Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE
 

Securitatea la locul de munca

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1
Patefon

Patefon

    Out

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,641
  • Înscris: 26.03.2008
Salutare oameni cititi in ale legii,

Am si eu o problema de legalitate. Lucrez ca inginer de service la o reprezentanta unica de echipamente industriale. Asta inseamna ca nu pot refuza cererile de interventie. Pe de alta parte, fiind vorba de masinarii cantarind tone, interventiile se realizeaza la sediul clientului.

Acum vine partea interesanta, clientul, in nelimitata lui calicie, a preferat sa dezactiveze anumite sisteme de securitate ale echipamentului in locul schimbarii componentelor defecte. Vorbim de piese in miscare insotite de un laser de putere serioasa.

In conditiile acestea, pot refuza efectuarea diagnozei si/sau a reparatiilor pana la remedierea problemelor de securitate?

Sau pot conditiona efectuarea reparatiilor solicitate de efectuarea reparatiilor la sistemul de securitate?

Ce obligatii legale am in cazul in care constat alterari/defecte ale sistemelor de securitate prezente pe echipamente?

Multumesc pentru atentie.

#2
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,056
  • Înscris: 17.01.2012
ceva nu-nțeleg!
activitatea de service se efectuează-n condițiile unui contract adecvat.
ce scrie în acel contract?

#3
Patefon

Patefon

    Out

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,641
  • Înscris: 26.03.2008
Buna intrebare!

Nu exista contract in unele cazuri (ca cel prezentat mai sus). La majoritatea exista dar nu scrie nimic de securitate in special.

#4
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007
Pe de a o parte ai contractul, pe de alta parte ai cadrul legal national.
Contractul nu poate face derogare de la cadrul legal de securitate a muncii.
Tu ca reprezentanta esti TATIC pe echipamentul ala, tu DICTEZI clientului, tu esti EXPERTUL.

Echipamentul s-a livrat cu cartulia aia plictisitoare de avertizari, instructiuni de securitate etc
Acolo de obicei scrie SA NU SE UTILIZEZE decat cu masurile de protectie active si in buna stare de functionare etc
Case closed

Edited by overseas, 31 May 2022 - 12:51.


#5
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,042
  • Înscris: 20.06.2009

View PostPatefon, on 31 mai 2022 - 12:09, said:

(...)
Ce obligatii legale am in cazul in care constat alterari/defecte ale sistemelor de securitate prezente pe echipamente?
(...)
Proces-verbal de constatare, prezentat atît clientului, cît și conducerii firmei tale. Evident, cu propuneri de remediere a situației. Nici una dintre părți nu te poate obliga să faci o chestie care contravine regulilor de securitate, așa că mingea e în curtea lor...

P.S. Lucrez în întreținere, așa că sînt destul de familiarizat cu situațiile astea în care e nevoie (uneori) să iei decizii „gri”. Totuși, securitatea la locul de muncă trebuie luată în serios, nu e de joacă cu ea. Chit că, din experiența a niște zeci de ani, nici măcar lucrurile „fool proof” nu sînt suficiente, mintea omenească e capabilă să coboare și mai mult...:)

Edited by crislacor, 31 May 2022 - 13:02.


#6
cosmin_235423

cosmin_235423

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 815
  • Înscris: 17.06.2018
faci service-ul pentru a incasa factura
si PV ca sa ramana scris in caz de accident ca tu ai scos in evidenta acele abateri si le-ai adus la cunostinta.


acum depinde ce scrie si in contract.
daca ti-ai luat angajamentul ca readuci utilajul la starea data de producator, asta trebuie sa faci.
in caz ca beneficiarul nu doreste asta, din nou PV cu problemele pe care beneficiarul nu doreste sa le rezolve.

#7
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007
Eu daca ma duc la service auto sa fac revizia in garantie si ma gasesc aia fara placute de frana, ca nu mai vreau eu frane, cum vor reactiona ?!

#8
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,856
  • Înscris: 06.10.2003

View Postoverseas, on 31 mai 2022 - 13:13, said:

Eu daca ma duc la service auto sa fac revizia in garantie si ma gasesc aia fara placute de frana, ca nu mai vreau eu frane, cum vor reactiona ?!

Exagerezi da' un cap de bară, o bucșă - îți zic de ea, alegi tu ce să fie.

Bănuiesc că și în cazul ăsta trebuie 2 foi:
- diagnoza (ce are)
- deficiențele reparate, pe baza cărora se emite factura.

#9
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,942
  • Înscris: 15.04.2019
Dacă se defectează (și) sistemul de securitate/drobul de sare, există service-uri cu supereroi care le repară sau se casează?

#10
Patefon

Patefon

    Out

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,641
  • Înscris: 26.03.2008

View Post__Dan__, on 31 mai 2022 - 13:28, said:

Dacă se defectează (și) sistemul de securitate/drobul de sare, există service-uri cu supereroi care le repară sau se casează?
Sistemele de securitate sunt dublu redundante. Se repara in caz de defectiune. Dar daca clientul scoate baioneta care este instalata pe panou (4 suruburi intepenite cu locktide)  si o introduce in senzor foloseste masina fara panourile de protectie.

100W laser infrarosu te lasa fara retina in cateva milisecunde.

Edited by Patefon, 31 May 2022 - 13:38.


#11
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007

View Postshiva, on 31 mai 2022 - 13:28, said:

Exagerezi da' un cap de bară, o bucșă - îți zic de ea, alegi tu ce să fie.


Sigur, am exagerat ca sa fie caz similar.
Daca eu imi desfiintez centura de siguranta (o demontez, ca sunt smecher0, iar tu ca service trebuie sa efectuezi un test de drum, cum rezolvi oficial ?!

#12
Alltrack

Alltrack

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,737
  • Înscris: 01.08.2020
Cum a mai spus un coleg problema e in zona ''gri'' ! Pe romaneste voi nu puteti sa-l obligati dar trebuie sa-si asume raspunderea !
In procesele verbale de reparatie , mentionezi foarte clar si concret ca acel client a dezactivat functiile de securitate si care...in detaliu , ca refuza reparatia anumitor piese...si care iar firma ta nu poate raspunde in cazul unor accidente...probleme...etc. .
Si sa semneze clientul ca face asta pe raspunderea lor !

Edited by Alltrack, 31 May 2022 - 14:21.


#13
geutz

geutz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 14.04.2007
Cred ca initiatorul n-a fost destul de explicit. Eu inteleg ca este periculos pentru el personal sa efectueze diagnoza din cauza ca sistemele de siguranta sunt dezactivate.

#14
Patefon

Patefon

    Out

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,641
  • Înscris: 26.03.2008
Da. In unele cazuri e periculos si pentru mine.

#15
mercur68

mercur68

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,436
  • Înscris: 07.08.2007
Stii cum se pune problema in cazul tau? Pana moare sau se accidenteaza careva. Atunci sa vezi ce se cauta vinovatii. Sa vezi cum te vor gasi vinovat, cum se vor face ca nu stie nimeni ce s-a intamplat, ba din contra, se vor arata surprinsi ca nu le-ai atras atentia de deficiente. Parerea mea este, ca sa escaladezi problema, in scris, la cei care te-au angajat, ridici problema si vezi ce iti spun. daca sunt o reprezentanta straina, sigur au proceduri in acest caz. Cand vor veni cei de la inspectoratul in constructii, sa vezi ce cauta vinovatii. Parerea mea

#16
ceanu1980

ceanu1980

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,141
  • Înscris: 15.05.2008
Angajatorul tau ce spune de combinatiile lu aia.daca patesti ceva realizezi ca vina se va da pe tine

#17
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,994
  • Înscris: 07.11.2006
Presiunile din partea sefului tau in ce masura te afecteaza sau iti conditioneaza activitatea? Ca de asta n-ai aminti o vorba.
De asemenea, tu nu poti refuza efectuarea diagnozei pentru simpluil fapt ca tu asta trebuie sa faci, adica ar insemna sa refuzi sa lucrezi. De asemenea nu cred ca poti conditiona o luicrare sau nu. Fisa postului ce contine in acest caz?
In schimb, banuiesc ca in 2022 fiecare diagnoza sau expertiza are o fisa care trebuie intocmita si completata de tine. Ei bine, acolo in fisa aia treci la modul detaliat toate operatiile efectuate si mai ales toate neregulile constatate si cauzele acestora.
Si sa ai grija ca devizul inaintat beneficiarului sa fie cat mai stufos.
Iar raportul cu activitatea ta pe care-l faci catre seful tau direct va cuprinde toate aceste chestii. El va decide daca continuati sau nu activitatea de servizare, pentru ca nu cred ca tu ai competente in acest sens.

Fara suparare, de cand activezi in aceasta meserie, pentru ca aceste intrebari sunt de incepator si/sau denota lucruri nu tocmai "curate", ca sa ma exprim elegant?

#18
Patefon

Patefon

    Out

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,641
  • Înscris: 26.03.2008

View Postadisz, on 31 mai 2022 - 14:52, said:

[…]
Fara suparare, de cand activezi in aceasta meserie, pentru ca aceste intrebari sunt de incepator si/sau denota lucruri nu tocmai "curate", ca sa ma exprim elegant?
De vreo 18 ani. Si nu m-am aflat inca in fata unui individ atat de iresponsabil pana acum. In 95% din cazuri am contract “All Inclusive” si nu s-a pus problema sa nu schimb vreo piesa defecta.

Dar, de curand, mi-au aparut doi indivizi cu niste SH-uri aduse de pe la fier vechi care credeau ca le repara cu sarma si patentul.

Oricum, am vorbit cu firma mama si mi-au interzis servisarea. Ceva legat de drepturi de autor transferate ilegal.

Case close!

Edited by Patefon, 31 May 2022 - 16:08.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate