Masurare curent din bateria auto!
Last Updated: Jun 06 2022 12:56, Started by
tony2012
, May 28 2022 07:38
·
0
#19
Posted 28 May 2022 - 10:14
#20
Posted 28 May 2022 - 10:54
tony2012, on 28 mai 2022 - 07:38, said:
as vrea ca circuitul asta sa-l montez pe masina cateva saptamani fara sa-l dau jos, ca sa urmaresc consumul, cu masina oprita si pornita si in mers, pt. ca am uneori probleme, cand opresc masina, ramane agatat un consumator aleator care mananca curent si imi omoara bateria !!! |
#21
Posted 28 May 2022 - 12:32
Cu un sunt de 100A/75mV ca sa masurati curentul rezidual de ordinul a 10mA trebuie ca aparatul de masura sa fie in zona nV...asta este tare greu de obtinut.
Ca sa masurati curentul rezidual folositi un aparat de masura normal pe care-l introduceti in circuit dupa 20-30 min de la oprirea masinii. Il legati cu un fir de borna bateriei, celalalt de cablu cind sint inca conectate in asa fel incit cind dati jos cablul de pe borna sa ramina ampermetrul in circuit. Asta este metoda sigura de masurare. |
#22
Posted 28 May 2022 - 15:40
tony2012, on 28 mai 2022 - 07:38, said:
Ma gandeam sa verific curentul la o baterie auto dintr-un Golf pe benzina 1.6 folosind un ampermetru uzual si cu un șunt, ca as vrea sa tina si la pornire. Intrebarea mea este, de cati amperi trebuie sa aleg șuntul: 50A, 100A, 200A ? Bateria este de 12V la 70Ah. Am vazut pe youtube ca un electromotor cu rotor blocat trage 300 si ceva de amperi iar in gol vreo 35A, in sarcina, daca e de 0,7kW si cred ca atat e pe golf ar rezulta 70A. Oare nu o fi bun un sunt de 100A pus in serie pe minus borna baterie ? later edit: as vrea ca circuitul asta sa-l montez pe masina cateva saptamani fara sa-l dau jos, ca sa urmaresc consumul, cu masina oprita si pornita si in mers, pt. ca am uneori probleme, cand opresc masina, ramane agatat un consumator aleator care mananca curent si imi omoara bateria !!! |
#23
Posted 28 May 2022 - 17:11
Mai, ati luat-o razna?
Bateria aia este consumata tot timpul cand motorul sta! De regula, la masinile diesel (nu stiu la cele pe benzina) dupa oprirea motrului se fac o serie de teste, comandate de ECU. De ex. EGR inchide/deschide de 10 ori. Daca nu inchide/deschide complet testul se prelungeste pana cand ECU comanda oprirea - cam dupa 5 minute... Toate aceste teste dureaza normal in jur de 2-3 minute si consuma intradevar aproape de 3 A. Apoi curentul consumat scade la o limita rezonabila, a.i. daca vrei sa deschizi usile ceva sa fie pe faza si sa nu trebuiasca sa bagi cheia! Dar mai raman si alti consumatori in afara de circuitul de deschidere/inchidere al portierelor. Cum ar fi o parte diin afisajul bordului. Nu stiu cat este curentul consumat, dar este sigur sub 1 A. Si este mereu... Ce-ar fi daca intai ati invata ceva despre masini? Edited by adip1962, 28 May 2022 - 17:14. |
#24
Posted 28 May 2022 - 18:01
adip1962, on 28 mai 2022 - 17:11, said:
Mai, ati luat-o razna? Bateria aia este consumata tot timpul cand motorul sta! De regula, la masinile diesel (nu stiu la cele pe benzina) dupa oprirea motrului se fac o serie de teste, comandate de ECU. De ex. EGR inchide/deschide de 10 ori. Daca nu inchide/deschide complet testul se prelungeste pana cand ECU comanda oprirea - cam dupa 5 minute... Toate aceste teste dureaza normal in jur de 2-3 minute si consuma intradevar aproape de 3 A. Apoi curentul consumat scade la o limita rezonabila, a.i. daca vrei sa deschizi usile ceva sa fie pe faza si sa nu trebuiasca sa bagi cheia! Dar mai raman si alti consumatori in afara de circuitul de deschidere/inchidere al portierelor. Cum ar fi o parte diin afisajul bordului. Nu stiu cat este curentul consumat, dar este sigur sub 1 A. Si este mereu... Ce-ar fi daca intai ati invata ceva despre masini? Ai dreptate, cred ca am un releu ceva care aleator, dupa ce inchid masina, tine un consumator alimentat !!! Dar nu tot timpul. Am intrebat si pe alte forumuri, inclusiv pe acesta, si m-a lamurit dl.Petru acolo. Nu merge ce vreau eu sa fac asa ca abandonez ideea. Pana la urma trebuie sa stau cu clestele ampermetric sa urmaresc daca am consum dupa ce inchid masina. Ultima oara aveam 3A, alta data 0,02...0,1A.... si astazi, dupa ce am facut si o diagnoza la masina mi-a dat ceva de inchidere centralizata. E posibil oare sa fie un electromagnet, releu, cum vrei sa-i spuneti care sa-mi tina ceva pe inchidere usii care sa manance 3A? |
#25
Posted 28 May 2022 - 19:12
Releu defect ce ramane aclansat si alimenteaza consumatorul, cum ar fi un actuator al unei usi.
|
#26
Posted 29 May 2022 - 08:59
La caruta mea, am constant, adica permanent, erori pe inchiderea centralizata. Erorile sunt:
- Comunicare întreruptă cu modulul de control C sau D al uşii - Defecţiune la magistrala de comunicaţii CAN - S-a pierdut comunicarea cu blocul de comutatoare Pentru ca aceste erori au in fata litera "U" nu le bag in seama. Daca ti-au iesit erori cu alte litere intra pe net, vezi ce inseamna si posibilele solutii. |
#27
Posted 30 May 2022 - 08:15
adip1962, on 28 mai 2022 - 17:11, said:
Mai, ati luat-o razna? Bateria aia este consumata tot timpul cand motorul sta! De regula, la masinile diesel (nu stiu la cele pe benzina) dupa oprirea motrului se fac o serie de teste, comandate de ECU. De ex. EGR inchide/deschide de 10 ori. Daca nu inchide/deschide complet testul se prelungeste pana cand ECU comanda oprirea - cam dupa 5 minute... Toate aceste teste dureaza normal in jur de 2-3 minute si consuma intradevar aproape de 3 A. Apoi curentul consumat scade la o limita rezonabila, a.i. daca vrei sa deschizi usile ceva sa fie pe faza si sa nu trebuiasca sa bagi cheia! Dar mai raman si alti consumatori in afara de circuitul de deschidere/inchidere al portierelor. Cum ar fi o parte diin afisajul bordului. Nu stiu cat este curentul consumat, dar este sigur sub 1 A. Si este mereu... Ce-ar fi daca intai ati invata ceva despre masini? |
#28
Posted 06 June 2022 - 12:56
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users