Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Honda H-RV 2022

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
179 replies to this topic

#37
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 DocMorelli, on 25 iulie 2022 - 10:18, said:

Si cate ceva de bine despre agregat:

1. Masina este deosebit de fluida pe partea de dinamica, este o incantare in oras sistemul eCVT si bate la finete orice tip de automata (dublu ambreiaj, CVT, convertizor, etc). Cu traficul din Bucuresti parca conduci o jucarie. A facut treaba buna Toyota cu eCVT dar Honda a dus putin mai departe acest sistem eliminand ... cutia de viteze. Desi marketata tot cu numele eCVT, Honda a scos transmisia din masina, ansamblul hibrid de tip serial are un ambreiaj electric care cupleaza / decupleaza ICE de la roti.

Numele de eCVT nu are nicio legatura cu transmisia masinii. Nu e nimic variabil la transmisia asta. Trasmiterea mecanica a puterii se face in mod direct cu un singur raport care e fix. Si slava domnului pentru asta! :)

Transmisia e foarte simpla. Masina are un motor electric de tractiune, un motor termic si un al doilea motor electric pe post de generator, antrenat de motorul termic pentru a-l alimenta pe ala de tractiune. Printr-o baterie, evident.

Motorul termic poate sa functioneze ori in regim de generator pentru motorul electric de tractiune antrenand cel de-al doilea motor electric deci fara ca termicul sa fie cuplat mecanic la roti.
Sau poate functiona fiind cuplat "PE DIRECT" la roti si sa asigure deplasarea masinii folosind un raport UNIC de transmisie.

Pe scurt, pana la o anumita viteza masina se deplaseaza doar electric. Ala termic e pe liber si face ce crede el ca e cazul. Mai sta, mai produce curent, si ce mai are de facut.

Dupa o anumita viteza ala termic e bagat in (ceva similar cu) treapta "a6a" (la o masina cu mai multe trepte de viteza), singura pe care o are masina si functioneaza doar in treapta aia. Ala electric mai intra si el cand si daca e cazul. Cand viteza devine prea mica pt acea treapta "a6a", e scos pe liber si se ocupa doar electricul de tractiune.

Nu e absolut nicio legatura cu sistemul de la Toyota.
Seamana mai mult cu sistemul de la Nissan doar ca la Nissan deplasarea e doar electrica iar temicul e doar generator iar la Honda termicul poate antrena direct rotile cand e mai eficient asa decat sa transforme tot timpul energia mecanica in energie electrica iar din energie electrica in lucru mecanic.

Transmisia pare foarte robusta. Singurul punct slab fiind cuplajul ala comandat hidraulic (preumatic in clipul demo de jos) care cupleaza sau decupleaza motorul termic de la roti. In rest nu are ce sa se strice la ea. Ambreiajul ala clasic care e sub cutie in clipul de jos sta tot timpul cuplat. E acolo doar de siguranta, sa nu se rupa altceva daca se blocheaza ceva prin transmisie sau la motor. Nu e supus uzurii.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QLUIExAnNcE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by underb, 08 August 2022 - 10:13.


#38
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 156
  • Înscris: 03.02.2018
Sunt foarte buni profesorii de la Weber U ! Printre cele mai documentate clipuri de pe YT !

#39
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006
Ma intreb daca si la Poli e la fel :) .

#40
Smarty

Smarty

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 03.04.2006
Pe mine m-a intrebat dealerul daca vreau garantie suplimentara la sistemul hibrid: https://hondatrading...-sistem-hibrid/
Inca nu m-am hotarat daca sa o cumpar sau nu.

#41
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,648
  • Înscris: 13.06.2011

 DocMorelli, on 08 august 2022 - 08:51, said:

Multumesc, sa ne spui si noua cum se deruleaza procesul, la mine a durat 2 luni transportul din fabrica la dealer.
Cu aplicatia MyHonda nu ar trebui sa aiba si masina un SIM kit de conectare la Internet ? Altfel nu vad cum ar functiona.

Am comandat-o la mijlocul lui iunie si mi-au zis ca posibil sa ajunga saptamana viitoare, deci se respecta termenul de 2 luni. Saptamana trecuta era in Gent in port.
De sim am crezut si eu ca are nevoie, insa updateul la navigatie se face OTA fara niciun abonament. Inca nu mi-e clar cum functioneaza.
Momentan, inca mai studiez sa vad cum fac sa instalez aplicatia pentru android.

Zi-mi si mie cat de zgomotoasa e pe autostrada? Pe YT se cam plang de zgomot de motor turat. Am fost la TD de 2 ori insa n-am apucat sa o alerg la drum intins.

 Smarty, on 09 august 2022 - 20:16, said:

Pe mine m-a intrebat dealerul daca vreau garantie suplimentara la sistemul hibrid: https://hondatrading...-sistem-hibrid/
Inca nu m-am hotarat daca sa o cumpar sau nu.

Eu chiar ma gandeam sa intreb de garantie extinsa la 10 ani pentru sistemul hibrid. Partea naspa - in limita a 5K Euro / reparatie sau 10K Euro pe toata perioada.
Sper ca nu o sa am nevoie de ea, insa ma gandesc ca s-ar putea sa fie mai usor de vandut o masina care inca e in garantie 2-3 ani.

Cat costa suplimentar garantia extinsa?

Edited by un_dac, 09 August 2022 - 22:04.


#42
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 156
  • Înscris: 03.02.2018
@un_dac

Ziceam de SIM pentru functionarea aplicatiei MyHonda si a functiilor sale de control la distanta, altfel cum ar merge ? Da, sistemul multimedia stie de OTA dar il faci cu un WiFi de pe telefon eventual. Totusi pentru harti recomand metoda cu stick USB, este mult mai rapida. Am actualizat in 40 minute toate hartile Here Maps.

Masina este cam zgomotoasa pe autostrada dar in limitele clasei. Am fost la mare pe weekend si nu am simtit diferente fata de Skoda Octavia la acest capitol.
O sa ii fac cat de curand o antifonare doar la portiere.

@Smarty

Eu am platit deja garantia extinda, 450 Euro + TVA. Chiar si cu limitele de 5000 Euro per eveniment, 10000 Euro in total, merita negresit !

#43
Smarty

Smarty

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 03.04.2006
Aplicatia nu functioneaza in Romania. Masinile vandute la noi nu au sim integrat (sau au dar e dezactivat, nu stiu). Dealerul mi-a spus ca poate la anu o sa fie activata aceasta functie si la noi.
Actualizarile se fac OTA, adica trebuie sa conectezi tu masina la un wifi, manual. Eu am facut hotspot de pe telefon si am primit ceva actualizare legata de manualul de utilizare si am actualizat si harta romaniei (pt celelalte tari n-am avut rabdare, ca a durat ceva,). Navigatia are actualizari gratuite la harti 5 ani. Daca vrei live traffic sau alte servicii care functioneaza doar cu internet, trebuie sa tii masina tot timpul conectata la hotspot.

Legat de zgomot, aici probabil depinde si de persoana, la unii nu le place zgomotul de motor turat, la altii da. Cu cat apesi acceleratia mai tare, cu atat motorul se tureaza mai tare si se aude destul de tare in cabina. In momentul in care lasi acceleratia sau mergi constant nu se mai aude motorul. Daca asculti si ceva muzica, doar la depasiri o sa auzi motorul, dar asta e cam la orice masina (cred).
Fiind hibrida, in functie de cat de tare accelerezi, cat de plina e bateria si ce calcule mai face ea, cateodata motorul se tureaza tare, cateodata nici nu-l auzi. La inceput a fost ciudata senzatia, pedala acceleratiei nu e corelata cu zgomotul motorului dar acum imi place Posted Image

Legat de extra garantie, costul e 2700 ron. Pe site scrie ca doar masinile cumparate dupa 1 iulie. Eu am luat-o in luna mai, nu stiu daca ma incadrez, o sa intreb.

DocMorelli, cum e pana acum masina? Cum stai cu consumul? :)

Edited by Smarty, 10 August 2022 - 06:49.


#44
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 156
  • Înscris: 03.02.2018
Ma refeream la zgomotul de rulare, antifonarea este in media clasei ei. Totusi, daca ne raportam la pretul platit, sincer putea fi mai OK. Am inteles ca noul Civic va fi la alt nivel, au lucrat mult la NVH.

Zgomotul motorului este intr-adevar mai ciudat, adica are propria lui viata dar nu mi se pare deranjat pentru ca atunci cand apesi tare pe acceleratie vrei sa se si intample ceva. Eu zic ca inveti foarte usor cum sa modulezi pedala de acceleratie si descoperi foarte repede cand si cum se tureaza mai mult.

Am facut pana acum 2000 km, am consum 5.2. Pentru un motor nerodat este OK.

Edited by DocMorelli, 10 August 2022 - 06:58.


#45
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu poate functiona doar pe termic la viteze de autostrada, cum e cutia CRVului din clipul ala?

Sa nu se mai tureze mai mult decat ar dori uneori soferul.

Sau cu termicul cuplat si eventual doar asistat de electric? Nu decuplat de la transmisie si tinut doar pe post de generator.

Din ce explica in clip, cand e cuplat termicul la transmisie, ar trebui sa mearga cu raport fix. Turatia sa varieze proportional cu viteza.

#46
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 156
  • Înscris: 03.02.2018
La Honda nu poti controla modurile de functionare ale sistemului hibrid, face el ce ii comanda calculatorul de motor. Dar cu siguranta poti controla zgomotul prin modularea pedalei de acceleratie, si asta o inveti foarte usor dupa cativa km de mers extraurban.

#47
Smarty

Smarty

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 801
  • Înscris: 03.04.2006
Masina are 3 moduri de functionare: electric/hibrid/termic
Intre 0-40 km/h: electric sau hibrid
Intre 40-120 km/h: electric sau hibrid sau termic
Peste 120 km/h: hibrid
Din ce am observat, doar intr-o mica masura poti controla aceste moduri, in rest se schimba automat. E fain ca nu simti deloc aceste schimbari, doar daca te uiti pe indicatorii din bord stii in ce mod de rulare e masina.
De ex, apare o rotita in bord care iti indica ca rotile sunt actionate direct de motorul termic dar doar la viteza constanta. In momentul in care accelerezi, motorul termic e decuplat.
Un clip cu explicatii si grafice despre cum functioneaza e:HEV direct de la honda: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6glpZTRT6qE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#48
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,648
  • Înscris: 13.06.2011

 DocMorelli, on 25 iulie 2022 - 08:07, said:

1. Nu are buton pentru activarea manuala a senzorilor de parcare.

nu e asta?
le: in poza e model de UK cu volanul pe dreapta, butonul trebuie sa vina in stanga volanului la noi.

Attached Files


Edited by un_dac, 10 August 2022 - 17:41.


#49
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 156
  • Înscris: 03.02.2018
Parca nu am vazut acest buton la mine.

#50
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Am vazut ca au lansat astia si CR-V care merge pe linia asta de design cu interior de Civic: https://automobiles....-cars/2023-cr-v
Ma uit si eu la CR-V-ul asta nou hibrid in special pentru nevasta-mea (inlocuitor la Mazda3) dar ca unica masina pentru familie ca nu mai avem nevoie de doua masini.
Mie imi place mai mult interiorul asta care e pe Civic/CR-V-ul nou/HR-V  decat Toyota/Mazda/etc.

Edited by MembruAnonim, 10 August 2022 - 18:18.


#51
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,648
  • Înscris: 13.06.2011
in caz ca ajuta la ceva, in video arata butoanele si cateva functii:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MMxfJYGj988?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Modelul am presupus ca e Advance.

 DocMorelli, on 10 august 2022 - 18:00, said:

Parca nu am vazut acest buton la mine.

trebuie sa-l ai. Asta e masina din show room pozata de mine, model Advance, fix ce am luat noi. Se vede clar butonul pentru senzori cu "P".

Attached Files



#52
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 156
  • Înscris: 03.02.2018
@un_dac Da, il am, uitasem de acest buton. Problema este ca nu face ce vreau eu. Acolo se activeaza / dezactiveaza functia de senzori. Butonul trebuie sa fie mereu pe ON. Ce vreau eu este sa vizualizez senzorii de parcare pe display in anumite situatii.

@wolffy Da, noile interioare Honda sunt destul de stilate, se indeparteaza de designul asiatic si sunt mai "globale". Este o alegere buna, mai ales ca in US apare anul asta, pentru Batranul Continent mai asteptam 2 ani. Au zis ca pun pe CR-V si sistem PHEV, deci poti sa treci linistit pe CRV de la Mazda3.

#53
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,648
  • Înscris: 13.06.2011

View PostDocMorelli, on 11 august 2022 - 05:59, said:

@un_dac Da, il am, uitasem de acest buton. Problema este ca nu face ce vreau eu. Acolo se activeaza / dezactiveaza functia de senzori. Butonul trebuie sa fie mereu pe ON. Ce vreau eu este sa vizualizez senzorii de parcare pe display in anumite situatii.

Acum am inteles, nu stiu sa-ti zic. Am observat la TD cand am dat cu spatele ca afisa aleator cand te apropiai de ceva, dar nu stiu cum se activeaza,/dezactiveaza.

@domnilor,

Cu ce incaltam 'fetele' la iarna? V-ati uitat de cauciucuri de iarna sau inca un rand de jante?

Si daca ati facut Casco, cat a fost?

#54
DocMorelli

DocMorelli

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 156
  • Înscris: 03.02.2018
@si doamnelor. Avem o problema cu incaltarile de toamna-iarna.

1. Daca mergem pe set separat de roti, eu nu am gasit pana acum jante tabla pentru acest model. Daca gasiti si voi, lasati aici un link sa ne documentam. Jantele originale Honda sunt scumpe ca naiba (350 Euro bucata). Am gasit ceva care cred ca merg si pentru iarna:

https://www.anvelope...88510?car=38061

Pentru anvelope am gasit de pe la 800 lei bucata:

https://www.anvelope...on&orderby=prix

In aces caz am plati cam 1500 lei per roata, aprox 6000 lei tot setul.

2. Daca mergem pe all-season, gasim Michelin Cross Climate de la 800 lei versiunea 1 si 1000 lei modelul 2.0, deci 3200-4000 lei costa afacerea si mai putem recupera din suma cand vindem setul de anvelope de vara.

3. Anvelope iarna folosind jantele masinii cu schimbare la fiecare sezon.

Voi la ce va ganditi pe acest subiect ?

Attached Files


Edited by DocMorelli, 11 August 2022 - 16:11.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate