Masurare curent din bateria auto!
Last Updated: Jun 06 2022 12:56, Started by
tony2012
, May 28 2022 07:38
·
0
#1
Posted 28 May 2022 - 07:38
Ma gandeam sa verific curentul la o baterie auto dintr-un Golf pe benzina 1.6 folosind un ampermetru uzual si cu un șunt, ca as vrea sa tina si la pornire. Intrebarea mea este, de cati amperi trebuie sa aleg șuntul: 50A, 100A, 200A ? Bateria este de 12V la 70Ah.
Am vazut pe youtube ca un electromotor cu rotor blocat trage 300 si ceva de amperi iar in gol vreo 35A, in sarcina, daca e de 0,7kW si cred ca atat e pe golf ar rezulta 70A. Oare nu o fi bun un sunt de 100A pus in serie pe minus borna baterie ? later edit: as vrea ca circuitul asta sa-l montez pe masina cateva saptamani fara sa-l dau jos, ca sa urmaresc consumul, cu masina oprita si pornita si in mers, pt. ca am uneori probleme, cand opresc masina, ramane agatat un consumator aleator care mananca curent si imi omoara bateria !!! Edited by tony2012, 28 May 2022 - 07:52. |
#2
Posted 28 May 2022 - 08:00
Păi ar trebui să monitorizați curentul prin instalație - excluzându-l pe cel prin electromotor. Acela nu-i conectat pe cablu separat? Așadar nu vă trebuie șunt atât de mare.
|
#3
Posted 28 May 2022 - 08:08
Ma gandeam sa folosesc șunt de 100A ca sa țină si la pornire, ca sa reziste si sa indice acei aprox. 70A trasi si de electromotor.
Tocmai ieri intrebasem un amic si mi-a zis ca indicatia ampermetrului la mers cu masina va fi usor eronata, e posibil sa scada curentul de incarcare si sa indice cu minus un asazis "consum". Deci in mers cu masina indicatia ampermetrului nu cred ca imi va fi folositoare mult dar ma interesa mai mult dupa ce las masina in parcare sau dupa ce o opresc undeva, sa nu stau tot timpul sa urmaresc cu un cleste ampermetric consumul. Din cauza asta vreau sa folosesc sistemul asta! Totusi, ce se intampla cu un șunt de 100A daca trece curent prin el, din varii motive, de peste 100A. Se intrerupe, se incalzeste tare (probabil), ia foc? |
#4
Posted 28 May 2022 - 08:11
Esti sigur ca bateria moare din cauza unui consumator?
ps. Nu-i nevoie de ampermetru pentru ceea ce doresti. Daca exista un consumator "secret" care-ti "suge" bateria ajunge un voltmetru banal. O baterie incarcata 100% are peste 12,6V. Poti de asemenea sa desfaci o borna de pe acumulator (asta daca nu se lasa cu pierderi de memorie&stuff). Daca curentul este mai mare decat valoarea suntului, atunci suntul se va arde. |
#5
Posted 28 May 2022 - 08:11
La ce-ți folosește măsurarea asta?
Vrei să măsori curentul sau tensiunea? |
#6
Posted 28 May 2022 - 08:14
pentru problemele tale folosesti un ampermetru/ cleste ampermetric, clampmetru sau cum ii mai zice lumea. Pentru masuratori sofistoicate, faci un circuit in care folosesti un senzor de curent hall. dar pt consumatori e suficient acel cleste.
Apropo, la pornire poti avea curenti mult mai mari..e vb de CCA |
#7
Posted 28 May 2022 - 08:15
#8
Posted 28 May 2022 - 08:17
#9
Posted 28 May 2022 - 08:30
Cleste ampermetric am folosit. Am schimbat si bateria.
Aleator, dupa ce inchid masina, pana a doua zi, apare un consum de vreo 3A si ceva, dar nu in fiecare zi. Din cauza ca nu vreau sa umblu cu clestele ampermetric dupa mine ma gandeam sa monitorizez consumul si cand apare acel curent de 3A dupa ce opresc si inchid masina, sa scot sigurantele pe rand si sa vad care e ala. Asta era ideea. Problema e ca circuitul asta trebuie sa-l las cateva saptamani, atat la mers cu masina, cat dupa ce opresc masina. Si vroiam sa stiu ce riscuri sunt cu șuntul. Aveam unul la indemana de 100A si nici nu am gasit unul de 300A ca as fi folosit, plus ca e destul de scump prin magazine. Din ce am vorbit cu mai multe persoane care stiu cu ce se mananca domeniu, electromotorul in sarcina trage cam 70A, instantaneu mai pisca peste dar pe scurt timp, maxim 1secunda, timp in care șuntul de 100A nici nu apucă să se încălzeasca. Iar ca să rămănă rotorul blocat, rămăne tot vreo 2...3 secunde electromotorul ca asa functioneaza el, timp în care șuntul de abia apucă să se încalzească și daca e ceva, îmi spune indicația ampermetrului... deci nu va apuca doamne fereste sa ia foc! Edited by tony2012, 28 May 2022 - 08:36. |
#10
Posted 28 May 2022 - 08:48
Cu motorul oprit si cheia scoasa verifici consumul de curent si daca exista acel consum incepi sa scoti pe rand sigurante, si cand observi scaderea de curent ai gasit si consumul parazit.
Edited by Paco_ste1, 28 May 2022 - 08:48. |
|
#11
Posted 28 May 2022 - 08:48
Dacă aveți problemă tranzitorie pe o ramură a cablajului va dura cam mult până s-o diagnosticați. Ca să monitorizați curentul după ce închideți mașina v-ar trebui ceva cu memorie (eventual și ceas) - cum ar fi smart plug-urile (dar alea-s pentru 220). Ăsta-i https://www.amazon.c...9421563989&th=1 un fel de voltmetru bluetooth.
|
#12
Posted 28 May 2022 - 08:50
50A, 100A, 200A nu ii ajung nici pe o masea. Uita-te pe baterie cat e curentul de pornire, dar acela cam porneste de la 450A si ajunge foarte usor la 600A, chiar la baterii relativ modeste. De exemplu Varta Silver de 74Ah suporta curent de pornire de 750A.
|
#13
Posted 28 May 2022 - 08:55
Lăsați-l în pace că tocmai a auzit de șunt dar nu știe că șuntul e un rezistor.
|
#14
Posted 28 May 2022 - 09:31
O prima chestie care te-ar putea ajuta ar fi acest voltmetru cu Bluetooth.
Face si inregistrarea datelor pe 30 zile si poti sa vezi de pe telefon daca tensiunea scade prea mult. In aer liber, merge pe vreo 50 de metri distanta (de la etajul 3 m-am putut conecta la masina din fata blocului). Nivelul de incarcare este doar aproximativ, el urmareste doar tensiunea. https://www.emag.ro/...BM/?cmpid=86983 A doua chestie, o scriu doar informativ, dar n-o sa-ti convina pretul. Acest monitor de baterie cu Bluetooth care urmareste si curentul prin baterie si iti permite sa vezi nivelul real de incarcare al bateriei (SoC = State of Charge), in Ah. Are shunt de 500A. https://www.darcomen...tshunt-500a50mv Edited by kolfleading, 28 May 2022 - 09:32. |
#15
Posted 28 May 2022 - 09:31
El deja stie ca are un consumator care "fura curent". Monitorizarea aia la ce iti mai foloseste? Tu trebuie sa gasesti consumatorul nu sa calculezi cat fura ala...
|
|
#16
Posted 28 May 2022 - 09:36
GlCA_Contras, on 28 mai 2022 - 09:31, said:
Monitorizarea aia la ce iti mai foloseste? Cu monitorizarea, macar ar putea sa vada CAND s-a activat consumatorul si l-ar ajuta la depanare. tony2012, on 28 mai 2022 - 07:38, said:
as vrea ca circuitul asta sa-l montez pe masina cateva saptamani fara sa-l dau jos, ca sa urmaresc consumul, cu masina oprita si pornita si in mers 2. Titlul topicului este "Masurare curent din bateria auto!" .... poate intereseaza pe altii ... Attached FilesEdited by kolfleading, 28 May 2022 - 09:37. |
#17
Posted 28 May 2022 - 09:41
Legi un ampermetru pe fiecare siguranta. Consumul poate fi si de la un modul de alarma defect sau un modul care nu a fost instalat de fabrica.
Ai spus ca apare doar cand opresti masina. Te complici enorm riscand sa-ti incendiezi masina. Edited by Leo2006, 28 May 2022 - 09:43. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users