Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Schema RR Gloria 1-2-3 cu rezolut...

Windows 10 sau alta aplicatie fol...

Motocoasa pe acumulatori erbauer
 Aplicare la concurs pe un post AN...

Infecție care tot reapare

telefon copil - 1200 -1300 lei

Whatsapp web pe pc
 Sfat achizitionare un laptop din ...

Ce este si la ce foloseste?

Buton pornire Esprimo E5645 d2984

Recomandare HDD
 Nesebar

Problema ecran ASUS ROG Strix G15...

MONITOR 27' Viewsonic 27"...

Preschimbare permis auto
 

Schimbat capete de bara

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
bambilici01

bambilici01

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 12.08.2021
Salutare, acum 1 saptamna am schimbat capetele de bara pe fata la ambele roti.
E necesar dupa operatiunea asta sa fac si unghiu de fuga? Am sesizat ca imi cam trage masina intr o parte la viteza mare plus ca volanul la o denivelare mai mare parca nu mai e asa stabil

Mersi anticipat !

#2
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,782
  • Înscris: 15.04.2019
Întotdeauna.

#3
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,098
  • Înscris: 05.08.2002
Da, dar de regula romanul se zgarceste la cei 200 lei cat costa geometria. Ajungem iar la discutia ca unii poate nu isi permit masina

#4
EMPP

EMPP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,866
  • Înscris: 12.01.2018

Vizualizare mesaj__Dan__, pe 27 mai 2022 - 16:07, a scris:

Întotdeauna.
dacă ești meseriaș NICIODATĂ

dacă n-ai schimbat unghiul volanului  când mergi înainte totul a rămas cum era

#5
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 28.07.2015

View PostEMPP, on 27 mai 2022 - 16:59, said:

dacă ești meseriaș NICIODATĂ

Daca te bazezi pe fixarea volanului si pe numarul de filete/rotatii la montaj,esti "meserias"...
Da,obligatoriu se reface geometria!

#6
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,729
  • Înscris: 06.04.2007
Cu siguranta colegu face mai mult decat sa numere spirele, inainte de desfiletarea de pe bieleta isi ia cu exactitate un reper de la centrul gaurii de la fuzeta unde bagi capatu de bara  pana la un punct fix . Cand monteaza capu nou de bara, poa' sa se nimereasca la nr spire sau nu.
Am facut si eu asa la o schimbare, n-a puscat exact la nr de spire, am infiletat dupa reperul luat.
Nu a fost nevoie de refacerea geometriei (asta pt ca m-am dus oricum la geometrie, dar fuse ok)  .

Dar a fost nimereala si capatu de bara schimbat nu a avut uzura mare + ca am avut geometria ok inainte de schimbare. Daca n-ai geometria buna, chiar ca la revedere cu romanestile, nu iese nimic.

La uzura mare po' sa-ti iei si mama reperelor ca nu o scoti la fix, chiar daca stii sigur ca geometria e buna.


View Postbambilici01, on 27 mai 2022 - 14:15, said:

Salutare, acum 1 saptamna am schimbat capetele de bara pe fata la ambele roti.
E necesar dupa operatiunea asta sa fac si unghiu de fuga? Am sesizat ca imi cam trage masina intr o parte la viteza mare plus ca volanul la o denivelare mai mare parca nu mai e asa stabil

Mersi anticipat !
Dupa ce ca si simti ca trage intr-o parte, o simti (ca asa este) parca nu e asa ferma/stabila la ceva denivelari, mai intrebi daca e necesara refacerea geometriei...? Acu serios...
Dupa schimbare articulatii directie  primul drum facut e la refacerea geometriei.

#7
EMPP

EMPP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,866
  • Înscris: 12.01.2018

Vizualizare mesajBebeluka, pe 27 mai 2022 - 17:17, a scris:


Daca te bazezi pe fixarea volanului si pe numarul de filete/rotatii la montaj,esti "meserias"...
Da,obligatoriu se reface geometria!
vezi că s-ar putea să vinzi castraveți grădinarului

am făcut  direcții  de mi-au ieșit pe nas

#8
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,777
  • Înscris: 06.10.2008

View PostOctavian___, on 27 mai 2022 - 17:44, said:


Dupa schimbare articulatii directie  primul drum facut e la refacerea geometriei.


ii posibil ca de la capete de bara/bielete uzate sa ai vibratii la masina(roti) intre 80km/h si pana in 110?

sau intotdeauna vibratiile sunt  de la roti/anvelope posibil si fuzete/planetare?

#9
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 28.07.2015

View PostEMPP, on 27 mai 2022 - 17:45, said:

vezi că s-ar putea să vinzi castraveți grădinarului

am făcut  direcții  de mi-au ieșit pe nas
Nu discut in contradictoriu.
In cazul lui SIGUR este necesara refacerea "geometriei".
Ma opresc aici,ca nu are rost sa deranjam topicul omului.
Spor in toate!


L.E. Am editat mesajul initial. Nu doresc polemica.

Edited by Bebeluka, 27 May 2022 - 18:38.


#10
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,889
  • Înscris: 03.12.2005

View PostEMPP, on 27 mai 2022 - 16:59, said:


dacă ești meseriaș NICIODATĂ

dacă n-ai schimbat unghiul volanului  când mergi înainte totul a rămas cum era

N-are treaba unghiul volanului, ci lungimea dintre bieleta de directie interioara si axa pivotului care conduce la alt unghi de convergenta. Poti sa iti iei lungimea totala de la un feature fix ca reper, dar asta e doar o aproximare ca sa nu jupoi cauciucurile pana ajungi la revizie. Si, daca ai cap, recunosti ca ai luat ca reper o alcatuire ce contine o piesa uzata.
Si toate astea ca sa ajungi la reglajul anterior, despre care nu stii daca mai era optim. Da, merge daca esti pe taxi, dar mai bine mai verifici junghiul cand si cand. Mai ales daca practici sportul auto national, urcatul pe borduri.

#11
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,729
  • Înscris: 06.04.2007
Colegu Sandu, as spune ca vibratiile sunt generate de partea a doua din ce spui si mai putin/deloc de un capat de bara/bieleta uzata.
La prima parte din ce spui simti vibratii dar nu constante, cand mergi asa cu 90 si iei o mica denivelare simti cum vibreaza un pic volanu apoi se calmeaza, clar ca ai ceva joc/uzura pe la directie.

Mie nu mi-a dat vibratii cand am avut capatul de bara uzat, doar ca masina tragea sensibil intr-o parte la accelerare mai puternica si in cealalta parte la decelerare...si batea un pic la gropi.
La pivotu de la bascula s-a manifestat similar cu trasu sensibil intr-o parte, doar ca nu batea decat pe viraj strans asa pe piatra cubica, acolo bocanea tare. La mecanic verificare cu levieru o zis ca nu e uzat (n-am avut presa) dar l-am indemnat sa-l schimbe, la demontare s-a vazut ca era uzat peste masura.

Edited by Octavian___, 27 May 2022 - 18:40.


#12
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Inițiator, tu SIGUR trebuie să faci unghiurile, e evident din simptome că o ai dereglată.

E posibil să eviți reglajul, dar nu e recomandat.
Trebuie să știi ce faci, trebuie să o ai bine reglată înainte de înlocuire etc, a explicat @Sebulbus deja suficient de detaliat.

Plus că te zgârcești la 200 de lei cât costă reglajul și în câteva mii de km bulesti ambele cauciucuri de pe față.
Îți faci pagubă, nu economie.

#13
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,777
  • Înscris: 06.10.2008

View PostDarthBane, on 27 mai 2022 - 19:17, said:

Inițiator, tu SIGUR trebuie să faci unghiurile, e evident din simptome că o ai dereglată.




și în câteva mii de km bulesti ambele cauciucuri de pe față.


Ce se intampla mai exact cu anvelopa? presupunand ca e noua. Ca eu am mers cu unghiul dereglat si tot au tinut vreo 40k km anvelopele Barum la Logan. Alea de iarna Nankang erau ca noi dupa 8000km.

#14
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,512
  • Înscris: 01.11.2005
Eu pana acum n-am facut niciodata geometria la masinile mele cate am avut pana acum, peste 15 masini.
Cu cauciucurile am avut o singura data probleme pentru ca piesele erau no-name ordinar si filetul nu incepea din aceiasi pozitie...
In rest, am mers pe schimbatul cu numaratul filetelor si n-am avut probleme.

Nu zic, clar ar fi trebuit sa fac geometria macar la doua schimbrui de capete de bara...dar mna.

Multe service-uri cand schimbi capetele de bara automat iti face si geometria rotilor.

#15
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,779
  • Înscris: 08.03.2015

Vizualizare mesajEMPP, pe 27 mai 2022 - 17:45, a scris:


vezi că s-ar putea să vinzi castraveți grădinarului

am făcut  direcții  de mi-au ieșit pe nas

bine?

#16
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Cetatean European Nevaccinat*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,727
  • Înscris: 10.07.2013

Vizualizare mesajbambilici01, pe 27 mai 2022 - 14:15, a scris:

Salutare, acum 1 saptamna am schimbat capetele de bara pe fata la ambele roti.
E necesar dupa operatiunea asta sa fac si unghiu de fuga? Am sesizat ca imi cam trage masina intr o parte la viteza mare plus ca volanul la o denivelare mai mare parca nu mai e asa stabil

Mersi anticipat !

Obligatoriu se verifica+regleaza unghiul de fuga dupa ce inlocuim amortizoarele fata+spate sau inlocuim diverse componente la directie: capete de bara, bielete antiruliu, pivoti, etc.

Edited by xmanyacs77, 28 May 2022 - 06:11.


#17
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,686
  • Înscris: 19.09.2005

 bambilici01, on 27 mai 2022 - 14:15, said:

Salutare, acum 1 saptamna am schimbat capetele de bara pe fata la ambele roti.
E necesar dupa operatiunea asta sa fac si unghiu de fuga? Am sesizat ca imi cam trage masina intr o parte la viteza mare plus ca volanul la o denivelare mai mare parca nu mai e asa stabil

Mersi anticipat !
cand te apuci de schimbat schimbi tot ce trebuie sau urmeaza sa cedeze imediat.
dupa care obligatoriu geometrie.

 tehnics, on 27 mai 2022 - 19:45, said:

... filetul nu incepea din aceiasi pozitie.....
de parca lungimea filetului (tijei) si unghiul de incepere e o cerinta standard pt acele piese.

si daca iei aiurea o bordura se zapacese geometria.... ma rog depinde si de exigenta fiecaruia.

la mine e simplu, daca la drum lung la 120km/h pe drum drept nu "pluteste" drept, ajunge direct la gemotrie, exhilibrat roti, etc.

Edited by arg, 28 May 2022 - 07:34.


#18
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,889
  • Înscris: 03.12.2005

View Postunderb, on 27 mai 2022 - 21:00, said:

bine?
Mofturi. Majoritatea habar n-au ca au o problema de geometrie pana nu vad sarmele cauciucului. Cateva zeci de minute abatere la convergenta nici nu se simt la un cazan cu jocuri in toate cele. De auzit nici atat.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate