Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

"Noi nu furam ca romanii"

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV
 PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...

Gaoyue 858
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 

Analfabetismul functional, "noua realitate" a Romaniei

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
386 replies to this topic

#37
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,883
  • Înscris: 21.04.2011
"În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, fapte sau concepte, nu pot identifica și forma concluzii pe baza detaliilor accesate și nu pot trata informația în raport cu un context general, cu o realitate recognoscibilă sau posibilă (trecută, actuală sau viitoare)."

https://www.educatie...ona-functional/


Germenii pentru cele de mai sus se pun din prima zi de viata.


Iti pun o lista scurta de la Oana Moraru:

A venit vacanța, dar eu sunt tot aici, la treabă, cu întâlniri unu la unu. Marea întrebare a preșcolarilor: sunt pregătiți pentru școală?
Ce indicatori ne spun asta?

1. Capacitatea adaptativă la tranziții și cerințe de lucru diverse;
2. Gradul de dezvoltare a atenției voluntare;
3. Energia cognitivă și oscilația ei în timp: obosește, rămâne constant, e rezilient, se surescită?

4. Inteligența lingvistică. Despre ea am scris mult în "Copilul tău citește" și am arătat cum se dezvoltă gândirea în dependență cu limbajul, de la 0 la 12 ani. Cartea e aici: https://edituraunive...ti-pentru-copii
5. Inteligența logic-matematică;
6. Cunoștințe generale despre lume și viață;
7. Motricitatea fină și complexitatea desenului;
8. Motricitatea grosieră;
9. Dezvoltarea socio-emoțională și reperele jocului tranzacțional.

Nu cât scrie sau citește îl recomandă pentru școală. Ci cum interacționează și cât de bine se orientează social, plus cât de dezvoltată e atenția voluntară. Indicatorii 2 și 9 sunt cheia. Mai mult despre asta găsiți în podcastul cu Amalia Enache ,
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/0z7F30TYVEQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]




#38
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,650
  • Înscris: 29.03.2006
Analfabetii functional sunt cei care reusesc sa citesca dar nu inteleg suficient ce citesc.

A scrie analfabeti functionali in loc de analfabeti functional, e un exemplu de semianalfabetism functional, poate fi doar o eroare particulara, dar e un semn de exclamare care subliniaza o problema care trebuie remediata in masura posibilitatilor.

Cu functionali e chiar de doua ori gresit:
1. Functional se refera direct si clar  la tipul de analfabetism, si functionali ar fi un termen foarte vag.
2. Functionali ar fi inca odata gresit pt. ca indivizii in cauza sunt de fapt nefunctionali.

Edited by loock, 13 May 2022 - 22:48.


#39
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View Postcatalina1, on 13 mai 2022 - 22:16, said:

In primul rand familia e de vina. Mulți copii ajung la scoala cu lipsuri majore in dezvoltare. Nu, nu e chiar evident.
Si ce vina are familia ? Acea familie are cumva licenta de crestere a unui copil  si nu o respecta ?

#40
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,883
  • Înscris: 21.04.2011

View Postpasilla, on 13 mai 2022 - 22:43, said:


Si ce vina are familia ? Acea familie are cumva licenta de crestere a unui copil  si nu o respecta ?
????
E pe bune intrebarea??? Cum adica ce vina are familia? Pe bune ca ma întrebi, de exemplu, ce vina are familia daca acel copil nu a vazut pe nimeni citind cu placere? Daca nu a auzit pe nimeni in jurul lui dezbatand o idee? Daca nu i s-a citit o carte inainte de culcare? Daca a fost lasat cu orele la DUCK TV?


Aveti idee cate femei care scriu corect gramatical isi lasa copiii de 2-3 luni sa se uite la desene animate?
Nu mai zic de cele care NU scriu corect.
E grav rau ce se intampla in multe case. Asta e doar un exemplu.

Evident ca si la scoala e multa, multa vina. Dar inceputurile nu acolo sunt :(

Edited by catalina1, 13 May 2022 - 22:59.


#41
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,110
  • Înscris: 22.05.2003
Nu e nimic nou, e rezultatul unui sistem de invatamant execrabil, unde "mergi sau crapa" este politica de stat.
Multi si prost, scoatem imbecili cu diploma de 12 clase.

Randamentul este infect; ne mandrim cu varfurile si uitam ca generatii intregi sunt de o prostie vecina cu imbecilitatea.
Si asa e de multa vreme, dar inainte ei se pierdeau in multimea de muncitori necalificati sau tractoristi.

Acum toata lumea e pe facebook, iar rezultatul e dureros si mult mai vizibil.

#42
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View Postcatalina1, on 13 mai 2022 - 22:52, said:

????
E pe bune intrebarea??? Cum adica ce vina are familia? Pe bune ca ma întrebi, de exemplu, ce vina are familia daca acel copil nu a vazut pe nimeni citind cu placere? Daca nu a auzit pe nimeni in jurul lui dezbatand o idee? Daca nu i s-a citit o carte inainte de culcare? Daca a fost lasat cu orele la DUCK TV?
E pe bune.
Sa presupunem ca eu am un copil, dar sunt total analfabet. Nu stiu sa scriu si sa citesc. In plus am mentalitati de ev mediu.  Ce educatie ii pot da acelui copil ?
Nu crezi ca statul ar trebui (prin sistemul de educational) sa se ocupe de copilul meu ?

View Postcatalina1, on 13 mai 2022 - 22:52, said:

Aveti idee cate femei care scriu corect gramatical isi lasa copiii de 2-3 luni sa se uite la desene animate?
Nu mai zic de cele care NU scriu corect.
E grav rau ce se intampla in multe case. Asta e doar un exemplu.
Pare ca intelegi problema si eu incep iarasi sa nu pricep de ce ma contazici.

#43
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,410
  • Înscris: 15.06.2007

View Postpufonel, on 13 mai 2022 - 21:05, said:


S mai e o chestie: cine se limiteaza sa invete ce se preda la scoala, ala o sa fie mereu un tampit. Nici baba la care statea Calinescu in gazda n-a inteles, nici cei de azi nu inteleg ca nu trebuie sa te opresti niciodata din invatat.

Mi-am amintit de facultate: in anul I, a fost un balast mare, ne-au zis din start ca termina 15%-20%, ca grosul se pierde inca din anul I. Si asa a fost. Am observat pe parcurs, cum se schimba atitudinea profesorilor pe masura ce ne cunosteam mai bine.
Am identificat profesorii cu har, care predau cu placere, si pe cei total dezinteresati, majoritatea niste betivi.
Aveam colegi care lipseau de la cursuri, ca trebuie sa are campul la tara, munci agricole, mai din topor sa zic asa, mai saraci cu duhul, cu unele carente.
Desore ce vreau sa vorbesc defapt: unii profesori, de care imi amintesc cu drag, parca aveau ei un dar de atine prelegeri, povesteau in context tot felul de intamplari, care dupa 20 de minute de relatari aveau legatura atat cu materia predata cat si cu viata in general. Lectii de viata, cultura, pur si simplu incercau sa ne lumineze mintile, sa ne faca sa gandim. Uneori se intampla sa nu predea mare lucru la curs, dar se putea recupera la seminarii, laboratoare practice. Dar cu ideile de baza fixate, totul se dezlega usor cu cartea potrivita in mana. Asta ne si spunea decanul: scopul nostru nu este sa va incarcam memoria cu ecuatii si formule, ci sa va invatam sa invatati, sa va descurcati, sa stiti sa va cautati singuri informatiile de care aveti nevoie.

Aveam un prof foarte simpatic, membru de onoare al forului german, care ne preda cursul de turnatorie, tehici de turnare folosite in metalurgie.  A facut o parabola la un curs, pe care mi-o amintesc si acum dupa multi ani, in legatura cu montmarillonita. Un mineral, cu diverse intrbuintari, care intra inclusiv in compozitia amestecurilor de formare. Francezii de langa Mont Marillon il intrebuintau la limpezirea vinurilor, dar este si in compozitia prafurilor antidiareice cum ar fi smecta. Defapt montmarillonitul face parte din clasa smectitelor. Ei si s-a luat dl profesor cu vorba, despre cum a facut el vin acasa, si a uitat o damigeana in fundul pivnitei, pe care a gasit-o dupa mai multi ani. Cand a destupat damigeana, fiind convins ca nu mai este bun de nimic continutul, spre suprinderea lui, vinul s-a decantat natural, pastrandu-si buchetul bogat, care a umplut aerul pivnitei cand a scos dopul. Povestea era ca acele substante care se adauga in vinuri, pentru a se grabi procesul de limpezire, captureaza si o parte din moleculele care dau buchetul vinului, motiv pentru care, multe din vinurile comerciale au un miros mai greu perceptibil.
Imi facea placere sa particip la cursuri, sa asult povestile de viata, glumele, imbinate iscusit cu materia, astfel incat sa mentina atentia audientei. Prin felul asta, chiar si colegul tractorist, pleca acasa cu un strop de cultura generala, nu doar cu o materie predata, de care probabil nu va avaea nevoie in cariera, si imi amnitesc ce mare a fost schimbarea la el, cand spre final faceam glume, ca in anul I ma intreba la curs " ba care e teorema lui Pitagora", la care mie imi venea sa-l intreb, cum puii mei ai luat bacu'?

#44
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,410
  • Înscris: 15.06.2007

View Postcatalina1, on 13 mai 2022 - 22:40, said:

"În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, fapte sau concepte, nu pot identifica și forma concluzii pe baza detaliilor accesate și nu pot trata informația în raport cu un context general, cu o realitate recognoscibilă sau posibilă (trecută, actuală sau viitoare)."


In primul rand, vocabularul unui copil de 7 ani nu contine multi dintre termenii folositi in limbajul din manuale. Pur si simplu copiii nu inteleg un enunt, pentru ca citesc cuvinte pe care nu le inteleg, nu stiu ce inseamna, le intalnesc pentru prima data. Pentru ca imbecilii care au conceput cartile sau caietele alea, ar trebui sa se coboare la mintea unui copil de 6-7 ani, fie el de la coada vacii , de la orfelinat sau din familie de astro-fizicieni.
Am asistat mereu la scoala online, si de multe ori copilul ma intreba "ce inseamna cuvantul cutare", pentru ca niciodata nu l-a mai intalnit.
Si atunci, ce pretentie sa ai de la copil sa priceapa intrebarea? Intreaba un copil de clasa a doua ce-i aia "concept"  sau "ipoteza".

Edited by tfmercedez, 14 May 2022 - 00:05.


#45
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,883
  • Înscris: 21.04.2011

View Postpasilla, on 13 mai 2022 - 23:35, said:


E pe bune.
Sa presupunem ca eu am un copil, dar sunt total analfabet. Nu stiu sa scriu si sa citesc. In plus am mentalitati de ev mediu.  Ce educatie ii pot da acelui copil ?
Nu crezi ca statul ar trebui (prin sistemul de educational) sa se ocupe de copilul meu ?


Pare ca intelegi problema si eu incep iarasi sa nu pricep de ce ma contazici.
Faptul ca statul prin sistemul de invatamant ar trebui sa încerce sa repare (cat se poate) nu inseamna ca parintii nu sunt vinovati. Tu ai întrebat ce vina au.

View Posttfmercedez, on 14 mai 2022 - 00:02, said:



In primul rand, vocabularul unui copil de 7 ani nu contine multi dintre termenii folositi in limbajul din manuale. Pur si simplu copiii nu inteleg un enunt, pentru ca citesc cuvinte pe care nu le inteleg, nu stiu ce inseamna, le intalnesc pentru prima data. Pentru ca imbecilii care au conceput cartile sau caietele alea, ar trebui sa se coboare la mintea unui copil de 6-7 ani, fie el de la coada vacii , de la orfelinat sau din familie de astro-fizicieni.
Am asistat mereu la scoala online, si de multe ori copilul ma intreba "ce inseamna cuvantul cutare", pentru ca niciodata nu l-a mai intalnit.
Si atunci, ce pretentie sa ai de la copil sa priceapa intrebarea? Intreaba un copil de clasa a doua ce-i aia "concept"  sau "ipoteza".
Un cuvant nou il inveti imediat.
Ce e in citatul pus de mine e muuuult mai complicat de recuperat. :(

E absolut normal ca in orice manual sa fie cuvinte noi (nu neapărat legate strict de materia respectiva). Cum altfel ne imbogatim vocabularul? Nu lovindu-ne de cuvinte noi?
Nu e problema ca nu stie ce e aia "concept". Problema e ca multora e foarte greu sa le explici.

Edited by catalina1, 14 May 2022 - 00:16.


#46
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,410
  • Înscris: 15.06.2007

View Postcatalina1, on 14 mai 2022 - 00:11, said:

E absolut normal ca in orice manual sa fie cuvinte noi (nu neapărat legate strict de materia respectiva). Cum altfel ne imbogatim vocabularul? Nu lovindu-ne de cuvinte noi?
Nu e problema ca nu stie ce e aia "concept". Problema e ca multora e foarte greu sa le explici.

Zau? Si acuma nu vrei sa care copiii in ghiozdan si DEX-ul?  Daca invatatorul nu le explica ce inseamna ca nu are timp, ca se invoca vezi doamne, ca sunt prea multi elevi la clasa, daca copilul vede ca se trece peste, el de ce s-ar interesa?
Orice carte are si note de subsol unde anumiti termeni sunt explicati.

Daca dascalul nu are rabdare sa explice ca n-are timp, chef sau orice alta preocupare? Nici manualul nu are o scuza ca nu are explicatii pentru termenii din limbajul extins. La scoala am invatat ca limba romana contine aproximativ 80000-100000 de cuvinte, dar uzual se folosesc pana la 15000 in comunicarea banala de zi cu zi. Restul, sunt termeni de specialitate din diverse domenii. Pretentiile de la copii mi se par inflexibile, ceri fara sa dai explicatii, apoi te miri de rezultate.
Ca o paranteza -Uite asa , mareata si puternica armata a rusiei a demonstrat cat de capabila este, dupa legendele urbane.

Dupa 6 ani de la Colectiv, nu numai ca nu s-au remediat problemele, ba mai rau, au ars si vreo trei spitale cu tot cu pacienti, iar invatamantul din Romania se duce si el in continuare in jos pe ghena. Au tot schimbat ministri la invatamant prin toate guvernele, toti au umblat la progrma scolara, au facut o varza creata, cu rezultate mediocre si proaste.
Cand ma uit la ce invata copilul meu, il compatimesc, pentru ca structura si continutul acelor manuale este de toata jena in comparatie cu o carte fie ea si din "epoca de aur conunista". Scoala era scoala pe vremea aia.

Edited by tfmercedez, 14 May 2022 - 00:47.


#47
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Oh, da, miribolantele comentarii, stres de stres pentru mulţi elevi. Unii pricep cum să le facă, alţii nu pricep nici măreţele opere. De făcut un comentariu, probabil aş fi reuşit să fac pe la 24-25 de ani, dar terminasem şi generala, şi liceul, aşa că oi fi ajuns eu la Fac. de Istorie, dar timpul înapoi nu-l mai pot da. Comentariile alea ar trebui să stimuleze mintea elevului, pentru a-i dezvolta gândirea, dar ajung uneori doar să simuleze gândirea, că acele comentarii sunt învăţate, copiate. Să fim sinceri, în afară de persoanele care au o anumită înclinaţie pentru literatură sau vor să-şi stimuleze mintea (eventual pentru note mari), cine are chef de comentarii. Poate au chef de comentarii pe feisbuc, Instagram, YouTube, Tik-Tok şi care o mai fi.
Măcar generaţiile actuale e posibil să aibă nişte manuale mai o.k., faţă de alea anoste de pe vremuri (clasele V-XII/XIII), adică manualele unice, pe care mulţi le-au apucat. tfmercedez, te critic, mai am manuale de mate pe acasă, mai ţin minte şi alte manuale (inclusiv pe alea de specialitate din liceu) şi majoritatea erau anoste, de nu stimulau în vreun fel interesul elevilor.
Cred că ai început clasa 1 în 1988-1989, @ tfmercedez. Eu în 1989. În anii '90 deja sistemul clasic, bazat pe memorare începe să scârţie. Şcoala nu a putut ţine faţă tentaţiilor (reviste, radio, televiziune - şi la Timişoara cred că erau ceva posturi private de radio şi televiziune în anii '90) pentru că pe lângă că tentaţiile sunt mai uşor de digerat, şcoala nu a oferit o alternativă interesantă la ele, adică măi, măcar să învăţ la modul distractiv. Plus că s-a dus băgatul pe gât şi asta înseamnă că sistemul clasic educaţional are mari probleme într-o lume liberă; fireşte că nu va reuşi să combată prostia dacă prostia e lăsată să-şi facă de cap la modul aberant, dar un sistem educaţional bun îşi păstrează parţial valoarea şi în lumea liberă, nu ura şi la gară dacă dă de libertate.
Dacă aş fi proprietar de post de televiziune, mi-ar fi ruşine să angajez persoane care sunt paralele cu exprimarea şi cultura generală; mai greşim, dar unele persoane... Posturile de la noi însă nu au ruşinea asta.
Iar până la alfabetismul funcţional avem analfabetismul banal. Că ni se bagă cu despărţirea propoziţiilor şi alte chestii "filozofale", dar cum să compunem un text, să ni se explice cu numărul de i fără să te aburească prea mult cu declinarea verbelor, asta nu se face. Mai ţin eu mine lecţiile alea de gramatică cum mai ţin unii minte cum era mersul cu tramvaiul acum 20 de ani.

Edited by djl, 14 May 2022 - 00:51.


#48
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,883
  • Înscris: 21.04.2011

View Posttfmercedez, on 14 mai 2022 - 00:37, said:



Daca invatatorul nu le explica ce inseamna ca nu are timp, ca se invoca vezi doamne, ca sunt prea multi elevi la clasa, daca copilul vede ca se trece peste, el de ce s-ar interesa?

Vezi ca tot la parinti ajungem?
Oricum, exagerezi rau. Incepand cu prima carte citita si primul manual eu am dat peste cuvinte noi. Pe unele le-am inteles in context, pe altele le-am cautat, peste unele am trecut cu gratie.

Oricum, "concept" e un termen al cărui inteles nu ți se lamureste de catre un profesor la scoala printr-o definitie sau citind singur in dex. E nevoie de intalnit des cuvântul, chiar daca nu mereu iti e clar ce inseamna.

View Postdjl, on 14 mai 2022 - 00:50, said:

să ni se explice cu numărul de i fără să te aburească prea mult cu declinarea verbelor, asta nu se face. Mai țin eu mine lecțiile alea de gramatică cum mai țin unii minte cum era mersul cu tramvaiul acum 20 de ani.
Nu e deloc nevoie sa tii minte lectiile alea de gramatica.

Edited by catalina1, 14 May 2022 - 00:58.


#49
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,410
  • Înscris: 15.06.2007

View Postcatalina1, on 14 mai 2022 - 01:01, said:


Vezi ca tot la parinti ajungem?
Oricum, exagerezi rau. Incepand cu prima carte citita si primul manual eu am dat peste cuvinte noi. Pe unele le-am inteles in context, pe altele le-am cautat, peste unele am trecut cu gratie.

Oricum, "concept" e un termen al cărui inteles nu ți se lamureste de catre un profesor la scoala printr-o definitie sau citind singur in dex. E nevoie de intalnit des cuvântul, chiar daca nu mereu iti e clar ce inseamna.


Nu e deloc nevoie sa tii minte lectiile alea de gramatica.
iti bati joc de mine?

Ce treaba au parintii cu scoala?
Eu din experienta mea vorbesc. Am schimbat mai multe scoli, si am dat de dascali cu har si am intalnit si niste specimene care judecand acuma, nu aveau ce cauta intr-o scoala.
Am cunoscut invatatori care m-au facut sa urasc scoala, am chiulit in draci, si am avut altii care m-au facut sa invat de placere, sa iau premiu la sfarsitul anului, ambele cazuri cu aceiasi parinti.
Este datoria dascalului sa atraga copiii spre scoala si carte, sa stie cum sa-i indrume. Pentru asta se fac teoretic, niste cursuri de specializare, unde se invata "arta" pedagogiei, care pentru multe cadre didactice este doar o fițuica necesara la dosarul de angajare.  
Importanta dascalilor este enorma. De ei depinde cum  si cat invata copiii.
Daca nu are importanta ce face dascalul la ore, atunci de ce nu punem copiii in fata televizorului la niste cursuri filmate pe undeva la cea mai buna scoala din lume, si aia este?

#50
catalina1

catalina1

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 62,883
  • Înscris: 21.04.2011

View Posttfmercedez, on 14 mai 2022 - 01:12, said:


Daca nu are importanta ce face dascalul la ore, atunci de ce nu punem copiii in fata televizorului la niste cursuri filmate pe undeva la cea mai buna scoala din lume, si aia este?
Ca tot vorbeam de intelegerea unui text... Unde am scris eu asa ceva?

View Posttfmercedez, on 14 mai 2022 - 01:12, said:

iti bati joc de mine?

Ce treaba au parintii cu scoala?

Topicul este despre analfabetismul functional, nu despre scoala. In primul post ne întrebi cine credem ca este de vina. E topicul tau, de ce e nevoie sa iti reamintesc eu?

Edited by catalina1, 14 May 2022 - 01:40.


#51
AlbastruIndigo

AlbastruIndigo

    Anima Sola

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,998
  • Înscris: 16.09.2014

View Posttfmercedez, on 14 mai 2022 - 01:12, said:

Ce treaba au parintii cu scoala?

Parintii nu au treaba cu scoala, insa au treaba cu analfabetismul functional al copiilor. Ei sunt vinovati pentru acest lucru, nu scoala. Poti citi si scrie atunci cand esti analfabet functional, dar nu poti procesa informatia, iti intra pe o ureche si iti iese pe cealalta fara a intelege ceva. Parintii sunt primii care isi subestimeaza copiii, neavand habar ca ei pot intelege multe inca din primele luni de viata, cum ar fi imaginile foto si explicatiile pe marginea lor. Sau cititul unei povesti inainte de culcare, lasand loc imaginatiei sa zboare, sa-si doreasca sa afle / invete cat mai mult.

Adevarat ca si scoala din Romania e... asa cum e. Pune mare pret pe memorarea unor texte antice si atat, fara explicatii, fara a da copilului sansa de a pune intrebari, de a invata ce-i cu cei trei de 'i' si de ce nu doar doi etc.

Parintii sunt piatra de temelie in viata copiilor, nu scoala. Parintii sunt cei care-si condamna copiii la analfebetism functional, pentru ca doar atat stiu si ei.

#52
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,609
  • Înscris: 21.06.2016

View Postcosmin_235423, on 13 mai 2022 - 20:14, said:


nu, scoala se face acasa in familie.

cei cu familii haotice arunca responsabilitatea


Sigur, eventual predata de o casnica d-asta cu 8 clase care nu stie ce e cu ea.

#53
cosmin_235423

cosmin_235423

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 815
  • Înscris: 17.06.2018

View Postpasilla, on 13 mai 2022 - 21:05, said:

Familia nu are, in mare parte, nici o calificare pentru a asigura educatia copiilor.

iar "cei 7 ani de acasa" e un slogan coca cola.

#54
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,108
  • Înscris: 29.06.2005
Scoala si familia trebuie sa conlucreze. Oricare din ele, fara cealalta duce la o marja mare de analfabetism functional.

Familia - face educatia de baza care se refera la atitudine, cultiva curiozitatea nativa a copilului si o dezvolta punandu-i la dispozitie uneltele necesare. Parintii au un rol foarte mare aici, incepand de la "cei 7 ani de-acasa" si pana la rabdarea cu care trebuie sa asculte si sa explice oricarei intrebari puse de un micut. Plus observarea inclinatiilor native ale copilului, care pot fi observate chiar de mici (cu jucarii diverse (pentru sporturi, muzica, tehnice....etc) si incurajarea lor.
Tot acasa se continua invatarea de la scoala prin supravegherea copilului la teme, oferindu-i posibilitati suplimentare de intelegere si analiza (carti, cercuri tematice, sport..etc)
Din pacate - multi prefera sa-i puna pe copii la TV, sau la telefon/tableta - doar ca sa taca din gura si sa poata rasufla. De atentia la inclinatii.....nici  nu mai putem vorbi.

Scoala - face educatia stiintifica, adica ii toarna in cap informatii cu nemiluita. Chiar daca pare variatate prea mare, cantitate prea mare - de fapt rolul este sa ofere tuturor informatiile necesare pentru a se dezvolta catre domeniile spre care au interes/inclinatii. Sistemul a fost conceput (initial) decent - unii puteau sa aiba medii de 5 la matematica/chimie/fizica si 10 la romana/limbi straine; si viceversa; si aveau sanse egale sa evolueze in domeniul cu nota 10, dar informatii generale in celelelte domenii - pentru ca admiterile se faceau cu examen, nu cu dosar, ca acum.
Sistemul initial a fost asa: Nota 5 limita de promovare. Nu promovezi - corigenta (iti oferea posibilitatea sa remediezi edficientele). Trecerile intre cicluri se faceau cu examen de admitere(chiar tematica,te duceai spre ce iti place, real sau uman). La 12 clase aveai BAC-ul, ca si confirmare ca nu le-ai facut degeaba. La facultate, examen de admitere.
In conditiile actuale, cand fiecare nou politician schimba sistemul de invatamant pentru ca vrea si poate, nu dupa o logica(a-pro-pos de analfabetism functional...) sistemul, impreuna cu familiile va genera tot mai multi analfabeti functional.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate