Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

La multi ani @TheSignMetro64!

Exista firme DDD dezinsectie Bucu...

Masina noua - plata finala
 Laptop 17" - baterie buna

Uree 239 analize catel

Programare Sala Tulcea

Tensiune mica Smart Forfour 2017
 Reglaj a

Desparțire de sotie

Problema combina frigorifica

Persoanele care nu se scalda (in ...
 Redmi K50 in Reteaua Digi

Revolut x Vodafone - Obține ...

Cade internetul la platformele St...

Rulouri de aluminiu DIY
 

Atitudine magazin online

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
Alexiaz

Alexiaz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 02.07.2019
Salutare,pe scurt,comand duminica un produs (210 ron) si dupa 5 minute anulez comanda,primesc si email cu numar de sesizare.
Nu e genul meu sa fac din astea,este prima data cand patesc. Insa nu am fost atent daca era produsul dorit.Azi,luni de dimineata sun si operatorul telefonic spune ca va anula comanda care nici nu era inca facturata.
Ca in aceasta seara dupa ora 19:00 sa primesc email ca comanda e trimisa,factura atasata si sa verific statusul pe saitul curierului.
Stiu ca vor fi pareri pro si contra mea insa....de ce nu au procedat corect?
Daca ajuta:ALTEX.

#2
maccip

maccip

    44 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,362
  • Înscris: 06.01.2007
Altex? Ma mir.
E in dezavantajul lor, ca tu ai drept de retur si tot ei pierd.
Sau daca n-ai platit, poti sa refuzi coletul.

#3
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,984
  • Înscris: 01.12.2001

View PostAlexiaz, on 18 aprilie 2022 - 20:57, said:

....de ce nu au procedat corect?
O eroare în sistem.
O greșeală a operatorului.
Nu poți generaliza că așa fac la toate.

#4
lex2010

lex2010

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,368
  • Înscris: 21.10.2009
Eu am anulat dupa 5 minute o comanda si mi-au zis ca nu se poate, sa refuz coletul cand ma suna curierul. Nu inteleg care e logica. Tot la altex. Dar nu ma deranjeaza, oricum, pentru mine, e pe locul 1 ... fata de sh!tmag care m-a disperat cu taxele de livrare si cu prostia aia de Genius, Altex e de nota 10.

#5
kNN

kNN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 360
  • Înscris: 28.08.2008

View PostAlexiaz, on 18 aprilie 2022 - 20:57, said:

Salutare,pe scurt,comand duminica un produs (210 ron) si dupa 5 minute anulez comanda,primesc si email cu numar de sesizare.
Nu e genul meu sa fac din astea,este prima data cand patesc. Insa nu am fost atent daca era produsul dorit.Azi,luni de dimineata sun si operatorul telefonic spune ca va anula comanda care nici nu era inca facturata.
Ca in aceasta seara dupa ora 19:00 sa primesc email ca comanda e trimisa,factura atasata si sa verific statusul pe saitul curierului.
Stiu ca vor fi pareri pro si contra mea insa....de ce nu au procedat corect?
Daca ajuta:ALTEX.

Am patit acelasi lucru, nu s-au sinchisit sa o anuleze, asa ca am refuzat coletul atunci cand a ajuns la mine :)).

#6
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,160
  • Înscris: 25.01.2007
la altex nu se pot anula comenzile odata lansate. lasi curierul sa duca produsul inapoi.

#7
spider8

spider8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 661
  • Înscris: 14.01.2006
Este aceeasi situatie ca la Amazon cînd pentru unele produse la care se face retur nici măcar nu se mai desfac pentru a se verifica, se arunca pur si simplu ori se vand in palet cu maxim 10% din valoare - tine de optimizarea costurilor.

Adica un magazin foarte mare gen Emag, Altex etc. are un flux extrem de mare de comenzi, probabil mii sau chiar zeci de mii de comenzi pe ora - iar după ce o comandă a fost dată probabil intra pe un flux automat - adică se facturează, după facturare se lansează o comandă de livrare către depozit sau magazinul unde se află produsul, apoi se ambalează, se genrează un AWB pentru firma de livrare și pleacă spre client - in cazul în care clientul refuză comanda produsul se intoarce in depozit și factura se stornează.
Anularea comenzii, chiar și la 5 minute după ce comanda a fost dată presupune ca o persoană să intre în sistemul informatic, să vadă care este statusul comenzii și să o anuleze în punctul în care se află - ceea ce din varii motive poate fi complicat si mai scump decat costul transportului dus-intors.

Pentru a înțelege mai bine să prespunem că un om trebuie să facă duminica aprovizionarea săptămănală și are de cumpărat 250 de produse diferite - adică 10 ouă (deci 10 produse), 3 chfle, 2 morcovi, o țelină, 2 kg de mere (adică 8 mere), 2 becuri, un prelungitor etc. Pentru asta merge în piață și într-un hipermarket gen Kaufland. Drumurile sunt aglomerate, sunt puține locuri de parcare, la case se asteaptă mult, astfel că totul durează vreo 6 ore și cînd în sfărșit a terminat de cumpărat, s-a urcat în mașină și a plecat, chiar la la 5 minute după ce a plecat de la magazin își dă seama că în loc de țelină a luat un păstărnac.

Este evident o greșeală, dar remedierea greșelii mai înseamnă vreo oră pierdută - pentru că nu are unde să întoarcă mașina, este duminică și majoritatea magazinelor sunt închise, deci ca să se întoarcă, să găsească loc de parcare, să intre iar în magazin și să cumpere țelina mai durează vreo oră - așă că omul respectiv merge acasă și face mțncarea fără țelină pentru că țelina nu este atat de importantă încăt să mai piardă o oră.

La fel este și la Altex - transportul dus - intors al unor produse pentru unii oameni care anulează comenzile este mai ieftin decăt cheltuiala de a avea mereu oameni disponibili care să aibă acces la întreg sistemul informatic de livrare și plată a comenzilor și care să poată face aceste operațiuni de anulare în timp real.

Edited by spider8, 18 April 2022 - 22:22.


#8
bobitad

bobitad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,623
  • Înscris: 24.09.2017
eu cam cumpar de la altex de obicei. am vazut si eu ca parca nu-s asa super organizati, ca emagul de exemplu. la aia parca e totul mai simplu. dar la ce preturi sunt pe emag in ultima vreme si ce reduceri sunt pe altex cateodata, ii prefer pe ei fara doar si poate. plus ca am si magazin la 10 minute de mers. deocamdata nici o neplacere cu ei, dar de retinut faza asta.

Edited by bobitad, 18 April 2022 - 22:43.


#9
lex2010

lex2010

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,368
  • Înscris: 21.10.2009
Pai vorba ta, la ce preturi sunt la eMag in ultima vreme... o sa ramana clienti doar geniusii lor, care au pus botul la mega oferta cu transport gratuit prin Genius.
La Altex am transport gratuit , prin curier, la o comanda minima de 100 lei. La eMag e 1500 lei.
Daca vrei sa cumperi un produs, il gasesti de obicei mai ieftin in Altex, decat la eMag, sau la preturi asemanatoare(si tot merita sa iei de la Altex pt transportul gratuit). Folosesc emag doar ca sa vad ce mai apare nou, sa mai citesc review-uri, dar apoi le caut si le cumpar din alte parti :))

#10
mkscorpion0

mkscorpion0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,841
  • Înscris: 26.10.2017

View Postspider8, on 18 aprilie 2022 - 22:21, said:

Anularea comenzii, chiar și la 5 minute după ce comanda a fost dată presupune ca o persoană să intre în sistemul informatic, să vadă care este statusul comenzii și să o anuleze în punctul în care se află - ceea ce din varii motive poate fi complicat si mai scump decat costul transportului dus-intors.

Si de ce nu ar fi automat? Sistemul vede care este statusul comenzii.

#11
altuser09

altuser09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,479
  • Înscris: 25.08.2009
Altex e deja afacere serioasa, are numar mare de angajati.
Banuiesc ca printre angajatii de jos, au aparut obiceiuri pe care le consideram ca ar fi caracteristice doar bugetarilor.
"Timpul trece, leafa merge". Probabil nu exista o stimulare materiala, castigul sa tina cont si de vanzari.
Inainte sa citesc povestea de aici, deja imi formasem parerea asta, acum mi se confirma.
Tare mult mi-as dori sa gresesc!

#12
gymy

gymy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,906
  • Înscris: 29.11.2005

View Postlex2010, on 18 aprilie 2022 - 22:47, said:

Pai vorba ta, la ce preturi sunt la eMag in ultima vreme... o sa ramana clienti doar geniusii lor, care au pus botul la mega oferta cu transport gratuit prin Genius.
La Altex am transport gratuit , prin curier, la o comanda minima de 100 lei. La eMag e 1500 lei.
Daca vrei sa cumperi un produs, il gasesti de obicei mai ieftin in Altex, decat la eMag, sau la preturi asemanatoare(si tot merita sa iei de la Altex pt transportul gratuit). Folosesc emag doar ca sa vad ce mai apare nou, sa mai citesc review-uri, dar apoi le caut si le cumpar din alte parti :))
Eu caut produsul la emag dar la unul de pe marchetplace, după care îl cumpăr de site-ul vânzătorului respectiv mai ieftin cu cel puțin 20-30 RON.

#13
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,592
  • Înscris: 29.06.2005
La ALTEX nu cred ca exista o procedura de anulare a comenzii, rapid.

Eu am sunat la ei sa anulez o comanda(la cateva minute) - mi-au spus sa refuz coletul. Am insistat "n-are sens sa mai cheltuiti cu transportul, sa purtati produsul pe drum" - degeaba. Raspunsul a ramas acelasi - "nu ridicati coletul".

Era o masina de spalat, adica kilograme multe, manevrare...etc.

Eu am vrut.....dar...

#14
mkscorpion0

mkscorpion0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,841
  • Înscris: 26.10.2017

View Postflorinel, on 19 aprilie 2022 - 06:25, said:

La ALTEX nu cred ca exista o procedura de anulare a comenzii, rapid.

Eu am sunat la ei sa anulez o comanda(la cateva minute) - mi-au spus sa refuz coletul. Am insistat "n-are sens sa mai cheltuiti cu transportul, sa purtati produsul pe drum" - degeaba. Raspunsul a ramas acelasi - "nu ridicati coletul".

Era o masina de spalat, adica kilograme multe, manevrare...etc.

Eu am vrut.....dar...

Pe angajati nu ii intereseaza daca firma are cheltuieli inutile sau nu. Am observat treaba asta la mai multe companii. Macar sa isi anunte colegii de la transport sa nu mai incarce in ziua respectiva masina de spalat si sa o lase in depozit, pt ca o cara degeaba aiurea. Pana la urma sunt tot colegii lor aia de la livrari, Altex livreaza marfa cu proprii oameni.
In viata asta majoritatea se gandeste doar la sine, nu si la cel de langa.

Edited by mkscorpion0, 19 April 2022 - 06:40.


#15
mariustm32

mariustm32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 449
  • Înscris: 10.11.2015
Am comandat si eu zilele trecute o pereche de adidasi de pe un site, platit online cu cardul. Dupa cateva minute, m-am razgandit si le-am trimis un email ca vreau sa renunt la comanda ( tin sa precizez ca comanda a fost facuta dupa ora 22 ), ma gandesc ca nu era nimeni pe acolo sa o impacheteze la ora aia. Dimineata pe la 9 am primit raspuns la email ca nu se poate anula si ca daca nu vreau coletul sa il refuz de la curier. Nu inteleg politica asta dar nici nu ma deranjeaza. Au fost corecti si banii sunt inapoi in cont.

#16
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 18,035
  • Înscris: 18.12.2007

View Postlex2010, on 18 aprilie 2022 - 21:22, said:

fata de sh!tmag care m-a disperat cu taxele de livrare si cu prostia aia de Genius,

View Postlex2010, on 18 aprilie 2022 - 22:47, said:

o sa ramana clienti doar geniusii lor, care au pus botul la mega oferta cu transport gratuit prin Genius.

Gata omule. Am priceput, nu ai treaba cu Genius. Opreste-te. Nu e nevoie sa postezi asta pe toate topicurile.

#17
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,518
  • Înscris: 01.08.2006
Fiecare magazin are politica lui, procedurile lui. Se poate ca sistemul sa fie prea imbarligat ca sa aiba rost sa anuleze comanda, de genul: comanda inregistrata e deja transmisa in alt sistem de logistica, e deja facut AWB, e deja rezervat produsul, etc. Pana nu stii exact cum e sistemul, putem doar specula ca e atitudine proasta sau nu ca nu se poate anula comanda.

Se prea poate nici pe operatori sa nu-i intereseze neaparat sa anuleze comenzile, ca ii doare undeva.

Sau se gandesc ca daca tot ajunge produsul, or fi unii clienti care o sa-l accepte.

Ideea e ca un o firma cu departamente profesioniste, au calcule facute si cu privire la cate comenzi se anuleaza, cate comenzi sunt refuzate, astfel incat cheltuielile sunt deja asumate si cel mai probabil sunt deja incluse in pretul tuturor produselor vandute. Se poate ca un procent, cat de mic, dintr-un produs achizitionat sa aiba deja inclus in el costul de retur. Companiile mari asa gandesc. Banul trebuie sa circule, curierul trebuie sa aiba de munca, colete mai multe inseamna parghii de negociere la viitoarele contracte cu curierul, etc.
O comanda e un simplu numar intr-o mare de comenzi si circuite intr-o firma mare.

Edited by bai3tzash, 19 April 2022 - 07:34.


#18
Alexiaz

Alexiaz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 02.07.2019
Am revenit cu un telefon in aceasta dimineata.
Comanda nu se mai regaseste deci,e anulata.
Totusi nu inteleg emailul de aseara cu trimiterea coletului iar la Tracking apare: Expediat apoi in Tranzit.
Ce sa mai cred?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate