Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Enel - problema index gaze autocitit/citit distribuitor si compensare factura

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 27.08.2021
Scuze pentru repost de la thread-ul general, am sperat la mai multa vizibilitate.

Am o problema cu Enel si nu stiu cum sa o rezolv. De cand am trecut in octombrie la ei de la Restart, desi am dat in fiecare luna indexul si au fost si 2 citiri ale distribuitorului, in decembrie si martie, in fiecare luna ei emit factura calendaristic, pe baza "estimare distribuitor", mentionand indexul autocitit/citit de distribuitor in factura dar neemitand pe baza lui.

Am sunat in ianuarie la ei, au zis ca se rezolva la urmatoarea factura, nu s-a intamplat.

La 1 aprilie dimineata  le-am trimis si lor si distribuitorului poza cu indexul si le-am cerut fie sa emita factura la 31 martie cu indexul autocitit transmis prin poza, fie in perioada 6-10 aprilie normala de transmitere a indexului autocitit, pe baza lui. Enel a raspuns laconic ca a inregistrat indexul, distribuitorul ca facturarea tine de Enel.
Factura au emis-o acum cateva zile, bineinteles tot cu estimare.

Problema e ca estimarea e mult mai mica, gen cu 80-90 mc, fata de real. Asta duce, daca pastreaza estimarea, la pierderea compensarii de 40%, daca imi muta consumul in mod fictiv dincolo de 31 martie. In contract e prevazut ca se foloseste estimarea doar daca nu se transmite indexul autocitit.
Sa le contest factura la Enel, si apoi daca nu accepta sa trec la ANRE si ANPC? Alte sugestii?

Multumesc!

#2
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,687
  • Înscris: 29.10.2017
Si eu am probleme cu Enel-ul pe partea de energie electrica, nu mai intru in detalii dar parca vorbesti cu roboti ..le faci sesizari, ii suni, te pun sa trimiti diverse
Trebuie sa le faci sesizare la care atasezi poza dupa contor in care sa se vada seria lui...si sa le ceri sa-ti storneze factura si sa emita alta in baza indexului citit prin sesizare.

#3
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 27.08.2021
O sa fac si asta dar dupa ce scrisesem o pagina intreaga in care le explicam detaliat, faceam comparatia cu contractul de en. el. unde emiteau corect pe baza indexului, si ei raspund "indexul a fost inregistrat" am uneori senzatia ca partea cu robotii e chiar reala si au un AI care a citit in text index si a raspuns automat. Am vazut ca si pe FB-ul lor se plang oamenii de aceeasi problema.

#4
cuculea

cuculea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,182
  • Înscris: 08.12.2006
Nu ai ce sa le faci...la tota lumea fac asa , cu gazele cel putin.

Si eu am la ei gazele si la fel procedeaza, am din Noimembrie anul trecut , au facut doua regiularoizari pana acum..chipurile citiri de la distribuitor, dar nu sunt , caci am contorul in fata si vad ce au pus pe factura si ce e pe contor. Total din burta puse citirile

Deci...stai linistit ca nu esti singurul.

#5
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 27.08.2021
Daca ar fi doar vorba de platit mai mult in avans sau mai putin in avans si diferenta mai tarziu as fi acceptat in sila si nu mi-as mai bate capul. Dar as pierde estimez vreo 50 de lei definitiv fiindca consumul din martie, cand era compensat, este mutat in prezent in aprilie, cand nu este compensat. Si e si ridicol sa primesti raspuns ca a fost inregistrat indexul si apoi sa-l ignore cu desavarsire. Ma intreb daca asa ar fi facut si daca estimarea lor era mai mare decat cea reala si astfel as fi primit mai multi bani pe compensare decat ar fi fost legal.

#6
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 27.08.2021
Update si scuze pentru double post:

Nu mentionasem, dar la 1 aprilie trimisesem in CC si la ANRE cererea mea. Intre timp am contestat si factura la Enel deocamdata cu o multime de documente justificative. Astazi am primis si raspunsul ANRE trimis Enel si in CC si mie, in care in esenta spune ca trebuie sa factureze pe baza indexului citit/autocitit daca acela exista si le-a dat termen sa verifice calculul si sa corecteze si sa plateasca eventuale incalcari ale standardelor de performanta.

Sper ca macar acum sa respecte contractul intarit de adresa ANRE.

Ca o mentiune, Enel-ul vad ca incalca mereu ordinul cu standardele de performanta, neinregistrand cererile in ziua primirii lor, ci dupa o saptamana, banuiesc pentru a eluda termenele prevazute de raspuns. Nu cred ca e prevazuta o sanctiune pentru asta, dar poate o sa le fac si o plangere individuala pentru fiecare incalcare.

#7
blackiesasha

blackiesasha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,954
  • Înscris: 21.01.2013
Ba exista sanctiune...stiam de 50 lei pe zi pentru fiecare zi de intirziere peste termenul maxim prevazut. Acum cativa ani am primit aproape 800 lei de la Enel pentru primirea cu intirziere a unui raspuns la o sesizare.

#8
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 27.08.2021
Exista sanctiuni, dar problema e ca in ordin toate se raporteaza la data inregistrarii, deci de exemplu in termen de 5 sau 10 zile de la data inregistrarii trebuie sa raspunda. Si aici ar fi o nuanta, daca iti trimite un email inapoi dar care tehnic "raspunde" la emailul tau, dar nu raspunde in sensul ca aproba sau nu solicitarea, ar putea poate sa respecte litera legii, dar nu spiritul.
Daca ei inregistreaza dupa 6-7 zile de la data primirii solicitarii, pot spune ca dpdv tehnic nu incalca termenul de raspuns prin asta dar l-ar incalca daca ar respecta momentul prevazut de ordin pentru inregistrare.

#9
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 27.08.2021
Intre timp am citat aici din  ANRE, care le pune in vedere lui Enel, conf. Ordin ANRE nr 29/2016:

”Art. 36
(1) Pentru perioada de facturare în care operatorul efectuează citirea indexului echipamentului
de măsurare, facturarea se realizează pe baza consumului efectiv de gaze naturale, determinat de
operator şi preluat de furnizor.
(2) În cazul în care intervalul de citire de către operator a indexului echipamentului de măsurare
este mai mare decât perioada de facturare, prevăzută în contractul de furnizare a gazelor naturale,
facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale operatorului se realizează, după caz:
a) pe baza consumului efectiv de gaze naturale, determinat prin autocitirea indexului
echipamentului de măsurare de către clientul final şi transmiterea acestuia în intervalul de timp şi în
condiţiile comunicate de furnizor;
b) pe baza unui consum estimat de gaze naturale, prevăzut într-o convenţie de consum stabilită
de comun acord de clientul final cu furnizorul la încheierea contractului de furnizare a gazelor naturale,
care se preia doar în situaţia în care clientul final nu transmite indexul autocitit în intervalul de timp şi
în condiţiile comunicate de furnizor.


Iar Enel raspunde astazi ca:

Facturarea consumului se realizează conform prevederilor din contract în baza indexului echipamentului de măsurare citit şi transmis de către operatorul de distribuţie sau prin estimarea consumului lunar transmis furnizorului de către operatorul de distribuţie în baza istoricului locului de consum, menţionat inițial în Anexa de consum şi ulterior în baza evidențelor furnizorului.

Clientul final are posibilitatea transmiterii unui index autocitit online (prin cont MyEnel) sau printr-un apel telefonic (IVR la numarul de telefon 0800 07 07 01) in perioada alocata 6-10 a lunii, utilizand codul de autocitire. In lunile in care mijlocul de masurare nu este programat la citire si nu se transmite nici index autocitit, consumul va fi estimat conform programului de consum (anexa B la contract).

DAR si un mare DAR:

Prin urmare, va recomandam sa transmiteti indexul afisat de contor in aceasta perioada 6-10. Acesta poate fi transmis si pe site-ul distribuitorului. Mentionam faptul ca, chiar daca dvs inregistrati index in intervalul alocat, operatorul de distributie mai estimeaza un consum pana la finalul lunii, estimat calculat in functie de prognoza de consum.    


In alte cuvinte, Enel practic recunoaste senin ca el incalca legea, facturand permanent pe baza unui index estimat, indiferent daca exista citire a distribuitorului sau autocitire a clientului. Intr-o tara ca asta, unde fara jena se recunoaste incalcarea legii in fata reglementatorului legal ca fiind o politica comerciala, ce incredere poti sa mai ai in lege si asa zisul "stat de drept"?Posted Image

#10
ConfusedPotato

ConfusedPotato

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 11.12.2021

View PostForsakenTotal, on 25 aprilie 2022 - 18:43, said:

Scuze pentru repost de la thread-ul general, am sperat la mai multa vizibilitate.

Am o problema cu Enel si nu stiu cum sa o rezolv. De cand am trecut in octombrie la ei de la Restart, desi am dat in fiecare luna indexul si au fost si 2 citiri ale distribuitorului, in decembrie si martie, in fiecare luna ei emit factura calendaristic, pe baza "estimare distribuitor", mentionand indexul autocitit/citit de distribuitor in factura dar neemitand pe baza lui.

Am sunat in ianuarie la ei, au zis ca se rezolva la urmatoarea factura, nu s-a intamplat.

La 1 aprilie dimineata  le-am trimis si lor si distribuitorului poza cu indexul si le-am cerut fie sa emita factura la 31 martie cu indexul autocitit transmis prin poza, fie in perioada 6-10 aprilie normala de transmitere a indexului autocitit, pe baza lui. Enel a raspuns laconic ca a inregistrat indexul, distribuitorul ca facturarea tine de Enel.
Factura au emis-o acum cateva zile, bineinteles tot cu estimare.

Problema e ca estimarea e mult mai mica, gen cu 80-90 mc, fata de real. Asta duce, daca pastreaza estimarea, la pierderea compensarii de 40%, daca imi muta consumul in mod fictiv dincolo de 31 martie. In contract e prevazut ca se foloseste estimarea doar daca nu se transmite indexul autocitit.
Sa le contest factura la Enel, si apoi daca nu accepta sa trec la ANRE si ANPC? Alte sugestii?

Multumesc!

Vreo 6 luni m-am luptat si eu cu o problema similara la Enel. La factura de gaze dintr-o data au inceput sa-mi trimita facturi cu index "estimat distributor", cu toate ca trimiteam indexul autocitit ca de obicei. De cateva ori mi-au inregistrat manual indexul cei de la call centerul Enel in sistemul lor si tot acel estimat a continuat sa apara pe facturi. In cele din urma dupa nenumarate telefoane, emailuri etc am ajuns la concluzia, personala, ca este probabil o eroare in sistemul lor pe care nici ei nu stiu cum s-o rezolve. Asa ca am schimbat furnizorul.

Am contracte cu Enel, Engie, E.On, HidroE si Electrica si la toti am avut probleme intr-un fel sau altul asa ca cel mai bine te apuci de yoga sa mai reduci din stres ca asta e situatia.

#11
iogamac

iogamac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,264
  • Înscris: 05.11.2009
Am o întreagă saga cu Enelul de când m-am mutat la Hidroelectrica.
Azi noapte în liniște am scris o sesizare către ANRE despre grutățile pe care mi le provoacă Enel. După 7 sesizări la care nu am primit răspuns, adică eu întreb ceva, ei răspund altceva,
Deja am ajuns în pragul depresiei. de 2 luni mă tot chinui să rezolv o problemă cu ultimile 2 facturi. Penultima, calculată greșit nu am plătit-o la indicațiile lor. Acum primesc mail că trimit portăreii după mine pentru că nu am plătit-o, iar la ei nu apar cu furnizor schimbat.

#12
ForsakenTotal

ForsakenTotal

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 350
  • Înscris: 27.08.2021
Dupa un an in care Enel a tot emis facturi cu consum estimat in plus fata de indexul autocitit si/sau citit de distribuitor, luna asta e prima in care factura s-a emis strict pe consumul autocitit, care e in mod ciudat trecut in factura de 2 ori, odata la data autocitirii si odata la 30 septembrie.  Si bineinteles ca e pe minus fiindca ei tot timpul estimau mai mult decat era consumul real.
O fi o coincidenta cu trecutul unui an la ei, o fi fost Enel amendat in sfarsit poate de ANRE si obligat la asta, nu le mai merge sistemul de estimare, cine stie?
Sa vedem si luna viitoare daca minunea se repeta. Posted Image

Edited by ForsakenTotal, 23 October 2022 - 16:04.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate