Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id
 DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana

Cum se imparte legal o mostenire ...

Avem sanse sa avem energie electr...
 

Cerere catre asociatie de locatari pentru recuperare bani platiti instalatorului

- - - - -
  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#19
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 ilorac, on 19 aprilie 2022 - 13:05, said:

Maxim 30 lei costă ce a făcut instalatorul. Ce e peste suma asta e prosteală.

Eu am dat 60 de lei doar pentru deplasare instalator.. de facut nu a facut nimic deoarece se rezolvase problema pana a ajuns el (era un capac de la imbinare de teava desfacut partial si curgea apa pe langa el, l-a vazut cineva intamplator in timp ce asteptam instalatorul)

Edited by aeon, 19 April 2022 - 14:39.


#20
stearom

stearom

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 01.02.2017
Stiu ca varianta cu clapetele de sens pe scurgere nu sunt intr-un fel "morale", dar nici vecinii lui nu sunt "morali".
Problema infundarii e pe coloana principala, deci raspunde blocul de ea.

Aici trebuie discutat cu vecinii si sa ceara toti rezolvarea problemei, iar administratorul va fi nevoit sa faca asta.

In momentul de fata eu inteleg ca pe toti ii doare in cot ca doar nu e casa/mobila mea ci a vecinului. Dupa ce va pune clapetele de sens te asigur eu ca vecinul de deasupra o sa fie si el interesat sa rezolve problema de pe coloana principala.

Dar oare la vecinul care e usa in usa cu tine nu pateste acelasi lucru sa fiti macar 2 persoane care fac push sa se rezolve?

#21
geutz

geutz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 692
  • Înscris: 14.04.2007
Pentru cei care avanseaza sume de 30-50 de lei (oarecum off-topic):

Daca ai nevoie de factura, lucrezi cu o firma. Stiti care sunt costurile reale cu un salariat? Pentru fiecare leu platit legal salariatului, costul total al firmei este de 1.75 lei. Cei 75 de bani sunt CAS, CASS, impozit si CAM. Dar salariatul munceste 48 de saptamani pe an, pentru ca mai are si el concediu si libere legale. Deci firma il plateste 52 de saptamani pe an, dar el munceste doar 48 de saptamani. Costul total ajunge ~1.89 lei. Daca firma este platitoare de TVA, se mai adauga 0.36 lei TVA-ul. Tragem linie: pentru fiecare leu platit ca salariu net, firma trebuie sa factureze 2.25 lei doar ca sa acopere salariul angajatului.

Firma mai trebuie sa plateasca un sediu, un mijloc de transport, asigurari, utilitati, scule, echipament de protectie, contabil, SSM etc, plus un profit rezonabil, ca doar nu este UNICEF.

Ca sa ajunga la client sa bage sarpele 30 minute, poate meseriasul ala face o ora in trafic. Pentru firma, 30 minute cu un sarpe de 20 de lei inseamna o ora si 30 de minute costuri cu salariul meseriasului, inseamna uzura la mijlocul de transport, carburant, uzura la scule, la echipamente de protectie etc. Si ganditi-va ca lucrarile nu se leaga intre ele de asa natura incat meseriasul sa munceasca 8h/zi. Poate mai are timpi morti intre lucrari, care trebuie luati in calcul si bagati si aia in tarife.

Edited by geutz, 19 April 2022 - 15:45.


#22
RpgBoy

RpgBoy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 771
  • Înscris: 27.05.2011

 stearom, on 19 aprilie 2022 - 15:39, said:

Dar oare la vecinul care e usa in usa cu tine nu pateste acelasi lucru sa fiti macar 2 persoane care fac push sa se rezolve?
Din pacate nu si nu inteleg de ce. Si asta e prima chestie cu care imi scoate ochii presedintele. Ca la vecinul de ce nu?

Singura explicatie pe care o am e ca apa de la el vine la mine in chiuveta sau ca suntem conectati la conducta principala la inaltimi diferite.

Presedintele imi tot spune sa spargem peretele ca sa imi arate el cum sunt tevile si daca nu are dreptate, imi plateste el tot.

Dar 1. nu vreau sa stau cu santier in casa pentru un c***t, 2. nu ma intereseaza cum vin tevile, ma intereseaza ca apa vecinilor ajunge la minte in casa, deci clar nu e infundat pe teava mea. I-am zis asta si vine si imi spune ca nu refuleaza apa vecinilor la mine - de parca a fost el de fata. Deci omul asta efectiv imi zice in fata ca eu mi-am inundat bucataria dand drumul la robinet, nu ca imi vine apa de la altii.

 geutz, on 19 aprilie 2022 - 15:41, said:

Firma mai trebuie sa plateasca un sediu, un mijloc de transport, asigurari, utilitati, scule, echipament de protectie, contabil, SSM etc, plus un profit rezonabil, ca doar nu este UNICEF.

Corect!

Am factura si stampila, deci instalatorul nu a venit el de capul lui, are in spate o firma.

Intrebare:
Am primit sfat de la firma de contabilitate a blocului, sa vorbesc cu instalatorul sa imi factureze din nou, dar pe datele asociatiatiei, nu pe ale mele. Asa ei introduc direct factura in contabilitate si il platesc pe respectivul. Iar el imi da banii pe care i-am dat eu ieri.

E posibil sa faci asa ceva? Sa facturezi pe datele asociatiei fara ca asociatia sa stie/ sa fie de acord? Practic firma de contabilitate (teoretic firma de administrare si contabilitate) se ocupa de facturi si ei mi-au zis ca daca e facturat pe asociatie, o introduc fara probleme in contabilitate.

Dar mi se pare ciudat sa facturezi pe o persoana juridica fara ca institutia respectiva (asociatia de locatari) sa aiba habar.

Este legal/ posibil?

#23
stearom

stearom

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 01.02.2017
Pai atunci pune clapete de sens pe toate scurgerile din casa inclusiv WC ca sa le faci surpriza la vecini si dupa o sa vada administratorul de bloc cum sta treaba.
Nu iti va curge tie in casa ci la vecinu si atunci el va fi nevoit sa rezolve problema si gata. Pana rezolva el nici tu nu vei putea folosi apa, dar nu vei face piscina in casa.

#24
ilorac

ilorac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 641
  • Înscris: 27.09.2020

 geutz, on 19 aprilie 2022 - 15:41, said:

Pentru cei care avanseaza sume de 30-50 de lei (oarecum off-topic):

Daca ai nevoie de factura, lucrezi cu o firma. Stiti care sunt costurile reale cu un salariat? Pentru fiecare leu platit legal salariatului, costul total al firmei este de 1.75 lei. Cei 75 de bani sunt CAS, CASS, impozit si CAM. Dar salariatul munceste 48 de saptamani pe an, pentru ca mai are si el concediu si libere legale. Deci firma il plateste 52 de saptamani pe an, dar el munceste doar 48 de saptamani. Costul total ajunge ~1.89 lei. Daca firma este platitoare de TVA, se mai adauga 0.36 lei TVA-ul. Tragem linie: pentru fiecare leu platit ca salariu net, firma trebuie sa factureze 2.25 lei doar ca sa acopere salariul angajatului.

Firma mai trebuie sa plateasca un sediu, un mijloc de transport, asigurari, utilitati, scule, echipament de protectie, contabil, SSM etc, plus un profit rezonabil, ca doar nu este UNICEF.

Ca sa ajunga la client sa bage sarpele 30 minute, poate meseriasul ala face o ora in trafic. Pentru firma, 30 minute cu un sarpe de 20 de lei inseamna o ora si 30 de minute costuri cu salariul meseriasului, inseamna uzura la mijlocul de transport, carburant, uzura la scule, la echipamente de protectie etc. Si ganditi-va ca lucrarile nu se leaga intre ele de asa natura incat meseriasul sa munceasca 8h/zi. Poate mai are timpi morti intre lucrari, care trebuie luati in calcul si bagati si aia in tarife.

La tribunal nu te duci să ceri 550 lei că ți-a spus administratorul că îți plătește el cât vrei tu să dai să vină unul să desfunde o chiuvetă.

Și dacă s-ar ajunge la tribunal și el ar avea o datorie de recuperat de 550 lei cu proces și executare se vor face vreo 3000 lei care ar trebui recuperați de la asociație prin blocarea contului administrației.

Ghici cine sunt cei care plătesc bani și care intră în contul ăla.

Toți vecinii vor avea în plus de plată vreo 100 lei fiecare dacă sunt 30 de apartamente pe scara aia numai că a băgat unul un șarpe 5 metri la chiuveta lui de la bucătărie.

Cea mai frumoasă postare a inițiatorului e cum vrea el să se emită factură direct pe asociația de proprietari, măcar să treacă vreo 5000 de lei dacă tot vrea să ajungă să se plimbe și pe la poliție.

Deci el putea să plătească și 10.000 de euro că a venit unul să desfunde o chiuvetă care are și o firmă.

Nu e obligat nimeni să îi dea banii ăștia.

#25
RpgBoy

RpgBoy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 771
  • Înscris: 27.05.2011

 ilorac, on 19 aprilie 2022 - 20:09, said:

Cea mai frumoasă postare a inițiatorului e cum vrea el să se emită factură direct pe asociația de proprietari, măcar să treacă vreo 5000 de lei dacă tot vrea să ajungă să se plimbe și pe la poliție.
Deci el putea să plătească și 10.000 de euro că a venit unul să desfunde o chiuvetă care are și o firmă.
Nu e obligat nimeni să îi dea banii ăștia.

Asociatia este obligata sa repare partile comune ale blocului. Dar eu nu pot sa stau langa chiuveta sa o pazesc 7 zile pana decide asociatia sa rezolve problema.

Factura pe datele asociatiei mi-a fost recomandata de firma care face contabilitatea in bloc, ei au zis ca o primesc fara probleme. In contextul in care noi nu avem administrator in bloc (lucru ce am aflat ca nu e legal sa se ocupe presedintele si de administratie), oricum am intrebat totusi daca e legal, nu m-am apucat sa fac asta - cel mai probabil nu voi face asta.

Merg pe metoda cu cerere si documente atasate si astept sa vad ce decide presedintele. Intre timp am trimis catre asigurator dovada daunelor din casa, deci daca nu-mi iau banii de la asociatie, o sa recuperez oricum o suma mai mare pentru daune (astept sa vad ce o sa spuna inspectorul).

Pe deasupra am stat in atatea telefoane si discutii cu alti presedinti de bloc incat am aflat ca jumate din ce se intampla aici in bloc e haos total si ilegal. Asa ca am de gand sa fac niste plangeri la primarie.

Cum am zis in posturile anterioare, eu plateam 375 si imi era ok cu treaba rezolvata, dar presedintele a insistat ca vrea proces de constatare, pe care l-am platit tot eu din banii mei. De asemenea, astazi (la o zi dupa ce a venit instalatorul), deja sunt semne ca se infunda iar. Asa ca trebuie sa ii fortez cumva sa repare conducta. Momentan mi-am pus dop la capatul scurgerii si astept sa ajunga apa prin vecini ca sa nu imi mai spuna presedintele ca e la mine problema.

#26
ilorac

ilorac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 641
  • Înscris: 27.09.2020
Eu nu țin partea administrației la tine dar știu foarte bine cum e să se recupereze datorii.

În situația ta nu ai decât să încerci să rezolvi tu cu scurgerea.

Eu am luat un apartament vechi nerenovat și uite ce improvizații am făcut la baie la scurgerea de la cadă și de la chiuvetă.

Am spart sub cadă și scurgerea curge direct în subsol iar scurgerea de la chiuvetă am băgat-o în țeava de la WC.

Pe baba de sub mine o inund mereu când fac baie și se scurge apa direct la subsol.

Ce vezi în pozele astea e dintr-un apartament de 80.000 de euro dintr-o zonă bună din București și așa îl voi ține până îl voi vinde.

La fel trebuie să găsești și tu soluții dacă nu te înțelegi cu administratorul.

La mine nu mai vine la ușă nimeni când o inund pe baba de sub mine.

#27
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
sa intelegem ca baba de sub tine e de vina ca administratia e cretina?

#28
scania_delfin

scania_delfin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,133
  • Înscris: 25.01.2015

 ilorac, on 20 aprilie 2022 - 09:36, said:

Eu nu țin partea administrației la tine dar știu foarte bine cum e să se recupereze datorii.

În situația ta nu ai decât să încerci să rezolvi tu cu scurgerea.

Eu am luat un apartament vechi nerenovat și uite ce improvizații am făcut la baie la scurgerea de la cadă și de la chiuvetă.

Am spart sub cadă și scurgerea curge direct în subsol iar scurgerea de la chiuvetă am băgat-o în țeava de la WC.

Pe baba de sub mine o inund mereu când fac baie și se scurge apa direct la subsol.

Ce vezi în pozele astea e dintr-un apartament de 80.000 de euro dintr-o zonă bună din București și așa îl voi ține până îl voi vinde.

La fel trebuie să găsești și tu soluții dacă nu te înțelegi cu administratorul.

La mine nu mai vine la ușă nimeni când o inund pe baba de sub mine.
Bine gandit,si aspectos.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate