Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Avioane având propulsie cu hidrogen
#1
Posted 07 April 2022 - 08:05
Airbus pregătește primul test pentru un motor cu hidrogen în 2025. Inginerii companiei se concentrează pe realizearea unei aeronave cu o autonomie de 4.000 de kilometri, o distanță relativ scurtă, dar care ar putea reduce emisiile industriei cu două treimi. Ulterior, după ce acest experiment va fi un succes, inginerii se vor concentra pe autonomii mai mari, dar care au și ele limitele lor.
Astfel, unul dintre dezavantajele tehnologiei pe hidrogen va fi mereu autonomia. Estimările specialiștilor spun că distanța medie pe care o va putea parcurge un astfel de avion va fi de 8.000 de kilometri. Iar pasagerii vor trebui să accepte, în numele sustenabilității și a viitorului generațiilor viitoare, faptul că zborurile pe distanțe lungi vor avea mai multe escale, limita urmând a fi la maximum 10.000 de kilometri. Primele avioane având propulsia pe bază de hidrogen vor putea fi precomandate de către liniile aeriene în 2028 și vor ajunge pe piata în anul 2035. https://green.start-...n-pana-in-2050/ Hidrogenul ar putea fi folosit cu succes, și la propulsia vapoarelor,locomotivelor și utilajelor grele care în prezent au motorizări diesel. Dacă hidrogenul va fi o reușită în domeniul aviatic, va fi folosit și la autoturisme, înlocuind actualele baterii electrice destinate propulsiei. Edited by max_01, 07 April 2022 - 08:12. |
#3
Posted 07 April 2022 - 08:43
Cât costă 1mc de hidrogen?
Se vor putea alimenta toate aceste avioane? Attached FilesEdited by Mircel, 07 April 2022 - 08:44. |
#5
Posted 07 April 2022 - 08:49
Nu inteleg de ce nu ar construi doar locomotive electrice si nu pe Hidrogen findca hidrogenul va fi al naibi de scump daca vor spune ca pretul e dictat de cerere si oferta.
Automobile electrice sa fie doar autoturismele findca ele polueaza aeralul comunitatilor aglomerate iar aerisirea e deficitara in timpul zilelor fara curenti de aer. Iar la vapoare e simplu, reactoare nucleare in miniatura exact ca la submarine. |
#6
Posted 07 April 2022 - 08:52
mai scoate si tu capul din casa sa vezi criza energetica cum iti da palme...
ti se pare ca curentul e usor si ieftin de produs? (si nepoluant?) Edited by apocalipsul, 07 April 2022 - 08:53. |
#7
Posted 07 April 2022 - 08:52
max_01, on 07 aprilie 2022 - 08:05, said: Dacă hidrogenul va fi o reușită în domeniul aviatic, va fi folosit și la autoturisme, înlocuind actualele baterii electrice destinate propulsiei. |
#8
Posted 07 April 2022 - 08:56
Problema e PRODUCTIA de hidrogen, cita vreme sursa preferata de hidrogen e tot gazul metan n-am facut nici o brînza. Mai bine ar face direct avioane pe gaz metan.
|
#9
Posted 07 April 2022 - 09:18
apocalipsul, on 07 aprilie 2022 - 08:52, said:
mai scoate si tu capul din casa sa vezi criza energetica cum iti da palme... ti se pare ca curentul e usor si ieftin de produs? (si nepoluant?) |
#10
Posted 07 April 2022 - 09:52
as fi foarte curios cam ce fel de curent electric consumi tu de la fotovoltaice care costa de te indoaie noaptea sau cand sunt nori
de la eolienele care nu prea exista, cand nu bate vantul... ce produc hidrocentralele e praf in ochi, mai ales ca urmeaza seceta... (posibil ca pe camp sa creasca doar panouri in viitorul apropiat dupa cum merge clima) cate grupuri produc la cernavoda? din cate? cate miliarde de euro sunt necesare pentru punerea in functiune a grupului 3 care e cel mai avansat? (iti spun eu... 7... 7 miliarde combustibil nuclear de unde? deseuri nu mai zic... scoate capul afara cum ti-am zis ca s-ar putea sa nu-ti iei numai palme de la criza asa din vorbe e frumos... e simplu... realitatea e alta... |
|
#11
Posted 07 April 2022 - 10:02
scoate capul afara si tu! ai desfintat toate metodele de productie fara sa pui nimic in loc.
cu cernavoda ai dreptate, de 7 miliarde se pot cumpara o gramada de panselute sau de borduri! in rest, se simte lipsa lui carax sa ofere solutii inteligente! |
#12
Posted 07 April 2022 - 10:16
apocalipsul, on 07 aprilie 2022 - 09:52, said:
as fi foarte curios cam ce fel de curent electric consumi tu de la fotovoltaice care costa de te indoaie noaptea sau cand sunt nori de la eolienele care nu prea exista, cand nu bate vantul... ce produc hidrocentralele e praf in ochi, mai ales ca urmeaza seceta... (posibil ca pe camp sa creasca doar panouri in viitorul apropiat dupa cum merge clima) cate grupuri produc la cernavoda? din cate? cate miliarde de euro sunt necesare pentru punerea in functiune a grupului 3 care e cel mai avansat? (iti spun eu... 7... 7 miliarde combustibil nuclear de unde? deseuri nu mai zic... scoate capul afara cum ti-am zis ca s-ar putea sa nu-ti iei numai palme de la criza asa din vorbe e frumos... e simplu... realitatea e alta... Peste 50% din energia produsa de Romania an de an vine din hidro, nucleara, eoliana si solara... Pentru cine are chef sa verifice de-a lungul timpului cat s-a produs pe fiecare tip de energie, in link-ul de mai jos sunt datele si se pot exporta: https://www.sistemul...2021/12/7/23/59 apocalipsul, on 07 aprilie 2022 - 09:52, said:
de la eolienele care nu prea exista, cand nu bate vantul... ce produc hidrocentralele e praf in ochi, mai ales ca urmeaza seceta... (posibil ca pe camp sa creasca doar panouri in viitorul apropiat dupa cum merge clima) Asta e o mare tampenie, hidro este principala sursa de energie electrica a tarii noastre. 30% sau chiar mai mult in unii ani de aici vine. Edited by george_alexandru, 07 April 2022 - 10:16. |
#13
Posted 07 April 2022 - 10:20
apocalipsul, on 07 aprilie 2022 - 09:52, said:
as fi foarte curios cam ce fel de curent electric consumi tu de la fotovoltaice care costa de te indoaie noaptea sau cand sunt nori de la eolienele care nu prea exista, cand nu bate vantul... ce produc hidrocentralele e praf in ochi, mai ales ca urmeaza seceta... (posibil ca pe camp sa creasca doar panouri in viitorul apropiat dupa cum merge clima) cate grupuri produc la cernavoda? din cate? cate miliarde de euro sunt necesare pentru punerea in functiune a grupului 3 care e cel mai avansat? (iti spun eu... 7... 7 miliarde combustibil nuclear de unde? deseuri nu mai zic... scoate capul afara cum ti-am zis ca s-ar putea sa nu-ti iei numai palme de la criza asa din vorbe e frumos... e simplu... realitatea e alta... De exemplu Romania nu avea criza de energie electrica cand nu existau nici reactoare nucleare si nici parcuri de eoliene, plus ca acum sunt zeci de mii de prosumatori, iar consumatorii si-au scazut consumul, indiferent ca sunt industriali sau casnici. Doar pe viitor daca majoritatea isi vor cumpara autoturisme electrice se va resimti nevoia de energie electrica. Insa sunt sigur ca vor creste iar capacitatile prin energie nucleara. Europa vrea sa creasca productia insa doar prin metode ecologice, asta presupune costuri mult mai mari decat de obicei. Numai ca furnizorii sunt extrem de lacomi si vor pune preturi de te ustura. |
#14
Posted 07 April 2022 - 10:50
Quote Europa vrea sa creasca productia insa doar prin metode ecologice, europa vrea la trecut... si mai vrea sa platesti certificate verzi pai scoate capul sa vezi cum europa vrea gaze si carbune... ca alte optiuni nu are... aia face europa si Romania impreuna cu ea... de la 30% pana la 100% mai e mult 25% din necesarul energetic al RO (ala asa mic cum e el) este importat, incercati sa nu mai bateti campii, Quote Numai ca furnizorii sunt extrem de lacomi ati deturnat topicul Edited by apocalipsul, 07 April 2022 - 10:59. |
#15
Posted 07 April 2022 - 10:57
1. Hidrogenul are o molecula asa de mica incat trece singur prin peretii de metal ai rezervoarelor - deci e o cretinitate imbecila sa fie folosit.
2. Este foarte inflamabil, exploziv in amestec cu aerul inca la concentratii mici, arde la temperaturi mari, si fiind gaz sub presiune este foarte periculos de manipulat la incarcat, transport, etc. nici nu mai zic de accidente..., a doua imbecilitate sa fie folosit. 3. Pt. a avea densitate energetica cat de cat rezonabila pe volumul ocupat, e nevoie sa fie tinut sub presiune extrem de mare, sute de atmosfere, care e foarte periculoasa in sine, si care necesita mentinerea unei temperaturi criogenice deci consum energetic si izolatie termica foarte serioasa, plus rezervor de foarte inalta rezistenta, compozit cu fibra de carbon de ex ca sa nu fie greu, plus metale speciale in tot volumul rezervorului care formeaza hidruri metalice in rezervor pt. mentinerea hidrogenului, plus statii de incarcare scumpe cu pompe si regulatoare de mare presiune, valve si conectori de mare sigutanta, instalatii criogenice, plus costuri matite cu personalul ( sau cu robotii) toate acestea multe venind cu niste costuri foarte mari la fiecare in parte, si cumulate toate, deci inca alte 8-9-10 motive peste primele anterioare, pt. care e o imbecilitate cretina. 4. Chiar si asa, din cauza limitarilor de volum si greutate impuse de rezistenta structurala a rezervorului, plus izolarea lui termica, plus limitarea data de folosirea hidrurilor metalice in rezervor, densitatea energetica practica este ridicol de mica cu norme de siguranta acceptabile - vezi de ex Toyota Miray, chiar si a doua generatie nu doar prima, stau mai prost decat o electrica la automie si nici nu au statii de incarcare... deci inca o cretinitate imbecila sa folosesti hidrogen. La avioane problema se scaleaza in sus. La vapoare volumul disponibil e irelevant, pt. ca problema e de costuri in primul rand, si consumul este enorm deci e nevoie de capacitati foarte mari. 5. In prezent 95% din hidrogen se produce prin reformare cu aburi, folosind combustibili fosili, carbuni, metan, etc., si se produce de 6X mai mult CO2 decat hidrogen, deci inca un motiv pt vare e o imbecilitate si o cretinitate. Prin electroliza nu este eficient, randamentul este mic, se consuma multa energie electrica, deci pret mare, la care se adauga apoi si toate celelalte, comprimare, criogenare, izolare, manipulare speciala, pierderi prin scaparea hidrogenului care trece dingur prin peretii rezervoarelor, etc. 6. Deoarece arde la tempetatura inalta, uzeaza mult mai repede motoarele, arde metalul indiferent ca e vorba de cilindrii sau turbine. Uzura mare, costuri mari, alta motiv pt care e o imbecilitate. Daca e cu pila de combustie, membrana folosita inca e o problema tehnologica, fiind scumpa si consumabila, costuri care se adauga la celelalte deja escaladate. 7. Prin ardere, mai ales sub presiune, se formeaza ozon care in biosfera este un oxidant puternic, iritant puternic, si factor cancerigen puternic. Ozonul este bun in stratosfera, nu in biosfera. Inca un motiv pt. care folosirea hidrogenului este nefericita. Edited by loock, 07 April 2022 - 11:01. |
|
#16
Posted 07 April 2022 - 11:09
eee... te pui tu acum in calea progresului vii tu cu argumente sorosiste si șoșociste
lasa lumea sa viseze poate il produc direct la bord, din vaporii de apa din atmosfera... nu vrei un viitor verde in transporturile aeriene, cu dirijabile si din astea... aia e vedeti linkul postat de mine cu uleiul de gatit... ala deja se intampla... Edited by apocalipsul, 07 April 2022 - 11:12. |
#17
Posted 07 April 2022 - 11:29
Am vazut linkul catre povestea cu avionul pe ulei inainte sa postez, dar era alt subiect si nu le-am amestecat.
1. Iti dai seama cati smecheri au ramas fara ulei pt. ars in masini cu motor Diesel, dupa ce au luat pt avion zeci de tone de la McD si alte fast fooduri... 2. Prin ardere tot polueaza, si CO2 si monoxid de carbon si NOXe - oxizi de axot cancerigeni si compusi, si particule cancerigene, si ozon cancerigen in biosfera. Faptul ca pute mai putin ( pute a cartofi prajiti...) e un avantaj minor, sau mai degraba chiar un mare dezavantaj pt. ca unii o sa adulmece si traga in piept in loc sa-si tina respiratia cum ar fi cazul, si o sa inhaleze NOXele, particulele de funingine, ozonul, monoxidul de carbon... La automobile in practica foarte multe nu au catalizator, se scoate dupa inspectie, se fura peste tot in lume, se uzeaza si nu se schimba, unii chiar il scot de nou ca sa evacueze mai usor... 3. Apropo de imbecilitate, in articol scrie ca uleiul folosit e amestecat cu esteri... Esterificarea altceva inseamna. De ex se adauga glicol si apoi se incalzeste la 200C. Edited by loock, 07 April 2022 - 11:31. |
#18
Posted 07 April 2022 - 11:37
Greu de inteles...pai, dupa ani de incercari NU s-a reusit implementarea la autoturisme se va reusi la avioane?!?!?!
Paco_ste1, on 07 aprilie 2022 - 09:18, said:
Curentul electric e usor de produs, ai eoliene, hidrocentrale, centrale nucleare, panouri fotovoltaice . . . nu e nici o criza energetica . . . . e doar manipularea jigodiilor care vor sa faca bani mai multi de la fraieri. Simularea(de blackout) din Austria a demonstrat acest lucru. NU este atat de important ca o eoliana produce usor e.e.. MULT mai important este sa te poti baza pe ea in cazul unei avarii majore(lipsa de putere semnificativa, de ordinul zecilor de MW) taman cand nu bate vantul. Hidrocentralele gafaie si ele si sunt DEPENDENTE de nivelul de precipitatii cat si de necesarul de e.e. Mergeti la Vidraru si veti putea vedea care a fost candva nivelul apei din lacul de acumulare si cat este acum. Apoi, centralele hidro de mica si medie putere sunt folosite doar la varfurile de sarcina(dimineata si seara). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users