Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
V-ar fi ajutat manualele mai bine concepute să învățați mai bine?
Last Updated: Apr 19 2022 00:55, Started by
djl
, Apr 15 2022 11:50
·
0
#1
Posted 15 April 2022 - 11:50
Eu nu m-am prea omorât cu învățătura (elev mediocru - mediu). Liceul tehnic l-am făcut cam degeaba la partea de materie de specialitate, că am nimerit acolo la o recomandare pentru a nu rămâne pe afară. Pentru că nu m-a atras materia de specialitate (electricitate) și nici nu am avut colegi o.k. , nu am rămas cu prea mare lucru din liceu, deși mi-ar fi fost util.
Cumpărând însă niște cărți vechi despre domeniu electricitate (dacă căutam din timp pe un site, cumpăram mai multe, dar asta este o altă poveste, care nu are de-aface cu subiectul), m-am uitat cu plăcere la ele și chiar am încercat să pricep ce scrie în unele tipărite în Lb. Germană. De ce așa? Pentru că acele cărți nu erau chiar anoste. Orice carte are și partea de teorie, care e destul de anostă dacă nu ești pasionat, dar unele conțineau imagini și poate și alte chestii interesante, iar chestiile astea sunt cele care au strânit pasiunea. Că am devenit mai interesat, sunt mai puțin sensibil la chestii anoste din domeniul ăsta. Știu că știți că mă pasionează trecutul și că de astea îmi plac cărțile vechi, dar cumva lucrul ăsta poate fi făcut valabil și pentru manualele (mai) noi. P.S. înainte de a mai spune lucruri la sfârșit: prima chestie interesantă din domeniul electricitate peste care am dat a fost revista "GazElectra", consultată la bibliotecă în urma recomandării cuiva. O altă chestie interesantă a fost un manual de Matematică de clasa a VII-a (pe vremea aia școala generală era de 7 clase), mai exact Algebră, editat în 1960-1961, apărut în 1961-1962 avândul ca și coordonator pe prof. Hollinger. Pe lângă că mai face comparații cu viața reală (în general, la manualele de matematică după care am studiat eu, chestia asta se cam oprea la clasele V-VI), mai are și un limbaj prietenos uneori. Manuale noi nu am studiat, să văd dacă-s mai interesante decât cele de pe care am studiat eu (doar la Istorie în clasele XI-XII am prins alternative și erau o.k., dar mă pasiona materia), însă pe voi, cei care ați prins manuale vechi, cum v-ar fi afectat procesul de învățare niște manuale mai prietenoase. |
#2
Posted 15 April 2022 - 12:17
Un manual bun este acela care te ajută să ții pasul cu timpul
Am uitat cine a spus asta dar sunt 100% de acord Sau cum ziceau latinii - Tempora mutantur, nos et mutamur in illis Degeaba te pasioneaza un manual de acum 50 de ani daca este depasit de vreme Toate manualele au fost bune la vremea lor dar, daca nu prea te-ai omorat cu invatatura ... nu este vina manualului |
#3
Posted 15 April 2022 - 12:22
In liceu am avut note maxime la electrotehnica. Mai ales in clasele XI - XII. La restul, note medii. Totusi, am scos media generala peste 8, in clasa a XII-a.
De ce am avut note maxime la electro? Datorita profesorului. Nu puteai copia la dansul sub nicio forma. Si daca nu invatai, nu intrai in bacalaureat. Asa ca o clasa intreaga, mai putin cativa colegi, au invatat pe rupte la electrotehnica. Manualul nu a avut nicio legatura cu asta. La fel si in gimnaziu, aveam numai medii de 10. Cand am intrat la liceu, m-am haiducit. Muzica, fete, carti, discoteci, plimbat si agatat prin parcuri, automat ca nu am mai avut timp sa invat, si scoala a ramas pe locul 7. Manualele erau exceptionale, insa erau degeaba. Profesorii la fel. Singurul de care depinde cum decurge invatatul, este elevul... Aaaa, nota maxima la electro a fost nota 8. Notele 9 si 10 erau rezervate pentru profesori, asa spunea profesorul de electro. Nimeni nu luase in tot liceul note peste 8. A dat un singur 10, chiar la sfarsitul anului, ca sa-i iasa medie de trecere unui coleg de clasa. Deci, daca aveai o lucrare impecabila, facuta fara greseli pentru care ar fi trebuit sa primesti clar nota 10, primeai nota 8. Puteai sa faci contestatie, daca credeai ca meriti mai mult de 8. Insa te scotea la tabla si te intreba chestii cu care te incuia sigur, si puteai sa ramai cu o nota mult mai mica decat 8. La inceput, cativa colegi incercasera acest lucru. Apoi am ramas cu totii asa. Edited by 2Unlimited, 15 April 2022 - 12:29. |
#4
Posted 15 April 2022 - 12:56
Pozele si desenele se folosesc pentru elevii mici.
Tu erai mare in liceu. Mintea ta se putea organiza dupa stimuli abstracti. Daca efortul a fost prea mar,e ori nu erai motivat, ori nu aveai capacitatea sa te ridici la inaltimea informatiilor de asimilat. Manualul insa trebui sustinut de un profesor cu care sa rezonezi. |
#5
Posted 15 April 2022 - 13:08
Ca sa iubesti (sau sa urasti) o materie scolara in primul rand trebuie sa ai un profesor pe masura.
Manualele sunt un ajutor pentru elevi,dar nu sunt indispensabile. |
#6
Posted 15 April 2022 - 13:12
@ YOUR_GOD : Uite, nu eram în stare să gândesc abastract. Ceva mai multă minte pentru aşa ceva am avut pe la 23-24 de ani. Fiind mai încet de gândire la unele capitole la vremea aia, manuale mai interesante m-ar fi ajutat. Dar sistemul crede că toţi suntem ca la fel, deci adios dezvoltare. Măcar poze să mai fi pus în manuale, că şi aste le-ar fi făcut atractive. Diverse chestii electrice aveam prin clădirea celor de la profesională (eu am fost la la liceu industrial), dar nimeni nu a stat să ne explice prea multe.
Profesorii au fost o.k., dar şi studiul individual contează. @ Najax : ai citit cu atenţie ce am scris? Am zis că lucrurile alea frumoase se pot face şi cu manuale noi. Iar dacă am prins gustul trecutului la chestia asta o să prind parţial şi gustul actualului. Plus că principiului de funcţinoare al unui motor electric a rămas acelaşi, chiar dacă s-a schimbat forma constructivă şi parte din motoare nu mai au acţionare clasică (reostatică spre exemplu), ci una modernă, electronică. Dar motoare electrice cu acţionare clasică mai există la tracţiunea electrică. Prin ateliere mai mari ori fabrici şi uzine nu am mai fost recent să văd ce şi cum; la ateliere mici se mai folosesc motoare vechi. Edited by djl, 15 April 2022 - 13:19. |
#7
Posted 15 April 2022 - 13:26
2Unlimited, on 15 aprilie 2022 - 12:22, said:
In liceu am avut note maxime la electrotehnica. Mai ales in clasele XI - XII. La restul, note medii. Totusi, am scos media generala peste 8, in clasa a XII-a. De ce am avut note maxime la electro? Datorita profesorului. Nu puteai copia la dansul sub nicio forma. Si daca nu invatai, nu intrai in bacalaureat. Asa ca o clasa intreaga, mai putin cativa colegi, au invatat pe rupte la electrotehnica. Manualul nu a avut nicio legatura cu asta. La fel si in gimnaziu, aveam numai medii de 10. Cand am intrat la liceu, m-am haiducit. Muzica, fete, carti, discoteci, plimbat si agatat prin parcuri, automat ca nu am mai avut timp sa invat, si scoala a ramas pe locul 7. Manualele erau exceptionale, insa erau degeaba. Profesorii la fel. Singurul de care depinde cum decurge invatatul, este elevul... Aaaa, nota maxima la electro a fost nota 8. Notele 9 si 10 erau rezervate pentru profesori, asa spunea profesorul de electro. Nimeni nu luase in tot liceul note peste 8. A dat un singur 10, chiar la sfarsitul anului, ca sa-i iasa medie de trecere unui coleg de clasa. Deci, daca aveai o lucrare impecabila, facuta fara greseli pentru care ar fi trebuit sa primesti clar nota 10, primeai nota 8. Puteai sa faci contestatie, daca credeai ca meriti mai mult de 8. Insa te scotea la tabla si te intreba chestii cu care te incuia sigur, si puteai sa ramai cu o nota mult mai mica decat 8. La inceput, cativa colegi incercasera acest lucru. Apoi am ramas cu totii asa. Dobitoc! care stie doar de educatie prin frica. |
#8
Posted 15 April 2022 - 14:03
Quote V-ar fi ajutat manualele mai bine concepute să învăţaţi mai bine? Ca unele au fost chiar mizerie de nici profesorulul nu intelegea ce a vrut sa spuna autorul. Edited by MarianG, 15 April 2022 - 14:05. |
#9
Posted 15 April 2022 - 14:26
De curiozitate, la ce materii erau manualele alea? Erau manuale unice sau manuale alternative?
|
#10
Posted 15 April 2022 - 15:37
djl, on 15 aprilie 2022 - 13:12, said:
In școala generală, mai merge cu poze. In liceu, nu. Trebuie sa înțelegi ca manualele nu urmăresc uniformizarea. Deși ne dam în stamba că suntem originali, mâncăm cu toții la fel, ne îmbrăcăm la fel facem aceleași lucruri, dar na, cărțile ne limitează de la a fi originali. Tu asculți muzică? Ai văzut câte melodii subt originale? Te uiți la poze le net? Toți, toate sunt la fel. Acum, oameni deștepți au stabilit ce sa învățăm și când. Dacă nu ești în rand cu mulțimea, depinde de tine sa recuperezi atunci când ai puterea. Gândirea abstractă nu se cere peste tot. Cauta sa faci ce știi și ce îți place. Aici e buba. Dacă îți place, înveți cât zece și ți se pare ușor. Nu mai dai vina pe prof, pe manual. Eu vb. din punctul meu de vedere. |
|
#11
Posted 15 April 2022 - 15:59
Nu la gusturi muzicale sau chestii de genul mă referam. Mă referam spre exemplu la sistemul educaţional. Un manelist poate să fie bun la învăţătură, un rocker praf (nu-mi plac manelele)
Iar o carte o.k. trebui să urmărească 2 scopuri: cel mai deştept să aprofundeze materia, iar ăla mai slab de cap să înţeleagă măcar parte din ce scrie acolo, nu să se trezească cu scârbă sau pe dinafară. |
#13
Posted 15 April 2022 - 21:16
alea de engleza,mai ales daca erau si insotite de profesori catde cat ok
eu am facut liceul la intensiv engleza, si cam cu atat am ramas din fericire din toate materile alea ce le-am facut in liceul ala uman, doar de engleza am nevoie acum, in domeniul in care lucrez |
#14
Posted 15 April 2022 - 21:28
Manualul e doar un auxiliar. Daca vrea, profesorul poate sa nici nu-l foloseasca. El trebuie doar sa se asigure ca majoritatea elevilor vor atinge anumite obiective: vor sti anumite chestii, vor capata anumite deprinderi etc. E irelevant ce mijloace foloseste profesorul pentru a atinge aceste obiective. Poate folosi manualul, fise de lucru, materiele audio-video etc. Manualul e important, dar nu e nici pe departe vreo Biblie a materiei respective.
Cat despre calitatea manualelor, ea a crescut la gimnaziu, dar a scazut la liceu in ultimii ani (vorbesc in special de fizica si chimie, care ma intereseaza direct). In manualele de fizica e asa o bulibaseala, ca e greu sa mai intelegi ceva. Cele de pe vremuri, chiar daca erau mai prost tiparite, erau macar mai logice. Dar niciodata nu pot spune ca n-am invatat la o materie pentru ca manualul era prost. Si nici profesorul. Daca mi-a placut, am invatat. Daca nu, am "tocit" ca sa iau note bune, si profesorii observau asta si imi dadeau note cu 1-2 puncte mai mari decat as fi meritat (privind retrospectiv). Asta e doar o scuza ed 2 lei. Daca vrei sa inveti ceva, apoi inveti si fara manual si fara profesor, mai ales acum, ca sunt mii de resurse pe net. |
#15
Posted 15 April 2022 - 21:53
Am terminat liceul înainte de revoluție. Am absolvit o facultate tehnică (electronică) după revoluție.
Am plecat în pribegie și am mai făcut o grămadă de cursuri de tot felul. Experiența mea e că sistemul de educație din România a fost (și este încă după ce aud și văd) o mizerie fără rost la toate nivelele, începând cu școala generală și terminând cu facultatea. Prima bubă e că n-are nici o legătură cu viața reală. De exemplu la facultate la cursul de circuite digitate nouă cursuri din douăsprezece au fost despre circuitele TTL. Asta în condițiile în care tehnologia TTL era moartă de 10 ani. Despre CMOS ne-au spus ceva în restul de trei cursuri, la ”și altele”. Asta în condițiile în care tehnologia CMOS era de ani buni tehnologia dominantă. Sau cursurile de matematică fără număr și logică. Alt exemplu, la matematici speciale, proful a irosit vreo șase ore de curs să ne demonstreze cu lux de amănunte că un sistem de ecuații diferențiale are soluție unică. Nici măcar un minut nu a consumat să ne spună cum se găsește acea soluție. Care pe mine, ca inginer m-ar fi interesat mai mult decât demonstrația că există soluția. Revenind la școala generală, cei mai mulți copii pierd contactul cu matematica prin clasa a cincea pentru că nivelul de abstractizare e mult peste ce poate un copil obișnuit. Eu unul abia în facultate, anul doi, am înțeles (mult zis) axioma lui Arhimede, întâlnită în clasa unșpea de liceu. Mai am o grămadă de exemple, nu numai de matematică. Nu mi-ar ajunge megabiții de la fibra de internet să vorbesc despre comentariile de la română, sau aberațiie pe care le-am văzut la junior cu câmpuri lexicale și nu mai știu ce construcții de zici că fiecare copil dintr-a opta susține în vară disertația de doctorat în gramatică și lexicologie. |
|
#16
Posted 16 April 2022 - 10:16
DaculScoril0, on 15 aprilie 2022 - 21:53, said:
Mai am o grămadă de exemple, nu numai de matematică. Nu mi-ar ajunge megabiții de la fibra de internet să vorbesc despre comentariile de la română, sau aberațiie pe care le-am văzut la junior cu câmpuri lexicale și nu mai știu ce construcții de zici că fiecare copil dintr-a opta susține în vară disertația de doctorat în gramatică și lexicologie. Pe vremea mea, in vacante aveam lectura obligatorie o lista de carti primita de la scoala. Bine, mie mi-a placut sa citesc, am citit mult pe vremuri in scoala dar ideea este ca, daca copilul nu prea face nimic de-a lungul anilor, cand ajunge in clase mai mari incep sa se vada carentele si va fi tot mai greu. In clasele I-XII se construieste, in mod constant nu doar asa, pe la final ca avem examen. Edited by jm2010, 16 April 2022 - 10:16. |
#17
Posted 17 April 2022 - 13:00
manualele erau bine concepute..., programa școlară era de rahat...
apoi, unii profi le aveau cu pedagogia, unii cu psiho-pedagogia, MULȚI alții aveau și ei un servici la care să meargă zi de zi... coroborând toate acestea cu dorința de parvenire a altora, obții școala românească! |
#18
Posted 19 April 2022 - 00:55
jm2010, on 16 aprilie 2022 - 10:16, said:
In mod normal, pana prin clasa a VIII-a, elevul ar fi trebuit sa citeasca o gramada de carti deja. Carti care l-ar fi ajutat sa faca un comentariu la romana sau sa inteleaga usor formele lexicale. Pe vremea mea, in vacante aveam lectura obligatorie o lista de carti primita de la scoala. Bine, mie mi-a placut sa citesc, am citit mult pe vremuri in scoala dar ideea este ca, daca copilul nu prea face nimic de-a lungul anilor, cand ajunge in clase mai mari incep sa se vada carentele si va fi tot mai greu. In clasele I-XII se construieste, in mod constant nu doar asa, pe la final ca avem examen. Teoretic aşa o fi, dar în anii '90 deja televizorul devenise o alternativă tentantă. Şi cum nici cărţile din lectura mai mult sau mai puţin obligatorie nu erau pe gustul meu, nu m-am omorât cu cititul. Când o să mai am ocazia să vorbesc cu alte persoane născute în perioada 1981-1984 am să le întreb cât de mult erau pasionate de literatură. Manualele alea ar fi trebuit să conţină şi ele ceva poze sau desene artististice, ca să nu mai fie aşa de anoste. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users