Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Sfat achizitie masina SH , Duster/Tiguan
Last Updated: Jun 22 2022 11:12, Started by
AstroNoot
, May 13 2022 09:09
·
0
#1
Posted 13 May 2022 - 09:09
Salut!
Am 20 de ani si recent mi-am luat permisul. Voi mai conduce 2-3 luni un Logan, pana ma mai obisnuiesc, dar totusi vreau sa va cer sfatul legat de achizitia unei masini SH. Caut o masina cu un consum moderat , pe care NU intentionez sa o conduc in oras. Parintii mi-au facut o oferta de neratat, si au spus ca imi dubleaza tot ce am pus deoparte pentru masina. Asa ca, bugetul total ar fi de 10k-11k euro. Dar as putea merge si pana la 14k daca merita. Cerintele mele ar fi: - sa fie spatioasa. Am 1.95 si la un Logan din 2008 aproape ca dau cu genunchii in volan. - sa aiba un portbagaj destul de mare, cu destul spatiu vertical. Pentru munca, am de pus niste echipamente voluminoase, care la Logan nu incap decat pe bancheta din spate -sa aiba garda la sol decenta, sa nu ma doara cand o duc prin sate neasfaltate si mai iau cate-o groapa. -neaparat benzinar -nu ma intereseaza foarte mult puterea, atata timp cat nu se chinuie la deal. -sa fie fiabila si sa pot gasi piese pentru ea destul de usor Pana acum am gasit doua variante: Dacia Duster 2018, 1.6 114CP, 93000 km, toate dotarile, fara navigatie - 10.500 eur sau VW Tiguan din 2012 , 1.4 122CP, 142000KM, toate dotarile, fara navigatie si cruise control - 10.700 eur Exista variante mai bune? Merci anticipat. |
#2
Posted 13 May 2022 - 09:20
Eu as alege Duster-ul. e cu 6 ani mai nou, km mai putini si piese mai ieftine. Deja la Tiguan peste 2 ani va trebui sa-i faci ITP anual.
Intre navigatie si cruise control as alege sa aiba cruise control pentru ca navi oricum e pe Waze mai nou si CC chiar ajuta la drum lung. Edited by mannyx92, 13 May 2022 - 09:20. |
#3
Posted 13 May 2022 - 09:59
#4
Posted 13 May 2022 - 10:04
In locul tau,daca pr misiunea parintilor ramine valabila,mi-as face o oarecare ucenicie pe ceva ieftin,si apoi cu experienta acumulata as considera alta optiune,ami scumpa.
|
#5
Posted 13 May 2022 - 11:37
Melteanu, on 13 mai 2022 - 10:04, said:
In locul tau,daca pr misiunea parintilor ramine valabila,mi-as face o oarecare ucenicie pe ceva ieftin,si apoi cu experienta acumulata as considera alta optiune,ami scumpa. |
#8
Posted 13 May 2022 - 12:40
Dusterul, prin prisma vechimii, dacă ești fixat la alea 2.
Însă dacă nu conduci prin oraș și vrei consum moderat, de ce neapărat benzinar ? Nu prea are sens, iar 1.5 dci s a dovedit un motor fiabil. In fine, tu o vei conduce... |
#9
Posted 13 May 2022 - 12:50
Subscriu la ce a spus @DarthBane.
Motorul ala de 1,6 o sa te duca des la pompa de alimentare. Iar 1,5 dci n-are moarte, intretinut corespunzator. Vezi daca te poti apropia cu bugetul de un Duster SH 1,33 TCE - 130 sau 150CP. Cuplu 250, motoare foarte bune. Incomparabil cu 1,6...asta daca vrei musai benzina. Edit: Dusterul nu-i foarte spatios. La inaltimea ta vei regla scaunul astfel incat in spatele tau nu va mai sta nimeni, poate doar un copil. Edited by ergon, 13 May 2022 - 12:53. |
#10
Posted 13 May 2022 - 13:57
Aceste mini suv-uri nu sunt spatioase cum iti imaginezi. Si ambele motorizari o sa se chinuie la deal asa cum zici, au si consum ridicol. Vrei 4x4 ? Daca nu as merge pe o masina combi. La Duster e ideal 1.5 dci, nu stiu de ce fugi de el.
Vorbim de Duster 1 sau Duster 2 ? Ca prin anii aia s-a facut trecerea parca. Si nu te uita la 2 anunturi, ca in realitate masinile nu prea corespund cu ce vezi in anunt, trebuie sa cauti mult, nu te opri la atat. mannyx92, on 13 mai 2022 - 09:20, said:
Eu as alege Duster-ul. e cu 6 ani mai nou, km mai putini si piese mai ieftine. Deja la Tiguan peste 2 ani va trebui sa-i faci ITP anual. Intre navigatie si cruise control as alege sa aiba cruise control pentru ca navi oricum e pe Waze mai nou si CC chiar ajuta la drum lung. Si daca face ITP anual care-i problema ? Tiguanul e net superior la calitate, tinuta de drum, etc. Duster e masina de pensionari, nu pentru tineri de 20 ani Edited by TruculMagic, 13 May 2022 - 13:58. |
|
#11
Posted 13 May 2022 - 14:20
La ce use case ai descris un Scoda Octavia Scout ar trebui sa corespunda nevoilor (manuala mai veche / automata mai noua) . Spatiu in portbagaj in mod normal suficient insa cu bancheta rabatata chiar poti cara cam orice cu ea . Transmisia 4x4 + garda ridicata+ scuturile suplimentare ar trebui sa te poata duce cam oriunde ai nevoie . Exemplele data sunt diesel (la utilizare externa majoritar nu reprezinta o problema) insa poti gasi si benzina daca acest criteriu e sine qua non .
Duster-ul chiar daca e pe o platforma modificata tot pe Logan e bazat deci in ceea ce priveste confortul la volan la statura ta rezultatul va fi similar. Tiguan ar trebui sa fie usor mai incapator (bazat pe platforma de Golf deci clasa compacta nu subcompacta ) . |
#12
Posted 13 May 2022 - 14:23
1,5 dCi am avut mereu, indestructibil. Zero probleme cu injectoarele sau pompa de injectie. De la PH2 incoace consumul a scazut mult, cu cel putin 2 litri/100km.
|
#13
Posted 13 May 2022 - 14:55
#14
Posted 13 May 2022 - 14:59
Mulțumesc tuturor pentru sfaturi, chiar mi-ati dat mult de gândit
Am zis neapărat benzinar pentru că am înțeles că urmează să fie adăugate taxe suplimentare pentru mașinile diesel, și pe lângă asta, pe timp de iarnă, in loc sa folosesc bicicleta/trotineta/busul o sa folosesc mașină, și mă gândeam că e nașpa dimineata, pe frig. Dar grija mea principala erau taxele suplimentare. Edited by AstroNoot, 13 May 2022 - 15:01. |
#15
Posted 13 May 2022 - 19:05
Duster diesel e doar euro5 si euro6, nu-ti face griji, vor fi tolerate inca multi ani.
|
|
#16
Posted 13 May 2022 - 19:26
Haha, nu te lua după aia de pe topicul " Dieselul dispare în curând" , ăia bat câmpii, topicul are deja vreo 6 ani.
Diesel euro 5 și 6 vor circula liniștit multi ani de acum înainte. Totuși, ce e drept e drept, dieselul se încălzește mai greu. In general au niste aeroterme electrice, nu știu dacă Duster are, Tiguan are sigur. Dacă vei merge 2 km, nu se va încălzi nici aia pe benzină decât când vei ajunge la destinație. La 5 km, da, vei beneficia de mai multă căldură la benzinar. Mai contează și câți km faci anual. Dacă faci sub 15 mii, ia ți benzinar, ăla de 1.6 , e motor care duce sute de mii de km. Vei fi nițel submotorizat, dar merge. Daca sari de 15 mii, 1.5 dci este de luat in calcul. Și ăla duce sute de mii de km și consumă cu 2 litri mai puțin la suta de km decât benzinara. La 2 euro pe litru, se va simți diferența. Bașca, mersul normal cu mașina se face intre 1500 și 3500 de rpm, adică exact in plaja maximă de cuplu a motoarelor diesel. Asta așa, ca să mi sară în cap toți benzinarii 😁 |
#17
Posted 13 May 2022 - 19:58
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users