Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Masurare curent din bateria auto!

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#19
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,057
  • Înscris: 19.12.2012

 ericmario, on 28 mai 2022 - 08:17, said:

Lumea îi zice clește Dietz.
unii din "lumea" pt ca aia nu e denumirea lui corecta. Cleste ampermetric sau "clampmeter" pe la englezi. ditz e un romanism la fel ca "shpitz" pentru cleste cu varf ascutit..

#20
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,149
  • Înscris: 24.06.2006

 tony2012, on 28 mai 2022 - 07:38, said:

as vrea ca circuitul asta sa-l montez pe masina cateva saptamani fara sa-l dau jos, ca sa urmaresc consumul, cu masina oprita si pornita si in mers, pt. ca am uneori probleme, cand opresc masina, ramane agatat un consumator aleator care mananca curent si imi omoara bateria !!!
mai ramane de vazut cum iti dai seama care-i consumatorul buclucas! Posted Image

#21
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
Cu un sunt de 100A/75mV ca sa masurati curentul rezidual de ordinul a 10mA trebuie ca aparatul de masura sa fie in zona nV...asta este tare greu de obtinut.
Ca sa masurati curentul rezidual folositi un aparat de masura normal pe care-l introduceti in circuit dupa 20-30 min de la oprirea masinii.
Il legati cu un fir de borna bateriei, celalalt de cablu cind sint inca conectate in asa fel incit cind dati jos cablul de pe borna sa ramina ampermetrul in circuit.
Asta este metoda sigura de masurare.

#22
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,708
  • Înscris: 22.02.2007

 tony2012, on 28 mai 2022 - 07:38, said:

Ma gandeam sa verific curentul la o baterie auto dintr-un Golf pe benzina 1.6 folosind un ampermetru uzual si cu un șunt, ca as vrea sa tina si la pornire. Intrebarea mea este, de cati amperi trebuie sa aleg șuntul: 50A, 100A, 200A ? Bateria este de 12V la 70Ah.

Am vazut pe youtube ca un electromotor cu rotor blocat trage 300 si ceva de amperi iar in gol vreo 35A, in sarcina, daca e de 0,7kW si cred ca atat e pe golf ar rezulta 70A. Oare nu o fi bun un sunt de 100A pus in serie pe minus borna baterie ?

later edit: as vrea ca circuitul asta sa-l montez pe masina cateva saptamani fara sa-l dau jos, ca sa urmaresc consumul, cu masina oprita si pornita si in mers, pt. ca am uneori probleme, cand opresc masina, ramane agatat un consumator aleator care mananca curent si imi omoara bateria !!!
Sunt ? e suficient un ampermetru pe scala de 10A pentru a masura curentul rezidual cu masina in stand-by.

#23
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
Mai, ati luat-o razna?
Bateria aia este consumata tot timpul cand motorul sta!
De regula, la masinile diesel (nu stiu la cele pe benzina) dupa oprirea motrului se fac o serie de teste, comandate de ECU. De ex. EGR inchide/deschide de 10 ori. Daca nu inchide/deschide complet testul se prelungeste pana cand ECU comanda oprirea - cam dupa 5 minute... Toate aceste teste dureaza normal in jur de 2-3 minute si consuma intradevar aproape de 3 A. Apoi curentul consumat scade la o limita rezonabila, a.i. daca vrei sa deschizi usile ceva sa fie pe faza si sa nu trebuiasca sa bagi cheia! Dar mai raman si alti consumatori in afara de circuitul de deschidere/inchidere al portierelor. Cum ar fi o parte diin afisajul bordului. Nu stiu cat este curentul consumat, dar este sigur sub 1 A. Si este mereu...
Ce-ar fi daca intai ati invata ceva despre masini?

Edited by adip1962, 28 May 2022 - 17:14.


#24
tony2012

tony2012

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 31.05.2012

 adip1962, on 28 mai 2022 - 17:11, said:

Mai, ati luat-o razna?
Bateria aia este consumata tot timpul cand motorul sta!
De regula, la masinile diesel (nu stiu la cele pe benzina) dupa oprirea motrului se fac o serie de teste, comandate de ECU. De ex. EGR inchide/deschide de 10 ori. Daca nu inchide/deschide complet testul se prelungeste pana cand ECU comanda oprirea - cam dupa 5 minute... Toate aceste teste dureaza normal in jur de 2-3 minute si consuma intradevar aproape de 3 A. Apoi curentul consumat scade la o limita rezonabila, a.i. daca vrei sa deschizi usile ceva sa fie pe faza si sa nu trebuiasca sa bagi cheia! Dar mai raman si alti consumatori in afara de circuitul de deschidere/inchidere al portierelor. Cum ar fi o parte diin afisajul bordului. Nu stiu cat este curentul consumat, dar este sigur sub 1 A. Si este mereu...
Ce-ar fi daca intai ati invata ceva despre masini?

Ai dreptate, cred ca am un releu ceva care aleator, dupa ce inchid masina, tine un consumator alimentat !!! Dar nu tot timpul.

Am intrebat si pe alte forumuri, inclusiv pe acesta, si m-a lamurit dl.Petru acolo. Nu merge ce vreau eu sa fac asa ca abandonez ideea.

Pana la urma trebuie sa stau cu clestele ampermetric sa urmaresc daca am consum dupa ce inchid masina. Ultima oara aveam 3A, alta data 0,02...0,1A.... si astazi, dupa ce am facut si o diagnoza la masina mi-a dat ceva de inchidere centralizata. E posibil oare sa fie un electromagnet, releu, cum vrei sa-i spuneti care sa-mi tina ceva pe inchidere usii care sa manance 3A?

#25
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,295
  • Înscris: 19.03.2022
Releu defect  ce ramane aclansat si alimenteaza consumatorul, cum ar fi un actuator al unei usi.

#26
adip1962

adip1962

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,487
  • Înscris: 01.07.2020
La caruta mea, am constant, adica permanent, erori pe inchiderea centralizata. Erorile sunt:
- Comunicare întreruptă cu modulul de control C sau D al uşii
- Defecţiune la magistrala de comunicaţii CAN
- S-a pierdut comunicarea cu blocul de comutatoare
Pentru ca aceste erori au in fata litera "U" nu le bag in seama. Daca ti-au iesit erori cu alte litere intra pe net, vezi ce inseamna si posibilele solutii.

#27
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,708
  • Înscris: 22.02.2007

 adip1962, on 28 mai 2022 - 17:11, said:

Mai, ati luat-o razna?
Bateria aia este consumata tot timpul cand motorul sta!
De regula, la masinile diesel (nu stiu la cele pe benzina) dupa oprirea motrului se fac o serie de teste, comandate de ECU. De ex. EGR inchide/deschide de 10 ori. Daca nu inchide/deschide complet testul se prelungeste pana cand ECU comanda oprirea - cam dupa 5 minute... Toate aceste teste dureaza normal in jur de 2-3 minute si consuma intradevar aproape de 3 A. Apoi curentul consumat scade la o limita rezonabila, a.i. daca vrei sa deschizi usile ceva sa fie pe faza si sa nu trebuiasca sa bagi cheia! Dar mai raman si alti consumatori in afara de circuitul de deschidere/inchidere al portierelor. Cum ar fi o parte diin afisajul bordului. Nu stiu cat este curentul consumat, dar este sigur sub 1 A. Si este mereu...
Ce-ar fi daca intai ati invata ceva despre masini?
ce spui de un curent de doar 7mA in stand-by ?

#28
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015

 dan210, on 28 mai 2022 - 10:54, said:

mai ramane de vazut cum iti dai seama care-i consumatorul buclucas!
bine ma,bravo

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate