Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Megane 2-injection fault

- - - - -
  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#19
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020
Am mai căutat detalii despre subiect și se pare că acelea sunt valorile date, întradevăr, pentru rampa injecție diesel, de peste 2000 bari. Adică peste 1973 atm. E enorm de mult...
Revenind la problema colegului care a deschis topicul, e posibil cum am spus mai sus, să ai un blocaj pe linia de retur. Dacă nu, înseamnă că numai în pompa de înaltă mai poți căuta cauza și de fapt nu o poți căuta tu, trebuie tot la specialiști să mergi cu ea. E belea problema!
Revenind la off-topicul despre presiunea în rampă... tot cred că e o schemă acolo. Costul acestui sistem e extraordinar de mare, iar motivarea folosirii lui nu are tocmai foarte mult sens. Sistemul l-a gândit și dezvoltat până într-un punct Magneti Marelli cu Fiat și la un moment au renunțat la el. Au renunțat vânzându-l lui Bosch care a venit apoi cu el dezvoltat și gata de uz. Și l-a implementat cu aceste costuri imense.
Totuși... de ce nu au optat producătorii auto pentru implementarea sistemului de injecție în chiulasă, care e mult mai ieftin și să îl folosească cu turbo? Adică să folosească și turbina "clasică" pe motoare. Tot mai ieftin ar ieși, nu?!
Deci practic asta ar fi sistemul ăsta, ce injectează motorina cu 2000 bari... 2 în 1, injecție + turbo, nu?! Dacă însă aceste motoare au și turbo separat... sună a dieselgate. Adică Bosch vinde un sistem foarte scump motivând că prețul e datorat presiunii foarte mari pe care o produce și care face motorul să funcționeze mai bine. Iar acea presiune foarte mare o poți măsura numai cu aparatele lui Bosch, pentru că nu găsești manometru ce poate măsura 2000 bari produs de firme care produc de demult aparate de măsurat presiunea, ci numai produse de Bosch și alte câteva firme din zona auto care au cumpărat probabil de la Bosch licența și produc și ele "pompe de înaltă presiune".
Deci întrebare: există turbină separată pe motoarele cu acest sistem performant de injecție?

Edited by Mike1alike, 15 May 2022 - 23:35.


#20
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020
Revin tot eu. Şi spun că 2 în 1, injecție + turbo nu poate fi acest sistem. Pentru că el, chiar dacă ar fi să poată injecta motorina cu 2000 bari, cantitatea pe care o injectează este foarte mică, de câțiva ml, deci nu influențează foarte mult presiunea din camera de ardere.
Deci e numai o păcăleală pe care Bosch o vinde fiindcă a cumpărat-o (eu nu cred că Fiat cu Magneti Marelli au renunțat degeaba la ea) şi o vinde fiindcă abuzează de poziția lui (a lu' Bosch) dominantă de foarte mare producător de foarte multe componente din industria auto.

#21
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,969
  • Înscris: 28.10.2006
Vezi ca ai gresit la conversie!
E vorba de MEGA PASCAL,
Citat: Câți Megapascal are 1 Bar?
1 Bar = 0.1 Megapascal [MPa] - Calculator unități de măsură care poate fi folosit pentru a converti, printre altele, Bar în Megapascal.
Si 2000 Bar = 200 MPa.
Nu ma bag in discutia cu pompele de injectie BOSH, ca nu are rost.
Asa functioneaza motorul DIESEL modern. Si cu pompa de injectie si cu turbina.
Si injectia se face in CAMERA DE ARDERE A CILINDRULUI, nu stiu cum sa faci injectie in chiuloasa.
Chiuloasa este "capacul" blocului motor. In chiloasa se monteza bujii, injectoare, supape, are circuit de racire, gauri/trasee prin care circula ulei pentru ungerea elementelor in miscare, etc.

#22
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020
Injecția în chiulasă ca la motoarele benzinare, în admisie, înainte de supapă. Injectoarele sunt mult mai scurte şi ce e mai important, mult mai ieftine.

#23
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Tu esti pe cat de habarnist pe atat de prezent. Motoarele diesel au functionat din cele mai vechi timpuri cu injectie directa, iar presiunile andarte mari sunt necesare pentru atomizarea unui carburant relativ vascos. Asta e valabil inca de la tractorul 650, ca al diesel mai vechi nu imi trece prin cap.
Motoarele pe benzina au folosit presiuni minuscule de injectie in vremea injectiei indirecte monopunct/multipunct. Cele cu injectie directa, adica majoritatea in ziua de azi, folosesc si ele presiuni foarte mari.

#24
viceroy56

viceroy56

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,969
  • Înscris: 28.10.2006
@Mike
Nu e eficient!
Se pierde inutil presiunea de injectie in galeria de admisie si in cazul unei dereglari de sistem de actionare a supapelor-distributie, riscul este foarte mare de explozie inainte de supapa. Plus posibilele depunerile de calamina/reziduuri pe scaunul supapei
Nu reinventam noi roata, au avut altii grija inainte!

Edited by viceroy56, 16 May 2022 - 14:16.


#25
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020

View Postviceroy56, on 16 mai 2022 - 14:15, said:

...au avut altii grija inainte!
Au avut, au avut, asta așa e.
Însă... 30% din prețul unui autoturism nou cu acest sistem, e dat de costul acestui sistem.
Zic din nou... nu de proști au renunțat Fiat și Magneti Marelli la sistem. L-au dezvoltat, l-au testat și au văzut că nu aduce îmbunătățiri funcționării motorului.
Motorul diesel funcționează exact la fel dacă înlocuiești sistemul acesta cu un sistem manual tip țâș-țâș cu care să țâșâi motorina în camera de ardere. Câtă pulverizare să îi faci și la aia, las-o-n nevoia! Plus argumentele pe care le bagă ei: salvarea mediului, poluare mai puțină...
Bosch a știut să vândă sistemul, atâta tot.

Plus ce am spus mai sus: există turbina care mărește presiunea ín camera de ardere. Injectezi motorina, deschizi valva turbinei si se pulverizează maxim motorina injectată. Iar la sistemul acela, presiunea e mare în sistem. Motorina care iasă după ce se deschide injectorul, nu mai e foarte afectată de presiunea aceea.

Și îți mai amintesc un lucru: motoarele diesel funcționează cu ulei de floarea soarelui ca și carburant. Mă rog... funcționau, că acum e mai scump ca motorina (poate de asta l-au scumpit). Băgau oamenii pe ulei... mirosea a langoși după motoarele lor.

Edited by Mike1alike, 16 May 2022 - 15:29.


#26
the_renegade

the_renegade

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 24.06.2021

View PostMike1alike, on 15 mai 2022 - 13:43, said:

Atenție la unități, că sigur nu ai nici 230 şi nici 1000 bar.
Common Rail ajunge pana la 2800 BAR in bancul de probe.

View Postthe_renegade, on 16 mai 2022 - 22:36, said:

Common Rail ajunge pana la 2800 BAR in bancul de probe.
Daca sare o conducta si nu ai protectie la banc iti poate taia gatul.

Edited by the_renegade, 16 May 2022 - 22:40.


#27
Ghytza333

Ghytza333

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 01.02.2018
In cazul de fata, sistemul lucreaza la presiune maxima de 1600 bar.
  250 bar la mers in gol e in grafic, daca sare la 600,e belea. Ori regulator defect, ori injector care se blocheaza si sistemul incearca sa corecteze pierderea de presiune.

#28
gigideac1

gigideac1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 276
  • Înscris: 22.10.2014

View PostGhytza333, on 16 mai 2022 - 23:12, said:

In cazul de fata, sistemul lucreaza la presiune maxima de 1600 bar.
  250 bar la mers in gol e in grafic, daca sare la 600,e belea. Ori regulator defect, ori injector care se blocheaza si sistemul incearca sa corecteze pierderea de presiune.
regalatorul e nou, de pornit porneste la sfert de cheie. merge frumos primele 10-15 minute, apoi dupa ce se incalzeste putin o ia razna

#29
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020
Furtunurile de retur le-ai verificat să nu fie înfundate?

Edited by Mike1alike, 17 May 2022 - 14:07.


#30
the_renegade

the_renegade

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 24.06.2021
Initiator, cum au verificat injectoarele si pompa? Le-au desmontat si le-au pus in banc?

Incerc (daca am timp) sa iti scriu pasii pentru a verifica senzorul de presiune si cel de temperatura cu ajutorul unui polimetru. O poti face singur.

#31
the_renegade

the_renegade

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 24.06.2021
In teorie, in prima foto e sistemul de pe motorul tau.
In a doua poza e mufa senzorului de temperatura marcat cu B3.8.

Cu mufa scoasa si contactul pus verifici tensiunea de alimentare.

-tensiune intre borna 1 si borna 2. tensiune corecta: 4,5 - 5,5 v
-tensiune intre borna 1 si masa (sasiu). tensiune corecta: 4,5 - 5,5 v


Cu mufa pusa si contactul pus verifici rezistenta si semnalul intre bornele 1 si 2.  (valorile sunt min - max)

- 0 grade celsius,  5000-6500 ohm si 3.4-4.2 V.
- 20 grade celsius, 1800-3000 ohm si 2.5-3.3 V.
- 50 grade celsius, 700-950 ohm si 1.2-2 V.
- 80 grade celsius, 275-375 ohm si 0.4-1 V.


Voi reveni cu senzorul de presiune mai pe seara. Ala are 3 pini si si e marcat cu B2.10. Asta e cam problematic din fire.

Attached Files


Edited by the_renegade, 17 May 2022 - 15:08.


#32
gigideac1

gigideac1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 276
  • Înscris: 22.10.2014

View PostMike1alike, on 17 mai 2022 - 14:06, said:

Furtunurile de retur le-ai verificat să nu fie înfundate?
scuze pt intarziere la raspuns, dar nu prea am avut timp sa intru pe aici. nu sunt infundate, motorina circula normal in sistem

View Postthe_renegade, on 17 mai 2022 - 14:44, said:

Initiator, cum au verificat injectoarele si pompa? Le-au desmontat si le-au pus in banc?

Incerc (daca am timp) sa iti scriu pasii pentru a verifica senzorul de presiune si cel de temperatura cu ajutorul unui polimetru. O poti face singur.
nu au fost puse pe banc, s-au uitat la ce iese pe retur. masina are momente cand merge perfect si unul din acele momente a fost chiar cand eram in service. mecanicii chiar se uitau ciudat la mine, mi-au spus ca masina nu are nimic

#33
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020
Nu este suficientă verificarea pe care spui că a făcut-o mecanicul. Poți trage însă din ea o concluzie foarte bună, anume că pompa de înaltă funcționează cum ar trebui. Când au deschis liniile de retur, presiunea dată de pompă este normală.
Dar trebuie să verifici toate segmentele liniei de retur, pentru că undeva este un obiect care se mişcă şi uneori se poziționează încât blochează fluxul de motorină, de aceea creşte presiunea. Şi de aceea uneori motorul merge bine, iar uneori nu.
Dacă returul se întoarce în rezervor, desfă toată linia şi sufl-o cu compresorul, pt că e o problemă undeva acolo.

#34
Ghytza333

Ghytza333

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 01.02.2018
Nu se poate concluziona ca pompa e buna. Aici s-a facut un test de retur, deci s-au testat suapele de presiune ale injectoarelor si cam atat.
  Reglarea presiunii de lucru se face doar prin regulator(IMV), acolo trebuie cautata problema, sau senzorul de pe rampa dar asta se defecteaza mai rar, e senzor piezoelectric.

Edited by Ghytza333, 19 May 2022 - 23:14.


#35
the_renegade

the_renegade

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 24.06.2021

View Postgigideac1, on 19 mai 2022 - 12:12, said:

nu au fost puse pe banc, s-au uitat la ce iese pe retur. masina are momente cand merge perfect si unul din acele momente a fost chiar cand eram in service. mecanicii chiar se uitau ciudat la mine, mi-au spus ca masina nu are nimic
Nu e suficient. Pana nu probezi pe banc nu poti fi sigur ca e ok pompa. Acolo se masoara la diferite presiuni, temperaturi etc.

View PostMike1alike, on 19 mai 2022 - 12:45, said:

Dar trebuie să verifici toate segmentele liniei de retur, pentru că undeva este un obiect care se mişcă şi uneori se poziționează încât blochează fluxul de motorină, de aceea creşte presiunea. Şi de aceea uneori motorul merge bine, iar uneori nu.
Dacă returul se întoarce în rezervor, desfă toată linia şi sufl-o cu compresorul, pt că e o problemă undeva acolo.

Lol! Sa-mi trag palme cu piciorul.

Edited by the_renegade, 19 May 2022 - 23:22.


#36
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,991
  • Înscris: 02.08.2020

View PostGhytza333, on 19 mai 2022 - 23:14, said:

Reglarea presiunii de lucru se face doar prin regulator(IMV), acolo trebuie cautata problema, sau senzorul de pe rampa dar asta se defecteaza mai rar, e senzor piezoelectric.
Păi da. Dar regulatorul, a scris colegul că l-a înlocuit cu unul nou.
Alții vor probe pe banc. Mă rog, or fi necesare... Adică e clar, putea pica oricând ceva pe lângă pompă şi să o afecteze mărind momentul de antrenare al pompei astfel încât aceasta să producă o presiune mai mare decât a fost constructiv proiectată să producă! Asta în vise idioate, desigur!

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate