Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ford Fiesta va fi scos din fabric...

Rezolavre aux masina

Audi a4 b7 2.0 TDI Automat

Instalare pardoseala de brad pe p...
 Copil cu droguri - "nu e un r...

[Chestionar] Relația dintre agres...

Huawei Watch Ultimate

Prindere camere de supraveghere i...
 Diferenta an constructie bloc cer...

Kill Boksoon (2023)

problema vanzare cumparare auto

Masina automata oraș 17k
 Recomandari firma colectat mobila...

Pensionarea "decreteilor"...

complex rezidential Bucuresti cu ...

Blu Ray ASUS BW-16D1HT
 

Alfen Eve Double Pro - statie de incarcare

- - - - -
  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,338
  • Înscris: 26.11.2001
Cum ma uitam eu frumos pe ce mai e nou in proiectul evcc.io , am observat ca sunt suportate mai multe statii de incarcare EV, in special de pe piata germana.

Acol exista niste reguli foarte germane si un program gen AFM, care sponsorizeaza astfel de statii de incarcare, DAR pt a fi inscrise in program, statiile trebuie sa poate fi si controlate de la distanta (comunicatii), deci cam toate suporta Modbus si sunt incredibil de scumpe si "over engineered".

BTW, ADAC iar a facut un test de statii de incarcare EVSE de pe pta germana.

Ideea este ca pe OLX am dat de o statie Alfen Eve Double Pro si am negociat un pret foarte bun pentru ea, deci odata ajunsa acasa, a trebuit sa vad cu ce se mananca.

Exista un video de instalare foarte util, dar documentatia este destul de firava in rest, fiind de fapt aparate ce se doresc a fi montate de instalatori autorizati in Germania si Olanda.

Modelul meu este 2x22kW si necesita alimentarea cu 2 cabluri de bransament de 22kW (daca ai asa bransament), dar eu aveam deja tras un cablu pt 22kW (5x6mmp), deci am adaptat cablul si am limitat fiecare priza la 11 kW din software, dar despre aventura asta mai jos.

Attached File  install.jpg   209.42K   35 downloads

1. Am montat pe pozitie statia, care e grea si mare.
2. La interior totul e dublu si bine facut.
Are 2x sigurante Type 2 si 2 contoare smart + placa de control, RFID, LCD, GSM, Ethernet (nu are wifi) etc

Attached File  1.jpg   341.46K   32 downloads Attached File  2.jpg   190.75K   27 downloads

3. Am injurat ca nu are Wifi, pt ca urasc sa fac mufe RJ45, dar dupa 10 incercari, am reusit.

4. In manual si in aria lor de suport, scrie ca exista o aplicatie de Windows - Ace Installer (pt care ai nevoie de cont instalator), dar care acum e depasita si se pot face setarile din aplicatia de mobil Alfen MyEve.

M-am logat cu parola de owner in aplicatia de mobil, am accesat grozavia, dar orice modificari faceam, se restarta, dar nu erau aplicate (read only).

Am cerut cont de instalator pt aplicatia Ace Installer pe https://aftersales.alfen.com
L-am primit si am instalat programul, dar contul NU mergea....

la un moment dat, dupa porniri si restaturi, aplicatia a detectat un upgrade disponibil (de fapt incarca baza de date cu noi useri), si l-a descarcat intr-o secunda, apoi am putut sa ma autentific in ea.

Aici am descoperit ca statia are multe setari, unele dintre ele ma depasesc, altele nu prea au explicatii, dar mai ales ca diverse functii pot fi activate cu licenta, ce se cumpara separat, cum ar fi cea de "active balancing", de care am nevoie pt a controla incarcarea in functie de productia PV!

Dupa aceea, a mers sa intru din aplicatia de mobil si sa fac upgrade firmware la ultima versiune! (merge doar de pe mobil upgrade-ul)

Attached File  165813339-795a23d8-3441-4e30-80d1-cd10ee5ec5ae.jpeg   119.46K   26 downloads

Attached File  165813361-4dec0e55-612b-4c03-996b-7104a33c0d10.jpeg   100.82K   35 downloads

Am descoperit ca are si 1p/3p switch Posted Image

Ok, hai sa cumparam licenta, cu pret secret.

Am facut ticket de suport si mi s-a spus ca a fost vanduta printr-un partener, iar doar partenerul imi poate livra licenta.
Am contactat partenerul si destul de rapid am primit invoice: 213 EUR, pe care l-am platit prin transfer bancar si astept sa incaseze saptamana viitoare, apoi sa trimita licenta.

A... si mi-am pus custom logo autoevolution.com


====

Licente si optiuni Alfen (gogole translate plz)
https://service.volt...en-und-Optionen
https://www.voltus.d...-single-double/


Attached File  logo.jpg   94.83K   45 downloads

#2
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,350
  • Înscris: 01.03.2013
Cu acest cleste poti taia pinii terminali sertizati, fara sa-i deformezi, daca sunt prea lungi si raman pe afara (prima poza).
Si este foarte bun pentru taiat cabluri si conductori.

https://www.hornbach...-160mm/3817744/

#3
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,338
  • Înscris: 26.11.2001
Da, de obicei ii tai, dar acum au intrat la mm, iar daca ii scurtez cu sficul, aveam probleme sa mai intre.
O sa iau si asemenea cleste Posted Image

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 22,160
  • Înscris: 22.05.2003
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mkgLHN_sVFA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

E interesant ca au sistemul de Load Balancing SCN integrat si nu necesita teoretic controller exteior (superior).

Problema este ca Alfen e foarte scump.

Tot teoretic, daca ai net, poti lega pe un bransament X Go-e Charger si fac load balancing automat.
Nu stiu dc exista limita de aparate ce se pot lega la Go-e Charger.

#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,338
  • Înscris: 26.11.2001
Aicio discutie interesanta, pt ca statia e ff populara in NL

Sunt praf oamenii, adica aplicatia de mobil face setari gresite, e un esec si nu renunta la ea.

Intre timp, pt ca sunt baieti destepti, au scos un firmware nou, care apare pt upgrade, dar esueaza orice ai face.
In changelog spun ca se schimba bootloader, iar pt a putea trece de la v5 la v6, mai e nevoie ca ei sa dea un micro-firmware, candva!

Cu v6, aparent vei putea sa incarci direct din surplus fotovoltaic, daca ai avea un contor de bransament cu mufa P1, chestie ce nu exista in Romania.

#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,338
  • Înscris: 26.11.2001
Firmware v6 aduce suport pentru incarcare din exces PV.
Daca si pana acum merge, insa doar cu un soft de management extern (gen EVCC), acum au apararut versiuni noi in panoul de control, insa nu e terminat procesul.

Teoretic poate citi datele de la un contor cu Modbus (inca nu se stie ce mdoele) sau un contor de bransament cu port P1 (populare prin vestul Europei).

Ce zice cineva de la suport:

Citat

Hello everyone, this is Serge van Alfen.
Solar charging is indeed under development, but we are looking very closely at whether this works well before we roll it out in a wide release. So not yet a given that this is in FW6.2. The 6.2 RC release notes state the following:

======
Solar charging
Added two modes for solar charging: minimum power mode and suspend mode.
In minimum power mode the vehicle will be charged with a minimum power level regardless of the actual excess PV power measured. If measured excess power is higher than this power level the charge rate will be adjusted accordingly.
Added a minimal charging current setting for solar charging
In suspend mode the vehicle will only be charged if the measured excess PV power is higher than the minimum power level supported by the vehicle. A parameter renewableShare is introduced to allow charging at lower excess power levels by defining the minimum share of the charge that needs to be provided by excess PV power. The remaining share of the charge power will be sourced from the grid.
Added 5% hysteresis when comparing the current renewable share with the minimum renewable share.
There's now a 60 second debounce period for the renewable share when starting and stopping charging in suspend mode.
Enabling solar charging will force the charging station to single phase charging.
Switching back to 3-phase charging after solar charging is disabled requires a reboot.
When P1 communication is lost, minimum current is used for min power mode, and 0 current in case of suspend mode.The charging bar on the screen will now turn yellow when solar charging is ongoing and we are actually using solar power
The LED will now continuously glow yellow while charging using solar energy. If solar charging is configured to suspend mode and not enough power is available the LED will blink light blue/yellow.

Sidenote: This entire feature is currently only designed for Eve Singles. Using this feature on an Eve Double could lead to unintended charging behavior.
====

So the functionality still has its limitations for now, but we want to refine this in several releases in the coming months.
If there are any questions about this, let me know!
If you are at the Solar Solutions fair next week, be sure to visit the Alfen stand, where I (or one of my colleagues) will give a solar charging demo.

Attached Files


Edited by Courage, 18 March 2023 - 13:00.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate