Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

avarie usoara

Rotoare, statoare și alte ge...

Achizitie logan nou (ce cutie, ce...
 La multi ani @micutu82!

Olivia Newton-John va ramane prin...

Refuz comanda rapida ?!

Certion - proiecte la mare ș...
 Pe Windows 10 am dat o scanare a ...

Nedumerire Bticino Living Now Sma...

personal cloud? Cum si ce?

Efect advers brahiterapie
 Recomandare laptop gaming

One plus 9 Pro sau Realme GT2 Pro

Cum scap de buruieni ?

Router HG8143A5 limiteaza viteza ...
 

plata eronata

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#19
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,861
  • Înscris: 11.04.2015

View Post_Smiley_, on 19 mai 2022 - 06:07, said:

face cercetari in spete pe drept penal. in cazul de fata, nu s-a comis nici o contraventie sau infractiune, deci te duci degeaba la politie.

Dacă nu se returnează banii, e infracțiune.

Art. 243 NCP
Însuşirea bunului găsit sau ajuns din eroare la făptuitor

(1) Fapta de a nu preda în termen de 10 zile un bun găsit autorităţilor sau celui care l-a pierdut sau de a dispune de acel bun ca de al său se pedepseşte cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă.
(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi însuşirea pe nedrept a unui bun mobil ce aparţine altuia, ajuns din eroare sau în mod fortuit în posesia făptuitorului, sau nepredarea acestuia în termen de 10 zile din momentul în care a cunoscut că bunul nu îi aparţine.

@OP - Se întâmplă chestiile astea. 99% firma respectivă îți returnează suma trimisă în plus.

Edited by SmurfK, 19 May 2022 - 08:35.


#20
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,500
  • Înscris: 01.08.2006
O sa-i dea banii inapoi, nu cred ca se complica o firma respectabila. Doar sa ii anunte. Daca nu cumva o sa se sesizeze ei si o sa-l contacteze, odata ce observa.

#21
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,834
  • Înscris: 03.12.2014

View PostTidel_wave, on 18 mai 2022 - 20:32, said:

cum pot recupera banii?!...asta daca mai pot recupera banii
Banca ar trebui să anuleze tranzacția dacă banii n-au apucat să plece din sistemul băncii.

Am făcut și eu aceeași boroboață, nu cu sume așa de mari din fericire.
Am sunat la bancă (BT), m-au pus să dau o declarație că nu am dat destinatarului vreo dovadă a plății și în jumătate de oră s-a rezolvat problema.

Acum fiecare bancă are proceduri proprii, vezi și tu ce zice banca ta.

Edited by DaculScoril0, 19 May 2022 - 10:43.


#22
cosmin_235423

cosmin_235423

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 815
  • Înscris: 17.06.2018

View PostAlexEn, on 19 mai 2022 - 08:06, said:



N-are cum sa mearga in civil, vorbim despre doua societati comerciale, nu despre persoane fizice.

Nu-s avocat, asa ca pentru mine orce nu e orchestrat de procuror e civil.

Ideea e ca am trecut prin asa ceva
și personal as merge cu sesizare la politie, sau direct la procuratura.
Cazul e super simplu.

Asta nu e un caz de neplătirea unor facturi unde trebuie sa mergi în insolventa.

View PostSmurfK, on 19 mai 2022 - 08:34, said:



Dacă nu se returnează banii, e infracțiune.

Art. 243 NCP
Însușirea bunului găsit sau ajuns din eroare la făptuitor

(1) Fapta de a nu preda în termen de 10 zile un bun găsit autorităților sau celui care l-a pierdut sau de a dispune de acel bun ca de al său se pedepsește cu închisoare de la o lună la 3 luni sau cu amendă.
(2) Cu aceeași pedeapsă se sancționează și însușirea pe nedrept a unui bun mobil ce aparține altuia, ajuns din eroare sau în mod fortuit în posesia făptuitorului, sau nepredarea acestuia în termen de 10 zile din momentul în care a cunoscut că bunul nu îi aparține.

@OP - Se întâmplă chestiile astea. 99% firma respectivă îți returnează suma trimisă în plus.
Exact


#23
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,914
  • Înscris: 01.12.2001

View PostTidel_wave, on 18 mai 2022 - 21:41, said:


mai ales ca este firma ei

am trimis mail catre firma respectiva si i-am anuntat despre greseala comisa. este o firma de ssm,  colaboram cam de un an.
Așteaptă răspunsul lor
Să caute o soluție să scoată din contabilitatea acea suma.

#24
Tidel_wave

Tidel_wave

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 378
  • Înscris: 17.10.2019

View PostDaculScoril0, on 19 mai 2022 - 10:42, said:

Banca ar trebui să anuleze tranzacția dacă banii n-au apucat să plece din sistemul băncii.

Am făcut și eu aceeași boroboață, nu cu sume așa de mari din fericire.
Am sunat la bancă (BT), m-au pus să dau o declarație că nu am dat destinatarului vreo dovadă a plății și în jumătate de oră s-a rezolvat problema.

Acum fiecare bancă are proceduri proprii, vezi și tu ce zice banca ta.

a sunat in maxim 30 de minute de cand a efectuat plata si cei dela banca au zis ca ma costa sa faca investigatii, ca dureaza pana la 45 de zile si nu garanteaza returnarea banilor. plata s-a facut din raiffeisen in libra.

am discutat cu contabila si stie de firma respectiva, mi-a zis ca ei vor returna banii, ca nu sunt singurul care pateste asa ceva.

Edited by Tidel_wave, 19 May 2022 - 13:17.


#25
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,713
  • Înscris: 13.03.2015
Pe  mine m-a sunat clientul ca a primit mai multi bani decat trebuia, mi-a luat ceva timp sa conving contabilitatea ca a facut plata intr-un cont gresit. A returat clientul banii si i s-a trimis suma corecta DAR DACA NU NE SESIZA SE AFLA DE EROARE ABIA CAND SE FACEA INCHIDEREA DE AN! Nu stiu exact procedurile contabile ca sa stiu cand e obligata o firma sa faca bilantul, cel mai indicat e sa anunti tu firma respectiva de greseala, altfel poate nu o observa imediat.

#26
EMPP

EMPP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,080
  • Înscris: 12.01.2018

View PostBogdansv1, on 19 mai 2022 - 13:21, said:

DAR DACA NU NE SESIZA SE AFLA DE EROARE ABIA CAND SE FACEA INCHIDEREA DE AN!
la sfârșitul lunii se vrede pe extrasul de cont și la facturi neplătite clienților.
și mie mi-au intrat în BT bani în cont dar a fost suficient să-i dau acceptul telefonic domniței ce m-a sunat  ca să poată să îndrepte greșeala.cred că totul depinde de funcționarul bancar cu care vorbești dacă are chef sau nu să te rezolve

#27
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,713
  • Înscris: 13.03.2015

View PostEMPP, on 19 mai 2022 - 14:01, said:

la sfârșitul lunii se vrede pe extrasul de cont și la facturi neplătite clienților.
...

Asta stiu dar  bifasera ca situatia rezolvata, adica au incurcat platile intre ele, abia cand s-ar fi ajuns sa se verifice situatia pe fiecare client s-ar fi sesizat... (este o procedura ca la inchiderea de an sa trimiti fiecarui client bilantul cu sumele platite si sa vina feedback-ul de la contabilitatea acestuia, nu stiu exact procedura dar m-am izbit de asta cai ma sunau clienti care nu intelegeau ce li se cere, credeau ca e o cerere de restituiere sau altceva).

#28
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,230
  • Înscris: 27.10.2007

View Postcrocko.dilul, on 18 mai 2022 - 20:44, said:

N-au cum sa ii inregistreze in contabilitate.

De ce i-ar inregistra in contabilitate ? poate e cont de persoana fizica.
si daca sunt persoana juridica, ii scot din cont si gata... sub justificarea avans spre decontare si gata.

si eu cred la fel. initiator, te poti agita doar daca firma partenera nu recunoaste nimic. ai luat legatura cu ei?

View PostSmurfK, on 19 mai 2022 - 08:34, said:

@OP - Se întâmplă chestiile astea. 99% firma respectivă îți returnează suma trimisă în plus.

Edited by strongsss, 19 May 2022 - 17:41.


#29
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,138
  • Înscris: 24.02.2006
firmele au o chestie numita bilant contabil, pe care trebuie sa o faca anual, si acolo apar si chestiile astea
in principiu, nu e legal sa ai intrari pe care nu le poti justifica

#30
Tidel_wave

Tidel_wave

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 378
  • Înscris: 17.10.2019
astazi m-au sunat cei de la firma respectiva, si m-au anuntat ca imi vor returna banii, si mi-au spus ca sunt persoana cu numarul 7 care a patit problema aceasta.

#31
mkscorpion0

mkscorpion0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,793
  • Înscris: 26.10.2017
Nu trebuie sa iti faci griji in astfel de situatii cand plata este adresata unor comapnii mari. Alea nu fac smecherii sa nu iti mai inapoieze banii. Probelem sunt la firmele foarte mici care daca s-au vazut cu 100.000 euro sau poate milionul de euro in mod eronat in cont, inchid firma si fug cu banii.

#32
corinadaniela

corinadaniela

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 10,377
  • Înscris: 05.06.2009

 Tidel_wave, pe 20 mai 2022 - 10:32, a scris:

astazi m-au sunat cei de la firma respectiva, si m-au anuntat ca imi vor returna banii, si mi-au spus ca sunt persoana cu numarul 7 care a patit problema aceasta.

Da, sunt niște chestii ciudate care se întâmplă zilele astea în aplicația de banking online de la Raiffeisen. O fi având legătură cu noutățile care urmează sa fie implementate. Aproape la fiecare update s-a bușit altceva în aplicație. Și eu, ca persoana fizica, nu am putut face ieri plăti, tot îmi spunea ca smart token e dezactivat, chit ca nu era. Pana nu am dezinstalat și reinstalat smart token, nu s-a rezolvat.
Totul e bine când se termina cu bine.
Cățelul e fericit ca n-a trebuit sa împartă presul/cotețul cu tine 🤣🤣🤣.

#33
wertyck

wertyck

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,673
  • Înscris: 13.03.2005
Tot din Raiffeisen, un client avea de plătit o factura de 1651.35 lei și a transferat 165135 lei. Contabilitatea m-a pus să întreb clientul dacă rămâne plată în avans pentru marfă ulterioară (și să facem o factura de avans) sau restituie bani. Clientul a ales restituirea banilor și au fost trimiși înapoi.

#34
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,138
  • Înscris: 24.02.2006
au fost si cazuri in care banii n-au fost recuperati asa de usor
https://www.mediafax...pereze-17377451

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate