Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Plăcuțele de frână
Last Updated: Oct 02 2022 20:30, Started by
Mike1alike
, May 19 2022 20:54
·
0
#19
Posted 20 May 2022 - 08:30
In general placutele se uzeaza in functie de stilul de condus al soferului . Chiar si la masini similare cu aceleasi placute pot exista diferente mari de uzura din cauza soferilor .
Sunt unii , care prind viteza doar pentru a pune o frana...ca lumea , e plin Bucurestiul de asemenea ''piloti de...intre semafoare'' ! Scartaitul usor la franare e din cauza placutelor de proasta calitate sau a discurilor neuzate uniform . Nu se schimba niciodata placutele de interior pe exterior , decat daca ai ciuda pe discuri . Inainte le schimbam la 2 revizii , indiferent daca erau bune , acum le schimb la revizii doar daca sunt sub 3 mm sau daca am de facut drumuri mai lungi , adica sa ies din tara . Nu e deloc rau sa ai in casa sau in masina o pereche de placute noi de calitate pentru rotile din fata , haraie...opresti la primul service ok si le schimbi rapid , nu mai stai dupa unii sau altii ca ''n-am d'alea...iti pun eu ce am pe stoc'' . Edited by Alltrack, 20 May 2022 - 08:31. |
#20
Posted 20 May 2022 - 08:33
#21
Posted 20 May 2022 - 08:50
La majoritatea mașinilor plăcuțele de frână se observă prin jante .
Personal le înlocuiesc când mai au 2-3 mm(puntea fata) ,la mașina mea nu există martor , nici cu fir , nici tablă care să facă zgomot. Pe spate cam tot la fel,dar cum 70 % din forța de frânare este pe față ,aici trebuie acordată mai mare atenție. |
#22
Posted 20 May 2022 - 09:12
crocko.dilul, on 20 mai 2022 - 08:33, said:
Asa mergeam si eu, ani de zile...La vreo 75 000 a trebuit sa schimb ambreiajul... Hmm, nu cred ca ambreiajul e cel mai solicitat. Sau o fi si ambreiajul, dar prima e cureaua de distributie. Care stiti ca e veche, neschimbata de ani de zile, evitati frana de motor. Ca sa protejati niste cacaturi de placute de frana (simbolul consumabilului, alaturi de ulei si filtre), mutati uzura pe componente mai scumpe de schimbat in caz ca se strica (vezi mai sus ambreiaj, iar de distributie nu mai zic ce se intampla daca se rupe cureaua, puteti sa aruncati motorul la gunoi pentru ca ati vrut sa protejati...niste placute de frana) Niciodata n-am inteles atitudinea asta, pentru 100 de lei cat sunt niste placute (11 litri de benzina, mai nou), ne dam cu curu' de pamant cum sa facem sa evitam aceasta imensa cheltuiala. La fel e la ulei si la filtre. Io le-am schimbat la 30-32 de mii, pur si simplu atata au tinut. Urmatoarele o sa fie ATE. Chiar am cautat acum, e 96 de lei setul. La voi costa mai mult de 100 de lei? Ghinion, pai cine va pune sa va luati masini ne-comune sau masini foste premium in tinerete? Discurile inca nu le-am schimbat, o sa le schimb si pe ele la urmatorul schimb de placute. Tot ATE, este 75 de lei un disc. Deci per total 250 de lei discuri si placute. O avere, ce sa zic. Pe de alta parte, mie RCA-ul mi se pare ca depaseste (cu MULT) toata intretinerea masinii pe un an de zile... E aproape mia de lei pe an. Si am B8 de ani de zile. La asta mi-as face probleme, nu la placute, ulei, filtre etc. Asta il vad mai degraba ca fiind o ruina la buzunar, RCA-ul Later edit: m-am uitat gresit, un disc de frana ATE ma costa 114 lei; 75 de lei e ala fara ABS Oricum, tot mega putin mi se pare comparat cu: 1) benzina; 2) RCA Edited by cattavencu, 20 May 2022 - 09:22. |
#23
Posted 20 May 2022 - 09:28
Ce treaba are cureaua de distributie cu ambreiajul si cu frana de motor? Aia suporta niste tensiuni constante.
Ambreiajul nu are de ce sa fie mai solicitat de o franare decat de o accelerare, e acelasi lucru. Singura masina la care am schimbat ambreiajul a fost Oltcitul de acum jde ani si sigur n-a fost din pricina franei de motor. Stilul de conducere mi l-am format pe Dacia 1300, pe zapada/gheata n-aveai voie sa calci pedala de frana, ca zburai de pe sosea. Acu' exista ABS, ESP, draci, laci, dar eu tot cum conduceam acu' o suta de ani conduc, doar ca mai repede. |
#24
Posted 20 May 2022 - 10:02
#25
Posted 20 May 2022 - 10:40
al bundy ro, on 20 mai 2022 - 06:34, said:
Placutele se schimba atunci cand grosimea lor ajunge la limita specificata de producator , la fel si discurile de frana. ldpe, on 20 mai 2022 - 07:07, said:
Uzura maxim acceptata este 3mm . La mine pretul fiind mic le schimb la 30k km idem si la saboti pe spate , la 2 schimburi de placute schimb sabotii tot datorita faptului ca au pret mic si ma feresc de "oglinda" formata pe sabot care scade dramatic eficienta la franare . Nu am ajuns niciodata la 3 mm uzura . |
#26
Posted 20 May 2022 - 10:48
Cand aud fier pe fier in acceas zi sunt la fratemiu si le schimb.... pana atunci ce rost are?
Doar placute ATE pun pe masina! Astia ce le am acum pe masina au vreo 75.000km, mai au vreo 3-4mm "carne" Edited by sgn30, 20 May 2022 - 10:50. |
#27
Posted 20 May 2022 - 11:28
Octavian___, on 20 mai 2022 - 07:09, said:
Treaba cu schimbatu placutelor de pe o roata pe alta nu cred ca e solutie ok (chiar daca nu mai scartaie pt o perioada), din contra, poti face uzura mai mare la discuri, ele in timp fac mici santuri, cand pui o placuta folosita cu alte santuri, poti sa faci mai multe santuri/striatii pe disc... Din ce mărci am folosit până acum, recomand una pe care o folosesc şi acum şi o voi folosi şi în viitor. LPR - made in Italy. La început am folosit branduri "consacrate" şi desigur, mai scumpe şi am descoperit că mi-au uzat prematur discurile. Studiind fenomenul, am găsit oameni care spun (având cunoştințe tehnice şi chimice) că firmele mari (poate şi altele mici) folosesc materiale mai dure în amestecul "ferodoului" pentru a lungi viața plăcuțelor. Dar lungind viața plăcuțelor, scurtează viața discurilor că e frecare şi ceva trebuie să se uzeze. Plăcuțele LPR sunt făcute foarte bine. Se uzează în ritm normal, nici prea repede şi nu sunt prea agresive cu discurile. |
#28
Posted 20 May 2022 - 12:38
abac, on 20 mai 2022 - 10:02, said:
Cum ar veni torni juma' de rezervor de benzina in frane. Asta e una din cauzele aglomeratiei, nu doar ca se merge haotic, dar e plin de "ecologisti" cu accelerare de moped 1,5 cp , decelerare ca nici nu vezi urmatoru semafor....da-i frate gaz la plecare ca vreau si eu sa prind verdele, nu lasa gazu pana la 20/h si nici n-ai ajuns la urmatoru semafor! Aveam un boss la firma, pt el asta era o mega realizare si incerca la fiecare schimb de placute sa-si doboare propriul record, 70000 km cu un set de placute ceva de genu. cattavencu, on 20 mai 2022 - 09:12, said:
Hmm, nu cred ca ambreiajul e cel mai solicitat. Sau o fi si ambreiajul, dar prima e cureaua de distributie. Care stiti ca e veche, neschimbata de ani de zile, evitati frana de motor. Ca sa protejati niste cacaturi de placute de frana (simbolul consumabilului, alaturi de ulei si filtre), mutati uzura pe componente mai scumpe de schimbat in caz ca se strica (vezi mai sus ambreiaj, iar de distributie nu mai zic ce se intampla daca se rupe cureaua, puteti sa aruncati motorul la gunoi pentru ca ati vrut sa protejati...niste placute de frana) ...................... ..................... Daca la mine nu a picat ambreaju si/sau distributia la nicio masina din cauza franelor mai agresive de motor, cu siguranta la ecologisti nu vor pica prematur niciodata. Ecologistii cand dau frana de motor schimba treapta inferioara din ~1500 rpm si pica in 2000-2300 rpm...ca ei asa merg cu turatiile, asta inseamna la ei frana de motor... asta daca schimba si nu o lasa sa curga 1 km pana la 900 rpm sa enerveze pe cei din spate cu condusu lor economic. |
|
#30
Posted 20 May 2022 - 13:29
La frana de motor mai mult castigi din economia de carburant decat din prelungirea vietii placutelor.
Si eu cobor cu frana de motor, dar asta ca sa economisesc benzina, in nici un caz nu ma gandesc la ...placute/discuri (ex: de la Balea Lac pana unde se termina serpentinele spre Cartisoara si incepe drumul drept avand paraul in stanga, sunt 21 de kilometri de coborare DOAR in frana de motor, consum zero. Ma rog, castigi ce-ai consumat la urcat, deci iesi tot acolo. Nu exista niciodata in viata asta DOAR sa castigi, aviz lacomiei multora...mai ales astia cu electricele sunt noul subiect de studiu intr-ale lacomiei, dupa mine...) La astia cu oul sub pedala s-au adaugat cei cu electricele, acesti pseudo-mosnegi hipotonici... Edited by cattavencu, 20 May 2022 - 13:35. |
#31
Posted 20 May 2022 - 13:49
cattavencu, on 20 mai 2022 - 09:12, said:
Hmm, nu cred ca ambreiajul e cel mai solicitat. Sau o fi si ambreiajul, dar prima e cureaua de distributie. Care stiti ca e veche, neschimbata de ani de zile, evitati frana de motor. Iar ambreiajele de calitate, gen SACHS cu masa dubla au arcuri si pe masa dubla si pe disc fix pentru a compensa sarcinile si a le distribui cat mai uniform Aia cu cureaua de distributie nu are absolut nici o treaba. Miscarea vine de la arborele cotit catre axa cu came, indiferent ca e in frana de motor sau in regim normal de functionare. Edited by tehnics, 20 May 2022 - 13:50. |
#32
Posted 20 May 2022 - 14:15
Eh...la unii le-o mai sarit un dinte doi distributia la decelerare puternica si facuta gresit.
Si ambreaju il poti solicita mai grav intr-o frana de motor "sport" , mai ales daca nu e facuta corect, mai vezi cateo placa sparta, un arc rupt...se intampla Edited by Octavian___, 20 May 2022 - 14:19. |
#33
Posted 20 May 2022 - 14:17
|
#34
Posted 20 May 2022 - 14:26
Frana de motor este foarte utila dar folosita cu cap, adica nu retrogradezi ca la raly din 5 in 3 sau din 4 in 2 si eliberezi brusc ambreiajul ca s-ar putea sa faci ghiveci de arcuri din discul de ambreiaj .
Coborand o panta lunga lasi masina in frana de motor , altfel risti sa-ti curga discurile pe asfalt daca mergi sustinut in coborare incarcat vreo 15-20 km . La masinile mari sunt sisteme mult mai complexe de mentinere in panta avand in vedere greutatea , doar pe frane nu ai reusi sa menti o incarcatura de 80 tone , s-ar inrosi si janta la masina . |
#35
Posted 20 May 2022 - 14:40
Singura problema reala cu frana de motor e ca poti trece de linia rosie fara limitare, ceea ce in accelerare nu se intampla. In rest, toate eforturile pe toate piesele sunt identice cu accelerarea echivalenta, poate doar de sens contrar.
|
#36
Posted 20 May 2022 - 14:41
ldpe, on 20 mai 2022 - 14:26, said:
Frana de motor este foarte utila dar folosita cu cap, adica nu retrogradezi ca la raly din 5 in 3 sau din 4 in 2 si eliberezi brusc ambreiajul ca s-ar putea sa faci ghiveci de arcuri din discul de ambreiaj . Coborand o panta lunga lasi masina in frana de motor , altfel risti sa-ti curga discurile pe asfalt daca mergi sustinut in coborare incarcat vreo 15-20 km . La masinile mari sunt sisteme mult mai complexe de mentinere in panta avand in vedere greutatea , doar pe frane nu ai reusi sa menti o incarcatura de 80 tone , s-ar inrosi si janta la masina . De regula cand se retrogradeaza violent sarind peste un numar de trepte ori e din greseala (deci n-ai cum sa eviti), ori este o situatie pe viata si pe moarte, caz in care ti se rupe de arcurile de la abreiaj si alte mecanisme. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users