Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Procedura Preschimbare nr verzi p...

Copiii si obezitatea

Reglare greutate doza Unitra GS-431
 Potrivire jante ?

instant sau dus electric?

Microfon extern pentru ML/DSLR

Schimbare parbriz
 Costuri achiziție garsoniera.

Pensii publice - Venit total asig...

Solutie (lichid pulverizat) pentr...

Backup calling
 Ce placa video recomandati si car...

Telecomanda cu touch triplu PNI S...

La ce medic sa merg in funcț...

Problema placa video Rx580
 

Temperatura 120 de grade in bord Ford Fiesta 2008

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
Barabass

Barabass

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 02.12.2016
Salut, am un Ford Fiesta 2008 pe benzina + GPL si acum doua saptamani am constatat o crestere de temperatura in bord aproape de maxim.

Nu am mai mers cu ea de atunci si am dus-o la mecanic, iar el mi-a dat ca solutie schimbarea termostatului care a venit cu tot cu flansa (a zis ca a trebuit sa umble la admisie).

Dupa ce am schimbat piesa am mers o zi cu ea si nu a facut figuri. Urmatoarea zi am mers 10 km si a inceput brusc sa creasca iar temperatura in bord, dupa ce am dat drumul la aer pe treapta 3, fiind foarte cald. La fel mi-a crescut si prima data subit, tot cand am dat drumul la aer.

Mentionez ca de la inceputul anului am schimbat urmatoarele piese asociate cu problema asta (din ce am mai citit pe net si discutat cu mecanicul) :

-radiator
-pompa de apa
-termostat
-curea accesorii

Pe astea de mai sus le schimbasem la inceputul anului pt. ca aveam pierderi de antigel.

Nu stiu ce sa ii mai fac, poate mai are cineva vreo alta idee, mi-a mancat la bani si nervi masina asta de 2 ani de nici nu mai vreau sa ma gandesc. Sa nu mai zic cate furtunuri am schimbat din cauza GPL-ului prost montat.

Vreau s-o vand in curand dar as vrea sa ma mai folosesc o scurta perioada de ea. Multam.

Edited by Barabass, 15 May 2022 - 11:27.


#2
dan1980_25

dan1980_25

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,871
  • Înscris: 06.07.2007
Garnitura de chiulasa

#3
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,531
  • Înscris: 01.11.2005
Cum a zis si colegu mai sus, suspectez si eu garnitura de chiuloasa.
Fa urmatorul test: cu motorul rece, desfa capacul de la tancul de expansiune si umple tancul pana la maxim. Lasa tancul descoperit, nu-i pune capacul. Apoi porneste motorul.
Daca in cateva minute incepe sa apara bule de aer in tanc (daca borboloseste apa) chiar daca apa este rece sau calduta, atunci ai garnitura de chiuloasa fisurata.

Suspectez ca problema e datorita GPL-ului care are temperatura de ardere mai ridicata decat benzina si atunci se deterioreaza garnitura de chiuloasa.

Edited by tehnics, 15 May 2022 - 11:57.


#4
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Schimbi garnitura de chiulasa și îți faci 2 cruci mari, să nu fie nevoie și de planeizarea chiulasei sau să nu aibă vreo fisură.

Dacă nu ajută crucile, eu as zice să schimbi motorul cu totul.

#5
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,794
  • Înscris: 15.04.2019
Ventilatorul de la radiator se invarte?

#6
Barabass

Barabass

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 02.12.2016
Mersi ca v-ati rupt din timpul vostru ca sa imi raspundeti si sa ma ajutati.

@dan
Asta urmeaza sa schimb, garnitura.

@technics
Masina e lasata la service si maine se uita la ea. Deci nu pot face testul asta, dar ma gandesc ca l-a facut el deja fiind mecanic, mai ales ca la el am facut ultimele reparatii de vreun an.  O sa-i arunc la fileu treaba cu garnitura cand vb. cu el.

@DarthBane
Doamne ajuta sa nu fie, ca asta imi mai lipseste. In rest, crede-ma, in afara de caseta de directie, am schimbat mai tot in ea. Si are 150 000 km, iar gazul l-am pus abia pe la 90 000. O mai cumparam o data la cati bani am platit. Problema e ca a ajuns pe mana unor mecanici care si-au batut joc rand pe rand in decursul timpului. Exclus sa schimb si motorul. O dau si gata.

@_Dan_
Mecanicul a zis ca maine o sa verifice electroventilatorul, pentru ca el asta banuieste ca ar putea fi. Presupun ca la asta te referi si tu.

Edited by Barabass, 15 May 2022 - 13:02.


#7
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,840
  • Înscris: 30.07.2007
Ce intelegi prin "temperatura in bord"? Indicatia temperaturii lichidului de racire din bord? Ati facut o diagnoza pe laptop?
Am patit doua chestii: pe indicatorul care afiseaza temperatura lichidului de racire aveam constant peste limita. In trafic bara la bara. Cand mergeam la drum intins era ok. S-a dovedit dupa verificare pe laptop ca temperatura lichidului de racire era buna, indicatia era eronata. S-a montat un cablu suplimentar de la borna minus a bateriei la masa, daca-mi aduc aminte bine.

Si am mai patit asta: https://www.reno.ro/...ml#entry3427227

#8
stoshiba

stoshiba

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 22.02.2014
La Duster cu motor de 1.0 l  ECO G, cu GPL din fabrica, temperatura sta la 86 grade C.

#9
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Cetatean European Nevaccinat*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,740
  • Înscris: 10.07.2013
La Ford pe benzina temperatura optima a lichidului de racire trebuie sa fie intre 100*C si 103*C.
Verifica daca temperatura sta in aceasta plaja...

#10
Barabass

Barabass

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 02.12.2016
@crocko.dilul

Ce am intampinat concret a fost urcarea in bord graduala a acestui ac din partea stanga unde apare simbolul de grade (vezi foto in atasament).

Din 2017 de cand am masina nu imi amintesc sa fi trecut vreodata de jumatate, iar acum 2 saptamani s-a dus gradual spre 120 grade. Era cald afara, mersesem vreo ora cu ea prin oras si vad cum creste acul usor, usor, iar deodata brusc aproape de 120.

Ciudat este ca nu am simtit nimic ciudat sub capota cand acul crestea, desi am oprit imediat si am lasat-o sa se raceasca si amers cu mare grija in ziua aia pana la mecanic, oprind din 5 in 5 minute.

Ziua 2, dupa ce el a dat o tura cu ea dimineata, a zis ca n-a facut figuri, nu a crescut, dar pe seara la 10 minute dupa pornire a crescut brusc temperatura, cum am patit si eu. Omul atunci m-a pus sa schimb termostatul ala cu tot cu flansa.

Dupa ce a zis ca s-a rezolvat, ca a tot pornit-o si testat-o, mi-a dat-o inapoi si am mers ziua 3 bine mersi o gramada, tot prin caldura. Nu a facut nicio figura.

In ziua 4 am plecat cu ea la cineva (alt mecanic) sa-mi bage freon pentru ca nu facea fata aerul conditionat. Drum de 10 minute dus, 10 intors. Ma rog, mi-a zis ala ca nu se poate baga freon ca mai intai tre sa schimbe nu stiu ce filtru si ca nu e dus compresorul si m-am dus catre casa, ramanand sa stabilimcand sa sa se apuce de ea. Pe drum mi-a facut figuri si a crescut repede acul ala si m-am oprit sa se raceasca  Continuarea a fost ca am lasat-o la mecanic si astept sa vad ce mai depisteaza.E SF treaba, as putea scrie o carte despre tot ce am patit cu masina asta.

@stoshib
De acord cu tine, dar cand GPL ul e montat de cine trebuie. Eu am facut greseala la vremea respectiva sa merg la cel mai apropiat service de GPL ca asa mi se recomandase. Nu m-am gandit ca o sa mutileze masina.

@xmanyacs

Cum am zis mai sus, de obicei sta in centru acul, iar cand a facut figuri s-a dus la 120, pe rosu. Am oprit instant, ca sigur o buleam.

Attached Files


Edited by Barabass, 15 May 2022 - 17:38.


#11
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,566
  • Înscris: 05.11.2005
Nu mai opri masina cand creste temperatura.
Trebuie sa i faci vant si sa folosesti frana de motor, vei vedea ca scade temperatura.
Dupa poti sa o opresti.

#12
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Cetatean European Nevaccinat*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,740
  • Înscris: 10.07.2013
Ventilatorul porneste pe treapta a 2-a  cand temperatura trece de 105*C ?

Daca nu porneste, pot fi contactele oxidate...

Edited by xmanyacs77, 15 May 2022 - 18:07.


#13
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,236
  • Înscris: 07.12.2014
Sonda de temperatura ai schimbat-o? E posibil să fie defectă, să indice greșit iar temperatura motorului să fie de fapt în limite normale.

#14
p243df

p243df

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 581
  • Înscris: 26.10.2021
Eu am patit la fel la un Peugeot. Pana nu am pus senzor de temperatura original, nu am scapat de problema.

#15
Barabass

Barabass

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 02.12.2016
@valyvis10

Asa intelesesem, ca trebuie oprita imediat ce creste. Acum daca e sa fi cauzat ceva, e prea tarziu oricum.

@xmanyacs

Pornea din cate stiu eu.

@poeOvidiu si @p243df

Am vorbit azi cu mecanicul si a zis ca nu i-a dat de cap si ca maine o sa se uite un electrician la ea. A zis ca ventilatorul porneste si ca din punctul lui de vedere nu e de vina nici chiuloasa si nici sonda/senzorul.

Edited by Barabass, 16 May 2022 - 18:35.


#16
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,566
  • Înscris: 05.11.2005
Porneste ac-ul si urmărește daca scade temperatura si daca are randament imediat.
Incearca sa speli "fagurii" radiatorului, la spalatorie.
Atentie cu presiunea mică si nu perpendicular, prin mișcări oblice succesive de apropiere/departare.


#17
p243df

p243df

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 581
  • Înscris: 26.10.2021
La mine făcea scurt senzorul de temperatura. Am pus aftermarket, degeaba. Originalul e original. Tot asa și cu lambda.
Dacă amestecul antigel+apa e ok, nu e nici o problema.

#18
Barabass

Barabass

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 02.12.2016
Cred ca am rezolvat problema. Era de vina electroventilatorul. Avea momente cand se bloca si pur si simplu nu pornea. Era bulita mufa plus (probabil) carbunii dusi. Am hotarat sa cumpar unul nou. Am frecat azi masina pe toate partile posibile si acul a ramas fixat pe centru.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate