Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Problema dupa ITP

Invertor Off GRID conectat la ret...

Problema viteza scazuta NAT
 EVCC - incarcare EV din surplus p...

Honda Accord vs BMW 525i vs Hyund...

Software ptr controlat mai multe ...

pret apartament 3 camere
 E-Book Reader - sfat achizitie

Ciudatenie glovo

Re-inmatriculare autoturism in Ro...

Iredentistii de pe Facebook
 Tele Moldova + devine televiziune...

Extragarantie masina

Seagate STKM2000400 lent?

Swimming with Sharks (2022-)
 

Plăcuțele de frână

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#1
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,216
  • Înscris: 02.08.2020
Când schimbați plăcuțele de frână? Adică ce înălțime a ferodoului a mai rămas pe ele atunci când le înlocuiți?
Eu urmează să le înocuiesc, însă nu chiar acum. Frâna este fără ABS, însă ABS sau nu, nu face nici o diferență dacă plăcuțele trebuie schimbate.
Sistemul de frână nu are nici senzor de uzură a plăcuțelor și practic, cam de aceea am deschis acest topic, dacă cei care aveți senzori, ați măsurat vreodată, sau puteți spune orientativ, cât a mai rămas din plăcuță când se aprinde martorul.
La mine a început să se audă un scârțâit ușor la frânare și am verificat plăcuțele. Le-am și mutat interior/exterior pe disc, deși sunt uzate în mod egal. După această mutare sunt silențioase complet și frâna funcționează foarte bine, la fel funcționa și înainte, când scârțâiau.
Am măsurat și mai sunt 6 mm înălțime ferodou. De noi nu le-am măsurat sau dacă le-am măsurat, nu mai țin minte ce înălțime au. Producătorul spune că noi au 17 mm, însă cred în mare măsură că aceasta este înălțimea întregii plăcuțe, nu numai a părții care se uzează. Partea neuzabilă nu am măsurat-o acum, însă are între 5-7 mm.

#2
florynsv

florynsv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 756
  • Înscris: 09.08.2009
Eu le inlocuiesc cand mai au cam 5mm. Cam tot atunci se aprinde si martorul de uzura!

#3
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 43,234
  • Înscris: 31.03.2012
Unele au niste santuri in ele. Cnad nu se mai vede santul, trebuiesc schimbate.
Cele mai bune au ca senzor o tabla care atinge discul si face zgomot.

Edited by pasilla, 19 May 2022 - 21:29.


#4
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,216
  • Înscris: 02.08.2020
Şi ale mele au şanțuri. Sau... aveau. Se mai văd foarte discret. Am comandat un set nou şi va sta în portbagaj. Când revine zgomotul, le înlocuiesc.

#5
Ciubex

Ciubex

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,526
  • Înscris: 03.02.2005
Masoara placutele noi, vezi alea cat de groase sunt.
Daca tot le ai pe astea noi luate, schimba-le, decat sa-ti para rau ca nu le-ai schimbat cand ai avut ocazia, nu e de joaca cu franele, ma rog nu e de joaca cu nimic ce tine de siguranta auto.

#6
horhescu

horhescu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 748
  • Înscris: 14.05.2018
Eu le urmaresc din 6 in 6 luni cand ma duc la schimbul sezonier de anvelope. Nu ma uit dupa grosimea ramasa, de obicei iti dai seama si ochiometric ca placuta e dusa.

Pe mine m-au dus 50.000 de km pe o masina care nu e nici usoara dar nici ff grea, un Megane 3.

Pentru 250 cat sunt ambele seturi de placute nu stau sa ma tocmesc...

#7
crisstonne

crisstonne

    Stoic™

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,142
  • Înscris: 13.01.2011
Cînd aud cum freacă fier pe fier, știu că este nasol  :D

Așa că evit, să ajung pînă acolo.

Fac inspecție vizuală, școala veche, și știu cînd să le schimb  😉

#8
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,216
  • Înscris: 02.08.2020
Fier pe fier... clar e nasol :)
Dar când auzi fier pe fier, nu mai ai material de uzură pe ele. Eu până acum, tot așa le-am schimbat, cum a început să se audă scârțâit. Acesta se aude pentru că în partea de la bază e pus anume material metalic, pentru a atrage atenția că e timpul înlocuirii plăcuțelor, nu?

#9
crisstonne

crisstonne

    Stoic™

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,142
  • Înscris: 13.01.2011
Daa, nu știu, depinde de marcă, nu prea am sesizat zgomot de la plăcuțe, poate sînt surd.
Oricum, le văd la ochi, cînd sînt uzate le schimb.
De obicei două seturi față la unul de spate, așa se spune, dar la mine nu este garantat, că sînt nebun  🤣
Am schimbat și la 25 mii, ambele seturi.
Asta este, om bătrîn cu suflet tînăr  🤭

Cine vrea să vomite, să meargă cu mine.
Noroc că nevasta are sistemul nervos anesteziat, nu mai reacționează  😂

Edited by crisstonne, 20 May 2022 - 00:54.


#10
ConstantinDriga

ConstantinDriga

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 746
  • Înscris: 26.01.2016
Depinde. Eu le schimb la cca 80.000 km, dar sunt taliban: folosesc cu precadere frana de motor si pastrez o distanta suficienta pana la cel din fata mea.
La masina mea, placutele noi au 9 mm, le-am schimbat cand mai aveau cam 1 mm. Important e sa nu ajunga "fer pa fer".

#11
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 22.02.2007
Placutele se schimba atunci cand grosimea lor ajunge la limita specificata de producator , la fel si discurile de frana.

#12
ldpe

ldpe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,560
  • Înscris: 08.03.2017
Uzura maxim acceptata este 3mm .
La mine pretul fiind mic le schimb la 30k km idem si la saboti pe spate , la 2 schimburi de placute schimb sabotii tot datorita faptului ca au pret mic si ma feresc de "oglinda" formata pe sabot care scade dramatic eficienta la franare .
Nu am ajuns niciodata la 3 mm uzura .

Edited by ldpe, 20 May 2022 - 07:08.


#13
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,810
  • Înscris: 06.04.2007

View PostMike1alike, on 19 mai 2022 - 20:54, said:

Când schimbați plăcuțele de frână? .............
........................
La mine a început să se audă un scârțâit uşor la frânare şi am verificat plăcuțele. Le-am şi mutat interior/exterior pe disc, deşi sunt uzate în mod egal. După această mutare sunt silențioase complet şi frâna funcționează foarte bine, la fel funcționa şi înainte, când scârțâiau.
Am măsurat şi mai sunt 6 mm înălțime ferodou.............
..........................
Cand mai sunt vreo 2-3 mm de ferodou. Din motive de siguranta se schimba si ceva mai devreme cand mai au ~4mm , cred ca multi au patit la revizie sa vina sa spuna mecanicul ca placutele ar trebui schimbate "mai au 30-35% viata" , asta nu e doar ca sa ia mai multi bani de pe tine, ele mai merg (ca si siguranta la franare) dar asta ar insemna inca o vizita la service in timp relativ scurt, sau pur si simplu sa uiti de indicatiile mecanicului si sa ajungi la fier cu ele (am patit, ha haaa, asta vrea sa ia mai multi bani de pe mine, lasa ca le schimb io acasa...nici comanda de placute n-am facut, nici nu m-am mai uitat le ele pana cand au ajuns la fier...  )

Scartaitu nu inseamna neaparat uzura, fc de placute pot sa scartaie de noi apoi dupa ceva rulaj se face liniste, pot sa inceapa sa scartaie si la jumatea vietii.

In jur de 10-12mm e ferodoul la o placuta noua.

Treaba cu schimbatu placutelor de pe o roata pe alta nu cred ca e solutie ok (chiar daca nu mai scartaie pt o perioada), din contra, poti face uzura mai mare la discuri, ele in timp fac mici santuri, cand pui o placuta folosita cu alte santuri, poti sa faci mai multe santuri/striatii pe disc...
Daca vrei sa-ti faci de lucru, dai placutele jos, si le freci pe un smirglu asezat pe o bucata de geam, pana le faci fara santuri si le pui inapoi.

#14
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,863
  • Înscris: 29.07.2017
Am si eu o intrebare.  Scuze initiatorului ca ma bag peste el.
Acum 2 ani am schimbat discurile si placutele pe spate.  De la o anumita firma. Nu-mi amintesc neam ce am pus. Are vreo importanta daca pun alta firma pe fata? Ca a venit vremea sa fac aceeasi miscare

#15
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,924
  • Înscris: 15.12.2009
Nu conteaza daca-s firme diferite, cat timp se potrivesc la dimensiuni.

#16
abac

abac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,275
  • Înscris: 28.10.2018
Masina plug in hybrid, 15.000 km, placutele sunt nou noute. Practic nu sunt folosite decat in ultimul metru de franare, restul face franarea regenerativa.

Sunt convins ca nu voi schimba placutele de frana pe toata durata de exploatare a masinii. De discuri nici nu se pune problema.

#17
DGecko

DGecko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 643
  • Înscris: 31.07.2012
Cred ca am facut vreo 40 000 km lejer de cand am schimbat placutele si inca se prezinta bine, estimez ca mai duc cel putin 20 000, desi ma asteptam sa le schimb mai repede, dar asa cum a precizat cineva mai sus, folosesc des frana de motor si pastrez o distanta care sa-mi permita sa nu franez prea des.
Placutele, daca ma credeti sau nu, nu sunt "de firma" din acest motiv sunt si surprins de cum rezista.

#18
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,810
  • Înscris: 06.04.2007
Pensionarilor :)))
Daca va e dor de schimbat placute dati-mi mie masina ca le rezolv in 15000 km.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate