Securitatea la locul de munca
Last Updated: Aug 14 2022 09:54, Started by
Patefon
, May 31 2022 12:09
·
0
#1
Posted 31 May 2022 - 12:09
Salutare oameni cititi in ale legii,
Am si eu o problema de legalitate. Lucrez ca inginer de service la o reprezentanta unica de echipamente industriale. Asta inseamna ca nu pot refuza cererile de interventie. Pe de alta parte, fiind vorba de masinarii cantarind tone, interventiile se realizeaza la sediul clientului. Acum vine partea interesanta, clientul, in nelimitata lui calicie, a preferat sa dezactiveze anumite sisteme de securitate ale echipamentului in locul schimbarii componentelor defecte. Vorbim de piese in miscare insotite de un laser de putere serioasa. In conditiile acestea, pot refuza efectuarea diagnozei si/sau a reparatiilor pana la remedierea problemelor de securitate? Sau pot conditiona efectuarea reparatiilor solicitate de efectuarea reparatiilor la sistemul de securitate? Ce obligatii legale am in cazul in care constat alterari/defecte ale sistemelor de securitate prezente pe echipamente? Multumesc pentru atentie. |
#2
Posted 31 May 2022 - 12:30
ceva nu-nțeleg!
activitatea de service se efectuează-n condițiile unui contract adecvat. ce scrie în acel contract? |
#3
Posted 31 May 2022 - 12:50
Buna intrebare!
Nu exista contract in unele cazuri (ca cel prezentat mai sus). La majoritatea exista dar nu scrie nimic de securitate in special. |
#4
Posted 31 May 2022 - 12:55
Pe de a o parte ai contractul, pe de alta parte ai cadrul legal national.
Contractul nu poate face derogare de la cadrul legal de securitate a muncii. Tu ca reprezentanta esti TATIC pe echipamentul ala, tu DICTEZI clientului, tu esti EXPERTUL. Echipamentul s-a livrat cu cartulia aia plictisitoare de avertizari, instructiuni de securitate etc Acolo de obicei scrie SA NU SE UTILIZEZE decat cu masurile de protectie active si in buna stare de functionare etc Case closed Edited by overseas, 31 May 2022 - 12:51. |
#5
Posted 31 May 2022 - 12:56
Patefon, on 31 mai 2022 - 12:09, said:
(...) Ce obligatii legale am in cazul in care constat alterari/defecte ale sistemelor de securitate prezente pe echipamente? (...) P.S. Lucrez în întreținere, așa că sînt destul de familiarizat cu situațiile astea în care e nevoie (uneori) să iei decizii „gri”. Totuși, securitatea la locul de muncă trebuie luată în serios, nu e de joacă cu ea. Chit că, din experiența a niște zeci de ani, nici măcar lucrurile „fool proof” nu sînt suficiente, mintea omenească e capabilă să coboare și mai mult... Edited by crislacor, 31 May 2022 - 13:02. |
#6
Posted 31 May 2022 - 13:04
faci service-ul pentru a incasa factura
si PV ca sa ramana scris in caz de accident ca tu ai scos in evidenta acele abateri si le-ai adus la cunostinta. acum depinde ce scrie si in contract. daca ti-ai luat angajamentul ca readuci utilajul la starea data de producator, asta trebuie sa faci. in caz ca beneficiarul nu doreste asta, din nou PV cu problemele pe care beneficiarul nu doreste sa le rezolve. |
#7
Posted 31 May 2022 - 13:13
Eu daca ma duc la service auto sa fac revizia in garantie si ma gasesc aia fara placute de frana, ca nu mai vreau eu frane, cum vor reactiona ?!
|
#8
Posted 31 May 2022 - 13:28
overseas, on 31 mai 2022 - 13:13, said:
Eu daca ma duc la service auto sa fac revizia in garantie si ma gasesc aia fara placute de frana, ca nu mai vreau eu frane, cum vor reactiona ?! Exagerezi da' un cap de bară, o bucșă - îți zic de ea, alegi tu ce să fie. Bănuiesc că și în cazul ăsta trebuie 2 foi: - diagnoza (ce are) - deficiențele reparate, pe baza cărora se emite factura. |
#9
Posted 31 May 2022 - 13:28
Dacă se defectează (și) sistemul de securitate/drobul de sare, există service-uri cu supereroi care le repară sau se casează?
|
#10
Posted 31 May 2022 - 13:36
__Dan__, on 31 mai 2022 - 13:28, said:
Dacă se defectează (și) sistemul de securitate/drobul de sare, există service-uri cu supereroi care le repară sau se casează? 100W laser infrarosu te lasa fara retina in cateva milisecunde. Edited by Patefon, 31 May 2022 - 13:38. |
|
#11
Posted 31 May 2022 - 14:02
shiva, on 31 mai 2022 - 13:28, said:
Exagerezi da' un cap de bară, o bucșă - îți zic de ea, alegi tu ce să fie. Sigur, am exagerat ca sa fie caz similar. Daca eu imi desfiintez centura de siguranta (o demontez, ca sunt smecher0, iar tu ca service trebuie sa efectuezi un test de drum, cum rezolvi oficial ?! |
#12
Posted 31 May 2022 - 14:17
Cum a mai spus un coleg problema e in zona ''gri'' ! Pe romaneste voi nu puteti sa-l obligati dar trebuie sa-si asume raspunderea !
In procesele verbale de reparatie , mentionezi foarte clar si concret ca acel client a dezactivat functiile de securitate si care...in detaliu , ca refuza reparatia anumitor piese...si care iar firma ta nu poate raspunde in cazul unor accidente...probleme...etc. . Si sa semneze clientul ca face asta pe raspunderea lor ! Edited by Alltrack, 31 May 2022 - 14:21. |
#13
Posted 31 May 2022 - 14:25
Cred ca initiatorul n-a fost destul de explicit. Eu inteleg ca este periculos pentru el personal sa efectueze diagnoza din cauza ca sistemele de siguranta sunt dezactivate.
|
#15
Posted 31 May 2022 - 14:37
Stii cum se pune problema in cazul tau? Pana moare sau se accidenteaza careva. Atunci sa vezi ce se cauta vinovatii. Sa vezi cum te vor gasi vinovat, cum se vor face ca nu stie nimeni ce s-a intamplat, ba din contra, se vor arata surprinsi ca nu le-ai atras atentia de deficiente. Parerea mea este, ca sa escaladezi problema, in scris, la cei care te-au angajat, ridici problema si vezi ce iti spun. daca sunt o reprezentanta straina, sigur au proceduri in acest caz. Cand vor veni cei de la inspectoratul in constructii, sa vezi ce cauta vinovatii. Parerea mea
|
|
#16
Posted 31 May 2022 - 14:38
Angajatorul tau ce spune de combinatiile lu aia.daca patesti ceva realizezi ca vina se va da pe tine
|
#17
Posted 31 May 2022 - 14:52
Presiunile din partea sefului tau in ce masura te afecteaza sau iti conditioneaza activitatea? Ca de asta n-ai aminti o vorba.
De asemenea, tu nu poti refuza efectuarea diagnozei pentru simpluil fapt ca tu asta trebuie sa faci, adica ar insemna sa refuzi sa lucrezi. De asemenea nu cred ca poti conditiona o luicrare sau nu. Fisa postului ce contine in acest caz? In schimb, banuiesc ca in 2022 fiecare diagnoza sau expertiza are o fisa care trebuie intocmita si completata de tine. Ei bine, acolo in fisa aia treci la modul detaliat toate operatiile efectuate si mai ales toate neregulile constatate si cauzele acestora. Si sa ai grija ca devizul inaintat beneficiarului sa fie cat mai stufos. Iar raportul cu activitatea ta pe care-l faci catre seful tau direct va cuprinde toate aceste chestii. El va decide daca continuati sau nu activitatea de servizare, pentru ca nu cred ca tu ai competente in acest sens. Fara suparare, de cand activezi in aceasta meserie, pentru ca aceste intrebari sunt de incepator si/sau denota lucruri nu tocmai "curate", ca sa ma exprim elegant? |
#18
Posted 31 May 2022 - 16:02
adisz, on 31 mai 2022 - 14:52, said:
[…] Fara suparare, de cand activezi in aceasta meserie, pentru ca aceste intrebari sunt de incepator si/sau denota lucruri nu tocmai "curate", ca sa ma exprim elegant? Dar, de curand, mi-au aparut doi indivizi cu niste SH-uri aduse de pe la fier vechi care credeau ca le repara cu sarma si patentul. Oricum, am vorbit cu firma mama si mi-au interzis servisarea. Ceva legat de drepturi de autor transferate ilegal. Case close! Edited by Patefon, 31 May 2022 - 16:08. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users