Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Megane 2-injection fault
#19
Posted 15 May 2022 - 23:29
Am mai căutat detalii despre subiect și se pare că acelea sunt valorile date, întradevăr, pentru rampa injecție diesel, de peste 2000 bari. Adică peste 1973 atm. E enorm de mult...
Revenind la problema colegului care a deschis topicul, e posibil cum am spus mai sus, să ai un blocaj pe linia de retur. Dacă nu, înseamnă că numai în pompa de înaltă mai poți căuta cauza și de fapt nu o poți căuta tu, trebuie tot la specialiști să mergi cu ea. E belea problema! Revenind la off-topicul despre presiunea în rampă... tot cred că e o schemă acolo. Costul acestui sistem e extraordinar de mare, iar motivarea folosirii lui nu are tocmai foarte mult sens. Sistemul l-a gândit și dezvoltat până într-un punct Magneti Marelli cu Fiat și la un moment au renunțat la el. Au renunțat vânzându-l lui Bosch care a venit apoi cu el dezvoltat și gata de uz. Și l-a implementat cu aceste costuri imense. Totuși... de ce nu au optat producătorii auto pentru implementarea sistemului de injecție în chiulasă, care e mult mai ieftin și să îl folosească cu turbo? Adică să folosească și turbina "clasică" pe motoare. Tot mai ieftin ar ieși, nu?! Deci practic asta ar fi sistemul ăsta, ce injectează motorina cu 2000 bari... 2 în 1, injecție + turbo, nu?! Dacă însă aceste motoare au și turbo separat... sună a dieselgate. Adică Bosch vinde un sistem foarte scump motivând că prețul e datorat presiunii foarte mari pe care o produce și care face motorul să funcționeze mai bine. Iar acea presiune foarte mare o poți măsura numai cu aparatele lui Bosch, pentru că nu găsești manometru ce poate măsura 2000 bari produs de firme care produc de demult aparate de măsurat presiunea, ci numai produse de Bosch și alte câteva firme din zona auto care au cumpărat probabil de la Bosch licența și produc și ele "pompe de înaltă presiune". Deci întrebare: există turbină separată pe motoarele cu acest sistem performant de injecție? Edited by Mike1alike, 15 May 2022 - 23:35. |
#20
Posted 15 May 2022 - 23:51
Revin tot eu. Şi spun că 2 în 1, injecție + turbo nu poate fi acest sistem. Pentru că el, chiar dacă ar fi să poată injecta motorina cu 2000 bari, cantitatea pe care o injectează este foarte mică, de câțiva ml, deci nu influențează foarte mult presiunea din camera de ardere.
Deci e numai o păcăleală pe care Bosch o vinde fiindcă a cumpărat-o (eu nu cred că Fiat cu Magneti Marelli au renunțat degeaba la ea) şi o vinde fiindcă abuzează de poziția lui (a lu' Bosch) dominantă de foarte mare producător de foarte multe componente din industria auto. |
#21
Posted 16 May 2022 - 12:14
Vezi ca ai gresit la conversie!
E vorba de MEGA PASCAL, Citat: Câți Megapascal are 1 Bar? 1 Bar = 0.1 Megapascal [MPa] - Calculator unități de măsură care poate fi folosit pentru a converti, printre altele, Bar în Megapascal. Si 2000 Bar = 200 MPa. Nu ma bag in discutia cu pompele de injectie BOSH, ca nu are rost. Asa functioneaza motorul DIESEL modern. Si cu pompa de injectie si cu turbina. Si injectia se face in CAMERA DE ARDERE A CILINDRULUI, nu stiu cum sa faci injectie in chiuloasa. Chiuloasa este "capacul" blocului motor. In chiloasa se monteza bujii, injectoare, supape, are circuit de racire, gauri/trasee prin care circula ulei pentru ungerea elementelor in miscare, etc. |
#22
Posted 16 May 2022 - 13:11
Injecția în chiulasă ca la motoarele benzinare, în admisie, înainte de supapă. Injectoarele sunt mult mai scurte şi ce e mai important, mult mai ieftine.
|
#23
Posted 16 May 2022 - 14:13
Tu esti pe cat de habarnist pe atat de prezent. Motoarele diesel au functionat din cele mai vechi timpuri cu injectie directa, iar presiunile andarte mari sunt necesare pentru atomizarea unui carburant relativ vascos. Asta e valabil inca de la tractorul 650, ca al diesel mai vechi nu imi trece prin cap.
Motoarele pe benzina au folosit presiuni minuscule de injectie in vremea injectiei indirecte monopunct/multipunct. Cele cu injectie directa, adica majoritatea in ziua de azi, folosesc si ele presiuni foarte mari. |
#24
Posted 16 May 2022 - 14:15
@Mike
Nu e eficient! Se pierde inutil presiunea de injectie in galeria de admisie si in cazul unei dereglari de sistem de actionare a supapelor-distributie, riscul este foarte mare de explozie inainte de supapa. Plus posibilele depunerile de calamina/reziduuri pe scaunul supapei Nu reinventam noi roata, au avut altii grija inainte! Edited by viceroy56, 16 May 2022 - 14:16. |
#25
Posted 16 May 2022 - 15:18
viceroy56, on 16 mai 2022 - 14:15, said:
...au avut altii grija inainte! Însă... 30% din prețul unui autoturism nou cu acest sistem, e dat de costul acestui sistem. Zic din nou... nu de proști au renunțat Fiat și Magneti Marelli la sistem. L-au dezvoltat, l-au testat și au văzut că nu aduce îmbunătățiri funcționării motorului. Motorul diesel funcționează exact la fel dacă înlocuiești sistemul acesta cu un sistem manual tip țâș-țâș cu care să țâșâi motorina în camera de ardere. Câtă pulverizare să îi faci și la aia, las-o-n nevoia! Plus argumentele pe care le bagă ei: salvarea mediului, poluare mai puțină... Bosch a știut să vândă sistemul, atâta tot. Plus ce am spus mai sus: există turbina care mărește presiunea ín camera de ardere. Injectezi motorina, deschizi valva turbinei si se pulverizează maxim motorina injectată. Iar la sistemul acela, presiunea e mare în sistem. Motorina care iasă după ce se deschide injectorul, nu mai e foarte afectată de presiunea aceea. Și îți mai amintesc un lucru: motoarele diesel funcționează cu ulei de floarea soarelui ca și carburant. Mă rog... funcționau, că acum e mai scump ca motorina (poate de asta l-au scumpit). Băgau oamenii pe ulei... mirosea a langoși după motoarele lor. Edited by Mike1alike, 16 May 2022 - 15:29. |
#26
Posted 16 May 2022 - 22:40
Mike1alike, on 15 mai 2022 - 13:43, said:
Atenție la unități, că sigur nu ai nici 230 şi nici 1000 bar. the_renegade, on 16 mai 2022 - 22:36, said:
Common Rail ajunge pana la 2800 BAR in bancul de probe. Edited by the_renegade, 16 May 2022 - 22:40. |
#27
Posted 16 May 2022 - 23:12
In cazul de fata, sistemul lucreaza la presiune maxima de 1600 bar.
250 bar la mers in gol e in grafic, daca sare la 600,e belea. Ori regulator defect, ori injector care se blocheaza si sistemul incearca sa corecteze pierderea de presiune. |
#28
Posted 17 May 2022 - 11:16
Ghytza333, on 16 mai 2022 - 23:12, said:
In cazul de fata, sistemul lucreaza la presiune maxima de 1600 bar. 250 bar la mers in gol e in grafic, daca sare la 600,e belea. Ori regulator defect, ori injector care se blocheaza si sistemul incearca sa corecteze pierderea de presiune. |
|
#29
Posted 17 May 2022 - 14:06
Furtunurile de retur le-ai verificat să nu fie înfundate?
Edited by Mike1alike, 17 May 2022 - 14:07. |
#30
Posted 17 May 2022 - 14:44
Initiator, cum au verificat injectoarele si pompa? Le-au desmontat si le-au pus in banc?
Incerc (daca am timp) sa iti scriu pasii pentru a verifica senzorul de presiune si cel de temperatura cu ajutorul unui polimetru. O poti face singur. |
#31
Posted 17 May 2022 - 15:07
In teorie, in prima foto e sistemul de pe motorul tau.
In a doua poza e mufa senzorului de temperatura marcat cu B3.8. Cu mufa scoasa si contactul pus verifici tensiunea de alimentare. -tensiune intre borna 1 si borna 2. tensiune corecta: 4,5 - 5,5 v -tensiune intre borna 1 si masa (sasiu). tensiune corecta: 4,5 - 5,5 v Cu mufa pusa si contactul pus verifici rezistenta si semnalul intre bornele 1 si 2. (valorile sunt min - max) - 0 grade celsius, 5000-6500 ohm si 3.4-4.2 V. - 20 grade celsius, 1800-3000 ohm si 2.5-3.3 V. - 50 grade celsius, 700-950 ohm si 1.2-2 V. - 80 grade celsius, 275-375 ohm si 0.4-1 V. Voi reveni cu senzorul de presiune mai pe seara. Ala are 3 pini si si e marcat cu B2.10. Asta e cam problematic din fire. Attached FilesEdited by the_renegade, 17 May 2022 - 15:08. |
#32
Posted 19 May 2022 - 12:12
Mike1alike, on 17 mai 2022 - 14:06, said:
Furtunurile de retur le-ai verificat să nu fie înfundate? the_renegade, on 17 mai 2022 - 14:44, said:
Initiator, cum au verificat injectoarele si pompa? Le-au desmontat si le-au pus in banc? Incerc (daca am timp) sa iti scriu pasii pentru a verifica senzorul de presiune si cel de temperatura cu ajutorul unui polimetru. O poti face singur. |
#33
Posted 19 May 2022 - 12:45
Nu este suficientă verificarea pe care spui că a făcut-o mecanicul. Poți trage însă din ea o concluzie foarte bună, anume că pompa de înaltă funcționează cum ar trebui. Când au deschis liniile de retur, presiunea dată de pompă este normală.
Dar trebuie să verifici toate segmentele liniei de retur, pentru că undeva este un obiect care se mişcă şi uneori se poziționează încât blochează fluxul de motorină, de aceea creşte presiunea. Şi de aceea uneori motorul merge bine, iar uneori nu. Dacă returul se întoarce în rezervor, desfă toată linia şi sufl-o cu compresorul, pt că e o problemă undeva acolo. |
|
#34
Posted 19 May 2022 - 23:14
Nu se poate concluziona ca pompa e buna. Aici s-a facut un test de retur, deci s-au testat suapele de presiune ale injectoarelor si cam atat.
Reglarea presiunii de lucru se face doar prin regulator(IMV), acolo trebuie cautata problema, sau senzorul de pe rampa dar asta se defecteaza mai rar, e senzor piezoelectric. Edited by Ghytza333, 19 May 2022 - 23:14. |
#35
Posted 19 May 2022 - 23:22
gigideac1, on 19 mai 2022 - 12:12, said:
nu au fost puse pe banc, s-au uitat la ce iese pe retur. masina are momente cand merge perfect si unul din acele momente a fost chiar cand eram in service. mecanicii chiar se uitau ciudat la mine, mi-au spus ca masina nu are nimic Mike1alike, on 19 mai 2022 - 12:45, said:
Dar trebuie să verifici toate segmentele liniei de retur, pentru că undeva este un obiect care se mişcă şi uneori se poziționează încât blochează fluxul de motorină, de aceea creşte presiunea. Şi de aceea uneori motorul merge bine, iar uneori nu. Dacă returul se întoarce în rezervor, desfă toată linia şi sufl-o cu compresorul, pt că e o problemă undeva acolo. Lol! Sa-mi trag palme cu piciorul. Edited by the_renegade, 19 May 2022 - 23:22. |
#36
Posted 19 May 2022 - 23:37
Ghytza333, on 19 mai 2022 - 23:14, said:
Reglarea presiunii de lucru se face doar prin regulator(IMV), acolo trebuie cautata problema, sau senzorul de pe rampa dar asta se defecteaza mai rar, e senzor piezoelectric. Alții vor probe pe banc. Mă rog, or fi necesare... Adică e clar, putea pica oricând ceva pe lângă pompă şi să o afecteze mărind momentul de antrenare al pompei astfel încât aceasta să producă o presiune mai mare decât a fost constructiv proiectată să producă! Asta în vise idioate, desigur! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users