De ce pui marsarier langa prima viteza
Last Updated: Jul 08 2022 21:16, Started by
Jemapel_cenzuratul
, May 09 2022 21:40
·
0
#37
Posted 10 May 2022 - 10:07
arg, on 10 mai 2022 - 08:39, said:
de frica sa nu intre in viteza racheta. in r nu intra decat daca apesi sau tragi de inel. la inceput cand aveam cerneala proaspata pe carnet, pe golf imi agata cand bagam din 2 in 3, nimeream intre ele. acu nu mai am problema asta. |
#38
Posted 10 May 2022 - 10:12
Sincer, chiar nu va inteleg.
Cat timp masina a fost gandita de un inginer nu de Dorelul de la coltul blocului, si nu are probleme tehnice, trebuie ori sa apesi de schimbator in jos ori sa-l ridici ca sa poti baga in marsarier. Dar asta desigur, daca soferul nu e unul care crede ca vitezele la o masina se schimba la fel de greu ca la tractorul bunicului. Singura masina la care m-am chinuit putin cu schimbatorul era o Dacia 1310. In rest chiar si la Golf-uri 2 din 1800 toamna schimbam vitezele extrem de usor. Edited by Hider141, 10 May 2022 - 10:16. |
#39
Posted 10 May 2022 - 10:24
Nenea Zap, on 10 mai 2022 - 10:07, said: Pun pariu ca NFS-ul pe care il numeai tu scoala de soferi nu avea feature-ul asta asta ce e? https://www.emag.ro/...0/pd/DXTF0YBBM/ Hider141, on 10 mai 2022 - 10:12, said:
Sincer, chiar nu va inteleg. ... |
#40
Posted 10 May 2022 - 11:03
#41
Posted 10 May 2022 - 11:37
#42
Posted 10 May 2022 - 11:44
waterman, on 10 mai 2022 - 11:37, said: Noi care-am făcut școala de șoferi ca boomerii, offline, pe Dacii, nu știm de-astea, simulatoare, onlain, matrix... ca daca te iau la puricat faci 1001 greseli in trafic. iar in situati critice reflexele nu le ai educate corect. Edited by arg, 10 May 2022 - 11:44. |
#43
Posted 10 May 2022 - 12:05
Tu le ai că în NFS e plin de câini și de căruțe, nu?
Ce mi se pare tragic de trist e că tu încă mai crezi că dacă ai joystick de la Logitech ai experiență de șoferie Trist pentru colegii de trafic. |
#44
Posted 10 May 2022 - 12:21
Hider141, on 10 mai 2022 - 10:12, said:
Cat timp masina a fost gandita de un inginer nu de Dorelul de la coltul blocului, si nu are probleme tehnice, trebuie ori sa apesi de schimbator in jos ori sa-l ridici ca sa poti baga in marsarier.. Ai "harta" pe nuca de la schimbător. |
#45
Posted 10 May 2022 - 12:42
Greșeala e de la schimbarea vitezelor cu maneta ținută strâns în pumn, de parcă e gantera de la sală. Când ții maneta doar cu degetele, simți tendința pe care o dau arcurile. Pentru vitezele 3-4 lași maneta liberă pe lateral și doar o împingi ușor în față sau în spate. Pentru vitezele 1-2 se trage spre stânga, iar pentru 5-6(unde este 6) se împinge spre dreapta. Toate astea fără a forța și fără apăsare. Pentru cele la care marșarierul e în stânga față, dai ușor spre stânga până opune rezistență, apoi apeși maneta sau tragi de inel (depinde de sistemul constructiv) și se simte că se deblochează să mai meargă puțin la stânga; dai cât permite și apoi introduci în viteză. La cele cu marșarier în dreapta spate, dai ca la treapta 6, dar nu intră decât în staționare.
Cine vrea să schimbe vitezele ținând maneta strâns în pumn nu are cum să simtă poziția acesteia și e foarte ușor să greșească. De asemenea, poate depune mai multă forță decât e necesar și să forțeze și să uzeze prematur mecanismele. La marșarier, deoarece de obicei nu e sincronizată treapta (pentru că se schimbă doar în staționare) uneori intră mai greu. Atunci trebuie pusă maneta pe 0, eliberat puțin ambreiajul și încercat din nou și merge ușor (cu dublă debreiere, ca la schimbarea vitezelor la cutiile vechi, nesincronizate). |
#46
Posted 10 May 2022 - 13:01
Nenea Zap, on 10 mai 2022 - 12:05, said:
Tu le ai că în NFS e plin de câini și de căruțe, nu? Ce mi se pare tragic de trist e că tu încă mai crezi că dacă ai joystick de la Logitech ai experiență de șoferie Trist pentru colegii de trafic. tragic e ca nu intelegi ca setup-ul ala e genial pt invatat. cel putin pt permis. din cauza ca nu stii despre ce vorbesc batii campii aiurea. p.s. ai permis? |
|
#48
Posted 10 May 2022 - 13:33
trei pagini de replici și contre care dovedesc cu certitudine că viața cutiei manuale a trecut...
priviți înainte, respirați ușor, apăsați butonul „D”, apoi acționați pedala de accelerație priviți înapoi, respirați ușor, apăsați butonul „R”, apoi acționați pedala de accelerație simplu, nu? |
#49
Posted 10 May 2022 - 17:42
Nu oameni buni. Nu m-am exprimat corect. Ce am vrut sa spun este ca sunt dese situatiile in care ies din parcare ( cu spatele ) pe un bulevard si recomandat ar fi sa ii dau repede viteza intai pt. a elibera banda. Numai ca, masina fiind second hand iar marsarierul fiind pozitionat altfel decat am obisnuit ( cu R in dreapta ), ma trezesc uneori plecand de pe loc cu viteza a 3-a ( evident greu ).
Ce am vrut sa spun este faptul ca pt. astfel de situatii, R-ul pozitionat aproape identic cu viteza 1 ( tot stanga sus ), acest design imi zice mereu ca ceva e gresit. Nu va imaginati ca blochez traficul sau ca creez probleme in trafic. Este o simpla discutie despre constructia unei cutii de viteze. Da, schimbatorul are un joc destul de mare si bag in viteza mai mult din intuitie intrucat nu prea opune nici-un fel de rezistenta astfel incat sa imi dau seama cand e in viteza 1 sau 3. Mno. varzeanu, on 10 mai 2022 - 11:03, said: De frica sa nu nimereasca in R cand vrea sa bage I-a, impinge un pic spre dreapta si nimereste III-a |
#50
Posted 10 May 2022 - 18:53
Poți să-ți pui atenționări vocale când bagi într-o anumită viteză, dacă găsești un electrician priceput.
Și nu mai ieși cu spatele in bulevard. |
#51
Posted 10 May 2022 - 19:03
Jemapel_cenzuratul, on 09 mai 2022 - 21:40, said:
Salutare, Incep prin a va spune faptul ca sunt incepator. Am doar 8 luni de cand conduc o masina. Mai fratilor, intradevar, eu sunt incepator dar nu pot sa inteleg care este logica pt. care a i pune marsarierul langa prima viteza. De "N" ori m-am surprins bagand in a 3-a si neintelegand de ce nu trage masina. Initial am crezut ca e o problema cu faptul ca am GPL. Apoi am crezut ca e clapeta, apoi sonda lambda etc. [...] de fapt eu de multe ori atunci cand ies din parcare si dau inapoi, am realizat ca o bag in a 3-a fara sa realizez ( si evident porneste greu sau deloc ). Intrebarea este: Nu este cumva gresit modul in care au gandit inginerii sufletului, o astfel de cutie de viteze ? Mi-se pare mult mai logic sa pui "R" dupa ultima viteza, in coltul opus. Eu zic să te lași de ”sportul” ăsta.... |
|
#52
Posted 10 May 2022 - 19:03
Nu e gresit nimic.Esti obisnuit cu alta configuratie,asta-i tot.Invata-te ca,dupa marsarier,sa scoti din R si impingi levierul in acelasi loc,pentru1.
Ar fi bine sa verifici arcul si selectorul de pe cutie. |
#53
Posted 10 May 2022 - 19:21
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users