Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Tot ce tine de utilizare/servisare corecta cutii automate in general.

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,747
  • Înscris: 12.09.2015
Salutari membrii Sofpedia.
O sa incep eu acest topic cu, automata CVT montata pe un Avensis 2006 benzina 1.8 , cu intrebari sau sugestii .Detin o masina echipata cu aceasta cutie si sunt putin nemultumit deoarece uleiul a fost schimbat de reprezentanta doar la 180 000 de km. pentru ca asa este recomandat de producator(spun ei) .Intradevar cutia se comporta impecabil dar totusi am mari indoieli ca acel ulei isi pastreaza fiabilitatea la atati km. ,chiar daca aceasta cutie este mai simpla si nu are ambreiaj ,sau cel putin eu asa stiu(poate am fost informat gresit de service).
In schimb am vazut o postare a unui membru softpedia care m-a pus pe ganduri serios,si anume faptul ca maneta schimbatorului de viteze(la toate cutiile automate) nu trebuie pusa in pozitia P (parking) decat dupa ce este oprit motorul??? Corect sau fals?? Eu habar nu am,sincer.Am cautat si in cartea de utilizare a masinii(care este destul de groasa) si eu nu am gasit asa ceva referitor la instructiuni.
Astept orice idei ,sfaturi dar si critici(ma bucura criticile Posted Image ) din partea celor ce au mai multe cunostinte decat mine pe acest subiect.Multumesc anticipat.
Cu scuzele de rigoare ,daca nu am postat in topicul corespunzator rog un moderator binevoitor sa mute topicul acolo unde e locul lui(eu nu am gasit nici unul dedicat cutiilor automate de pe autoturisme).

Edited by PiticVerde, 30 April 2022 - 16:12.


#2
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,260
  • Înscris: 06.07.2007
Esti sigur ca cutia e CVT? Din cate tin eu minte pe generatia aia de Avensis 1.8 s-au pus doar cutii clasice cu convertizor de cuplu.
Cvt-ul (Multidrive S)a aparut la urmatoarea generatie

In P se pune inainte de a opri motorul. Ce a spus acel utilizator e o tampenie

Edited by dan1980_25, 30 April 2022 - 16:35.


#3
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,224
  • Înscris: 13.03.2017
Mai ... acuma nu vreau sa pornesc un "razboi" Posted Image
In general producatorii auto recomanda schimbarea uleiului de transmisie la fiecare 150.000- 200.000 de kilometri in functie de cutie si masina.
Acum ... multi "specialisti" spun ca uleiul trebuie schimbat la fiecare 70.000 kilometri sau la fiecare  2-3 ani.
Eu sunt de acord cu toti si il schimb undeva la 110-120.000 Posted Image
No problem

Cat despre pozitia P
In momentul in care punem levierul in pozitia P, transmisia este blocata de un pin metalic.
Pentru ca pinionul ala sa nu preia toata sarcina, mai intai trag frana de mana dupa care pun in Park si ... opresc motorul
No problem

#4
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,747
  • Înscris: 12.09.2015

View Postdan1980_25, on 30 aprilie 2022 - 16:32, said:

Esti sigur ca cutia e CVT? Din cate tin eu minte pe generatia aia de Avensis 1.8 s-au pus doar cutii clasice cu convertizor de cuplu.
Cvt-ul (Multidrive S)a aparut la urmatoarea generatie

In P se pune inainte de a opri motorul. Ce a spus acel utilizator e o tampenie

Masina este 2006 versiunea cu facelift(cu semnalizare in oglinzi).Sincer eu credeam ca este CVT,am cautat si pe site-uri,in cartea masinii dar nu am gasit nicaieri informatii tehnice despre acesta cutie...Ces tiu despre cutii clasice cu convertizor de cuplu este ca au un consum putin cam mare de combustibil dar sunt cele mai rezistente cutii automate.Ai un site ceva unde se pot vedea detalii tehnice referitoare la aceasta cutie de pe acesta masina?.Chiar sunt in ceata totala acumPosted Image.

Edited by PiticVerde, 30 April 2022 - 17:12.


#5
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

View PostPiticVerde, on 30 aprilie 2022 - 16:11, said:

In schimb am vazut o postare a unui membru softpedia care m-a pus pe ganduri serios,si anume faptul ca maneta schimbatorului de viteze(la toate cutiile automate) nu trebuie pusa in pozitia P (parking) decat dupa ce este oprit motorul??? Corect sau fals
Treci din D în P după ce s-a oprit mașina, nu motorul.

#6
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007

View PostNaijax, on 30 aprilie 2022 - 16:35, said:

Mai ... acuma nu vreau sa pornesc un "razboi" Posted Image
In general producatorii auto recomanda schimbarea uleiului de transmisie la fiecare 150.000- 200.000 de kilometri in functie de cutie si masina.
Acum ... multi "specialisti" spun ca uleiul trebuie schimbat la fiecare 70.000 kilometri sau la fiecare  2-3 ani.
Eu sunt de acord cu toti si il schimb undeva la 110-120.000 Posted Image
No problem

Cat despre pozitia P
In momentul in care punem levierul in pozitia P, transmisia este blocata de un pin metalic.
Pentru ca pinionul ala sa nu preia toata sarcina, mai intai trag frana de mana dupa care pun in Park si ... opresc motorul
No problem
E foarte important modelul de cutie, la dsg si cvt intervalul e cam de 60k km, 100k era strict la convertizoare, dar si acolo s-au schimbat lucrurile si au scazut intervalele, la GM se recomanda intre 40 si 60k in functie de exploatare, daca te iei dupa producator ai sanse sa nu ajungi la 200k fara probleme, mai ales pt ca filtrul e inaccesibil, la rulajul ala uleiul ala e oricum negru, daca nu e schimbat.
Nici Ford nu da interval de schimb la cutia de pe focus 2 si fiesta contemporana, asta desi au joja si poti vedea oricand starea uleiului.
Pe drum drept nu e necesar sa tragi frana de mana.

View PostPiticVerde, on 30 aprilie 2022 - 17:10, said:



Masina este 2006 versiunea cu facelift(cu semnalizare in oglinzi).Sincer eu credeam ca este CVT,am cautat si pe site-uri,in cartea masinii dar nu am gasit nicaieri informatii tehnice despre acesta cutie...Ces tiu despre cutii clasice cu convertizor de cuplu este ca au un consum putin cam mare de combustibil dar sunt cele mai rezistente cutii automate.Ai un site ceva unde se pot vedea detalii tehnice referitoare la aceasta cutie de pe acesta masina?.Chiar sunt in ceata totala acumPosted Image.
Cauta Toyota U341E, ala ar trebui sa fie modelul cutiei.

Edited by _-livio-_, 30 April 2022 - 21:05.


#7
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,916
  • Înscris: 03.12.2005

View PostPiticVerde, on 30 aprilie 2022 - 17:10, said:



Masina este 2006 versiunea cu facelift(cu semnalizare in oglinzi).Sincer eu credeam ca este CVT,am cautat si pe site-uri,in cartea masinii dar nu am gasit nicaieri informatii tehnice despre acesta cutie...Ces tiu despre cutii clasice cu convertizor de cuplu este ca au un consum putin cam mare de combustibil dar sunt cele mai rezistente cutii automate.Ai un site ceva unde se pot vedea detalii tehnice referitoare la aceasta cutie de pe acesta masina?.Chiar sunt in ceata totala acumPosted Image.

Uita-te la turometru atunci cand accelerezi. Daca sta fix in timp ce viteza creste e o forma de CVT, indiferent de marca.

#8
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,747
  • Înscris: 12.09.2015

View Postsebulbus, on 01 mai 2022 - 12:06, said:

Uita-te la turometru atunci cand accelerezi. Daca sta fix in timp ce viteza creste e o forma de CVT, indiferent de marca.

Cateodata turometrul sta fix(de aici si banuiala ca e CVT) cand accelerez dar uneori se misca,asta si in functie de cat de tare apas pedala de acceleratie,cutia avand un mod sport automat,dar din ce am observat in cei 4 ani de cand o detin eu, ar avea 3 moduri in care schimba vitezele,unul de consum ,unul mediu si unul agresiv /sport.Vitezele se schimba imperceptibil,foarte greu de observat ,uneori imi dau seama doar dupa turometru(exceptand cand merg agresiv in depasiri fortate atunci cand este necesar).Oare acesta este motivul ca uleiul a fost schimbat doar la 180 000 de km ,cutia fiind hidramate?Am cautat pe ceva site-uri din "strainezia" si acolo am gasit ca uleiul s-ar schimba intradevar daca cutia chiar este clasica la un numar asa de mare de km.De la ultimul schimb ce s-a facut in reprezentanta(nu cunosc metoda,prin gravitatie,prin spalare cu aparat) am facut 45 000 de km,masina avand acum 225 000 de km.

Edited by PiticVerde, 02 May 2022 - 11:38.


#9
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007
cvt-ul tine turatia fixa in zona de cuplu maxim cand o calci serios, convertizoarele (hydramatic e o denumire de la GM) urca pana la linia rosie si apoi schimba treapta.
poti sa o pui in mod manual, pleci de pe loc si vezi cate trepte ai, cea cu convertizor are 4, iar CVT-ul simuleaza 7, parca, dar oricum eu unu nu cred ca s-a pus CVT pe modelul ala pana in 2008-9.

#10
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,260
  • Înscris: 06.07.2007
Nu s-a pus. Este o cutie automata cu convertizor si 4 trepte de viteza. Atat.

#11
sebastian-ionescu

sebastian-ionescu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 18.07.2023

 DanyHiker, on 02 mai 2022 - 19:56, said:

Nu s-a pus. Este o cutie automata cu convertizor si 4 trepte de viteza. Atat.
mi-am ținut respirația ca la final sa aflu ca nu e CVT

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate