pamantului cu carul cu boi? Eventual sa si invocam ploaia...Si cand ne imbolnavim nu mai apelam la - oroare! - chimia fosila, ci facem un ceai de papadie. Imbracaminte? Pielea oii e suficienta...City break? Da' un drum cu caruta pana-n satul vecin n-ajunge?

Ca sa fie foarte clar: n-am nicio problema cu interzicerea ICE, n-am nicio problema cu masinile electrice. Dar vechiul nostru proverb, in intelepciunea sa, spune asa: nu pune caruta inaintea cailor.

LE: si nu mai postam nici pe Softpedia, pentru ca poluam. Cine-i primul?

View PostKiloW, on 09 iunie 2022 - 10:23, said:

Apa curata și evacuarea gunoaielor.
Doar la astea ma refer: si cum s-au obtinut? Adica cu ce resurse? Fosile, bata-le vina...

Edited by ergon, 09 June 2022 - 10:36.


#43
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018
Cine s-a enervat? Eu doar ma amuz cand vad zvarcolirile. Exact ca pestii cand vad ca scade nivelul apei Posted Image

Eu sunt fan masini electrice. Conduc un Hibrid plug in, il incarc zilnic, merg aproape 95% electric. Si am baterie mica de 12.8 KWh. Cand o sa am o electrica cu baterie de 60-80-100 KWh practic nevoile mele vor fi acoperite complet. Nu mai am nevoie de nicio picatura de benzina. Inclusiv ca sa ma misc prin europa ca e plin de stati ide incarcare rapida peste tot. Bei o cafea jumatate de ora si incarci masina (cu baterie babana) 50%.

Edited by abac, 09 June 2022 - 10:45.


#44
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,196
  • Înscris: 08.01.2021

View Postergon, on 09 iunie 2022 - 10:39, said:

@
Doar la astea ma refer: si cum s-au obtinut? Adica cu ce resurse? Fosile, bata-le vina...

Sa nu te kci de unde bei apa nu prea are legătură nici cu fosilele nici cu electrificarea, ci cu un pic de organizare.
In occident a început sa crească încă de pe vremea când tracțiunea animala era baza. Și motoarele cu ardere EXTERNA :)

Edited by KiloW, 09 June 2022 - 10:47.


#45
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,835
  • Înscris: 01.11.2005

View Postkolfleading, on 09 iunie 2022 - 10:28, said:

Momentan doar se pompeaza bani grei pentru LOBBY din partea industriei combustibililor fosili in favoarea investitiilor in hidrogen.
Industria combustibililor fosili spera sa ramana relevanta inca o vreme prin acest lobby.
Bineinteles. Chiar firmele alea mari de fosili isi vor trage banul dupa aia in urma investitiilor cercetarilor in hidrogen.
Adica tot Shell, Exxon si care mai sunt baga bani ca sa faca trecerea de la petrol la hidrogen..vor doar sa schimbe macazul, doar nu te gandesti ca Shell vrea sa se ingroape singura batand din picior ca "neah, noi suntem impotriva energiei alternative, vrem sa functionati cu petrol". Nu. Ei vor doar fi firme monopol pentru alte tipuri de energie pentru industria de propulsie.
Bine, pe de alta parte sunt si alte firme mari din domeniul electric care vor sa intre pe partea de hidrogen (patente, inovatii, cercetare) gen Siemens, General Electric, etc. Asa ca mna, cei cu petrolul trebuie sa se lupte oleaca sa-si faca loc.

Plus de alta parte, toate firmele asta lucreaza intens cu firmele din domeniul auto/naval ca sa poata implementa treaba asta la scara mare.

Edited by tehnics, 09 June 2022 - 10:49.


#46
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

View Postbogwol, on 09 iunie 2022 - 09:06, said:



Toate lumea scapa din vedere un lucru esential: nu se vor mai vinde masini NOI pe combustie, dar nu au cum sa interzica circulatia celor deja inmatriculate.
Nu scapa lumea asta.
Alea inmatriculate vor muri in 10-15 din cauza vechimii, altii vor renunta "benevol" din cauza taxelor mari pe fosile, resp pe combustibilii fosili, alti vor face pur si simplu trecerea la electrica, altii spre 2035 nu se vor mai inghesui sa cumpere o fosila noua oricat de bun o fi pretu



#47
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,196
  • Înscris: 08.01.2021
Probabil in 2035 nici n-or sa mai fie disponibile prea multe modele termice.

Însă dacă nu se pune la punct o filiera industriala de reciclare completa a bateriilor, cu recuperarea unei părți semnificativa din elementele esențiale cred ca și BEV e drum înfundat. În afara de ceva litiu prin Cehia suntem vai de mămăliga noastră cu resursele și pentru electrice.

#48
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,371
  • Înscris: 28.10.2018
Nu iti face griji, ca nu vom consuma mai mult decat ne va fi disponibil.

#49
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,506
  • Înscris: 30.10.2003
Mda, in 2050 jumate din masinile din Romania vor fi inmatriculate ca si autovehicule istorice.

View Posttehnics, on 09 iunie 2022 - 10:46, said:

Plus de alta parte, toate firmele asta lucreaza intens cu firmele din domeniul auto/naval ca sa poata implementa treaba asta la scara mare.
Le da cu flit Musk. O sa faca masina electrica cu autonomie de 1500 km. Posted Image

Insa eu am invatat ceva, ca orice schimbare sociala, economica, politica, scumpeste traiul. Asa ca orice ar fi in viitor vom scoate mai multi bani din buzunar.

Edited by Bursul, 09 June 2022 - 11:01.


#50
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
N-o sa mai fie cu Litiu, in fond nu ca mai fi nimic la baterii din reteta actuala, pt ca nu ca functiona din f f multe motive.

O sa vina ei cu ceva nou pt baterii, altfel ciuciuca

#51
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,628
  • Înscris: 06.03.2005

View Postmarius.bunu, on 09 iunie 2022 - 10:20, said:


Corect.
Ideea de baza e ca aceia care au masini pe motorina /benzina pot sta linistiti cu ele inca 20 de ani, lejer.
Doar ce am luat una noua Posted Image
Corect, chiar asta vor face: vor sta , nu vor merge, cand litru va fi 10 euro iar taxa de circulatie 8 000 euro an.

#52
garett

garett

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,874
  • Înscris: 28.06.2006

View PostAl3xandrus, on 08 iunie 2022 - 23:45, said:

Intr-adevar pana in 2035 se mai pot intampla extrem de multe...
De exemplu europarlamentarele din 2024, când toată Europa va fi deja sătulă de criza energetică și s-ar putea să se sature și de imbecilii verzi...

#53
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,059
  • Înscris: 30.07.2006

View PostFC72, on 09 iunie 2022 - 11:05, said:

Corect, chiar asta vor face: vor sta , nu vor merge, cand litru va fi 10 euro iar taxa de circulatie 8 000 euro an.

Da si numerele de la 6/49 daca tot ai glob de cristal :lol:

#54
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,628
  • Înscris: 06.03.2005
"Dacă veţi vrea să cumpăraţi o maşină nouă în 2036, nu va fi o alegere. Maşina va avea motor electric, chiar dacă se potriveşte sau nu nevoii clientului, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde şi infrastructura necesară pentru a o încărca”, a spus Sigrid de Vries, secretarul general al Asociaţiei Europene a Furnizorilor Auto, citat de Adevărul.

Citeste cu atentie de mai multe ori, nu conteaza ca nu iti convine ceva la electric, nu conteaza ca pretul va sari de suta de mii de euro(nu pomana compensata ca acum), nu conteaza ca nu ai unde o incarca, nu intereseaza pe nimeni parerea cuiva, este stabilit.
La fel ca acum cand nimeni nu este consultat in legatura cu sanctiunile impuse Rusiei, care duc la o crestere alarmanta a pretului la combustibili.
Mai mult cine are impresia ca se pierd bani prin imputinarea masinilor se inseala grav, o masina ramasa in circulatie va plati cat plateau 10 cazane, taxe, impozite, etc. binenteles pentru cine isi va permite.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate