Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Free streaming SkyShowtime

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere
 Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 

RENAULT MEGANE SEDAN LIFE 1.3 TCE 140CP/260NM

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
168 replies to this topic

#1
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,383
  • Înscris: 24.09.2017
Salut,

Am intrebat daca vor oamenii jurnal cu masina asta si au zis ca da. Acum, eu nu-s genul care sa faca o calatorie pana nu stiu unde si sa posteze. Asa ca jurnalul va fi despre cum am ajuns sa-mi iau masina, cum se conduce, ce ma deranjeaza si ce apreciez.

Ca sa stiti cam cu ce o compar uite si lista masinilor pe care le-am condus: Opel vectra, Ford focus 2, Dacia Logan, ocazional mai conduc un Touran.
Dupa cum stiti, la momentul actual, preturile la masinile sh sunt sus. Asa ca a venit la mine un vecin care vroia sa-mi cumpere masina. Era 1.2, 73cp, noi intre timp suntem 4, asa ca era greu la deal. Cum am mai zis si in alte dati, cand conduci logan 2(in cazul meu), simti ca ai facut ceva in viata. Deci am vandut loganul 2 plus, in pierdere cu 1000 de euro dupa 6 ani. eu zic ca e bine.

Asa ca m-am apucat sa caut masini. Si era meganul asta pe site la 13.500. Era desigur cu 2 rable si daca il luai prin finantare la pretul ala. 500-700 euro reducere era in plus daca il luai prin leasing de la ei. eu n-am avut 2 rable, ca sa intelegeti fenomenul, a 2-a rabla este 3000 de ron +1500 ron daca este maxim euro 5 si are minim 15 ani. Deci mai puteam sa castig 100 de euro+300 daca masina indeplinea conditiile. Fata de logan nu m-am incadrat nici la reducerea de co2, care mai este si ea 1500 ron si clar nu are gpl. Dar diferenta de 3000 de euro fata de un logan 1.0 cu toate reducerile, eu o consider meritata.

A durat cam 2 luni de cand am dat comanda si pana sa se fabrice, dar a mai durat 3 saptamani pana sa ajunga in tara.

Culoare: white fridge, sau alb frigider sau blanc glacier. Asa a comandat fiu-miu asa am luat, si nici nu vroiam sa dau 500 de euro pe culoare, mai ales ca la pietre sau chei sunt la fel de rezistente. Dupa mine, poate as fi luat albastrul ala ca e mai inchis.

Versiunea Life=cheala. Ehh, nu e chiar asa, am full led, AC manual, geamuri electrice peste tot si 6 difuzoare. Acum, urmatoarea versiune costa 2000 de euro, unde am in plu: jante aluminiu- nu ma intereseaza, daca vreau cumpar eu unele negre sa dea misto. dar poate conduce si nevasta
   card maini libere- nu ma intereseaza
   lumini care stau aprinse 10 secunde dupa ce inchizi masina, se numesc follow me home.
   climatizare automata si tunelul care duce aerul si la pasagerii din spate. de clima  nu-mi pasa, de tunelul ala da(parea interesant), dar eu am copii mici asa ca nu le dau cu aerul chiar la nas. desi poti regla.
   si ecranul de 7 inchi pe care nu poti sa-l upgradezi la cel de 9,3. e bun dintr-un singur motiv, poti sa pui Android Auto si poti sa instalezi camera

Ce mi-ar fi placut sa am: cotiera, care chiar era decenta si camera, dar asta e, am scutit 2000. Cotiera o rezolv eu, cu camera mai greu. Singura optiune a fost roata de rezerva pe 15, 100 de euro.

Cauciucurile sunt Goodyear UltraGrip parca pe 16.
Cheie tip briceag



Puncte forte: masina chiar arata bine, desi mie nu prea imi pasa de lucrurile astea.
interiorul, chiar si in versiunea de baza arata surprinzator de bine si calitativ.
motorul pare ok, in sensul ca se simte turbina cand intra, dar nu e ca la VW de exemplu cand te simti bruscat. aici e mai liniar si mai lin
scaunele sunt absolut superbe. si poti sa stai foarte/foarte jos.
in versiunea asta de echipare nu cred ca trebuia sa primesc volan de piele, dar chiar imi place
ditamai portbagajul
faruri full led

Chestii asa si asa: cutia nu e rea, spre surprinderea mea si avand in vedere asteptarile mele de la Renault. cum ar zice youtuberii un pic notchy. dar e ok. vw parca le au mai proaste. cea de la ford mi-a placut.
  e insonorizata decent, dar in plaja asta de pret nu ma asteptam la minuni. dupa 100km incepe sa se auda vantul
  diametrul de bracaj: 11,3m
  garda la sol 136mm. e ca fordul, am urcat cu el si la Nucsoara, pana unde se urca spre Moldoveanu, deci na vedem
  e lunga
                              e injectie directa si are gpf, asta inseamna acumulari de carbon pe supape si dilutie  daca mergi cu ea prin oras. dar e pentru drum lung si concedii, prin oras am picioare. probabil sunt examplare care au ajuns la 300.000, motorul fiind lansat in 2018.

Inca nu am condus-o sportiv sa vad cum sta pe viraje. Dar suspensia parea decenta, mai revin cu updateuri. La nevasta ii placea, copiilor le place. O sa revin cu poze cand o sa am timp. Ahh si inca nu stiu cum sa umblu la meniul ala din mijloc, dintre turometru si vitezometru.

Edited by bobitad, 04 May 2022 - 17:48.


#2
stevetlangat

stevetlangat

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,737
  • Înscris: 24.10.2019

 bobitad, on 04 mai 2022 - 17:43, said:

Ahh si inca nu stiu cum sa umblu la meniul ala din mijloc, dintre turometru si vitezometru.
Butoanele de pe volan din dreapta. Te muti intre cele 2 meniuri cu butonul cu 2 patrate.

Condus recent una cu 20k+ km.
Cutia, mai exact timonieria e jale. Un pic mai bine decat Dacia 1310.

Am crezut ca a fost abuzata masina. Dar daca de noua zici ca e asa...

Motorul e fain. Trage frumos cand intra turbina.

Sa o stapanesti sanatos.

Edited by stevetlangat, 04 May 2022 - 18:28.


#3
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,383
  • Înscris: 24.09.2017

 stevetlangat, on 04 mai 2022 - 18:27, said:

Butoanele de pe volan din dreapta. Te muti intre cele 2 meniuri cu butonul cu 2 patrate.

Condus recent una cu 20k+ km.
Cutia, mai exact timonieria e jale. Un pic mai bine decat Dacia 1310.

Am crezut ca a fost abuzata masina. Dar daca de noua zici ca e asa...

Motorul e fain. Trage frumos cand intra turbina.

Sa o stapanesti sanatos.
merci de ajutor. mie nu mi s-a parut jale timoneria. pentru mine e o surpriza placuta. ma asteptam sa fie mult mai rea. doar ca nu e ca un Ford, precisa. cum am zis e notchy, nu as spune ca agata, doar ca nu e asa sportiva. trebuie sa o iei usurel, nu brutal.
daca i-as da o nota ar fi un 7.5, cam pe acolo cu VW.

ambreiajul parea ciudat, dar o sa revin cu pareri si nici nu-l prea simteam, ca am mers 60km pana acum. si franele au fost decente ca deja era sa fac un accident. se bagase unu cu un Duster aiurea, ala din fata mea frana, eu frana, mai era si ud pe jos. la inceput am apasat usor pedala, dar cand am apasat-o la podea a fost ok.

Edited by bobitad, 04 May 2022 - 18:41.


#4
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Sa o stapanesti sanatos !
Parerea mea este ca ai gresit cu cei 2000 euro, mai ales ca ai copii, confortul in spate este important.
Ac-ul se poate regla si nu trebuie sa le dai aer in freza ca se poate indrepta fanta in jos, are rotita de deshidere la fel ca in fata si bonus are guri si sub scaune prin care vine Ac. Pe langa asta ai clima duala, adica nevasta putea sa isi seteze 25 de grade si tu 17 sau, iarna eu de exemplu am 24, copilotul full caldura.
Cotiera si tunelul median fac toti banii, nu imi  mai imaginez masina fara asa ceva, spre dezamagirea ta nu vei gasi ceva ok AM.
Ecranul ala mic este foarte ok, desi eu am varianta initiala de Megane IV , ai comenzi manuale la clima, etc, nu ti-ai fi dorit ecran mare. Integrarea cu telefonul  este bestiala.
Insonorizarea este in functie de echipare, mergi la un drivetest cu o echipare Intens, o sa simti diferenta.
Vezi ca este un forum foarte ok al marcii, reno.ro, gasesti info despre ce vrei acolo.
Spor la pedalat, ia-o usor macar 1000 de km, fara sa sari de 3000 rpm.

Edited by icssizero, 04 May 2022 - 19:10.


#5
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,383
  • Înscris: 24.09.2017
incerc sa o tin sub 3000. dar in traficul de azi, trebuie sa te bagi si etc. dar nu o sa abuzez.

cat despre optiuni, sunt bune de avut. sa o dam in engleza, nice to have vs must have. pentru unii sunt importante, pentru mine nu. am zis ce regret, cotiera si camera spate. cotiera nu e ceva important si se rezolva oarecum, camera spate era esentiala. dar cum am mai zis, asta o sa fie masina de drum lung. prin oras ma deplasez perpedes.

m-as mira sa fie insonorizarea altfel pe modele mai scumpe. nici n-am facut drive test cu masina inainte sa o cumpar. stiu de forumul reno, am citit cam tot ce se putea citi. eu cred ca-s singurul om care a vazut toate reviewurile de pe youtube si a citit pe forumuri cam tot.

inca niste note. am gresit cu rabla, masina trebuie sa fie euro 3 sau sub, nu euro 5 cum scrisesem.
masina mai m-a impresionat in sensul ca pare bine facuta, solida. eu ma asteptam sa fie un Logan mai dichisit. dar nu, chiar se simte ”solida”, de la usi pana la portbagaj.

#6
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
😂😂
Nu chiar, eu am cumparat masina fara drivetest, am mancat filmele lui Robert de pe Turatii si am condus prima data motorul de 1.2 pe masina mea, m-am dat cu un diesel asa de pamplezir dupa ce platisem avansul si aveam masina in productie.
La drum lung este foarte ok, am facut peste 4000 km in concediu, daca pe Logan opream din 3 in 3 ore sa imi intind oasele, la asta am bagat 800 de km fara stres...aici vine treaba cu tunelul median si cotiera.
Camera spate ma costa 100 euro, poate nici atat insa avand senzori nu am nevoie, singura chestie care asi fi dorit-o era cruisecontrol adaptiv insa cum nu avem autostrazi in Ro, nu e chiar must have.
Poate e mai usor sa iti pui tableta la facelift, nu stiu, sunt persoane care fac astfel de modificari, cred ca merita.
Ai facut o alegere buna una peste alta.
Sa te bucuri de ea !

Ps: vezi ca are si plastic la greu...in aripi 😉

#7
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,383
  • Înscris: 24.09.2017
stiu de plasticul din aripi. e ca sa-si ia zborulPosted Image  cam toti au zis la unison ca masina e confortabila la drum lung. eu de exemplu consider senzorii nefolositori. adica, de parcat o parchez eu cumva, nu mi-e teama de asta. dar problema mea e cand te duci si parchezi pe o strada aglomerata si cand vrei sa pleci vine masina dupa masina. si efectiv trebuie sa stai cu capul intors minute multe ca sa iesi de acolo si inebunesti.

o sa incerc sa ma descurc asa. nu-mi plac chestiile aftermarket. nevasta a zis ca nu prea ar avea chef sa conduca. asa ca o sa fiu mai atent. sunt destui pe aici care pun tablete sau fac diverse, suntem recunoscuti la nivel national, dar mai bine pas.

Edited by bobitad, 04 May 2022 - 19:57.


#8
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,697
  • Înscris: 29.10.2017
Sa o stapanesti fara probleme... Deci ai scapat in final de loganul ala la momentul optim
Dar nu am inteles ai luat masina cu o singura rabla, fara nicio rabla? Cat ai platit in final masina in euro si bonul rabla in ron

#9
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,590
  • Înscris: 31.01.2010
S-o folositi sanatos si cu placere!!

#10
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,383
  • Înscris: 24.09.2017

 stalker2142, on 04 mai 2022 - 20:19, said:

Sa o stapanesti fara probleme... Deci ai scapat in final de loganul ala la momentul optim
Dar nu am inteles ai luat masina cu o singura rabla, fara nicio rabla? Cat ai platit in final masina in euro si bonul rabla in ron
multumesc. pai loganul avea si probleme electrice pe care le-am detaliat in alta parte. omul care a cumparat-o stia desigur de ele, deci pentru mine a fost win-win. si cum am mai zis, era obositor la drum lung. acum cand n-ai e buna si asta, n-am de ce sa ma plang, multumesc lui Dumnezeu. dar ce nu am scris e ca pentru mine are si sens financiar sa fac tranzitia asta. dar asta e o discutie mai lunga si daca se doreste, pot explica.

am luat-o doar cu o rabla. o sa detaliez aici procesul ca sa fie clar. eu nu aveam nici o rabla de dat. m-am dus la dealer, el mi-a zis ca tichetul costa 2500 ron. banii sunt in lei, fiindca si el ii da la randul lui omului de la care ia rabla.bine. si un pic bonus pentru el. iar tu nu faci decat sa scoti fiscalul de la anaf si de la primarie de unde sa reiasa ca nu ai datorii. asta e partea ta.

pretul final nu pot sa ti-l zic, nu fiindca ar fi un secret, ci fiindca eu mai beneficiz de niste reduceri fata de omul obisnuit. dar pretul este cel de pe site fara a 2-a rabla si fara prima de leasing, ca eu am avut banii + un discount.

Edited by bobitad, 04 May 2022 - 20:35.


#11
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,854
  • Înscris: 06.10.2008

 bobitad, on 04 mai 2022 - 19:21, said:


masina mai m-a impresionat in sensul ca pare bine facuta, solida. eu ma asteptam sa fie un Logan mai dichisit. dar nu, chiar se simte ”solida”, de la usi pana la portbagaj.

Totusi e Megane nu Symbol. Am mers si eu cu vreo 2 Clio de generatie veche, unul 140k si unul 170k si pe cuvant daca Loganul meu cu 190k  (tot vechi la 190k atunci) nu era mai bun, mai bine "inchegat" si considerabil mai putin zgomot si "greieri". Alea erau troace fata de Logan. Nici nu au avut grija de ele.

#12
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,372
  • Înscris: 28.10.2018
Felicitari pentru achizitie si pentru taria de a rezista sa adaugi chestii la pretul de baza. Astia care rezista la faza asta mie personal mi se par super-oameni. Vorbim de masina comandata nu de masina cumparata din stoc.

#13
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Asta n-am inteles-o, felicitari ca ai luat AC manual si nu ai luat clima bizona si pentru pasageri spate ?
Pai asa la 13k putea sa isi ia si Logan cu Ac Manual...stai ala avea navi, nu e bine !

#14
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
o masina faina, sa o conduci cu spor. am avut la dispozitie un 1.3 tce de 115 cai si se infingea super bine, se simtea destul de bine lucrata si inauntru chiar daca am avut si eu o versiune almost "cheala", cu AC manual, becuri halogen si fara cotiera.

ce mi s-a parut mie destul de problematic cat am avut-o pe mana, dar nu cred ca e neaparat tipic acestei masini (ci noului trend in auto) e ca e extrem de fragila la bara fata. am dat usor peste un caine cu 20 la ora (franat puternic de la 60 la ora) si mi-am fisurat o parte din bara. si prin RO mai dai de maidanezi de astia care sar de nicaieri...

Edited by horhescu, 04 May 2022 - 23:35.


#15
icssizero

icssizero

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 28.02.2022
Confirm 😂 au capu tare maidanezii !

#16
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018
Au, au ... a tras un rostogol si a plecat in treaba lui, bara in schimb e de unica folosinta :)))) la gunoi...

#17
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,689
  • Înscris: 22.11.2007
Una din putinele masini de clasa compacta care se pot lua la preturi decente. De apreciat si ca motorul de 140cp este primul, cel mai slab pe benzina in acest moment (in anii trecuti pe aceasta caroserie era 1,33 cu 115cp parca si un timp a fost si un 1.0 115cp)

Masina nu exceleaza la dotari (apropo ai senzori de parcare?) dar are un minim necesar desi unii isi doresc mai mult pt 2022. Lipsa Tunelelor de aer uneori se cam simte, in sensul ca trebuie sa faci prea frig in fata ca sa se simta si in spate. Sau prea cald. Dar se poate trai si fara ele, 90% nici nu vor simti vreodata ca nu le au.

#18
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,383
  • Înscris: 24.09.2017

View Postabac, on 04 mai 2022 - 21:54, said:

Felicitari pentru achizitie si pentru taria de a rezista sa adaugi chestii la pretul de baza. Astia care rezista la faza asta mie personal mi se par super-oameni. Vorbim de masina comandata nu de masina cumparata din stoc.

Quote

sta n-am inteles-o, felicitari ca ai luat AC manual si nu ai luat clima bizona si pentru pasageri spate ?
Pai asa la 13k putea sa isi ia si Logan cu Ac Manual...stai ala avea navi, nu e bine !

eu am ales masina asta fiindca:
1.platforma e cmf c/d, cam ce poate sa ofere mai bun Renault. e o platforma mai axata pe confort
2.motorul si cutia sunt mai mult decat ok
3.interiorul, scaunele, insonorizarea sunt aproximativ la aceasi nivel ca golf, astra, scala, focus si altele.

adica, lucrurile de baza sunt ok, cel putin comparativ cu loganurile, ca am mers si cu cele noi. de ce sa nu iau logan ”mai” dotat? pai loganul in ultima si singura varianta valabila are mai putine dotari ca asta. da, poti pune clima si are tableta. am mai spun ca nu ma deranjeaza lipsa climei, am condus masini si cu clima si fara, nu e clima ceva care sa ma impacteze. iar tableta aia care probabil costa 100 de euro, nu e ceva care sa ma incante.
chestiile astea cu dotarile sunt ca discutiile despre ”cat cheltuiti lunar”, unii o sa zica 2000 ron, altii zic 2000 de euro. si de aici discutii interminabile despre nimic. o sa scriu aici daca e vreo dotare pe care mi-as fi dorit sa o am si nu o am.

nu am nici senzori de parcare, fiindca nu am considerat ca am nevoie, parcari fac fara probleme. camera intradevar ar fi fost buna si aia e ceva ce as fi pus.

ca sa mai adaug ceva context, eu locuiesc intr-un oras mic, unde ma plimb pe jos de obicei. masina o folosesc doar cand ma duc la parinti(cativa km) sau cand vrea nevasta sa ia jumatate de kaufland/lidl. in rest si cand fac cumparaturi mici ma duc pe jos. o sa o folosesc pentru plimbari lungi in general si cand ma mai duc in orasul ”mare”.

Edited by bobitad, 05 May 2022 - 06:14.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate