Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Schema RR Gloria 1-2-3 cu rezolut...

Windows 10 sau alta aplicatie fol...

Motocoasa pe acumulatori erbauer
 Aplicare la concurs pe un post AN...

Infecție care tot reapare

telefon copil - 1200 -1300 lei

Whatsapp web pe pc
 Sfat achizitionare un laptop din ...

Ce este si la ce foloseste?

Buton pornire Esprimo E5645 d2984

Recomandare HDD
 Nesebar

Problema ecran ASUS ROG Strix G15...

MONITOR 27' Viewsonic 27"...

Preschimbare permis auto
 

Masurare curent din bateria auto!

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1
tony2012

tony2012

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 159
  • Înscris: 31.05.2012
Ma gandeam sa verific curentul la o baterie auto dintr-un Golf pe benzina 1.6 folosind un ampermetru uzual si cu un șunt, ca as vrea sa tina si la pornire. Intrebarea mea este, de cati amperi trebuie sa aleg șuntul: 50A, 100A, 200A ? Bateria este de 12V la 70Ah.

Am vazut pe youtube ca un electromotor cu rotor blocat trage 300 si ceva de amperi iar in gol vreo 35A, in sarcina, daca e de 0,7kW si cred ca atat e pe golf ar rezulta 70A. Oare nu o fi bun un sunt de 100A pus in serie pe minus borna baterie ?

later edit: as vrea ca circuitul asta sa-l montez pe masina cateva saptamani fara sa-l dau jos, ca sa urmaresc consumul, cu masina oprita si pornita si in mers, pt. ca am uneori probleme, cand opresc masina, ramane agatat un consumator aleator care mananca curent si imi omoara bateria !!!

Edited by tony2012, 28 May 2022 - 07:52.


#2
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,782
  • Înscris: 15.04.2019
Păi ar trebui să monitorizați curentul prin instalație - excluzându-l pe cel prin electromotor. Acela nu-i conectat pe cablu separat? Așadar nu vă trebuie șunt atât de mare.

#3
tony2012

tony2012

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 159
  • Înscris: 31.05.2012
Ma gandeam sa folosesc șunt de 100A ca sa țină si la pornire, ca sa reziste si sa indice acei aprox. 70A trasi si de electromotor.

Tocmai ieri intrebasem un amic si mi-a zis ca indicatia ampermetrului la mers cu masina va fi usor eronata, e posibil sa scada curentul de incarcare si sa indice cu minus un asazis "consum". Deci in mers cu masina indicatia ampermetrului nu cred ca imi va fi folositoare mult dar ma interesa mai mult dupa ce las masina in parcare sau dupa ce o opresc undeva, sa nu stau tot timpul sa urmaresc cu un cleste ampermetric consumul. Din cauza asta vreau sa folosesc sistemul asta!

Totusi, ce se intampla cu un șunt de 100A daca trece curent prin el, din varii motive, de peste 100A. Se intrerupe, se incalzeste tare (probabil), ia foc? Posted Image

#4
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,586
  • Înscris: 07.11.2006
Esti sigur ca bateria moare din cauza unui consumator?

ps.
Nu-i nevoie de ampermetru pentru ceea ce doresti. Daca exista un consumator "secret" care-ti "suge" bateria ajunge un voltmetru banal. O baterie incarcata 100% are peste 12,6V.
Poti de asemenea sa desfaci o borna de pe acumulator (asta daca nu se lasa cu pierderi de memorie&stuff).

Daca curentul este mai mare decat valoarea suntului, atunci suntul se va arde.

#5
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,293
  • Înscris: 14.12.2007
La ce-ți folosește măsurarea asta?
Vrei să măsori curentul sau tensiunea?

#6
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,804
  • Înscris: 19.12.2012
pentru problemele tale folosesti un ampermetru/ cleste ampermetric, clampmetru sau cum ii mai zice lumea. Pentru masuratori sofistoicate, faci un circuit in care folosesti un senzor de curent hall. dar pt consumatori e suficient acel cleste.

Apropo, la pornire poti avea curenti mult mai mari..e vb de CCA

#7
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,782
  • Înscris: 15.04.2019

View Posttony2012, on 28 mai 2022 - 08:08, said:

Totusi, ce se intampla cu un șunt de 100A daca trece curent prin el, din varii motive, de peste 100A. Se intrerupe, se incalzeste tare (probabil), ia foc? Posted Image
Se încălzește tare -> îi ia foc izolația (dacă are) -> se întrerupe

#8
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,293
  • Înscris: 14.12.2007

View PostA10, on 28 mai 2022 - 08:14, said:

pentru problemele tale folosesti un ampermetru/ cleste ampermetric, clampmetru sau cum ii mai zice lumea.
Lumea îi zice clește Dietz.

#9
tony2012

tony2012

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 159
  • Înscris: 31.05.2012
Cleste ampermetric am folosit. Am schimbat si bateria.
Aleator, dupa ce inchid masina, pana a doua zi, apare un consum de vreo 3A si ceva, dar nu in fiecare zi.
Din cauza ca nu vreau sa umblu cu clestele ampermetric dupa mine ma gandeam sa monitorizez consumul si cand apare acel curent de 3A dupa ce opresc si inchid masina, sa scot sigurantele pe rand si sa vad care e ala. Asta era ideea.

Problema e ca circuitul asta trebuie sa-l las cateva saptamani, atat la mers cu masina, cat dupa ce opresc masina. Si vroiam sa stiu ce riscuri sunt cu șuntul. Aveam unul la indemana de 100A si nici nu am gasit unul de 300A ca as fi folosit, plus ca e destul de scump prin magazine.

Din ce am vorbit cu mai multe persoane care stiu cu ce se mananca domeniu, electromotorul in sarcina trage cam 70A, instantaneu mai pisca peste dar pe scurt timp, maxim 1secunda, timp in care șuntul de 100A nici nu apucă să se încălzeasca. Iar ca să rămănă rotorul blocat, rămăne tot vreo 2...3 secunde electromotorul ca asa functioneaza el, timp în care șuntul de abia apucă să se încalzească și daca e ceva, îmi spune indicația ampermetrului... deci nu va apuca doamne fereste sa ia foc!

Edited by tony2012, 28 May 2022 - 08:36.


#10
Paco_ste1

Paco_ste1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 848
  • Înscris: 19.03.2022
Cu motorul oprit si cheia scoasa  verifici consumul de curent  si daca exista acel consum incepi sa scoti pe rand sigurante, si cand observi scaderea de curent ai gasit si consumul parazit.

Edited by Paco_ste1, 28 May 2022 - 08:48.


#11
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,782
  • Înscris: 15.04.2019
Dacă aveți problemă tranzitorie pe o ramură a cablajului va dura cam mult până s-o diagnosticați. Ca să monitorizați curentul după ce închideți mașina v-ar trebui ceva cu memorie (eventual și ceas) - cum ar fi smart plug-urile (dar alea-s pentru 220). Ăsta-i https://www.amazon.c...9421563989&th=1 un fel de voltmetru bluetooth.

#12
sags

sags

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,026
  • Înscris: 24.04.2013
50A, 100A, 200A nu ii ajung nici pe o maseaPosted image. Uita-te pe baterie cat e curentul de pornire, dar acela cam porneste de la 450A si ajunge foarte usor la 600A, chiar la baterii relativ modeste. De exemplu Varta Silver de 74Ah suporta curent de pornire de 750A.

#13
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,293
  • Înscris: 14.12.2007
Lăsați-l în pace că tocmai a auzit de șunt dar nu știe că șuntul e un rezistor.

#14
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,528
  • Înscris: 01.03.2013
O prima chestie care te-ar putea ajuta ar fi acest voltmetru cu Bluetooth.
Face si inregistrarea datelor pe 30 zile si poti sa vezi de pe telefon daca tensiunea scade prea mult.
In aer liber, merge pe vreo 50 de metri distanta (de la etajul 3 m-am putut conecta la masina din fata blocului).
Nivelul de incarcare este doar aproximativ, el urmareste doar tensiunea.

https://www.emag.ro/...BM/?cmpid=86983


A doua chestie, o scriu doar informativ, dar n-o sa-ti convina pretul.
Acest monitor de baterie cu Bluetooth care urmareste si curentul prin baterie si iti permite sa vezi nivelul real de incarcare al bateriei (SoC = State of Charge), in Ah.
Are shunt de 500A.
https://www.darcomen...tshunt-500a50mv

Edited by kolfleading, 28 May 2022 - 09:32.


#15
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,884
  • Înscris: 21.03.2020
El deja stie ca are un consumator care "fura curent". Monitorizarea aia la ce iti mai foloseste? Tu trebuie sa gasesti consumatorul nu sa calculezi cat fura ala...

#16
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,528
  • Înscris: 01.03.2013

View PostGlCA_Contras, on 28 mai 2022 - 09:31, said:

Monitorizarea aia la ce iti mai foloseste?
1. Initiatorul spunea ca acest consumator apare doar ocazional, nu tot timpul.
Cu monitorizarea, macar ar putea sa vada CAND s-a activat consumatorul si l-ar ajuta la depanare.

View Posttony2012, on 28 mai 2022 - 07:38, said:

as vrea ca circuitul asta sa-l montez pe masina cateva saptamani fara sa-l dau jos, ca sa urmaresc consumul, cu masina oprita si pornita si in mers


2. Titlul topicului este "Masurare curent din bateria auto!" .... poate intereseaza pe altii ...

Attached Files


Edited by kolfleading, 28 May 2022 - 09:37.


#17
Leo2006

Leo2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,228
  • Înscris: 30.08.2006
Legi un ampermetru pe fiecare siguranta. Consumul poate fi si de la un modul de alarma defect sau un modul care nu a fost instalat de fabrica.
Ai spus ca apare doar cand opresti masina. Te complici enorm riscand sa-ti incendiezi masina.

Edited by Leo2006, 28 May 2022 - 09:43.


#18
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,884
  • Înscris: 21.03.2020
Asta cu consumatorul ocazional e poveste cu fantome...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate